پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کدام گروه خونی در معرض کدام بیماری هست ؟
نوشته شده در چهار شنبه 29 آذر 1396
بازدید : 27
نویسنده : saeed.bp

برای گروه خونی نتایج تحقیقات متعدد انجام شده طی سالیان متمادی نشان می دهد بین گروه های خونی و بعضی از امراض رابطه وجود دارد. بیشتر ما از گروه خونی مان مطلع هستیم...این یادداشت، پاسخی است به این پرسش که دارندگان هر گروه خونی بیشتر مستعد ابتلا به چه بیماری هایی هستند؟ روی سطح خارجی غشای گلبول های قرمز ماده ای پروتئینی به نام آنتی ژن AB و A و B دیده می شود که در هفته ششم زندگی داخل جنینی پدید می آید و به تدریج غلظت آن زیاد می شود و در زمان تولد به ۴/۱ میزان آن در بلوغ می رسد. این دو آنتی ژن (A و B) را می توان در ترشحات بزاق، خلط و به مقدار کمتر در ترشح اشک و ادرار یافت. دانشمندان می گویند این آنتی ژن ها ممکن است شرایط را برای ابتلای شخص به بعضی از بیماری ها مهیا کنند زیرا آنتی ژن های مختلف در مقابل بعضی بیماری ها مقاومند و در برابر برخی دیگر ضعیف عمل می کنند.

 

گروه خونی  A  دارندگان گروه خونی A بیشتر در معرض ابتلا به سنگ های کیسه صفراوی، کولیت، پرکاری تیرویید، سرطان معده، لوزالمعده، کیسه صفرا و مجاری آن، سرطان های هیپوفارنکس، تیرویید، ریه، آندومتر و تخمدان هستند. نوعی کم خونی به نام «پرنیسوز» هم در این گروه خونی بیشتر شایع است. تومورهای غدد بزاقی، انواع سرطان های لب، زبان، گونه و لثه هم در این گروه بیشتر دیده می شود. گروه خونی O این گروه خونی معایبی هم دارد؛ از مزایای آن کاهش ۱۴ درصدی ابتلا به سرطان سلول های فلس دار پوست و کاهش ۴ درصدی سرطان سلول های قاعده ای پوست است. دارندگان گروه خونی O کمتر به سرطان لوزالمعده مبتلا می شوند و آنتی ژن O اثر حفاظتی روی سلول های سرطانی غده تیرویید هم دارد، اما از معایب آن ابتلا به سرطان های ملانوم بدخیم و زخم اثنی عشر است. ضمنا افراد دارای گروه خونی O به نوعی از سرطان مثانه مبتلا می شوند که بسیار تهاجمی است و مرگ و میر بالایی دارد. 

 

در اینجا نقش آنتی ژنA و AB در گروه خونی  را در حفاظت از این نوع سرطان (مثانه) نباید از نظر دور داشت.گروه خونی B افرادی که آنتی ژنB دارند، بیشتر به سرطان های لوزالمعده، کیسه صفرا، تخمدان و التهاب لثه مبتلا می شوند.گروه خونی AB این گروه های خونی، در مثبت شدن سطح بالای سرمی باکتری ای به نام هیلکوباکترپیلوری تاثیرگذار است و این باکتری باعث التهاب دستگاه گوارش (معده، و اثنی عشر) می شود و در نهایت باعث زخم در آن خواهد شد. بیشترین مبتلایان به سرطان خون هم افراد با گروه خونی B و کمترین آنها صاحبان گروه خونی A هستند.


:: موضوعات مرتبط: گروه خونی , ,
:: برچسب‌ها: گروه خونی ,



وضعیت سلامتی با گروه خونی
نوشته شده در چهار شنبه 29 آذر 1396
بازدید : 30
نویسنده : saeed.bp

این یک واقعیت شناخته شده است که گروه خونی O مثبت متداول‌ترین و AB منفی نادرترین شکل گروه خونی می‌باشند. در این مقاله برخی از حقایق مهم در مورد گروه خونی O مثبت ارائه شده است.نوع خون که همچنین به عنوان گروه خونی شناخته می‌شود، هر چند منحصر به فرد نیست، اما از فردی به فرد دیگر تفاوت می‌کند. به منظور یک انتقال بی‌خطر، لازم است گروه‌های خونی به طریقی خاص با یکدیگر تطابق داشته باشند. عموماً چهار گروه خونی اصلی تحت عناوین A، B، AB، و O وجود دارد. این گروه‌های خونی با توجه به وجود یا عدوم وجود دو آنتی‌ژن A و B در سطح سلولهای قرمز خون (گلبولهای قرمز خون RBCs) تعیین می‌شوند.انواع گروه خونی با توجه به سیستم شناخته شده‌ای تحت عنوان سیستم گروه خونی ABO، تقسیم‌بندی می‌شوند. 

 

این گروه خونی فراتر از آن با توجه به عامل Rh (عامل رزوس) تقسیم می‌شوند. عامل Rh وجود یا عدم وجود آنتی ژن D در سلول‌های قرمز خون است. گروه‌های خونی A منفی، B منفی، AB منفی، و O منفی، گروه‌هایی هستند که در سلولهای قرمز هیچ گونه آنتی‌ژنی ندارند. انواع مثبت آن البته دارای آنتی‌ژنهایی در خود هستند. این سیستم ABO، که در اوایل قرن 20ام پایه‌گذاری شد، دارای جایگاه بین المللی بوده، و با انجمن بین المللی انتقال خون وابستگی دراز مدتی دارد.حقیقتی حیرت انگیز از گروه خونی «O» این است که در حدود 38% جمعیت ایالات متحده دارای گروه خونی O مثبت می‌باشند. این درصد در میان اسپانیایی‌ها و آمریکایی‌ آفریقایی‌ تبارها بیشتر می‌باشد.انتقال خونافراد با گروه خونی O مثبت می‌توانند تنها از اعضای گروه O مثبت خون دریافت کنند. اعتقاد بر این بود که گروه خونی O منفی با این گروه خونی سازگار است، با این حال این حقیقت کاملاً مورد بحث و منازعه قرار دارد. افراد دارای گروه خونی O منفی می‌توانند تنها از کسانی خون دریافت کنند که دارای گروه خونی O منفی می‌باشند. تنها 7% از مردم ایالات متحده دارای گروه خونی O منفی می‌باشند.

 

اهداء خونیک اهداکننده با گروه خونی O + می‌تواند به هر گروه خونی مثبت، یعنیO + ، A +، B +، و AB + خون اهداء نماید. از این رو، افراد با گروه خونی O به عنوان اهداء کنندگان جهانی شناخته می‌شوند. گروه خونی O مثبت عمومی‌‌ترین نوع گروه خونی و به احتمال زیاد انتقال دهنده می‌باشد. با این حال، افرادی با گروه خونی O منفی می‌توانند به هر کسی (هم گروه خونی مثبت و همچنین گروه خونی منفی) خون اهداء کنند. در نتیجه فردی با گروه خونی O منفی به عنوان اهدا کننده جهانی سلول‌های قرمز در نظر گرفته می‌شود.در موارد اضطراری، به دلیل مشخص نبودن نوع خون بیمار، خون O منفی به او داده می‌شود. این گروه خونی همچنین برای نوزادانی که به خون نیاز دارند، لازم می‌باشد.در صورت بروز شرایط اضطراری، افراد O + می‌توانند پلاسما را از هر گروه خونی دیگری دریافت کنند. افراد با گروه خونی O دارای هم آنتی ـ A (anti-A) و هم آنتی ـ B (anti-B) بوده بنابراین پلاسما گروه O تنها می‌تواند به بیماران گروه خونی O داده شود.

 

اعتقاد بر این است افرادی که به گروه خونی O تعلق دارند، دارای یک شخصیت پرخاشگر، سلطه جو و پر انرژی می‌باشند. آنها بیشتر واقع گرا بوده و به جزئیات اهمیت می‌دهند، افرادی مسئول، قاطع، منظم، مرتب، مبتکر و واقع بین، منطقی، دقیق و قانونمند هستند. شخصیت گروه خونی O مثبت اغلب قوی، نوآور، عصبانی با رفتاری مثبت و منفی، و همچنین بیش فعال و ویری توصیف می‌شود.رژیم غذایی برای گروه خونی O مثبت بایستی بیشتر حاوی گوشت بر مبنای پروتئین (گوشت بدون چربی) باشد، با این حال، نباید با ورزش شدید همراه باشد. مواد غذایی که می‌توانند منجر به افزایش وزن شوند به عنوان مثال، حبوبات، لوبیا، و غیره بایستی در حد اعتدال مصرف شوند. مطالعات انجام شده در خصوص ویژگی‌های گروه خونی O نشان می‌دهد که افراد با گروه خونی O دارای معده‌ی اسیدی هستند. وارد نمودن بلغور جو دوسر، آلوئه ورا، زنجبیل، سالاد سبز، موز، و خربزه در رژیم غذایی می‌تواند به کاهش علائم رفلکس اسید کمک کند.اهدای خون هرچند وقت یک بار می‌تواند جان انسان‌های زیادی را نجات دهد. یک اهداء خون می‌تواند جان نزدیک به 3 نفر را نجات دهد. اهداء خون یک شیوه‌ی ساده و بسیار بی‌خطر می‌باشد.


:: موضوعات مرتبط: گروه خونی , ,
:: برچسب‌ها: گروه خونی ,



گروه خونی B
نوشته شده در سه شنبه 28 آذر 1396
بازدید : 37
نویسنده : saeed.bp

این گروه خونی در زمانی تکامل یافت که انسانها بیشتر سفر می کردند و حاصل مهاجرت انسانها به مناطق شمالی و سردسیر و سخت تر از نظر زندگی بوده است. گروه خونی B با طبع بلغم در طب سنتی مطابقت دارد و معادل عنصر آب می باشد. انعطاف پذیر و سازشکار هستند و حساسیت کمی دارند. هیچ گروه خونی دیگری به اندازه B مظهر میانه روی نیست. اگر گروه خونی شما B است، باید بدانید که به طور کلی طبعی قویتر و سالم تر دارید و بسیار واقع بین و عملگرا هستید. گروه خونی O و گروه خونی A ظاهرا در دو جهت مخالف قرار دارند، در حالیکه گروه خونی B با هیچکدام از این گروهها مخالفتی نداشته و در برابر برخورد با حوادث می تواند بلافاصله تغییر وضع داده و خود را با شرایط زمان و مکان هم آهنگ کند. این سخن به آن معنا نیست که در فکر خود پابرجا نیستند، بلکه منظور آن است که می توانند با هر تغییری هماهنگ شده و خود را از برخورد با مشکلات در امان نگه دارند. 

 

این افراد در بعضی از خواص و ویژگیها شبیه گروه خونی O می باشند، ولی در شرایط خاص قادرند راه خود را جدا و مستقل از این شباهت کنند و برای خود مسیر دیگری انتخاب کنند. به بیان دیگر این افراد با تکامل تدریجی این توان را یافته اند که قادرند بهترین راه را برای خویش انتخاب کنند. افرادی با گروه خونی  B، مستقل هستند و تمایل به حفظ تعادل دارند. آنها مانند افراد با گروه خونی A متفکرند و مانند افراد گروه خونی گروه خونی O جاه طلبند. آنها همدل هستند و به راحتی نقطه نظرات دیگران را درک می کنند. با این حال اغلب در به چالش کشیدن یا مقابله با دیگران مرددند. آنان مانند آفتاب پرست انعطاف پذیرند و می توانند دوستان خوبی باشند. جمعیت دارندگان این گروه خونی زیاد نیست، اما می توانیم آنها را در دسته جالب ترین آدم های روی زمین جا دهیم. افراد گروه خونی B آشپزهای خارق العاده ای هستند و به شکم شان بیش از حد اهمیت می دهند.

 

افراد با این گروه خونی  علاقه ای به زرق و برق ندارند و زندگی را راحت تر از دیگران می بینند و از کارهای رقابتی خوششان نمی آید. از مورد انتقاد قرار گرفتن ترسی ندارند. فراموش کار هستند و به راحتی می توانند خاطرات گذشته را فراموش کنند. چنین افرادی می توانند به راحتی و با سخنانشان شما را شیفته خود کرده و به یک عشق ماجراجویانه دعوت تان کنند. اما یادتان نرود که این گروه خونی  می توانند به راحتی بی وفایی کنند، گاهی هم افرادی تنبل و حتی دمدمی مزاج می شوند. این گروه خونی افرادی خوش بین، فعال، مهربان، پرسروصدا و در عین حال خودپسند و خودبین هستند. شخصیتهایی ماجراجو و دلیر دارند. موجوداتی اجتماعی و علاقه مند به مهمان داری هستند. علاقه به حفظ روابط هستند و خودشان در این زمینه تلاش می کنند. 

 

افراد این گروه خونی دارای تعادل چشمگیر و هماهنگی اعمال بدن هستند و بین جسم و روح آنان هماهنگی خاصی وجود دارد. آنها صلح طلبند و دارای ثبات روانی مناسب هستند. از خواص گروه خونی B داشتن زندگی منظم و آرام است. کسانی که گروه خونی B دارند، بشاش و خوشرو، اما با رفتارهایی نامتعارف هستند که به فردگرایی و خودخواهی تمایل دارند. جالب است بدانید ۳۰ تا ۴۰ درصد میلیونرها و ثروتمندان جهان و بسیاری از مدیران و اشخاص در سطوح بالا دارای گروه خونی B هستند. اعضای این گروه خونی، سهم زیادی در میان ورزشهایی دارند که نیاز به تمرکز زیاد دارد. آنها در جنگ هم می توانند فرماند هانی خلاق باشند و کسانی مثل ناپلئون بناپارت، مارشال رومل و ژولیوس سزار همگی از صاحبان این گروه خونی بوده اند.


:: موضوعات مرتبط: گروه خونی , ,
:: برچسب‌ها: گروه خونی ,



گروه خونی O
نوشته شده در سه شنبه 28 آذر 1396
بازدید : 31
نویسنده : saeed.bp

گروه خونی  انسان ها  به این صورت بود که افراد این گروه نخستین انسانهایی بوده اند که پا به عرصه این جهان گذاشته اند. انسانهای غارنشینی بوده اند که در زمان خویش با شکار حیوانات و استفاده از گوشت و پوست آنها روزگار می گذرانده اند. این گروه خونی شایعترین گروه خونی در جهان است. افراد با گروه خونی O اهداکنندگان عمومی هستند، چرا که گروههای خونی دیگر از آن مشتق می شوند. پس همه می توانند دریافت کننده آن باشند. گروه خونی O از نظر طب سنتی با طبع دم مطابقت دارد و معادل عنصر هوا می باشد. مثبت نگری ذاتی، شجاعت، خصوصیات رهبری، روحیه تهاجمی، دارای انرژی و توانمند، صبور، اتکا به نفس از ویژگیهای آنان است. این افراد خود را باور دارند و به خود اهمیت فراوان می دهند. علت این امر آن است که گروه O قدیمی ترین گروه خونی افراد جهان است و اجداد این گروه با شکار، حمله به حیوانات و مقاومت در برابر مشکلات عادت داشته اند و این عادت به افراد بعدی این گروه منتقل شده است. 

 

افراد این گروه خونی حامل ژنی در بدن شان هستند که به آنها قدرت تحمل مصائب، اعتماد به نفس، شهامت و نیز خوشبینی می بخشد.از نظر ویژگیهای روانشناسی و شخصیتی  افراد این گروه خونی  اجتماعی و سالم هستند. پرحرفند، بیش از دیگران حسود و جاه طلبند، ولی سیاستمداران، وزیران و ورزشکاران خوبی هستند. فعال، بلند پرواز و خوش فکرند ولی دمدمی مزاج، سمج، گستاخ و لجباز هستند. افراد با این گروه خونی برونگرا هستند، بسیار خونگرم، معاشرتی و اجتماعی دارای شخصیت پر زرق و برق هستند. خجالتی نیستند و رک و صریح نظرات و احساسات درونیشان را بیان می کنند. می توانند در حوادث و بحرانها سازگاری خوبی داشته باشند. لغات و کلمات به آسانی به سراغ آنها می آیند. علاقمند به حفظ روابط هستند و خودشان در این زمینه تلاش می کنند.

 

این گروه خونی  صادق، خوشبین و پر انرژی هستند و از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند. به آسانی دوست می شوند و با جریانات همراه شده و به فرصتها چنگ می زنند. برای شروع یک پروژه یا شکار یک ایده و نظر صریح هستند. تمایل به تکروی یا رهبری دیگران دارند و به مشاغل مدیریتی علاقه دارند. افرادی شهودى، متمرکز، متکی به خود و شجاع هستند. توانایی کنترل استرس افراد با گروه خونی O بیشتر از سایر گروههای خونی است. بدن آنها سیستم ایمنی قوی ای دارد و برای فعالیتهای فیزیکی زیاد توسعه یافته است. افراد این گروه چه در رشته های ورزشی وارد شوند و چه در کسب و کار شان، همیشه در خط مقدم هستند، چراکه افرادی عاشق رقابت هستند و می توانند در هر گروهی، مثل یک رهبر خوب و مقتدر عمل کنند. البته افراد صاحب این گروه خونی، مدیریت بحران خوبی ندارند و به جای آن ترجیح می دهند از موقعیت های آشفته فرار کنند. درست است که آنها عاشق قدرت هستند، اما همین ویژگی می تواند از اعضای این گروه، افرادی طماع بسازد. 

 

اگر تحقیق کنید خواهید دید بسیاری از سیاستمداران فعلی جهان در گروه خونی O قرار دارند. و نمونه های خوبی برای نشان دادن اقتدار افراد این گروه خونی به شمار می روند. البته اقتدار آنها همیشه در مسیر درست هدایت نمی شود و تاریخ نشان داده که برجسته ترین اعضای گروه های بزرگ مافیا هم دارندگان گروه خونی O هستند. یکی از معروف ترین این افراد، آل کاپون گانگستر معروف جهانی است و بوی جورج، ستاره موسیقی ساختارشکن راک هم یکی دیگر از آنهاست که بعد از مشهور شدن با مصرف زیاد مواد مخدر رسوایی برپا کرد. رونالد ریگان رئیس جمهور اسبق آمریکا دارای همین گروه خونی بوده و به همین جهت در تصمیم گیری ها سخت و در اداره امور قاطع بوده است. میخائیل گرباچف رهبر نترس اتحاد جماهیر شوروی هم دارای همین گروه خونی بوده است. از مشاهیر دیگر دنیا ملکه الیزابت دوم و نیز پسرش پرنس چارلز ولیعهد انگلستان نیز دارای گروه خونی O هستند و اگر به تاریخ زندگی پادشاهان قرنهای اخیر انگلستان توجه کنید خواهید دید که اغلب آنها مشکلات و نارسایی های انعقاد خون داشته اند.


:: موضوعات مرتبط: گروه خونی , ,
:: برچسب‌ها: گروه خونی ,



کالری شمار شکر قهوه ای
نوشته شده در دو شنبه 27 آذر 1396
بازدید : 36
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار شکر قهوه ای به صورت مستقیم از طریق عصاره نیشکر به دست می آید. به این شکل این ماده را حرارت می دهند سپس می گذارند در درجه حرارت خیلی پایین تا کریستالی شود.پروسه کریستالی شدن ماهها طول می کشد. مشخصه اصلی کالری شمار شکر قهوه ای رنگ قهوه ای آن و همینطور مزه خاصی است که دارد.دلیل این مزه هم این است که ملاس نیشکر در تولید کالری شمار شکر قهوه ای گرفته نمی شود.معمولا کالری شمار شکر قهوه ای دارای 3 الی 7 درصد از ملاس نیشکر می باشد و نسبت به شکر سفید، کالری شمار شکر قهوه ای کمتر گرانول شده. کالری شمار شکر قهوه ای دارای کالری کمتری نسبت به شکر سفید می باشد. کالری شمار شکر قهوه ای یا شکر خام بسته به نوع تولید آن دارای انواع مختلفی می باشد.

 

شکر خام یا کالری شمار شکر قهوه ای در شیرینی پزی رژیمی و تهیه سس استفاده می شود و امروزه در جاهای مختلف دنیا جایگزین شکر سفید شده است. دلیل اصلی آن هم این است که دارای مواد معدنی غنی و پرباری است و مانند شکر سفید از خواص و مواد معدنی خود کاسته نشده جای بحث و تفکر در مورد خواص خوراکی و زیبایی کالری شمار شکر قهوه ای بسیار است. کالری شمار شکر قهوه ای مانند شکر سفید سمی نیست و مواردی که در تصفیه شکر سفید استفاده می شود را ندارد.کالری شمار شکر قهوه ای بسیار سودمند است و برای سلامتی مناسب.  شامل مقدار زیادی مواد معدنی است موادی که مورد نیاز بدن است. دیده شده که مصرف شکر باعث بهتر شدن گردش خون و همچنین افزایش تولید سلول های خونی و همینطور آسان کردن هضم و گوارش مواد غذایی شده است. مصرف کالری شمار شکر قهوه ای به زنانی که تازه زایمان کرده اند نیروی دوباره می بخشد.

 

دهه هاست که مصرف کالری شمار شکر قهوه ای یک درمان خانگی برای سرماخوردگی محسوب می شود. کالری  شمار شکر قهوه ای را در آب در حال جوشیدن با زنجبیل اضافه می کردند و به همان شکل داغ مصرف می کردند و مصرف آن باعث درمان علائم سرماخوردگی می شد. در برخی جاها از شکر خام یا کالری شمار شکر قهوه ای به جای عسل استفاده می کرده اند.همچنین اثرات مثبت کالری شمار شکر قهوه ای برروی پوست غیر قابل انکار است، طوری که در برخی لوازم آرایشی معتبر از کالری شمار شکر قهوه ای استفاده می کنند. کالری شمار شکر قهوه ای باعث کاهش ورم پوست می شود باعث مرطوب شدن پوست و همچنین از سلول های پوست در برابر رادیکال های آزاد دفاع می کند.

 


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار شکلات
نوشته شده در دو شنبه 27 آذر 1396
بازدید : 113
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار شکلات با وجود شهرت بدی که در افزایش وزن دارد تعدادی از خواص درمانی مرتبط با این ماده غذایی خوشمزه وجود دارد. کالری شمار شکلات از دانه تئوبروما درخت کاکائو ساخته شده است. اولین استفاده از کالری شمار شکلات به تمدن Olmec در Mesoamerica باز می گردد. پس از کشف قاره آمریکا، کالری شمار شکلات در اروپا بسیار محبوب شد و تقاضا برای آن افزایش یافت و اکنون کالری شمار شکلات به یک محصول فوق العاده محبوب غذایی تبدیل شده که میلیون ها نفر در هر روز برای طعم منحصر به فرد، غنی و شیرین آن افراط می کنند.افرادی که کالری شمار شکلات دوست دارند همیشه استرس دارند که سلامتی خود را تهدید کرده اند. این در حالی است که خوردن کمی کالری شمار شکلات طی هفته می تواند تأثیرات بی نظیری برای بدن در پی داشته باشد.مطالعات بسیاری ثابت می کنند که کالری شمار شکلات تیره یک خوراکی سرشار از آنتی اکسیدان است که نباید از هیچ رژیم غذایی حذف شود. 

 

همچنین کالری شمار شکلات حاوی مقدار بالایی فلاونوئیدهاست که این آنتی اکسیدان های بسیار قوی از بدن در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت می کنند.کالری شمار شکلات نسبت به دیگر خوراکی های محرک مانند چای یا قهوه حاوی مقدار نسبتاً کمی کافئین است.مصرف کالری شمار شکلات به پیشگیری و درمان بیماری های مختلف کمک می کند زیرا تأثیر یک مسکن طبیعی را دارد.تنها یک تکه کالری شمار شکلات می تواند انرژی مورد نیاز برای دویدن 150 متر را تأمین کند.ریز مغذی های موجود در کالری شمار شکلات تشکیل باکتری های مفید در بدن را تسریع می کند.به خاطر مقدار زیاد فلاونوئیدهای کالری شمار شکلات، این خوراکی خوشمزه می تواند از پوست در برابر نور خورشید محافظت کند و مانع از آفتاب سوختگی شود.بوی کالری شمار شکلات ، امواج مغزی تتا که موجب ریلکسیشن می شود را افزایش می دهد. به علاوه، خوردن کالری شمار شکلات ترشح آندروفین را تحریک می کند که این هورمون در ایجاد احساس لذت و سرحالی نقش دارد زیرا سطح سروتونین را افزایش می دهد.

 

مصرف کالری شمار شکلات تمرکز و حافظه را تقویت می کند. در این باره نیز فلاونوئیدها عامل چنین تاثیری هستند که جریان خون رسانی به مغز را طی 2 تا 3 ساعت تحریک می کنند. کالری شمار شکلات به پیشگیری از پوسیدگی های دندان کمک می کند زیرا ترکیبات ضد باکتری در دانه کاکائو تأثیر شکر را تا حد زیادی جبران خواهد کرد.این خوراکی خوشمزه خستگی را کاهش می دهد و توان بدنی را بهبود می بخشد.مقدار بالای آنتی اکسیدان های کالری شمار شکلات تیره می تواند امید به زندگی را در افرادی که به طور منظم کالری شمار شکلات می خورند افزایش دهد. کالری شمار شکلات تیره می تواند موجب دید بهتر در شرایط با کنتراست پایین شود.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار شکر
نوشته شده در یک شنبه 26 آذر 1396
بازدید : 40
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار شکر قند کربوهیدراتی است که به طور طبیعی در انواع مواد غذایی مانند شیر، میوه ها و عسل موجود است. مقدار مشخصی از قند در رژیم غذایی به عنوان انرژی برای تامین سوخت و ساز عضلات و خوب کار کردن مغز ضروری است.مشکل این است که کالری شمار شکر اضافه شده در غذاهای فرآوری شده خطری برای سلامتی شما است. مصرف زیاد قند و کالری شمار شکر باعث افزایش شدید در میزان قند خون می شود، که این بالا رفتن قند خون سبب کاهش انرژی و خستگی می شود و انسان بد خو هم می شود و اینچنین اشخاصی ولع قند خوردن دارندو افزایش چشمگیر خوردن قند منجر به مشکلات افزایش وزن ، از جمله دیابت نوع ۲، بیماری های قلبی، و بیماری آلزایمر می شود به گفته کارشناسان، کالری شمار شکر، چربی نیست، ولی علت اصلی اپیدمی چاقی است.

 

معمولا وقتی که ما در مورد قند و کالری شمار شکر صحبت می کنیم، یعنی از نیشکر بدست آمده. قند از دسته ساکارز شناخته شده است. ساکارز ترکیبی از ۵۰ درصد قند و ۵۰ درصد فروکتوز است. قند و فروکتوز در بدن پردازش متفاوت دارند. پردازش این دو سلامتی انسان را تحت تاثیر قرار می دهد و عواقب جبران ناپذیری دارد. کالری شمار شکر مسیرهای بیوشیمیایی در مغز را تغییر داده و فاجعه ای با گیرنده های دوپامین بوجود می آورد. مواد شیرین بعنوان پاداشی برای مغز است که هرچقدر قند و کالری شمار شکر زیاد مصرف کنید مغز شما راتشویق می کند و شمار ا به قند و کالری شمار شکر وابسته تر میکند .در جریان خون قند تبدیل به گلوکز می شود. هیچ محتوای فیبر و پروتئین در قند وجود ندارد که بتواند سرعت آن را کاهش دهد، آن در میوه ها و سبزیجات وجود دارد.

 

قند و کالری شمار شکر پنهان در اکثر غذاهای فراوری شده وجود دارد. حتی غذاهایی که بعنوان کم چرب تبلیغ می شوند حاوی قند اضافی به منظور افزایش طعم و مزه آن هستند، به جای چربی است. حتی اقلام مورد پسند مانند ادویه کاری و یا سوپ و سس آماده قند و کالری شمار شکر اضافه شده است. به طور متوسط، منوشیدنی های گازدار معادل هفت قاشق چای خوری شکر دارند.فروکتوز به طور طبیعی در مواد غذایی مانند میوه ها، سبزیجات و آجیل وجود دارد، اما این بدان معنا نیست که آن برای سلامتی خوب است. قند  و کالری شمار شکر در روده در طول هضم پردازش می شود توسط تمام سلول در بدن استفاده می شود. فروکتوز به طور کامل و به طور مستقیم به کبد می رود.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار شاهی
نوشته شده در یک شنبه 26 آذر 1396
بازدید : 34
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار شاهی (تره تیزک) از خانواده چلیپاییان با نام علمی Lepidium sativum می باشد. کالری شمار شاهی گیاه بومی مدیترانه شرقی است.این گیاه یک ساله و به ارتفاع 20 تا 30 سانتی متر است که در نواحی مختلف ایران نیز، پرورش می یابد.شاهی به عنوان غذا و دارو مصرف می شود.سبزی کالری شمار شاهی را خیلی راحت می توان کاشت و خیلی راحت و سریع آماده برداشت می شود.این گیاه برای روش هیدروپونیک (رشد و نمو گیاه در آب) نیز مناسب است.قسمت های قابل استفاده کالری شمار شاهی شامل ریشه ها، برگ ها و تخم کالری شمار شاهی می باشد.ریشه کالری شمار شاهی نیز مزه تند و تلخی دارد. این ریشه برای درمان سیفیلیس و ناتوانی در ادارار کردن مفید است.برگ های کالری شمار شاهی، محرک ، ادرارآور و ضد باکتری می باشند.این برگ ها برای درمان بیماری اسکوربوت و بیماری های کبدی مفید می باشند. کالری شمار شاهی به عنوان یک پماد بر روی جاهایی که درد می کند و یا آسیب دیده است، نیز به کار می رود.

 

تخم کالری شمار شاهی مزه ی تند و تلخی دارد. این ماده خاصیت چربی سوزی ، تصفیه کنندگی خون، شیرافزایی، قاعدگی آور، مقوی (نیروبخش) و ادرارآور دارد.دارویی برای چشم درد است. تخم کالری شمار شاهی قوای جنسی را تقویت می کند.تخم کالری شمار شاهی برای مرض جذام، بیماری های پوستی، اسهال خونی ، اسهال، سوء هاضمه، بیماری های چشمی، اسکوربوت، آسم و سرفه مفید است. تخم کالری شمار شاهی خاصیت سقط کنندگی جنین دارد. در ضمن تخم کالری شمار شاهی خاصیت ملینی نیز دارد.به دلیل وجود ویتامین C و E در کالری شمار شاهی این گیاه خاصیت آنتی اکسیدانی فوق العاده در جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد دارد. در نتیجه یک ماده ی ضد سرطانی می باشد. کالری شمار شاهی مانع از رشد سلول های سرطانی می شود.پروفسور "لئون بینه" عصاره کالری شمار  شاهى را گرفت و به بدن موش هایى که به سرطان مبتلا بودند تزریق کرد و مشاهده کرد که این کار، رشد سلول هاى سرطانى را در این موش ها متوقف می کند.

 

کالری شمار شاهی علاوه بر ویتامین C حاوی مقدار قابل ملاحظه ای آهن و اسید فولیک نیز می باشد، از این رو برای اشخاص کم خون مفید است.در یک طرح تحقیقاتی در ایران که به منظور تعیین تاثیر سبزی کالری شمار شاهی بر چربی های خون‏‎‎‏، در کارکنان دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام گرفت، مشخص شد که میزان کلسترول در گروه مورد بررسی کاهش یافته بود. کالری شمار شاهی حاوی مقدار قابل ملاحظه ای ویتامین A و روغن هاى فرار است. به همین دلیل برای مخاط دستگاه تنفسى و در نتیجه مبتلایان به آسم فوق العاده مفید است.کسانى که برونشیت دارند یا سرفه هاى سختى مى کنند، هر روز 60 تا 150 گرم عصاره کالری شمار شاهی را مصرف نمایند. کالری شمار شاهی مانند خیلی از سبزیجات گروه چلیپاییان مانند کلم، کلم بروکلی و کلم پیچ دارای گلوکوزیدها و روغن خردل (روغن تلخ) می باشد. این مواد، محرک فعالیت کلیه ها هستند و موجب تقویت معده و کیسه صفرا می شوند. از این رو مصرف کالری شمار شاهی به کسانی که سنگ کلیه و مثانه دارند، توصیه شده است.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار شاه توت
نوشته شده در یک شنبه 26 آذر 1396
بازدید : 32
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار شاه توت گونه ای از توت است که اصل آن از ایران است. بین خانواده توت، درخت کالری شمار شاه توت از همه کوچک تر است . این درخت طول عمر طولانی ای دارد و می تواند برای چند صد سال زنده بماند .میوه کالری شمار شاه توت بزرگتر از توت سفید است و رنگ آن قرمز تیره یا ارغوانی و مزه اش ترش و شیرین و مطبوع است. کالری شمار شاه توت را می توان به شکل های متفاوتی به صورت خام، پخته و یا به صورت مربا مورد استفاه قرار داد.وجود مواد مغذی بسیار و نقش هم افزایی این مواد مغذی بر یکدیگر سبب شده است تا کالری شمار شاه توت  به عنوان منبعی خوب برای تامین نیاز روزانه به ریزمغذی های گوناگون مورد توجه قرار گیرد.محققان انجمن تغذیه آمریکا، کالری شمار شاه توت را در مقایسه با 40 نوع میوه تازه دیگر، به عنوان اولین میوه از نظر فعالیت آنتی اکسیدانی قرار داده اند که دارای فیتوکمیکال های قوی مانند آنتوسیانین است. آنتوسیانین رنگدانه ای است که رنگ سیاه کالری شمار شاه توت از آن ناشی می شود. 

 

کالری شمار شاه توت خواص مفیدی برای سلامت دارد، از جمله جلوگیری از عفونت های دستگاه ادراری، سرطان، بیماری های وابسته به سن و سکته مغزی. کالری شمار شاه توت ها، گوشتی و خوشمزه هستند و دارای کالری پایینی بوده (در هر 100 گرم، 43 کالری) و سرشار از خواص سلامتی برای بدن هستند. کالری شمار شاه توت حاوی منبع خوبی از ویتامین C و آنتی اکسیدان بالایی است.مصرف غذاهای سرشار از ویتامین C مقاومت بدن را در برابر عوامل عفونت زا افزایش داده و التهاب را از بین برده و با رادیکال های آزاد مضر برای بدن مبارزه می کنند. کالری شمار شاه توت ها حاوی مقدار مناسبی از ویتامین A و یتامین E هستند. کالری شمار شاه توت ها منبع خوبی از آهن هستند که بندرت در دیگر انواع توت ها پیدا می شود.

 

کالری شمار شاه توت از نظر طبیعت سرد و خشک است. و قابض و کالری شمار شاه توت خشک از نظر خواص جانشین سماق می باشد. لطیف کننده و باز کننده گرفتگی هاست. کالری شمار شاه توت حدت خون را تسکین می دهد و عوارض صفرا را از بین می برد و ورمهای گرم حلق و حنجره را رفع می کند و تحلیل می برد و عطش را فرو می نشاند و اشتها را بیدار می کند. غرغره با آب یا رب آن برای زخمهای بد, جوشهای دهان, تحلیل ورم حلق, کام و زبان و تقویت آنها مفید است خوردن کالری شمار شاه توت برای زخم روده و اسهال گرم و اسهال خونی خصوصاً خشک آن با داروهای کمکی و مقوی بسیار مفید است


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار سیر
نوشته شده در یک شنبه 26 آذر 1396
بازدید : 33
نویسنده : saeed.bp

خواص کالری شمار سیر به قدری زیاد است که با خواندن فواید و خواص آن شاید خود را مجبور به استفاده ازآن در هر وعده غذایی و در طول روز بکنید اما در برخی موارد هم باید در مصرف خواص کالری شمار سیر به طور خلاصه اما مفید می توان گفت که کالری شمار سیر سرشار از فولیک اسید، ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و مقدار کمی روی و ویتامین های B2، B1 و B3 است.از سالهای دور تا کنون از کالری شمار سیر برای تصفیه خون استفاده می شده است. کالری شمار سیر حاوی ترکیبات گوگرد است که سیستم ایمنی بدن را تحریک کرده و پتانسیل بالایی در نابودی تومورهای سرطانی دارد.خوردن کالری شمار سیر مجاری تنفس و خون را پاک می کند و با این کار از شدت و زحمت تنگ نفس کاسته و گاهی موجب درمان آن می شود.بعضی از انواع سل ریوی را معالجه می کند مخصوصا وقتی که با شیر ممزوج شود، زیرا در این صورت اثر قابل توجهی در کشتن میکرب کوخ دارد (میکرب سل). کالری شمار سیر پوست بدن را خوش رنگ و گونه را سرخ و روده ها را از عفونتها پاک می کند به خصوص در اطفال، و با این خصوصیت سپری مقابل تیفوئید و دیفتری و مسکن سیاه سرفه و خروسک است.

 

کالری شمار سیرعفونت های تنفسی را درمان می کند.برای تسکین دندان درد، کالری شمار سیر خام را روزی چند بار روی لثه و دندان بمالید. کالری شمار سیر له شده را روی زگیل قرار دهید تا از بین برود.برای درمان سینوزیت، چند حبه کالری شمار سیر له شده را در کره تفت دهید و با نان میل کنید.یک حبه کالری شمار سیر را ریز خرد کنید و با کمی آب میل کنید تا نفخ، یبوست و درد معده برطرف شود.بوی کالری شمار سیر با جویدن کاهو، جعفری یا خوردن شیر، سیب یا عسل رفع می شود. همچنین گذاشتن مقداری چای خشک در دهان و قورت دادن آن.روزانه مصرف نصف یا یک حبه کالری شمار سیر خام توصیه می شود.مصرف پماد غلیظ کالری شمار سیر ممکن است موجب تحریکات جلدی و حتی سوختگی های خفیف شود. سایر مصارف کالری شمار سیر شامل استفاده از آن برای درمان تب، سرفه، سردرد، شکم درد، احتقان سینوسی، نقرس، روماتیسم، هموروئید، آسم، برونشیت، تنگی نفس، فشار خون پایین، قند خون پایین، قند خون بالا و جای گزیدگی مار استفاده می شود. همچنین از کالری شمار سیر برای مبارزه با استرس و خستگی و حفظ سلامت کبد نیز استفاده می گردد.

 

کالری شمار  سیر برای درمان نسیان و فراموشی مفید است .مالیدن کالری شمار سیر بر روی گل مژه و جوش پلک چشم باعث برطرف شدن آنها می شود.گذاشتن کالری شمار سیر پخته در طی چندین روز بر روی میخچه و زگیل باعث رفع آنها می شود. کالری شمار سیر از جمله سبزیجاتی است که باعث پیشگیری از بسیاری از سرطان ها می شود. مانع از بروز سرطان روده بزرگ، سینه، معده، پروستات و مثانه می شود. کالری شمار سیر برای درمان بیماری های مختلفی ازجمله آسم، برونشیت، روماتیسم، نقرس، میخچه و زگیل (به صورت موضعی)، سل، دندان درد، نیش زدگی و فشار خون بالا مفید است. در ضمن، سنگ کلیه را خرد می کند و در ضدعفونی کردن دستگاه های ادراری و عفونت های واژینال و مثانه نیز مؤثر است.مصرف روزی نصف استکان از عصارهٔ کالری شمار سیر و لیمو ترش، تاثیر بسیار زیادی در رفع گرفتگی رگ ها خواهد داشت.برطرف کننده سرفه، سرماخوردگی و گرفتگی سینه است. کالری شمار سیر با عفونت مجرای گوارشی مقابله می کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. کالری شمار سیر برای افرادی که مبتلا به پرکاری تیروئید هستند، مفید است زیرا که منبع عالی ید است.

 


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار سیب زمینی
نوشته شده در پنج شنبه 23 آذر 1396
بازدید : 32
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار سیب زمینی یک گیاه یک ساله است که ما از غده های موجود در ریشه آن استفاده می کنیم. زادگاه اولیه آن در آمریکای جنوبی بوده و اولین بار توسط میرزا ملکُم خان به ایران آورده شده است، برای همین در ابتدا به آن " آلو ملکُم " می گفتند و اکنون هم در بعضی شهرهای ایران کالری شمار سیب زمینی را بنام آلو می شناسند. کالری شمار سیب زمینی غنی از بتاکاروتن  ( پیش ساز ویتامین A  ) است که وقتی پخته می شود به آسانی جذب می شود.ساقه و برگ های کالری شمار سیب زمینی حاوی سمی بنام سولانین است، بنابراین نباید آن را مصرف کرد، ولی جوشانده رقیق شده همین برگ ها را به عنوان ماده خواب آور  و آرامش دهنده اعصاب استفاده می کنند.مهم ترین ماده اصلی موجود در کالری شمار سیب زمینی نشاسته است که معمولاً 9 تا 25 درصد آن را تشکیل می دهد، از این رو برای تامین انرژی ماده مفیدی است که نسبت به غلات کمتر تحت تاثیر آفات قرار می گیرد و پرورش آن آسان تر است. امروزه روسیه و آلمان بزرگ ترین تولید کنندگان کالری شمار سیب زمینی هستند.

 

کالری شمار سیب زمینی تقویت کننده قلب  ، محکم کننده لثه ، مسکن درد و زخم معده  است. کالری شمار سیب زمینی  در بین سبزیجات حاوی ویتامین C  بالایی است و هر 100 گرم کالری شمار سیب زمینی 20 تا 25 میلی گرم ویتامین C دارد و برای تامین ویتامین C مورد نیاز برای جلوگیری از خونریزی لثه مفید است، ولی نکته بسیار مهم این است که در اثر ماندن در انبار و پخت نامناسب مقدار زیادی از ویتامین C آن به هدر می رود. برای اینکه کالری شمار سیب زمینی ویتامین C کمتری را از دست بدهد ، سعی کنید آن را در مقدارهای کم خریداری و نگهداری کنید و آن را با پوست بپزید . برای پخت ، اول آب را در ظرف جوش بیاورید. بعد کالری شمار سیب زمینی ها را در آن بیاندازید و پس از پخت آنها را از آب خارج کنید و نگذارید در آب گرم بمانند. کالری شمار سیب زمینی علاوه بر ویتامینC حاوی مواد مفید دیگری مثل پتاسیم ، فسفر  ، آهن  و منیزیم  است.

 

کالری شمار سیب زمینی پخته شده یا کباب شده با پوست، بیشترین مقدار ویتامین ها را داراست. کالری شمار سیب زمینی حاوی مقدار زیادی ویتامین B6  است. یک فنجان کالری شمار سیب زمینی پخته 21 درصد B6 مورد نیاز روزانه شما را تامین می کند. می دانید که بسیاری از آنزیم های بدن خصوصاً آنهایی که در تبدیلات پروتئینی درگیر هستند به B6 محتاج هستند، در نتیجه برای تولید سلول های جدید احتیاج به B6 داریم . B6 برای ورزشکاران  بسیار حیاتی است و به آمادگی و بازسازی بدنشان کمک می کند . پس بهتر است حتماً در رژیمشان از آن استفاده کنند. B6 در جلوگیری از سرطان نیز مفید است. پس بهتر است بزرگسالان و افراد مسن حداقل هفته ای یک بار کالری شمار سیب زمینی را جایگزین دیگر مواد نشاسته ای کنند.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار سیب
نوشته شده در پنج شنبه 23 آذر 1396
بازدید : 26
نویسنده : saeed.bp

می‌توان کالری شمار سیب را به تنهایی به‌عنوان میوه‌ای مفید یا در سالاد میوه و کاسترد مصرف کرد. آب‌ کالری شمار سیب از نوشیدنی‌های پرمصرف در جهان است و از کالری شمار سیب در دسرهای بسیاری استفاده می‌شود. می‌توان کالری شمار سیب را به صورت پخته، خردشده، له‌شده، منجمد و حتی خشک‌شده مصرف کرد. در سال ۲۰۱۰ ژنوم  کالری شمار سیب به‌طور کامل رمزگشایی شد. این اتفاق به درک بیشتر ما از مواد تشکیل‌دهنده و فواید کالری شمار سیب کمک شایانی کرده است. حال به بخشی از ترکیبات تشکیل‌دهنده‌ی یکی از محبوب‌ترین و سالم‌ترین میوه‌های جهان نگاهی می‌اندازیم. کالری شمار سیب سرشار از فیبر است که باعث تسهیل هضم مواد غذایی می‌شود. مصرف منظم کالری شمار سیب به حرکات روان روده، جلوگیری از یبوست و اختلالات معده کمک می‌کند. فیبر بخش مهمی از رژیم غذایی ماست. فیبر حجم مدفوع را افزایش می‌دهد و به حرکت روان‌تر آن کمک می‌کند. کالری شمار سیب با افزایش ترشح شیره‌های گوارشی و معدوی باعث افزایش جذب مواد مغذی می‌شود. همچنین به زدودن کلسترول اضافی از رگ‌ها و عروق خونی کمک می‌کند و به لطف این خاصیت، سلامت قلب را تضمین می‌کند و احتمال بروز تصلب شرایین را کاهش می‌دهد.

 

نقش کالری شمار سیب در پیشگیری از سرطان مدت‌ها موضوع تحقیقات مختلفی بوده است. نتایج تحقیقات حاکی از آن است که کالری شمار سیب احتمال ابتلا به سرطان‌ها به خصوص سرطان پستان و روده‌ی بزرگ را کاهش می‌دهد. کالری شمار سیب در پیشگیری از سرطان ریه نقش چشمگیری دارد. اغلب میوه‌ها و سبزیجات خاصیت ضدسرطانی دارند، اما در این میان‌ کالری شمار سیب یک سر و گردن بالاتر از بقیه است. بر اساس تحقیقات نقش کالری شمار سیب در پیشگیری از سرطان ریه، متمایز و انکارناپذیر است. همچنین در صورت ابتلا به سرطان ریه، سرعت گسترش سرطان را کاهش می‌دهد. فرضیه‌ها این نقش کالری شمار سیب را به وجود فیتونوترینت‌هایی مانند کائمفرول و کوئرستین نسبت می‌دهند، اما هنوز سازوکار دقیق کالری شمار سیب در پیشگیری از سرطان مشخص نیست. کالری شمار سیب باعث از بین رفتن ضعف و انرژی بخشیدن به افراد ضعیف می‌شود. از این رو توصیه می‌شود بیمارانی که در حال بهبود از بیماری‌اند، کالری شمار سیب مصرف کنند. کالری شمار سیب به سم‌زدایی بدن و افزایش سلامت عمومی فرد کمک می‌کند. با اینکه کالری شمار سیب پروتئین قابل توجهی ندارد، ترکیب آنتی‌اکسیدان‌های آن با پروتئین‌هایش نقش مهمی در پیشگیری از ضعف و افزایش قدرت عضلات بازی می‌کند.

 

اگر تاکنون فواید کالری شمار سیب برای‌تان کافی نبوده است، وقت آن است که تأثیر مثبت کالری شمار سیب را بر مشکلات عصبی، به‌خصوص دو بیماری آلزایمر و پارکینسون، بخوانید. ترکیبات فیتونوترینت موجود در کالری شمار سیب با خاصیت سم‌زدایی قطعا احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر را می‌کاهد. اختلالات مغزی که منجر به بروز آلزایمر می‌شوند، با فعالیت رادیکال‌های آزاد در ارتباط است و کالری شمار سیب با ترکیبات خود تا حدی این فعالیت‌ها را کاهش می‌دهد. کالری شمار سیب میزان استیل‌کولین موجود در مغز را افزایش می‌دهد. استیل‌کولین با توانایی تمرکز، حل مسئله و حافظه در ارتباط است. در رابطه با بیماری پارکینسون، کالری شمار سیب از نابودی تدریجی سلول‌های ترشح‌کننده‌ی دوپامین جلوگیری می‌کند. نابودی این سلول‌ها می‌تواند منجر به بروز پارکینسون شود.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار سویا
نوشته شده در سه شنبه 21 آذر 1396
بازدید : 30
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار سویا گیاهی است یکساله دارای ساقه پرشاخه ، برگهای آن بیضی ، نوک تیز و سبز رنگ می باشد . میوه آن شبیه لوبیا است که در هر غلاف آن سه تا پنج دانه جدا از یکدیگر وجود دارد . رنگ دانه کالری شمار سویا بر حسب انواع مختلف متفاوت است و برنگهای زرد ، سفید ، سیاه ، خاکستری و خالدار دیده می شود . کالری شمار سویا قرنهاست که غذای مردم آسیا مخصوصا چین بوده است . چینی ها آن را همراه با برنج بعنوان غذای اصلی خود مصرف می کنند . ایالات متحده آمریکا بزرگترین تولید کننده کالری شمار سویا می باشد و تقریبا دو سوم محصول کل دنیا را تولید می کند . کالری شمار سویا در ایران بنام (لوبیا روغنی ) ، ( لوبیا چینی ) سوژا و دانه کالری شمار سویا معروف است .

 

کالری شمار سویا یکی از انواع حبوبات است و بومی جنوب شرقی آسیا می باشد. دانه کالری شمار سویا بدلیل کاربردهای بسیار آن و خاصیت خوراکی اش بسیار معروف می باشد. مواد غذایی حاصل از کالری شمار سویا شامل شیر کالری شمار سویا، توفو، سس کالری شمار سویا و روغن کالری شمار سویا می باشد. دانه های کالری شمار سویا حاوی مقادیر زیادی اسید فیتیک، آلفا لینولیک اسید و ایزوفلاون می باشد. تحقیقات مختلف نشان می دهد که دانه کالری شمار سویا با کاهش خطر سرطان سینه و پروستات در ارتباط است. دانه کالری شمار سویا به بزرگی یک نخود کمی مسطح و گرد است . دانه سیاه کالری شمار سویا بشتر در طب گیاهی مصرف دارد ولی از دانه زرد رنگ آن بیشتر برای روغن گیری استفاده می کنند . کالری شمار سویا بعلت داشتن پروتئین و مواد مغذی در تغذیه انسان بکار می رود . کالری شمار سویا از چین به نقاط دیگر دنیا راه یافته است و بطور وحشی در آن کشور وجود دارد . کالری شمار سویا در حدود 3500 نوع مختلف دارد که هر کدام آب و هوای مخصوصی را می خواهد .

 

مصرف پروتئین کالری شمار سویا در کاهش کلسترول بد و تری گلیسرید خون (نوعی چربی مرتبط با بیماری قلبی) موثر است.بیماران دیابتی پس از گذشت چندین سال در معرض خطر ابتلا به بیماری کلیوی قرار می گیرند که لازم است مصرف گوشت را محدود کنند، در این حالت کالری شما رسویا تنها پروتئین گیاهی کامل است که می تواند جانشین مصرف گوشت گردد.-آدیپونکتین پروتئینی است که از بافت چربی آزاد می شود و دارای اثر ضد دیابتیک است. پروتئین کالری شمار سویا با تحریک بافت چربی باعث افزایش این پروتئین در خون می شود و به کاهش بافت چربی بدن و تنظیم قند خون کمک می کند.-مصرف کالری شمار سویا و فرآورده های آن در بهبود و درمان بیماری دیابت موثر است. کالری شمار سویا دارای آنتی اکسیدان است، کلسترول ندارد، به تنظیم قندخون کمک می کند و سرشار از پروتئین است. -به منظور موفقیت بیشتر در کنترل قند خون، برنامه ورزشی مناسب را برای هر روز در نظر بگیرید.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار سوسیس
نوشته شده در سه شنبه 21 آذر 1396
بازدید : 36
نویسنده : saeed.bp

تهیه کالری شمار سوسیس و کالباس در ایران بصورت کارخانه‌ای از سال ۱۳۰۷ خورشیدی توسط یک نفر روسی بنام افونامو در بندر انزلی با یک ماشین کوچک و دستی شروع گردید که روزانه احتیاجات عده‌ای از اتباع خارجی آن‌جا را تأمین می‌نمود. در سال ۱۳۰۹ خورشیدی شخص دیگری بنام لیشنیسکی از اهالی شوروی سابق در بندر انزلی کارخانه کوچکی را راه اندازی کرد که روزانه۴۰–۵۰ کیلوگرم کالباس تهیه می‌نمود. در سال ۱۳۱۲ لیشنیسکی کارخانه خود را از انزلی به تهران منتقل نمود و با کمک آرزومان آوانسیان که در روسیه در کارخانه کالری شمار سوسیس کالباس‌سازی کار کرده بود و یک شخص آلمانی دیگر کارشان را در خیابان منوچهری تهران در یک پاساژ کوچک به کمک چهار تن از خانواده آرزومانیان شروع کردند که فرآوری آنها، کالری شمار سوسیس و کالباس و ژامبون بود و از ۴۰ تا ۵۰ کیلوگرم تجاوز نمی‌کرد. کل محصولات آن‌ها که نیازمند ۱۶ تا ۱۸ ساعت کار روزانه بود به مصرف مهاجرین روس و ارامنه می‌رسید. لیشنیسکی پس از مدتی به روسیه بازگشت و کارخانه را به آرزومان واگذار کرد. 

 

آن زمان کالری شمار سوسیس و کالباس درجه یک و بدون تقلب کیلویی ۲۰ ریال بود. در سال ۱۳۳۷ هجری شمسی اولین کارخانه بزرگ کالری شمار سوسیس و کالباس با نام آرزومان در جنوب غربی تهران واقع در یافت آباد تأسیس شد که بنیانگذار و وارث آن آرزومانیان آوانسیان است. این کارخانه پس از انقلاب تحت نام گوشتیران فعالیتش را ادامه داد که زیر مجموعه بنیاد مستضعفان به‌شمار می‌رود.البته کارخانه کوچکی هم در سال ۱۳۰۹ هجری شمسی در تهران به نام اصل بلور مشغول بکار بود که تولید روزانه بسیار کمی داشت و توسط فردی به نام اختیاری بنا شده بود و بعداً به شاملیان و سپس به میکائیلیان واگذار شد. میکائیلیان را می‌توان وارث دومین کارخانه بزرگ کالری شمار سوسیس و کالباس و مجهز به دستگاه‌های مدرن دانست که در ابتدا در خیابان قوام‌السلطنه آغاز بکار کرد و سپس به شمس‌آباد نقل مکان کرد.کالری شمار سوسیس و کالباس بخش اعظم فراورده‌های گوشتی مصرفی در ایران را تشکیل می‌دهند. مصرف سرانه کالری شمار سوسیس و کالباس در ایران تنها ۱۵۰ تا ۲۰۰گرم است، در حالی که این رقم در اروپا و آمریکا حتی به ۱۵ کیلوگرم هم می‌رسد. 

 

از لحاظ تکنولوژی، تفاوت چندانی بین کالباس و کالری شمار سوسیس وجود ندارد و اختلاف آنها به قطر، درصد رطوبت، مقدار و نوع گوشت، چربی، فرمول مواد افزودنی و چاشنی و ادویه‌جات برمی‌گردد. برای ماندگاری کالباس و کالری شمار سوسیس استفاده از نگهدارنده‌هایی همچون نیتریت سدیم و نمک استفاده می‌شود. این مواد از رشد میکروب‌ها و به ویژه انواع بی‌هوازی مثل کلستریدیوم جلوگیری می‌کنند و نیز در ایجاد رنگ صورتی و طعم و بوی گوشت کالری شمار سوسیس و کالباس مؤثر هستند. حد مجاز استعمال «نیتریت» در کالری شمار سوسیس و کالباس حدود ۱۲۰ پی.پی. ام یا قسمت در میلیون است.در صورتی که در فرمولاسیون کالری شمار سوسیس و کالباس فقط از نمک طعام استفاده شود و نیتریت به کار نرود، این محصولات به رنگ سفید- خاکستری در خواهد آمد. به این‌گونه فراورده‌ها اصطلاحاً «محصولات سفید» نیز می‌گویند. در صورتی که برای تهیه آنها بدون استفاده از نیتریت از گوشت گاو کم چربی به کار رود، فراورده‌ها به رنگی مایل به خاکستری روشن در خواهد آمد.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار سوپ
نوشته شده در دو شنبه 20 آذر 1396
بازدید : 34
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار سوپ یکی از غذاهای پرطرفدار و مناسب برای زمستان محسوب می‌شود که به راحتی بدن را گرم کرده و حس مطبوعی ایجاد می‌کند. در عین حال یک کالری شمار سوپ سالم می‌تواند همیار لاغری هم باشد. باید بدانید که حتی رژیم لاغری کالری شمار سوپ هم داریم. این رژیم سال‌ها قبل در آمریکا باب شد و بیمارانی که قرار بود عمل جراحی داشته باشند قبل از جراحی با این رژیم وزن کم می‌کردند. بعدها این رژیم به یکی از رژیم‌های پرطرفدار تبدیل شد. حتی اگر نخواهید یک رژیم سخت غذایی را دنبال کنید می‌توانید به راحتی با گنجاندن کالری شمار سوپ در برنامه‌ی غذایی‌تان جلوی پر خوری را بگیرید و شروع به لاغر شدن بکنید. با ما همراه باشید.به طور متوسط کالری شمار سوپ از 85 درصد آب تشکیل می‌شود که به راحتی بدن را هیدراته می‌کند یعنی آب بدن را تأمین می‌کند. از آنجایی که از سبزیجات تهیه می‌شود سرشار از ویتامین؛ مواد معدنی و فیبرهای غذایی می‌باشد. البته باید حواستان باشد کالری شمار سوپ سبزیجات ساده با انواع دیگر کالری شمار سوپ‌ها مانند کالری شمار سوپ خامه فرق می‌کند. این نوع کالری شمار سوپ کم چرب‌تر و بسیار سالم‌تر است. 

 

کالری شمار سوپ یک پیش غذای فوق‌العاده و سالم است و باعث می‌شود شما جلوی پر خوری و دریافت کالری زیاد را بگیرید. زمانی که کالری شمار سوپ را به عنوان پیش غذا میل می‌کنید معده‌تان گرم می‌شود در عین اینکه احساس خوبی به شما دست می‌دهد و زودتر سیر می‌شوید.اگر از کالری شمار سوپ‌های آماده استفاده می‌کنید حواستان باشد ترکیبات درج شده رویبسته بندی را کنترل کنید. میزان سبزیجات این کالری شمار سوپ‌ها باید زیاد و میزان چربیآن‌ها کم باشد. حواستان باشد محصولاتی را انتخاب کنید که حاوی کمترین میزان سدیم (نمک) و طعم دهنده ها استدر واقع کالری شمار سوپ بخشی از معده را از همان ابتدا اشغال می‌کند و نمی‌گذارد غذای سنگین و پرکالری میل کنید. در این صورت به جای اینکه یک بشقاب پر برنج بخورید و یا غذاهای پر چرب دیگر میل کنید آن هم با حجم زیاد، گرسنگی خود را با آب و سبزیجات مفید رفع کرده‌اید. در عین حال کلی ویتامین هم عایدتان شده است.به طور کلی کالری شمار سوپ‌های معمولی از آب، چند نوع سبزیجات، آب مرغ و مقدار کمی روغن مانند کره یا روغن معمولی طبخ می‌شود. استفاده از مقدار خیلی کم یعنی اندازه یک فندق کره یا کمی روغن کافی است. 

 

باید بدانید هر چه میزان روغنی که به کالری شمار سوپ اضافه می‌کنید کم باشد کالری کمتری دریافت می‌کنید. توجه داشته باشید برای هر 200 گرم کالری شمار سوپ بین 60 تا 80 گرم سبزیجات لازم دارید و این سالم‌ترین نوع کالری شمار سوپ است.یک نوع کالری شمار سوپ دیگر نیز وجود دارد که با جو، مقداری سبزیجات مانند سیب زمینی و هویج، شیر و خامه تهیه می‌شود. این کالری شمار سوپ بسیار لذیذ است اما در عین حال به دلیل استفاده از شیر و خامه کالری بیشتری دارد. اگر از طرفداران این کالری شمار سوپ هستید بهتر است در تهیه‌ی آن از شیر کم چرب استفاده کرده و میزان خامه را کاهش دهید. سعی کنید هویج و سبزیجات بیشتری به آن اضافه کنید.اگر از کالری شمار سوپ‌های آماده استفاده می‌کنید حواستان باشد ترکیبات درج شده روی بسته بندی را کنترل کنید. میزان سبزیجات این کالری شمار سوپ‌ها باید زیاد و میزان چربی آن‌ها کم باشد. حواستان باشد محصولاتی را انتخاب کنید که حاوی کمترین میزان سدیم (نمک) و طعم دهنده ها است.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار سنگدان مرغ
نوشته شده در دو شنبه 20 آذر 1396
بازدید : 29
نویسنده : saeed.bp

از کالری شمار سنگدان مرغ می‌توانید در تهیه انواع خورشت‌ها و خوراک‌ها به شرط شست و شوی دقیق استفاده کنید و از طعم لذیذ و خواص زیاد آن بهره‌مند شوید.اگر به دنبال خوراکی‌های پروئتینی هستید کالری شمار سنگدان مرغ را فراموش نکنید، براساس تحقیقات سنگدان و دل و قلوه مرغ دارای ۲ گرم چربی، ۷۸ میلی گرم سدیم، ۱۰۷ کالری و حدود ۲۷۲ میلی گرم کلسترول است که می‌تواند یک وعده غذایی مفید برای افراد بزرگسال باشد.این میزان از چربی وکلسترول می‌تواند نیاز تغذیه‌ای بیماران مبتلا به مشکلات قلبی عروقی را برطرف کند بدون آنکه فرد با تشدید علائم بیماری مواجه شود.فقر آهن را با کالری شمار سنگدان مرغ ریشه کن کنیدآهن برای رشد بدن، تامین انرژی مورد نیاز، تولید سلول‌های خونی، هموگلوبین و میوگلوبین که وظیفه حمل اکسیژن در خون را دارند بسیار ضروری است.کارشناسان بهداشتی توصیه می‌کنند افراد بزرگسال روزانه بین ۸ الی ۱۸ میلی گرم آهن برای تامین انرژی مورد نیاز بدن خود مصرف کنند.

 

براساس تحقیقات در کالری شمار سنگدان مرغ مقادیر بالایی از آهن وجود دارد و افرادی که دچار کم خونی هستند به ویژه خانم‌ها می‌توانند از این ماده خوراکی به عنوان یک ماده مکمل درمانی استفاده کنند.درمان ریزش موی سر با مصرف کالری شمار سنگدان مرغاز جمله دیگر مواد مغذی در کالری شمار سنگدان مرغ، ویتامین B۳ و نیاسین است که هر دو برای درمان مشکل استرس، تعدیل هورمون‌های جنسی در غده فوق کلیوی، بهبود گردش خون، سلامت مو‌ها و جلوگیری از ریزش موی سر و بهبود قدرت بینایی موثر هستند.مصرف مواد خوراکی حاوی نیاسین همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و سم زدایی از کبد می‌شود، براساسی پژوهش‌ها میزان نیاسین مورد نیاز روزانه مردان بالغ ۱۶ میلی گرم، زنان ۱۴، زنان باردار ۱۸ و زنان شیرده ۱۷ میلی گرم است.

 

در کالری شمار سنگدان مرغ حدود ۴ میلی گرم نیاسین است و می‌تواند یک خوراک مقوی برای زنان باردار باشد و به رشد جنین کمک کند.ریبوفلاوین نیز جزء اصلی در ویتامین B۲ است که برای سلامت پوست، مو، چشم و کبد بسیار مفید است.این ماده نوعی آنتی اکسیدان قوی است و می‌تواند ازبدن در مقابل تشکیل رادیکال‌های آزاد ناشی از تجزیه مواد خوراکی در بدن محافظت کند.براساس تحقیقات ایجاد رادیکال‌های آزاد یکی از موارد ابتلای افراد به انواع بیماری‌ها از جمله سرطان است. کالری شمار سنگدان مرغ را می‌توانید به صورت پخته، کبابی، بخار پز و حتی سرخ شده به همراه انواع خوراک‌ها و خورشت‌ها مصرف کنید، اما کارشناسان توصیه می‌کنند برای بدست آوردن درصد بالاتری از مواد مغذی موجود در کالری شمار سنگدان مرغ افراد آن را به صورت بخار پز و پخته مصرف کنند.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار سنجد
نوشته شده در شنبه 18 آذر 1396
بازدید : 33
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار سنجد گیاهی درختی است از خانواده ی کالری شمار سنجدیان که در آب و هوای معتدل می روید. برگ های باریک و مخملی شکل و میوه هایی قهوه ای رنگ و خوراکی دارد که از هسته ی آن در تهیه ی برخی داروها استفاده می شود.به فارسی به طور کلی کالری  شمار سنجد نامیده می شود ولی در مناطق گوناگون ایران دارای نام های محلی است، در کردستان آن را " سرین چک "، در آذربایجان " ایده- ایکده " در اطراف تهران " پستانک " و در اصفهان " غبیده بادام " گفته می شود. در کتب سنتی با نام های " چوب دانه، نقد، بل " نام برده شده است. کالری شمار سنجد برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله، بیماری های دندان، اسهال، زخم معده و نیز جلوگیری از خون ریزی استفاده می شود. کالری شمار سنجد، یکی از چیدنی های سفره ی هفت سین است که اگر با خواص فراوان آن آشنا شوید حتما آن را در برنامه غذایی هر روز تان جای می دهید. کالری شمار سنجد میوه ای درختی است که به علت قابلیت سازگاری بالایی که با محیط دارد، می توان در بسیاری از مناطق جهان، آن را به عمل آورد.

 

میوه ی  کالری شمار سنجد دو نوع کوچک و بزرگ دارد که بزرگ آن دارای پوستی نازک و مغزی آردی تر است و به نام کالری شمار سنجد آردی معروف است. طعم این میوه مقداری گس است و دارای طبیعت سرد و خشک می باشد و از لحاظ غذایی کم کالری است. کالری شمار سنجد، دارای خواص دارویی و صنعتی مختلفی است که به برخی از آن ها اشاره می کنیم:* بهترین اثر کالری شمار سنجد، رفع کمبود ویتامین c بدن است و خوردن آن، از ورود عفونت به بدن پیشگیری می کند. کالری شمار سنجد دارای خاصیت آنتی اکسیدانی قوی می باشد.* خاصیت ضد التهابی دارد.* ضد اسهال و قابض است. جوشانده برگ کالری شمار سنجد، بهترین دارو برای اسهال کودکان است.* پودر هسته ی کالری شمار سنجد در درمان التهاب های حاد و مزمن کاربرد دارد و آرتروز را درمان می کند.* ضد تب و درد است.* بادشکن و مقوی قلب است و سردرد را تسکین می دهد.* از ریشه آن در صنعت عطرسازی استفاده می شود.* از گل آن برای التیام زخم استفاده می شود.* کم کالری و مقوی معده است.

 

کالری شمار سنجد پخته شده در روغن زیتون، درد مفاصل و خارش پوست را درمان می کند و برای رشد مو مفید است.سودمندی کالری شمار سنجد برای درمان آرتروز پژوهشگران به سودمندی استفاده از عصاره ی کالری شمار سنجد برای درمان آرتروز پی بردند. چند تن از پژوهشگران دانشگاه های علوم پزشکی بقیه الله ، شهید بهشتی و تهران، تأثیر قرص عصاره کالری شمار سنجد و استامینوفن را در کاهش درد 120 بیمار مبتلا به آرتروز زانو با درد متوسط تا شدید بررسی کردند. بیماران به مدت 7 هفته با قرص های عصاره کالری شمار سنجد و استامینوفن تحت درمان قرار گرفتند. بر پایه این بررسی که مشروح آن در مجله پزشکی کوثر منتشر شد، برای کاهش درد ناشی از آرتروز، استفاده از عصاره ی گیاهی کالری شمار سنجد موثرتر از استامینوفن است. کالری شمار سنجد در احادیثگوشتش گوشت می آورد، استخوانش استخوان می رویاند و پوستش پوست آور است. کلیه ها را گرم و معده را دباغی می کند و ایمن از بواسیر و ادرار قطره قطره است. ساق ها را نیرو می بخشد، جذام را ریشه کن می کند و برای تب سودمند است.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار سمنو
نوشته شده در شنبه 18 آذر 1396
بازدید : 31
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار سمنو از جوانه گندم تهیه می شود این غذا بسیار  موی و سرشار از خاصیت است می توانید با ارزش تغذیه ای و کالری این ماده غذایی آشنا شوید خانم های شیرده و کودکان بهتر است از این غذای خوشمزه بیشتر مصرف کنند در ادامه با روش های موثر برای سوزاندن کالری کالری شمار سمنو اشنا خواهید شد .کالری شمار سمنو مظهر صبر و مقاومت و قدرت است .این میوه داروی طول عمر و آرامش اعصاب است و شیرافزا میباشد ؛ از این رو هم برای مادران شیرده و هم به علت مقوی بودن، برای زنان باردار، بسیار مفید است.گرچه کالری شمار سمنو پروتئین زیاد و چربی کمی دارد، اما بیشتر حجم محصول را مواد کربوهیدراتی (قند) تشکیل می‌دهد. 

 

البته قند کالری شمار سمنو در مقایسه با ساکاروز،شیرینی کمتری دارد، اما این دلیلی نمی‌شود که افراد در مصرف آن زیاده‌روی کنند. این قند در بدن، تولید انرژی کرده و مازاد آن موجب چاقی می‌شود و برای مبتلایان به دیابت و چربی خون بالا محدودیت مصرف دارد.ویژگی های تغذیه ای کالری شمار سمنو کالری شمار سمنو ارزش تغذیه ای کالری شمارسمنو : داراى ویتامین هاى K، E، A و گروه ویتامین هاى B و مواد مهم دیگر مانند: فسفر، کروم ، روى، سلنیوم، آهن و مس است. کالری شمار سمنو را از عصاره جوانه گندم تازه و آرد کامل گندم تهیه مى کنند. کالری شمار سمنو خوشمزه وشیرین است و این در حالى است که به آن هیچ نوع ماده شیرین کننده اضافه نمى کنند. 

 

علت شیرینى کالری شمار سمنو ترکیب عصاره جوانه گندم با آرد کامل است که طعم شیرین به آن مى دهد. مواد و ویتامین هاى موجود در گندم و جوانه آن ارزش غذایى فراوانى دارد. کالری شمارسمنو مغذى و انرژى زا است و بویژه براى ورزشکاران پرورش اندام بسیار مفید است. کالری شمار سمنویی که به صورت فله‌ای تهیه شود، می‌تواند حاوی مقادیر زیاد شکر باشد. همچنین از خرید کالری شمار سمنویی که در اماکن عمومی به صورت روباز در معرض انواع آلودگی‌های ویروسی، عفونی و هوای آلوده به سرب و جیوه است، اجتناب کنید. کالری شمار سمنو به دلیل بافت چسبناک مستعد پذیرش انواع آلودگی‌ها بوده و طعم ترشیدگی و مزه کپک نشان‌دهنده فساد آن است.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار سمبوسه
نوشته شده در سه شنبه 14 آذر 1396
بازدید : 30
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار سمبوسه با مخلوط های گوناگونی که از فرآورده های گوشتی، سبزیجات یا سیب زمینی است در برش های نان لواش پیچیده و سرخ می شود، کالری شمار سمبوسه در حالی که این ترکیبات درون خمیر نان قرار گیرد به آن پیراشکی گویند.بسیاری از خانواده ها کالری شمار سمبوسه و پیراشکی مرغ و گوشت را سالم ترین و مقوی ترین نوع این لقمه ها می دانند و اغلب این نوع پیراشکی را برای کودکان می خرند، غافل از این که اغلب لقمه هایی که ترکیبات گوشتی آن درون نان یا خمیر ضخیم قرار می گیرد به دلیل آن که در مدت زمانی کوتاه سرخ می شود به طور کامل مغز پخت نشده و احتمال بیماری زایی و مسمومیت زایی بالایی بخصوص در کودکان دارد.از سوی دیگر به دلیل آن که اغلب این کالری شمار سمبوسه ها به دلیل افزودنی ها و سبزیجات معطر و برشته شدن در روغن ترد و لذیذ می شوند، 

 

برخی تهیه کنندگان کالری شمار سمبوسه  از این موضوع سوء استفاده کرده و محتویات این محصولات را با نامرغوب ترین فرآورده های گوشتی که گاهی تاریخ مصرف گذشته دارد در روغن های گریس شده ناسالم سرخ می کنند و از همه بدتر پشت ویترین های شیشه ای در مجاورت لامپ های پرحرارت یا نور خورشید قرار می دهند. کالری شمار سمبوسه و لقمه هایی که به دلیل دارا بودن فرآورده های گوشتی فساد پذیربوده و باید پس از تولید بلافاصله در یخچال نگهداری شود!این را هم بدانید روغن جذب شده در نان و خمیر انواع کالری شمار سمبوسه و پیراشکی های گوشتی، کرمدار و شکری در مجاورت با نور، حرارت و هوا سریع تجزیه و تبدیل به ترکیبات سرطانزا می شود. تغییر رنگ طلایی خمیر پیراشکی یا نان کالری شمار سمبوسه به رنگ قهوه ای تیره نشان دهنده ایجاد ترکیب سرطان زای آکریلامید است که مهم ترین عارضه آن صدمه به کبد و ناباروری است.کالری شمار سمبوسه و پیراشکی تنوری بهتر است .

 

به گزارش یورفان از آنجا که خمیر کالری شمار سمبوسه و  پیراشکی از آرد تهیه می شود و اغلب با جوش شیرین یا مواد بهبود دهنده پفکی و اسفنجی می شود و بر میزان خلل و فرج آن افزوده می شود، در حین سرخ شدن، روغن زیادی را به خود جذب کرده و پس از برشته شدن به هیچ روشی نمی توان روغن مازاد آن را خارج کرد. از سوی دیگر اگر کالری شمار سمبوسه و این لقمه ها حاوی سبزیجاتی چون کدو، بادمجان، سیب زمینی و قارچ باشد در مقایسه با دیگر پیراشکی ها روغن بیشتری جذب کرده و پرکالری تر می شود.حال اگر کالری شمار سمبوسه یا انواع پیراشکی به صورت خانگی و از مواد اولیه سالم تهیه و به وسیله فر یا به صورت تنوری پخته شود گزینه مناسب تری است. اما همیشه به یاد داشته باشید تعادل در مصرف خوراکی های هوسی یک نکته کمک کننده برای داشتن یک برنامه غذایی سالم است.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار سس مایونز
نوشته شده در سه شنبه 14 آذر 1396
بازدید : 29
نویسنده : saeed.bp

از همبرگر تا سس سالاد، سس کالری شمار مایونز در بسیاری از ظروف غذا استفاده می شود. سس کالری شمار مایونز هم چنین به عنوان یک پایه برای برخی از سس های دیگر استفاده می گردد. این مقاله اطلاعاتی در مورد ارزش غذایی این ماده فراهم می کند.سس کالری شمار مایونز می تواند به عنوان یک سس غلیظ و خامه ای ساخته شده از روغن، زرده تخم مرغ، آب لیمو یا سرکه و ادویه، توصیف شود. این ماده به عنوان چاشنی استفاده می شود. سس هایی را که شما در سوپر مارکت تهیه می کنید، اگر در یخچال نگه داری شوند، معمولاً تا شش ماه سالم می مانند. بر اساس قوانین ایالات متحده، کالری شمار مایونز به جز در نسخه های کم چرب و بدون چربی، باید حداقل شامل 65 درصد روغن در وزن مشخص خود باشد.

 

سس کالری شمار مایونز یک امولسیون است (امولسیون، مخلوطی از دو مایع است که به طور معمول نمی توانند ترکیب شود و معمولاً اگر امولسیفایر اضافه نشود، جدا از هم باقی می مانند. از زرده تخم مرغ به عنوان امولسیفایر استفاده می شود. این یک امولسیون پایدار از روغن، سرکه یا آب لیمو است. شما می توانید از گیاهان و ادویه‌جات برای تزیین آن استفاده نمایید. امولسیون ها مخلوط را ثابت نگه می دارند. تخم مرغ ها، خردل و ژلاتین، امولسیون های معمول مورد استفاده می باشند. زرده تخم مرغ حاوی لسیتین است که یک امولسیفایر چربی است.سس کالری شمار مایونز به طور کلی به عنوان پایه ای برای سس های دیگر مانند سس تارتار و هزار جزیره و سس سالاد استفاده می شود. سس هلندی به عنوان مثال، یکی دیگر از سس های امولسیون کلاسیک است. این سس ترکیبی از کره و زرده تخم مرغ، آب لیمو و یا سرکه است. رنگ آن کرم رنگ می باشد و می تواند غلیظ یا رقیق باشد. مواد تشکیل دهنده آن ممکن است از جایی به جای دیگر متفاوت باشد. سس روسی از مخلوط سس کالری شمار مایونز و سس گوجه فرنگی به دست می آید.

 

کالری شمار مایونزهای خانگی تقریباً 75 درصد چربی دارند، درحالی که کالری شمار مایونزهای تهیه شده در کارخانه، 65 تا 70 درصد چربی دارند. در تهیه سس های کالری شمار مایونز کارخانه ای، معمولاً به جای بخشی و یا حتی گاهی به جای کل زرده تخم مرغ مصرفی، آب به کار می برند. البته باید مواد دیگری همچون لسیتین یا دیگر مواد امولسیون کننده هم چون سویا به سس کالری شمار مایونز تهیه شده با آب اضافه گردد. سس کالری شمار مایونز کم چرب را از نشاسته، ژل سلولز و دیگر موادی که ماده حاصله را از نظر بافت، شبیه کالری شمار مایونز واقعی کند، تهیه می نمایند.کالری شمار مایونز را تنها به صورت سرد مصرف می کنند .معمولاً همراه با انواع ساندویچ و یا همراه با سیب زمینی سرخ کرده. فرانسوی ها سس کالری شمار مایونز را به همراه مرغ سرد، تخم مرغ سفت سرد و بسیاری غذاهای دیگر به کار می برند.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار سس گوجه فرنگی
نوشته شده در دو شنبه 13 آذر 1396
بازدید : 31
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار سس گوجه فرنگی و کچاپ نیز ضد سرطان می باشند,و این به خاطر دارا بودن ماده ای به نام «جنستین» خواص ضدسرطانی فوق العاده ای داردمی باشد.نموﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﺍﻭﻟﯿﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺍﺯ ﮔﻮﺟﻪ ﻓﺮﻧﮕﯽ ﺩﺭ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽ ﺷﺪ، ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺭﻗﯿﻖ ﺗﺮ ﺑﺎ ﻏﻠﻈﺘﯽ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺷﺒﯿﻪ ﺑﻪ ﺳﺲ ﺳﻮﯾﺎ ﯾﺎ ﺳﺲ ﻭﺭﭼﺴﺘﺮﺷﺎﯾﺮ ﺑﻮﺩﻧﺪ.کالری شمار سس گوجه فرنگی  و ﮐﭽﺎﭖ ﮐﻪ ﭼﺎﺷﻨﯽ ﻣﻮﺭﺩ ﻋﻼﻗﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺍﺳﺖ، ﺩﺭ ۹۷ ﺩﺭﺻﺪ ﺁﺷﭙﺰﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﯾﺎﻓﺖ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ. ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻫﺎ ﻧﺸﺎﻧﮕﺮ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ کالری شمار سس گوجه فرنگی  وﮐﭽﺎﭖ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺳﻼﺡ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪﯼ ﺩﺭ ﺟﻨﮓ ﻋﻠﯿﻪ ﺳﺮﻃﺎﻥ ﻭ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻫﺎﯼ ﻗﻠﺒﯽ ﺑﺎﺷﺪ. ﺍﮔﺮ ﺑﺪﺍﻧﯿﺪ ﮐﻪ کالری شمار سس گوجه فرنگی  و ﮐﭽﺎﭖ ﺑﻪ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﮔﻮﺟﻪ ﻓﺮﻧﮕﯽ ﻫﺎﯼ ﻣﻌﻤﻮﻟﯽ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﻧﻤﯽ ﺷﻮﺩ، ﺍﺣﺘﻤﺎﻻ ﻣﺘﻌﺠﺐ ﺧﻮﺍﻫﯿﺪ ﺷﺪ.ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺭﯼ کالری شمار سس گوجه فرنگی  و ﮐﭽﺎﭖ ﺑﺎﺯ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﻣﺤﯿﻂ ﮔﺮﻡ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻧﻮﺭ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ ﯾﺎ ﺩﺭ ﺁﺷﭙﺰﺧﺎﻧﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺩﻣﺎﯼ ﺁﻥ ﺯﯾﺎﺩ ﺍﺳﺖ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﺎﻋﺚ ﺗﺨﻤﯿﺮ ﺁﻥ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﯾﻦ ﻓﺮﺁﯾﻨﺪ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻋﻤﻼ ﺑﺎﻋﺚ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺭﯾﺰﯼ ﻣﻮﺍﺩ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﺎﺯ ﮐﺮﺩﻥ ﺩﺭﺏ ﻇﺮﻑ ﺷﻮﺩ . ﺍﯾﻦ ﺍﻧﻔﺠﺎﺭ، کالری شمار سس گوجه فرنگی  و ﮐﭽﺎﭖ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﺎﺯ ﺷﺪﻥ ﺩﺭﺏ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻓﻮﺍﺭﻩ ﺍﯼ ﺧﺎﺭﺝ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺷﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺁﺳﯿﺒﯽ ﻧﺮﺳﺎﻧﺪ ﺍﻣﺎ ﺑﺎﻋﺚ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﯾﮏ ﺑﻪ ﻫﻢ ﺭﯾﺨﺘﮕﯽ ﺣﺴﺎﺑﯽ ﻭ ﮐﺜﯿﻒ ﻭ ﻟﮏ ﺷﺪﻥ ﻟﺒﺎﺳﺘﺎﻥ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ . ﺗﻤﺎﻡ ﮐﭽﺎﭖ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻋﻼﺋﻢ ﺗﺨﻤﯿﺮ ﺷﺪﮔﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺭﺍ ﺩﻭﺭ ﺑﯿﻨﺪﺍﺯﯾﺪ.نتایج مطالعات نشان می دهند، 

 

کالری شمار سس گوجه فرنگی  و رب گوجه فرنگی به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان های زیاد می توانند از پیشرفت سرطان در بدن جلوگیری کنند و بیماری های قلبی را بهبود بخشند.در میان سس ها، کالری شمار سس گوجه فرنگی بهترین نوع سس است بهخصوص اگر خانگی باشد زیرا لیکوپن موجود در گوجه فرنگی، خاصیت ضدسرطانی دارد و در پیشگیری از ابتلا به بیماریهای مزمن موثر است.افراد زیادی طرفدار سس‌های قرمزند و آن را کم‌کالری‌تر از سس مایونز می‌دانند. کالری شمار سس گوجه فرنگی و  کچاپ که بسیاری آن را کالری شمار سس گوجه‌ فرنگی می‌نامند یکی دیگر از انواع سس‌هاست که بر پایه رب گوجه‌فرنگی است. عصاره گوجه‌فرنگی، سرکه، روغن، شکر یا شربت ذرت از ترکیبات اصلی این نوع سس است که البته در انواع مختلف آن سبزی‌های گوناگون مانند پیاز، سیر، کرفس و همچنین بسیاری از ادویه‌ها نیز به کار می‌رود.

 

با نگاهی به ترکیبات اولیه  کالری شمار سس گوجه فرنگی می‌توان دریافت که این چاشنی به لحاظ تغذیه‌ای از ارزش خوبی برخوردار است. در هر 100 گرم از این سس تقریبا 400 کیلوکالری انرژی وجود دارد که البته بسته به فرمولاسیون‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد. با توجه به این که ماده اولیه و اصلی، کالری شمار سس گوجه فرنگی گوجه فرنگی است بنابراین ترکیب فلاونوئیدی لیکوپن در آن یافت می‌شود.این ماده جزو ترکیبات آنتی‌اکسیدان است و می‌تواند با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد در پیشگیری از بروز برخی سرطان‌ها مانند ریه، پروستات و گوارش موثر باشد. همچنین  ترکیب کالری شمار سس گوجه فرنگی در کاهش تولید کلسترول و مهار اکسیده شدن کلسترول بد و در نتیجه پیشگیری از گرفتگی عروق نیز نقش مفیدی دارد.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار سرکه
نوشته شده در دو شنبه 13 آذر 1396
بازدید : 30
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار سرکه  از جمله فرآورده‌های طبیعی است که مصرف خوراکی و دارویی داشته و بیشترین کاربرد را در تهیه انواع ترشیجات دارد.یک لیوان کالری شمار سرکه 33 ‌کالری انرژی دارد و سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی است.مصرف کالری شمار سرکه در انواع ترشی ‌ها، شورها و سالادهای فصل باعث خوشمزگی، طعم‌دهندگی، تحریک اشتها و ترشح بیشتر شیره گوارشی شده و هضم غذا را بهتر می ‌کند.از سوی دیگر، سالادهایی که با ترشیجاتی نظیر کالری شمار سرکه طعم می‌گیرند، سالم‌ترین و مغذی‌ترین نوع سالاد هستند، زیرا این طعم‌ها سبب جذب بیشتر مواد ویتامینی و پروتئینی موجود در مواد سالاد مثل کاهو، هویج، خیار و گوجه‌فرنگی می‌شوند. از این رو استفاده از کالری شمار سرکه در تهیه سالادهای فصل توصیه می‌شود.استفاده از کالری شمار سرکه در کنار وعده‌های غذایی باعث رقیق شدن خون شده و به تجزیه چربی‌ها و دفع سموم کمک کرده و سبب کاهش چربی و کلسترول بد خون می‌شود.اسید سیتریک موجود در کالری شمار سرکه، هضم و جذب کلسیم موجود در کالری شمار سرکه و سایر موادغذایی را آسان می‌کند و در سوخت ‌و ساز بدن موثر است.

 

کالری شمار سرکه می ‌تواند باکتری‌های مضر سیستم گوارشی را از بین ببرد، بنابراین افرادی که در سیستم گوارش خود با مشکلاتی نظیر: یبوست، نفخ، اسهال، دل درد و دفع نامرتب مزاج مواجهند، می‌توانند با مصرف کالری شمار سرکه  به رفع این مشکل بپردازند. کالری شمار سرکه می‌تواند ترشح اسید معده را متعادل کرده و از بروز گاز معده جلوگیری کند. کالری شمار سرکه در رفع جرم دندان و التهاب لثه موثر است. به منظور رفع بوی بد دهان و نیز سفیدی دندان‌ها، هفته‌ای یک بار دندان‌های خود را با مسواک آغشته به کالری شمار سرکه مسواک بزنید. در صورتی کالری شمار سرکه می‌تواند در کاهش وزن تاثیرگذار باشد که فرد از رژیم غذایی مناسبی جهت کاهش وزن پیروی کند، در غیر این صورت کالری شمار سرکه تاثیری در کاهش وزن نخواهد داشت. بُخور کالری شمار سرکه ی رقیق شده در رفع گرفتگی بینی ناشی از سرماخوردگی موثر است و سردردی را که در اثر بدی هوای محیط، بخار حمام و زیادی صفرا باشد، معالجه می‌کند.

 

کالری شمار سرکه در درمان بوی عرق بدن، قارچ پا و ورم پا موثر است و می‌تواند در رفع احساس گرگرفتگی پاها تاثیر قابل توجهی داشته باشد. کالری شمار سرکه ضدعفونی‌کننده قوی است و می‌تواند به عملکرد سم‌زدایی کبد کمک کرده و صفرا را از بین ببرد.دوام کالری شمار سرکه نامحدود است. حتی اگر بعد از مدتی کدر شود و رسوب کند، همچنان خاصیت دارد. چه کسانی نباید سرکه بخورند. کالری شمار سرکه برای مبتلایان به ضعف اعصاب، درد مفاصل و زخم معده مضر است. کالری شمار سرکه‌ی مصنوعی(صنعتی) در مقایسه با سرکه ی طبیعی، از خاصیت چندانی برخوردار نیست. رنگ اصلی این کالری شمار سرکه‌ها سفید بوده که با رنگ مصنوعی کاراملی، برخی از آنها را به رنگ کالری شمار سرکه‌های خانگی تبدیل می‌کنند.در این کالری شمار سرکه‌ها برای افزایش ماندگاری، از مواد نگهدارنده استفاده می‌شود. بنابراین استفاده از کالری شمار سرکه‌های صنعتی برای تهیه انواع ترشی توصیه نمی‌شود.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار ساندویج همبرگر
نوشته شده در یک شنبه 12 آذر 1396
بازدید : 28
نویسنده : saeed.bp

مقاومت در برابر یک کالری شمار ساندویج همبرگر آبدار کار بسیار سختی است، اما توصیه می‌شود پیش از گاز زدن به این کالری شمار ساندویج همبرگر خوشمزه‌ی آبدار، در مورد کالری‌های موجود در آن اطلاعاتی کسب کنید. این مقاله اطلاعات تغذیه‌ای آن را برای شما فراهم ساخته است.این واقعیت را نمی‌توان انکار کرد که کالری شمار ساندویج همبرگر مقدار زیادی کالری به مواد مصرفی روزانه شما می‌افزاید. علاوه بر آن، مقدار زیادی از این کالری‌ها از چربی بدست می‌آیند. بنابراین، اگر به کاهش وزن فکر می‌کنید، توصیه می‌شود که این خوراکی را بندرت مصرف نمایید.اجازه دهید با اطلاعات بدست آمده از کالری شمار ساندویج همبرگر رستورانهای برگر کینگ Burger King که به اندازه‌ی 100 گرم سرو می‌شوند، آغاز کنیم.

 

این نوع کالری شمار ساندویج همبرگر حاوی: 230 کالری است، که از این مقدار، 80 کالری از چربی بدست می‌آید. چربی کل آن 15 گرم بوده که از این میزان 6 گرم چربی اشباع شده و 1 گرم چربی ترانس می‌باشد. 25 میلی‌گرم کلسترول* 460 میلی‌گرم سدیم، میزان کل کربوهیدارت 26 گرم، 1 گرم فیبر خوراکی، میزان کل قند 6 گرم،9 گرم پروتئین کالری شمار ساندویج همبرگر دوبل برگر کینگ در اندازه 128 گرمی دارای: 320 کالری است که از این مقدار 140 کالری از چربی بدست می‌آید، چربی کل آن 9 گرم بوده که از این میزان 3 گرم چربی اشباع شده می‌باشد، 45 میلی‌گرم کلسترول، 450 میلی‌گرم سدیم، میزان کل کربوهیدارت 26 گرم، 1 گرم فیبر خوراکی، میزان کل قند 6 گرم، 14 گرم پروتئینبنابراین، تقریباً نیمی از کالری‌ موجود در کالری شمار ساندویج همبرگر از چربی بدست می‌آید.. 

 

همچنین، بدلیل اینکه کالری شمار ساندویج همبرگر یک غذای فرآوری شده است، حاوی مقادیر زیادی سدیم می‌باشد. همچنین، این آیتم غذایی حاوی چربی اشباع شده و کلسترول نیز می‌باشد. اگرچه کالری شمار ساندویج همبرگر بزرگ منبع خوبی از پروتئین است، بایستی محتوای چربی و کلسترول آن را در نظر داشته باشید، خصوصاً اگر دارای سابقه‌ی خانوادگی ابتلا به بیماری‌های قلبی هستید. جداول زیر اطلاعات تغذیه‌ای کالری شمار ساندویج همبرگر را نشان می‌دهند.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار ژله
نوشته شده در یک شنبه 12 آذر 1396
بازدید : 29
نویسنده : saeed.bp

پروتئین "ژلاتین" بیشتر در استخوان ‌ها یافت می ‌شود بنابراین با جوشاندن استخوان گاو، گوسفند و مرغ می ‌توان کالری شمار ژله به دست آورد، ولی باید دانست که کالری شمار ژله به دو صورت گیاهی و حیوانی تهیه می ‌شود و در بحث تهیه کالری شمار ژله گیاهی، اگر فیبر (تفاله فیبر)‌ را با آب و اسید بجوشانیم، می‌ توان به شبه کالری شمار ژله ‌ای دست یافت که به آن کالری شمار ژله گیاهی گفته می ‌شود، ولی آنچه که هم‌ اکنون در بازار یافت می ‌شود همان کالری شمار ژله حیوانی است که در ساخت پاستیل نیز از آن بهره می ‌برند.درستی در ادامه اظهار می ‌کند: 95 درصد از حجم کالری شمار ژله را آب تشکیل می ‌دهد و فقط 5 درصد باقیمانده آن حاوی مواد خشک است که قسمت اعظم این مواد خشک را پروتئینی به نام "ژلاتین" تشکیل می ‌دهد که از نظر ترکیبات اولیه ‌اش، اسیدهای آمینه کاملی ندارد، بنابراین تمام نیاز بدن را تامین نمی ‌کند، ولی با این وجود اسیدهای آمینه خوبی جهت ساخت پروتئین ‌های بدن به شمار می ‌روند که در رشد، نمو و سلامتی افراد هیچ ضرری را ایجاد نمی‌ کنند.

 

کالری شمار ژله حاوی مقدار کمی مواد ویتامینی و معدنی است. به عنوان مثال اگر فردی 200 گرم کالری شمار ژله صرف کند، فقط 20 گرم آن ماده خشک، نصیب بدنش می ‌شود که مقدار کلسیم، فسفر و ویتامین A که از این طریق به بدن وی می ‌رسد، بسیار ناچیز است، ولی بد نیست افرادی که خواهان آن هستند، افزایش وزن جدی نداشته باشند و در دوره رژیم کم ‌کالری به سر می ‌برند، می توانند از این ماده غذایی استفاده کنند. کالری شمار ژله از میان انواع و اقسام دسرهای چرب و شیرینی که پس از صرف یک وعده غذایی میل می ‌شود، ترجیح داده می‌ شود، چراکه می ‌تواند به عنوان یک ماده کم‌ کالری، به عنوان یک میان وعده، دسر خوبی به شمار رود.مصرف کالری شمار ژله نباید به گونه‌ ای باشد که در کودکان احساس گرسنگی را رفع کند چرا که آن‌ وقت آن ها از مصرف میوه و سبزیجات پرهیز خواهند کرد و کالری شمار ژله را جایگزین مواد غذایی مفید خواهند کرد.مصرف کالری شمار ژله به هنگام و به اندازه در کودکان حائز اهمیت است.

 

این روزها کالری شمار ژله با دو نوع قند مصنوعی و طبیعی تهیه می ‌شود که در هر دو شرایط، از کالری کمی برخوردار است و همین امر می ‌تواند از بزرگ ‌ترین فواید کالری شمار ژله محسوب شود، دکتر درستی با اعلام این مطلب می ‌افزاید: افرادی که دارای دیابت هستند نیز می ‌توانند از این ماده غذایی استفاده کنند ولی بهتر است که از کالری شمار ژله‌ هایی استفاده کنند که از قند مصنوعی تهیه شده است.در 100 گرم کالری شمار ژله، 7 میلی ‌گرم کلسیم موجود است در صورتی که هر فردی به طور معمول، روزانه به 800 تا 1200 میلی ‌گرم کلسیم احتیاج دارد، قابل ذکر است کالری شمار ژله از نظر داشتن ویتامین D و چربی، کاملا صفر است.مقدار انرژی حاصله از آن به دلیل مقدار کمی پروتئین و قند موجود در آن است.این متخصص تغذیه ضمن اشاره به این مطلب می ‌گوید: در هر 100 گرم کالری شمار ژله، 5 میلی ‌گرم سدیم و پتاسیم موجود است که افراد می ‌توانند در طول روز 500 میلی‌ گرم سدیم، دریافت نمایند.وی خاطرنشان می‌ کند: این مقدار کالری شمار ژله حاوی 0/4 میلی‌ گرم آهن است در حالی که مردان در طول روز به 10 میلی‌ گرم و زنان 15 میلی‌ گرم آهن نیازمند هستند.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار زیتون
نوشته شده در شنبه 11 آذر 1396
بازدید : 27
نویسنده : saeed.bp

بررسی‌ها نشان می‌دهد که کالری شمار زیتون از قدیمی‌ترین مواد غذایی موجود در دنیاست و قدمت مصرف آن به 5 تا 7هزار سال پیش برمی‌گردد.مصرف کالری شمار زیتون به سرعت از مصر و یونان به فلسطین و آسیا شیوع پیدا کرد. توصیف  کالری شمار زیتون در هنر مصر باستان آمده و این ماده‌غذایی در اسطوره‌شناسی یونان نقش مهمی را ایفا می‌کند. از قدیم از درخت زیتون برای تهیه غذا، سوخت، الوار و دارو استفاده می‌شده و قدمت استفاده از روغن کالری شمار زیتون به 3000سال قبل از میلاد می‌رسد.75 درصد کالری شمار زیتون متشکل از اسیدهای چرب اشباع نشده است که باعث پایین آمدن میزان کلسترول خون می‌شوند. کالری شمار زیتون حاوی ویتامین E است که آنتی‌اکسیدان مهمی برای سلامت قلب به شمار می‌رود. ترکیب چربی خوب و ویتامین E باعث ایجاد خاصیت حفاظتی در سلول‌ها می‌شود. علاوه بر ویتامین E، کالری شمار زیتون شامل طیفی از فیتونوترینت‌ها مانند پولی‌فنول و فلاونوید است که خاصیت ضد التهابی دارند.

 

کالری شمار زیتون حاوی ویتامین E و آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی است اما تنها ضرر آن وجود میزان بالای نمک در آن است. درگذشته تصور می‌شد کالری شمار زیتون به خاطر داشتن روغن، ماده‌غذایی پرکالری‌ای است اما هم کالری شمار زیتون سبز و هم کالری شمار زیتون‌سیاه حاوی میزان اندکی کالری هستند و 10عدد کالری شمار زیتون تنها 30 تا 40کالری دارد. روغنی که از کالری شمار زیتون به‌دست می‌آید اسید چرب اشباع نشده‌ای است که برعکس اسیدهای اشباع، تاثیری روی میزان کلسترول خون نمی‌گذارد.همانطور که گفته شد کالری شمار زیتون نخستین بار در منطقه مدیترانه یافت شده و قدمت آن به 7هزار سال پیش بازمی‌گردد. درخت کالری شمار زیتون همواره به‌عنوان نمادی از آرامش و شادی محسوب می‌شده و از میوه آن برای استفاده در غذا و روغن‌گیری استفاده می‌شده است. اما متأسفانه کالری شمار زیتون‌های کوچک اغلب به خاطر اینکه دارای چربی بالایی هستند هدر می‌روند.

 

کالری شمار زیتون‌ها در رنگ‌های مختلف از سبز و قهوه‌ای گرفته تا بنفش و سیاه و در طعم‌های گوناگون شیرین و ترش وجود دارند اما نوع سبز آن از همه متداول‌تر است. کالری شمار زیتون نرسیده بسیار تلخ و غیرقابل‌خوردن است. این تلخی از ماده‌ای به نام اولئوروپین حاصل می‌شود و برای آنکه کالری شمار زیتون به طعم لذیذ خودش برسد بایستی فرایند‌های مراقبتی مختلفی را روی آن اعمال کرد چرا که تنها پختن، باعث از بین رفتن این تلخی نمی‌شود. کالری شمار زیتون را در مراحل گوناگونی از درخت برداشت می‌کنند. همانطور که به تدریج رسیده‌تر می‌شود رنگ آن نیز از سبز به سیاه تغییر می‌کند. پرورده کردن کالری شمار زیتون شامل مراحل گوناگونی است که ازجمله آن می‌توان به خواباندن کالری شمار زیتون در روغن و آب نمک اشاره کرد. راه دیگر، خواباندن کالری شمار زیتون در قلیاب است که این شیوه در مورد کالری شمار زیتون‌های سیاه بسته‌بندی شده به کار می‌رود و تا حدود زیادی تلخی آن را نیز می‌گیرد.


:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار زرشک
نوشته شده در شنبه 11 آذر 1396
بازدید : 28
نویسنده : saeed.bp

یکی از گیاهان دارویی پرمصرف، کالری شمار زرشک است. میوه های قرمز کوچک این گیاه در سفره های بیشتر مردم مورد استفاده قرار می گیرد. اما علاوه بر خواص عالی خود کالری شمار زرشک آب کالری شمار زرشک هم دارای خواص دارویی و مفید بسیاری برای بدن می باشد. میوه کالری شمار زرشک دارای حدود 4% مواد قندی ، 65 اسید مالیک و اسید تارتاریک و مقادیر صمغ می باشد. کالری شمار زرشک گونه های مختلف درد که مهم تر از همه آنها دو نوع است که یکی بنام کالری شمار زرشک بی هسته و دیگری کالری شمار زرشک با هسته (دارای دو هسته) میباشد.در مطالعات جدید ثابت شده است کالری شمار زرشک به علت داشتن آلکالوئیدی به نام بربرین اثرات آنتی بیوتیکی برای باکتری ها دارد. همچنین سولفات موجود در این گیاه علیه سیستم های توموری قابل استفاده است. شاید به همین دلیل است که بعضی کالری شمار زرشک را عامل ضد تومور یا سرطان می شناسند.

 

استفاده از کالری شمار زرشک و آب کالری شمار زرشک به قدیم الایام می رسد که پزشکان سنتی گذشته به دلیل توصیه خود به اشخاص آن زمان سعی در معالجه بسیاری از امراض داشته اند که انسانها امروزه نیز بی بهره نیستند.معمولاً هر وقت که بحث از آب کالری شمار زرشک به میان می آید در ذهن افراد بطری های آماده آب کالری شمار زرشک که بر روی برچسب آن نوشته شده آب کالری شمار زرشک طبیعی تداعی می شود، وقتی با دقت به برچسب که باید نشانگر سلامت محصول باشد دقت کنیم متوجه می شویم که محصولی که قرار است مصرف کنیم طبیعی نبوده و حتی حاوی نگهدارنده های شیمیایی که خود آنها برای دستگاه گوارش مضر هستند می باشد. وقتی صحبت از طبیعی بودن محصولی به میان می آید باید خود دست به کار شد و آن را آماده و مصرف کرد.

 

نکاتی که باید در مورد آب کالری شمار زرشک توجه کرد این است که ابتدا باید کالری شمار زرشک مخصوص آبگیری که ازخانواده کالری شمار زرشک قرمز (زرشک پلویی) است را انتخاب کرد، این نوع کالری شمار زرشک دارای مشخصاتی است مانند جثه ای نسبتاً بزرگتر از کالری شمار زرشک قرمز ، دارای رنگ آلبالویی تیره و حاوی هسته که معمولاً این نوع کالری شمار زرشک به "زرشک سیاه” معروف است، کالری شمار زرشک سیاه را می توان در بسیاری عطاری ها که هم به صورت تازه و خشک ارائه می شود و در تمام فصول سال موجود است را خریداری کرد، در ادامه به خواص درمانی و همچنین طرز تهیه آب کالری شمار زرشک طبیعی اشاره ای خواهیم داشت.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار زردچوبه
نوشته شده در پنج شنبه 9 آذر 1396
بازدید : 28
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار زردچوبه به علت دارا بودن برخی از ویتامین ها، فلزها، کلسیم، فواید بسیاری دارد و هیچ سمی ندارد و مصرف آن هیچ ضرر و عوارضی ندارد؛ ازاین رو، استفاده از آن هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. کالری شمار زردچوبهماده اصلی موجود در کالری شمار زردچوبه کورکومین است که به علت داشتن خواص ضد سرطان ی اش بسیار محبوب است. اگر کالری شمار زردچوبه در آب گرم ترکیب شود و نوشیده شود خواص آن چندین برابر می شود و در این صورت خواص جالب و شوکه کننده به شما میدهد. طب مکمل و جایگزین از زردچوبه برای بهبود وضعیت خواب و رهایی از افسردگی استفاده می کند. کالری شمار زردچوبه میزان قند خون را تنظیم می کند و مقاومت در برابر انسولین را کاهش می دهد و به عنوان یک داروی مقاوم ضد دیابت نوع 2 عمل می کند و وقتی با ادویه های دیگر مخلوط می شود میزان قند خون را کاهش می دهد. کالری شمار زردچوبه موجب تنظیم گردش خون می شود و پاک کننده طبیعی برای کبد به شمار می رود. 

 

کالری شمار زردچوبه از قدرت هضم بالایی برخوردار است و سوخت و ساز را زیاد می کند و مانع از نفخ در معده می شود، اما در صورتی که فردی به بیماری التهاب کیسه صفرا مبتلاست، نباید از آن به عنوان یک مکمل غذایی استفاده کند زیرا وضعیت این بیماری را وخیم تر می کند. کالری شمار زردچوبه مانع از بیماری آلزایمر می شود. این ادویه، مانع از سکته و تصلب شرایین می شود و از میزان کلسترول خون می کاهد و در نتیجه به سلامت قلب کمک می کند. کالری شمار زردچوبه خاصیت پاک کننده و ضد التهاب و عفونت دارد و در درمان سوختگی های سطحی و کوفتگی ها و بریدگی ها مفید است و می تواند مانع از التهاب های پوستی شود. 

 

 یکی دیگر از خاصیت های کالری شمار زردچوبه، جلوگیری از درد مفاصل و کشنده دردها است.  کالری شمار زردچوبه مانع از سرطان می شود و به حفظ سلول های سالم کمک می کند و از ترشح آنزیم هایی که به رشد سلول های سرطانی کمک می کند، جلوگیری می نماید.  کمک به داشتن پوست بهتر:مصرف کالری شمار زردچوبه باعث می شود که پوستی شفاف تر و شاداب تر داشته باشید.درصورتیکه مقداری کالری شمار زردچوبه را با مقداری آب لیمو و یک قاشق آب گوجه فرنگی و مقداری آرد مخلوط کنید، همه این خواص را دارا می شود. این مخلوط را به مدت ده دقیقه بر روی گودی های اطراف و زیر چشم قرار دهید، در سریع ترین زمان ممکن ، گودی ها را برطرف می کند. قرار دادن مخلوط کالری شمار زردچوبه با آب آناناس بر روی پوست به مدت ده دقیقه نیز برای داشتن پوست شفاف معجزه می کند.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار زردآلو
نوشته شده در پنج شنبه 9 آذر 1396
بازدید : 27
نویسنده : saeed.bp

یک کالری شمار زردآلوی خنک، خوش مزه و طلایی - نارنجی رنگ در فصول گرم سال قلب را به لرزه می اندازد و کمتر کسی است که بتواند در برابر آن مقاومت کند. کالری شمار زردآلو از نظر گیاه شناسی متعلق به خانواده ی روزاسه یا گل سرخیان است. اغلب کالری شمار زردآلوها از نظر اندازه یکسان هستند و چیزی در حدود 4 تا 5 سانتی متر قطر دارند و وزن شان حدود 35 گرم است. از نظر ساختاری، کروی شکل است و دارای یک هسته ی مرکزی است که گوشت میوه آن را فرا گرفته است و دانه توسط یک پوسته ی سفت و سخت محصور شده است. کالری شمار زردآلوی تازه و رسیده و پر آب، طعم شیرینی شبیه آلوی برقانی دارد. میزان مواد مغذی در میوه هایی که توسط آفتاب به طور طبیعی خشک شده اند از آن هایی که تازه هستند بیشتر است البته طبیعی است که میزان ویتامین C در آن ها کاهش یافته است.دانه های کالری شمار زردآلو نیز خوراکی هستند و طعمی شبیه مزه ی بادام دارند. اما دقت داشته باشید که مصرف 2 عدد از آن در روز کافی است. هسته هایی که تلخ هستند دارای سیانور می باشند و موجب مسمومیت و حتی افراط در آن موجب مرگ می شود.

 

از هسته ی کالری شمار زردآلو روغنی گرفته می شود که آن نیز برای اهداف خوراکی استفاده می شود. کالری شمار زردآلوهای تازه، کالری کمی دارند اما منبع غنی ای از فیبرهای رژیمی، ویتامین ها و املاح معدنی هستند. این میوه سرشار از فیتوکمیکال هایی است که موجب بهبود وضعیت سلامتی افراد می شود.این فیتو کمیکال ها به پیشگیری از بیماری های قلبی کمک می کنند، LDL (کلسترول بد خون) را کاهش می دهند و نقش حفاظتی در برابر سرطان ها دارند. کالری شمار زردآلو یک منبع بسیار خوب از ویتامین A و کاروتن ها است. هر دو مورد ذکر شده دارای نقش آنتی اکسیدانی هستند و برای بینایی لازم و ضروری هستند.ویتامین A همچنین برای حفظ سلامت غشای مخاطی و پوست لازم است. مصرف میوه های طبیعی غنی از کاروتن از جمله کالری شمار زردآلو به حفاظت بدن در برابر سرطان های ریه و حفره ی دهانی کمک می کند. کالری شمار زردآلوهای تازه حاوی ویتامین C و دیگر آنتی اکسیدان طبیعی هستند.

 

ویتامین C موجود در کالری شمار زرد آلو به افزایش مقاومت بدن در برابر عفونت ها (میکروبی و ویروسی و...) و پاکسازی رادیکال های آزاد اکسیژن مضر کمک می کند.این میوه همچنین منبع خوبی از مواد معدنی مانند پتاسیم، آهن ، روی ، کلسیم و منگنز می باشد. پتاسیم یک ماده ی معدنی برای سلامت قلب می باشد. در واقع این عنصر یک جزء مهم سلول ها و مایعات بدن می باشد که به کنترل ضربان قلب و فشار خون کمک می کند.وجود آهن و ویتامین C در کالری شمار زردآلو آن را انتخاب خوبی برای افراد مبتلا به کم خونی می سازد.همان طور که در بالا ذکر شد کالری شمار زردآلو حاوی آنتی اکسیدان بالایی است. بیشترین میزان آنتی اکسیدان آن متعلق به فلاونوئید پلی فنولیک مانند لوتئین، زآگزانتین و بتاکریپتو گزانتین ها می باشد؛ مجموعه ی این ها موجب حفاظت بیشتر سلول ها در برابر رادیکال های آزاد اکسیژن که دلیل پیری، سرطان ها و بیماری های مختلف می باشند، می شود.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار زالزالک
نوشته شده در چهار شنبه 8 آذر 1396
بازدید : 33
نویسنده : saeed.bp
کالری شمار زالزالک میوه‌ای پاییزی است که این روزها در بازار میوه‌فروشان بسیار به چشم می‌خورد. این میوه اگرچه جثه‌ای کوچک دارد ولی بسیار پرفایده و مغذی است و به رنگ‌‌های زرد و نارنجی در اکثر نواحی معتدل می‌روید. رسیده این میوه شیرین، گوشتی و دارای هسته‌های زردرنگ فراوان است که اگر با احتیاط مصرف نشود هسته‌های آن می‌تواند قاتل دندان‌‌های شما باشد. این میوه علاوه بر ویتامین‌هایA ،B،C و جوهر مازو یعنی تانن دارای کلسیم و مختصری ترشی و پکتین است که برای تقویت قلب و معده بسیار توصیه می‌شود. مهم‌ترین اثر کالری شمار زالزالک روی قلب، تنظیم کردن حرکات نامنظم آن است و از تپش قلب و ضربان شدید آن جلوگیری می‌کند.در اغلب کشورهای اروپایی خصوصا آلمان برای درمان بی‌نظمی ضربان قلب ‌ از گیاه کالری شمار زالزالک استفاده می‌شود. 
 
همچنین کالری شمار زالزالک در درمان آنژین و تصلب شرایین (سفت شدن دیواره رگ‌ها)‌ بسیار کاربرد دارد. این میوه به علت غنی بودن از اسید تارتاریک و اسید مالیک نیز در مواقع کم‌خونی و سل اثر نیکویی دارد. کالری شمار زالزالک به دلیل آن که دارای مقدار زیادی تانن است بسیار قابض بوده و می‌توان آن را جهت درمان اسهال‌های خونی به کار برد.البته نوع کوهی آن قابض‌تر از سنجد است و از خونریزی معده نیز جلوگیری می‌کند. بد نیست بدانید در شمال ایران گونه‌های وحشی کالری شمار زالزالک به شکل خودرو در جنگل‌ها می‌روید که به آن «ولیک» گویند. رنگ زرد و صورتی این میوه در بدن تبدیل به ویتامینA می‌شود و بسیار اشتها را زیاد می‌کند. البته این میوه را وقتی که کاملا رسیده و رنگ انداخته مصرف کنید تا دچار ناراحتی‌های گوارشی ناشی از خام بودن میوه نشوید.نارسی این میوه نیز فوایدی دارد و می‌تواند التهاب معده و صفرا را برطرف کند. خشک‌شده این میوه نیز بسیار در مقاصد طبی استفاده می‌شود. کالری شمار زالزالک اگر به خوبی خشک شود تنها مقداری از ویتامینC خود را از دست می‌‌دهد ولی دیگر ترکیبات شیمیایی خود را حفظ می‌کند.
 
 لذا برای نگهداری کالری شمار زالزالک خشک باید آن را در محلی که هوایش دائما عوض می‌شود نگه داشت.البته در مقایسه، میوه تازه کالری شمار زالزالک اثرات نیکوتری دارد و می‌‌تواند به ازدیاد شیر مادران شیرده و افزایش کیفیت آن بیفزاید. یکی از مواد مفید موجود در کالری شمار زالزالک فلاونوییدهایی می‌‌باشند که نسبت به رنگ میوه شدت اثرات آنتی‌اکسیدانی آنها تغییر می‌کند. میوه‌های قرمزرنگ دارای اثر قوی، صورتی اثری ضعیف و زرد اثر ضعیف‌تری دارند. علاوه بر میوه کالری شمار زالزالک از گل آن نیز برای درمان استفاده می‌شود. گل کالری شمار زالزالک برای درمان تشنج مفید بوده و حرکات نامنظم قلب را تنظیم می‌کند. لذا دم‌کرده آن برای درمان بیماری‌های مزمن قلب استفاده می‌شود. کالری شمار زالزالک رسیده برخلاف جثه ریزش از مقدار قند بالایی برخوردار است. به گونه‌ای که در 100 گرم آن 70 کالری انرژی نهفته است. لذا افراد دچار اضافه وزن و بیماران قندی باید در مصرف آن محتاط باشند.

:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار ریواس
نوشته شده در چهار شنبه 8 آذر 1396
بازدید : 38
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار ریواس یا ریباس، گیاهی است از تیره ی ترشک ها ( هفت بندها ) و دارای ساقه های هوایی و برگ های آن محتوی مواد ذخیره ای و اسیدی است و به همین جهت مورد استفاده ی خوراکی قرار می گیرد. کالری شمار ریواس هنگام بهار در نواحی گوناگون ایران، دامنه ی کوه ها، کنار رودخانه ها و مناطق برخوردار از آب های راکد می روید و برگ ضخیم و گوشت دار این گیاه مصرف غذایی دارد. تکثیر کالری شمار ریواس معمولاً با کشت در خزانه و انتقال به کشتزار و یا از طریق کشت بذر تازه صورت می گیرد. کالری شمار ریواس طبیعت سرد دارد و دارای ویتامین ها و املاح معدنی گوناگونی است. برای تمامی اعضای بدن، ماده ی غذایی بسیار ممتازی شمرده می شود و اثر شگفت انگیز و معجزه آسایی دارد. قابض است و برای تقویت معده و کبد مفید می باشد. خوردن کالری شمار ریواس برای بیماران تب دار و بی اشتها مفید بوده و یرقان ، وسواس ، سستی را درمان می نماید. در این گونه موارد می توان ۱۰۰ گرم از آب کالری شمار ریواس یا رب کالری شمار ریواس را میل کرد. صفرا و دل به هم خوردگی را رفع می کند و برای حصبه و اسهال گرم صفراوی مفید بوده و کرم کُش است. خوردن کالری شمار ریواس را نباید در برنامه ی غذایی از یاد بُرد. 

 

کالری شمار ریواس را برای تهیه ی خورش، کمپوت، مربا و شربت مورد استفاده قرار می دهند. سعی کنید در مصرف کالری شمار ریواس زیاده روی نکنید.مفیدترین طریقه مصرف آن، مصرف آب کالری شمار ریواس همراه با آب هویج، کرفس، خیار و سیب می باشد که یک سوم آب کالری شمار ریواس و دو سوم بقیه مواد است. کالری شمار ریواس اثر ملین داشته و اشتها آور است و برای افزایش اشتها و یبوست مفید می باشد. مصرف کالری شمار ریواس برای مبتلایان به سنگ کلیه و ناراحتی های مثانه خطرناک است.شیر مادرانی که کالری شمار ریواس می خورند، در نوزادان تولید اسهال می کند. کالری شمار ریواس، مقوی قلب و اعصاب بوده و برای درمان بواسیر مفید است. کالری شمار ریواس به عنوان فعال کننده ی عملکرد دستگاه گوارش، ناقل نمک های صفراوی و محرک ترشح کبد شناخته شده است. نخستین کار کرد آن در دهان این است که با تحریک جوانه های چشایی به واسطه ی مزه ی تلخ خوشایندش، موجب پاک شدن حفره ی دهان شده و دهان را برای چشیدن غذای بعدی آماده می سازد.

 

کالری شمار ریواس در معده سبب افزایش ترشح معدی و تحریک آن می شود. در نتیجه به طور کلی باعث بهبود عملکرد معده می گردد.علاوه بر این با تحریک ترشح نمک های صفراوی از کبد، به تنظیم جذب چربی از روده کمک می کند. کالری شمار ریواس خاصیت مسهلی، ضد التهابی و متعادل کننده ی عملکرد روده ها (درمان یبوست و اسهال) را داشته و در درمان یرقان، خونریزی معدی- روده ای، اختلال قاعدگی، ورم ملتحمه ی چشم، جراحات ناشی از ضربات و صدمات جسمانی، زخم های چرکی سطحی و سوختگی های حاصل از حرارت کاربرد دارد. کالری شمار ریواس به علت خاصیت اسیدی، برای پاک کردن ظروفی که آثار سوختگی مواد غذایی در آنها به جای مانده باشد، مورد استفاده قرار می گیرد.افرادی که موی آن ها قهوه ای کم رنگ است، با استفاده از ریشه ی این گیاه می توانند به رنگ موی طلایی دست یابند.

 

برگ های کالری شمار ریواس را می توان به عنوان حشره کش موثر برای دفع حشرات به کار برد. کالری شمار ریواس با طعم منحصر به فرد خود، در بیشتر پس غذاها ( دسرها ) و شیرینی ها استفاده می شود. تا پیش از سده ی ۱۸ کاربردی در پخت غذا نداشت.گیاه یاد شده تا یکی دو روز در یخچال قابل نگهداری است. برای نگهداری طولانی تر کالری شمار ریواس، پس از بریدن ساقه ها، آن را منجمد می کنند. اگر ساقه های کالری شمار ریواس به طور خام مصرف شود، به شدت ترش خواهد بود. به طور معمول آن را با شکر یا عسل می پزند و یا در کیک ها مورد استفاده واقع می شود.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار ریحان
نوشته شده در سه شنبه 7 آذر 1396
بازدید : 34
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار ریحان یکی از گیاهان دارویی محبوب و باستانی است که سرشار از مواد مغذی گیاهی می باشد. از کالری شمار ریحان استفاده های دارویی و بهداشتی زیادی می شود. این گیاه بسیار با ارزش است و در فرهنگ های بسیاری در سراسر جهان مورد احترام می باشد و به عنوان گیاه مقدس شناخته می شود. کالری شمار ریحان متعلق به خانواده نعناع در جنس Ocimum است و نام علمی آن Ocimum basilicum می باشد. کالری شمار ریحان بومی ایران، هند و دیگر مناطق گرمسیری آسیا می باشد. این گیاه پر خاصیت و دارویی به ویژه برای برگ ها و دانه های آن کاشته می شود. کالری شمار ریحان در آب و هوای گرم و استوایی بهتر رشد می کند. ارتفاع گیاه کالری شمار ریحان گاهی اوقات به یک متر هم می رسد. برگ های آن در رنگ های سبز روشن تا بنفش وجود دارد، ظاهر برگ ها، هم به صورت صاف و هم به صورت ابریشمی می باشد. بوته های انواع کالری شمار ریحان در اندازه های متفاوت هستند و وقتی گل می دهند گل های سفید و بنفش بزرگ در نوک بوته به وجود می آید.

 

انواع  کالری شمار ریحان دارویی وجود دارد. کالری شمار ریحان مدیترانه ای که به طور معمول به عنوان کالری شمار ریحان شیرین شناخته می شود و برگ های سبز و روشنی دارد، در مقابل کالری شمار ریحان آسیایی وجود دارد که بوته بزرگی دارد و ساقه آن کرکی با گل های صورتی می باشد، برگ های آن بنفش یا صورتی است و همچنین عطر و طعم تند تری هم دارد. کالری شمار ریحان لیمویی نیز یک نوع کالری شمار ریحان دارویی است که عطر و طعم لیمو را دارد. کالری شمار ریحان تایلندی که ویژگی های آن با کالری شمار ریحان آسیایی مشابه است اما رنگ برگ های آن سبز روشن است و عطر و طعم شیرینی دارد. کالری شمار ریحان مدیترانه ای یا کالری شمار ریحان شیرین، به دلیل عطر و طعم شیرینی که دارد به عنوان کالری شمار ریحان آشپزی نیز شناخته می شود و به طور گسترده در سراسر جهان از این نوع کالری شمار ریحان در آشپزی استفاده می شود.

 

برگ های کالری شمار ریحان، ترکیبات شیمیایی گیاهی قابل توجهی دارد که از بیماری ها جلوگیری می کند و دارای خواص ارتقا دهنده سلامتی می باشد. شاخ و برگ کالری شمار ریحان شامل بسیاری از فلاونوئیدهای پلی فنولی مانند orientin  و  vicenin می باشد. از برگ های کالری شمار ریحان چندین روغن بهداشتی مفید مانند اوژنول، سیترونلول، لینالول، سیترال، لیمونن و ترپینئول درست می شود. این ترکیبات خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی دارند.شاخ و برگ کالری شمار ریحان کالری بسیار کمی دارد و حاوی کلسترول نمی باشد. 100 گرم کالری شمار ریحان تنها 23 کالری دارد. با این حال، کالری شمار ریحان یکی از بهترین منابع دارای مواد مغذی ضروری، مواد معدنی و ویتامین ها است که این مواد برای سلامتی کامل مورد نیاز هستند.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار روغن زیتون
نوشته شده در سه شنبه 7 آذر 1396
بازدید : 38
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار روغن زیتون از میوه درخت زیتون به دست می‌آید. این درخت نخستین بار در کرانه‌های مدیترانه پرورش یافت. کالری شمار روغن زیتون را با فشردن میوه زیتون به دست می‌آورند که دارای مقدار زیادی چربی سیرنشده می‌باشد. مصرف کالری شمار روغن زیتون از سالهای دور توصیه شده است . این کالری شمار روغن گیاهی حاوی چربی است اما برخی معتقدند که با وجود این ، کالری شمار روغن زیتون خاصیت لاغرکنندگی دارد.عجیب است یک کالری شمار روغن را لاغرکننده بنامیم کالری شمار روغن زیتون، یک منبع عالی از ویتامینها و مواد معدنی است که سیستم بدن را پاکسازی کرده و پوست را تغذیه می کند. همچنین دوستدار قلب نیز می باشد. بعضی از افراد رژیم گیرنده، دیگر با کالری شمار روغن زیتون غریبه نیستند.

 

این کالری شمار روغن بعنوان یک جایگزین سالم تر برای سس های سالاد یا کالری شمار روغن پخت و پز بکار می رود. اما آیا می دانستید که مصرف فقط یک قاشق سوپخوری کالری شمار روغن زیتون در هر روز می تواند به کاهش وزن شما کمک کند؟ کالری شمار روغن زیتون، یکی از مفیدترین کالری شمار روغن های سالم است. این کالری شمار روغن با له کردن و فشردن میوه های زیتون برای بیرون کشیدن کالری شمار روغن آن، تهیه می شود. انواع مختلفی از کالری شمار روغن زیتون در بازار وجود دارد. آنها بر اساس نحوه فراوری شان طبقه بندی می شوند. از بین تمام انواع کالری شمار روغن زیتون، کالری شمار روغن زیتون فوق بکر سرد فشرده، سالم ترین است. این کالری شمار روغن، مواد مغذی اش را حفظ می کند، زیرا حداقل فراوری روی آن انجام می شود.با اینکه کالری شمار روغن زیتون حاوی چربی است، اما مزایای کاهش وزن دارد. با اینحال فکر نکنید یک کالری شمار روغن جادویی است که فورا شما را لاغر خواهد کرد.

 

 بمنظور انجام اینکار و استفاده از کالری شمار روغن زیتون ، شما باید مراقب آنچه که می خورید باشید و کالری مصرفی تان را نیز کاهش دهید. همچنین باید برای تقویت بدن و کاهش وزن بیشتر، ورزش هم داشته باشید.برخی از کارشناسان معتقدند که مصرف فقط یک قاشق مرباخوری کالری شمار روغن زیتون فوق بکر و خالص در هر روز، بدن را تحریک خواهد کرد تا چربی بسوزاند. همچنین باعث می شود که شما بیشتر احساس سیری کنید، بنابراین پرخوری نمی کنید. حتی رایحه قوی و با نشاط کالری شمار روغن زیتون نیز به کاهش وزن کمک می کند. در یک مطالعه، شرکت کنندگانی که کالری شمار روغن زیتون استشمام کردند، میزان سروتونین در بدنشان بطور قابل توجهی افزایش یافت.این هورمون، خلق و خو را بهبود می بخشد و پیام سیری می فرستد. بعلاوه، بنظر می رسد برخی از مواد مغذی موجود درکالری شمار روغن زیتون، جذب گلوکز توسط بدن را مهار می کنند. به همین دلیل است که وقتی شما بمنظور کاهش وزن، هر روز از کالری شمار روغن زیتون استفاده می کنید، احساس گرسنگی نخواهید کرد.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار ذرت
نوشته شده در یک شنبه 5 آذر 1396
بازدید : 38
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار ذرت که به فارسی بلال نیز نامیده می شود، گیاهی است یک ساله و یک پایه دارای ساقه ای راست که ارتفاع آن تا چهار متر می رسد. کالری شمار ذرت گیاه بومی آمریکای مرکزی و مکزیک است و از آنجا به نقاط دیگر دنیا راه یافته است . برگ های کالری شمار ذرت متناوب و دراز می باشد . گل های نر کالری شمار ذرت بصورت خوشه ای بوده که مرکب از سنبل های قرمز روشن می باشد . گل های ماده آن از 2 تا 4 گل تشکیل شده که در کنار برگ های کالری شمار ذرت قرار دارد .غشایی که روی بلال را می پوشاند، سبز رنگ می باشد . دانه های کروی شکل کالری شمار ذرت در اطراف محور مرکزی بلال قرار گرفته اند . این دانه ها به رنگ زرد یا قهوه ای می باشند . کالری شمار ذرت دارای ارزش غذایی فراوانی است، ولی بعلت نداشتن گلوتن ( ماده چسب مانند گندم ) قابلیت تهیه نان را ندارد . بنابراین برای تهیه نان کالری شمار ذرت ، آرد آن را با آرد سایر غلات مخلوط می کنند .

 

کالری شمار ذرت از نظر طب قدیم ایران سرد و خشک است .سایر خواص آن عبارتند از : پماد کالری شمار ذرت خشک کننده زخم ها  می باشد . کالری شمار ذرت غذای خوبی برای پیشگیری از سرطان  است. استفاده مداوم از کالری شمار ذرت از پوسیدگی دندان  جلوگیری می کند . روغن کالری شمار ذرت کلسترول خون را پائین می آورد .روغن کالری شمار ذرت برای درمان اگزما  و بیماری های پوستی  مفید است . کاکل کالری شمار ذرت را قبل از رسیدن کامل میوه یعنی قبل از پژمرده شدن آن می چینند و به سرعت خشک می کنند . کاکل کالری شمار ذرت بعد از خشک شدن رنگ قهوه ای پیدا می کند .برای درست کردن دم کرده کاکل کالری شمار ذرت ،‌مقدر 30 گرم از آ ن را در یک لیتر آب جوش ریخته و به مدت پنج دقیقه دم کنید .

 

کاکل کالری شمار ذرت دارای مقدار زیادی پتاسیم  است، به همین دلیل دم کرده آن ادرار آور است و آرام کننده دستگاه ادراری است . درد و ناراحتی های دستگاه ادراری  را تسکین می دهد .سنگ مثانه ،‌التهاب و درد مثانه را از بین می برد .کاکل کالری شمار ذرت بطور کلی دستگاه ادراری را تمیز می کند . به غیر از کاکل کالری شمار ذرت از برگ ، ریشه وساقه بلال نیز استفاده طبی به عمل می آید . جوشانده ساقه وسط بلال خونریزی بینی را بند می آرود. برای دفع سنگ مثانه از جوشانده برگ های کالری شمار ذرت استفاده کنید . جوشانده ریشه کالری شمار ذرت برای سوزش مجاری ادراری  مفید است . جوشانده وسط کالری شمار ذرت درد شکم و معده را از بین می برد . در قدیم برای معالجه سوزاک از جوشانده ساقه بلال استفاده می کردند .


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار دل مرغ
نوشته شده در یک شنبه 5 آذر 1396
بازدید : 36
نویسنده : saeed.bp

جگر مرغ سرشار از آهن است و نقش قابل توجهی در درمان کم خونی دارد و کالری شمار دل مرغ تقویت کننده ای خوب برای حافظه است.با توجه به افزایش قیمت گوشت مرغ و دام، بسیاری از مردم به خوردن کالری شمار دل مرغ  و جگر مرغ که غذایی خوشمزه است، رو آورده اند. اما آیا مصرف دل و جگر مرغ سلامتی افراد را با مشکل مواجه می کند؟ کالری شمار دل مرغ و جگر مرغ به عنوان یکی از غذهای خوشمزه و مورد علاقه بسیاری از افراد، سه برابر نیاز روزانه، ویتامین ب12 وارد بدن می کند، این درحالی است که این ویتامین یکی از ویتامین های اصلی کمک کننده به تولید سلول های قرمز خون و جلوگیری از کم خونی و فقر آهن است. 

 

کالری شمار دل مرغ و جگر مرغ دارای ویتامین آ است که به بهبود و تقویت بینایی کمک می کند. کالری شمار دل مرغ و جگر مرغ دارای اسید فولیک بوده و موجب تقویت باروری و جلوگیری از نقایص مادرزادی جنین می شود. دل و جگر برای دندان و لثه استخوان مفید است زیرا حاوی مقادیر فراوانی فسفر است. جگر حاوی ویتامین ب 1 بوده که ویتامینی اساسی برای ترمیم بافت ها و سلول های بدن و پوست محسوب می شود. براساس این گزارش نکته ضروری درباره کالری شمار دل مرغ این است که قبل از طبخ به خوبی از وجود روغن پاک و نیز با نمک و لیمو خوب شسته شود. 

 

کالری شمار دل مرغ سرشار از آهن است و نقش قابل توجهی در درمان کم خونی دارد و نیز حاوی پتاسیوم، روی و فسفور است. کالری شمار دل مرغ تقویت کننده ای خوب برای حافظه است و نیز باعث تقویت و بهبود عملکرد اعصاب می شود. کالری شمار دل مرغ به علت داشتن فیبر به بهبود گوارش کمک می کند. این ماده غذایی مقدار بسیار اندکی روغن دارد و به همین علت غذایی مناسب برای کسانی است که رژیم غذایی ویژه کاهش وزن دارند.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار دلمه
نوشته شده در شنبه 4 آذر 1396
بازدید : 53
نویسنده : saeed.bp

اولین نکته این که کالری شمار دلمه را می‌توانید هم با گوشت و هم بدون گوشت طبخ کنید. اگر گوشت قرمز برای شما یا سایر افراد خانواده ضرر دارد، از ریختن گوشت درون کالری شمار دلمه خودداری کنید. سویا جایگزین مناسبی برای گوشت چرخ‌کرده است و خواص بسیاری هم دارد. حالا که گوشت هم گران شده، تا آنجا که می‌توانید از سویا به جای گوشت یا همراه گوشت استفاده کنید. یعنی به جای نیمی از گوشت، سویا بریزید و مطمئن باشید غذای خوشمزه ای خواهید داشت. و اما نکته دوم، یادتان باشد برای تهیه یک کالری شمار دلمه خوشمزه باید شعله گاز را ملایم کنید تا کالری شمار دلمه‌ها باز نشود و درست و حسابی بپزد.همه ما می‌دانیم کالری شمار دلمه انواع مختلفی دارد مانند کالری شمار دلمه برگ مو، کالری شمار دلمه فلفل، کالری شمار دلمه بادمجان، کالری شمالر دلمه کلم برگ و... اما نکته جالب آن که روش پخت تمام کالری شمار دلمه‌ها یکسان است.برای تهیه مواد داخل کالری شمار دلمه دو یا سه عدد پیاز را خلالی کرده و داخل روغن سرخ کنید. بعد نوبت گوشت است. 

 

همان طور که گفتیم، ریختن گوشت در کالری شمار دلمه الزامی نیست. 250 گرم گوشت چرخ‌کرده داخل پیاز سرخ شده بریزید. مقداری سویا را هم به مدت نیم ساعت درون آب ولرم خیس بدهید سپس آن را درون آبکش بریزید و خوب فشار داده تا آبش گرفته شود. سپس سویا را هم داخل گوشت چرخ کرده ریخته و سرخ کنید.مقداری رب گوجه فرنگی هم داخل مواد بریزید و زردچوبه را نیز اضافه کرده و بهم بزنید. کالری شمار دلمه در صورتی که مایل باشید می‌توانید رب گوجه فرنگی داخل گوشت و سویا نریزید. سپس این ظرف را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید.یک ظرف آب روی حرارت بگذارید و مقدار یک و نیم پیمانه برنج را که از قبل خیس داده‌اید داخل آب جوش بریزید. وقتی برنج نیم پز شد آن را درون آبکش ریخته و آن را هم کنار بگذارید.یادتان باشد برای تهیه یک کالری شمار دلمه خوشمزه باید شعله گاز را ملایم کنید تا کالری شمار دلمه‌هاباز نشود و درست و حسابی بپزد.حالا نوبت لپه است. مقدار نیم پیمانه لپه را هم که از قبل خیس داده‌اید بپزید. وقتی لپه کاملاً پخته شد، آن را نیز داخل آبکش ریخته و بگذارید تا سرد شود. البته ریختن لپه الزامی نیست. می‌توانید لپه را از مجموع مواد حذف کنید.سبزی کالری شمار دلمه را که شامل تره، جعفری، مرزه، ترخون، پیازچه، نعنا و کمی شوید است، خوب پاک کرده و بشویید و بگذارید تا خشک شود. حالا سبزی‌ها را خرد کنید و داخل مواد بریزید. 

 

شما می‌توانید سبزی کالری شمار دلمه را با گوشت و پیاز کمی تفت دهید و هم می‌توانید بدون سرخ کردن، داخل مواد بریزید.حالا تمام مواد را داخل کاسه بزرگی ریخته و کاملاً مخلوط کنید. نمک و فلفل را هم اضافه کرده و برای طعم دار کردن کالری شمار دلمه مقداری آب‌لیمو یا آب نارنج را همراه کمی شکر به مواد اضافه کنید.روش دیگر این است که کمی سرکه و شکر را مخلوط کنید و داخل مواد بریزید و خوب مخلوط نمایید. رب انار هم برای افزودن به این مواد بسیار مناسب است.ولی اگر کالری شمار دلمه برگ مو دوست داشته باشید باید همین روزها دست به کار شوید و مقداری برگ مو بخرید. اگر هم بخواهید می‌توانید کالری شمار دلمه برگ مو را درست کرده بدون این که آن را بپزید، درون فریزر بگذارید تا برای ماه های دیگر مورد استفاده قرار دهید. بقیه کالری شمار دلمه‌ها را هم به همین روش می‌توانید تهیه و درون فریزر نگهداری کنید تا هر وقت خواستید آن‌ها را بیرون آورده و بپزید و میل نمایید، اما کالری شمار دلمه تازه خوشمزه تر و پرخاصیت تر است.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار دانه آفتابگردان
نوشته شده در شنبه 4 آذر 1396
بازدید : 39
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار دانه آفتابگردان مواد منحصر به فردی هستند و مواد مغذی فراوانی در خود دارند. در حقیقت دانه های آفتابگردان یکی از ۱۰ ماده برتر غنی از ویتامین E، مس، ویتامین های B ای همچون تیامین، فسفر ، سلنیم و سایر موارد هستند. کالری شمار دانه آفتابگردان همانند سایر آجیل ها و دانه ها، منبع خوب و سالمی از اسیدهای چرب ضروری است. یکی از اسیدهای چربی که در این دانه ها وجود دارد لینولئیک اسید نام دارد. علاوه بر این، دانه آفتابگردان منبع خوبی از فیبر، اسیدهای آمینه(به خصوص تریپتوفان) ، ویتامین ، فیتوسترول ها و مواد دیگر است. با اینکه بیشتر افراد بر این باورند که مصرف چربی می تواند به افزایش وزن ناخواسته منجر شود اما واقعیت همیشه چنین نیست. مصرف اسیدهای چرب سالم می تواند به سیستم قلبی عروقی سالم منجر شود و وزن بدن را در مقدار پایدار و ثابت نگه دارد.

 

همچنین مصرف چربی کالری شمار دانه آفتابگردان  می تواند سطح التهاب بدن را کاهش دهد. منابع سالمی از چربی ها همچون مواردی که در کالری شمار دانه آفتابگردان یافت می شود، بلوک های سازنده غشاهای سلولی در نظر گرفته می شوند و می توانند سطح هورمون ها را متعادل سازند، جذب مواد غذایی در طول وعده غذایی را کندتر کنند و به شما اجازه دهند مدت زمان طولانی تری سیر بمانید. این چربی ها همچنین به عنوان حاملان ویتامین های محلول در چربی همچون ویتامین های A، D ، E و K عمل می کنند. با اضافه کردن منابع سالم چربی به رژیم غذایی می توانید بدن سالم تری داشته باشید. کالری شمار دانه آفتابگردان از گل آفتابگردان به دست می اید. گل های زرد رنگ دانه های کوچک خوردنی را تولید می کنند که رنگ خاکستری یا سبز مانندی دارند. بر اساس گفته های موسسه ملی آفتابگردان، آفتابگردان در واقع بومی آمریکای شمالی است. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد گل آفتابگردان توسط آمریکایی های بومی به مدت ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد کشت می شدند. با اینحال، این گل برای اولین بار در اروپا کشف شده و سپس به قسمت های دیگری همچون روسیه منتقل شده است.

 

کالری شمار دانه آفتابگردان منبع عالی از مواد مغذی ضروری همچون ویتامین E هستند که به عنوان گاما توکوفرول نیز شناخته شده اند. ویتامین E یک آنتی اکسیدان قدرتمند است و در بیشتر آجیل ها و دانه ها یافت می شود اما کالری شمار دانه آفتابگردان یکی از بهترین منابع طبیعی این انتی اکسیدان محصوب می شود و می تواند در مبارزه با رادیکال های ازاد مفید باشد. کالری شمار دانه آفتابگردان به لطف توانایی آن برای کاهش کلسترول بد خون و پیشگیری از پرفشاری به عنوان یک ماده تقویت کننده سلامت قلبی-عروقی شناخته شده است. این مااده اثرات مثبت دیگری در پیشگیری از سرطان، کاهش سردرد و گرفتگی های عضلانی، بهبود سم زدایی و داشتن پوستی سالم دارد.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار خیار
نوشته شده در چهار شنبه 1 آذر 1396
بازدید : 24
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار خیار حاوی آنتی اکسیدان های زیادی از جمله ویتامین C، بتاکاروتن، منگنز و کلی آنتی اکسیدان دیگر مانند کرستین، اپی ژنین، لوتئولین و غیره می باشد. این آنتی اکسیدان ها قاتل رادیکال های آزاد شوم بوده و همچنین ضدالتهاب هستند.پژوهش های صورت گرفته درخصوص خواص ضدسرطانی کالری شمار خیار هنوز در مراحل اولیه قرار دارد اما با این حال بهتر است بدانید که محققان ابراز امیدواری کرده اند بتوانند از ترکیبات موجود در کالری شمار خیار به نام «کوکوربیتاسین ها» داروهای ضدسرطانی بسازند. محققان معتقدند که این ترکیبات می توانند جلوی ظهور و رشد سلول های سرطانی را بگیرند. از این گذشته اینمیوه سبزی حاوی مواد مغذی ضدسرطان دیگری به نام لیگنان ها هم می باشد. اگر می خواهید سرطان سینه، سرطان رحم، سرطان تخمدان و سرطان پروستات از شما دور باشد کالری شمار خیار بیشتری میل کنید.

 

کالری شمار خیار سرشار از آب است و مصرف آن برای شفافیت پوستتان موثر است. اگر پوست کالری شمار خیار را دوست ندارید آن را دور نریزید و بدانید که پوست آن برای تسکین خارش پوست و آفتاب سوختگی مفید است. اگر می بینید که چشم هایتان پف کرده، زیر چشم هایتان گود رفته یا سیاه شده است کالری شمار خیار را دریابید چون خواص ضدالتهابی آن برای رفع این قبیل مشکلات کار ساز است.سیلسیوم و گوگرد موجود در کالری شمار خیار به رشد سریع تر موها کمک می کند. برای این که بیشتر از خواص این سبزی بهره مند شوید آب آن را با آب هویج یا آب اسفناج مخلوط کنید.یک حلقه کالری شمار خیار را به سقف دهانتان چسبانده و به مدت سی ثانیه با زبانتان نگه دارید. ترکیبات فیتوشیمیک موجود در این سبزی باکتری های دهان را که باعث بوی بدن می شوند خنثی می کند. آب کالری شمار خیار هم برای افرادی که از مشکلات مربوط به لثه و دندان ها رنج می برند مفید است. کالری شمار خیار منبع فوق العاده فیبرهای غذایی است که این فیبرها هم برای حفظ سلامت دهان و دندان موثر است.

 

کالری شمار خیار کم کالری و در عین حال سرشار از آب است. برای همین هم برای افرادی که قصد لاغری دارند بسیار مفید است. میزان بالای آب و فیبرهای غذایی موجود در کالری شمار خیار باعث می شود که بدنتان از شر سموم موجود در سیستم گوارشی خلاص شود و هضم غذا هم با راحتی بیشتری صورت بگیرد. اگر دچار یبوست هستید توصیه می کنیم که هر روز کالری شمار خیار میل کنید. به خاطر این که مصرف منظم کالری شمار خیار یک درمان طبیعی برای یبوست محسوب می شود.آب کالری شمار خیار حاوی هورمونی است که سلول های پانکراس برای تولید انسولین به آن نیاز دارند. انسولین نیز برای بیماران دیابتی مفید است. محققان به این نتیجه رسیدند که یکی از ترکیبات کالری شمار خیار به نام استرول می تواند به کاهش کلسترول بالا کمک کند. از این گذشته این سبزی حاوی میزان زیادی پتاسیم، منیزیم و فیبر است. حتماً می دانید که فیبرهای غذایی برای تنظیم فشار خون بالا بسیار مفید است.

 

کالری شمار خیار یکی از منابع سیلیس است که برای سلامت مفاصل بسیار مفید است. از این گذشته کالری شمار خیار سرشار از ویتامین های A، B۱، B۶، C و ویتامین D، اسیدفولیک، کلسیم، منیزیم و پتاسیم می باشد. ترکیب آب کالری شمار خیار با آب هویج برای تسکین نقرس و دردهای آرتریتی مفید است به خاطر اینکه میزان اسید اوریک را کاهش می دهد.اگر ناخن های دست و پاهایتان زود می شکنند باید بدانید که میزان بالای سیلیس موجود در کالری شمار خیار مانع از سستی و شکنندگی ناخن ها می شود. خواص ادرارآوری کالری شمار خیار حاوی حدود ۹۰ درصد آب است و برای همین هم مانند یک دیورتیک طبیعی عمل می کند یعنی اینکه ادرارآور است. برای همین هم از طریق ادرار ضایعات بدن را دفع می کند. مصرف منظم کالری شمار خیار برای دفع سنگ کلیه نیز مفید است.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار خرمالو
نوشته شده در چهار شنبه 1 آذر 1396
بازدید : 31
نویسنده : saeed.bp

میوه کالری شمار خرمالو زرد، طلایی یا بیضی شکل و دارای مزه و از شرق آسیا است دارای چند ماده ی مغذی مثل ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان که برای سلامت مطلوب و حیاتی است. کالری شمار خرمالو دارای منافع سلامتی از جمله ( توانایی برای بهبود سلامت چشم، کاهش نشانه های پیری، جلوگیری از انواع سرطان، بهبود هضم غذا، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش کلسترول، افزایش سوخت و ساز بدن، تقویت استخوان، افزایش عملکرد شناختی، کاهش فشار خون، مراقبت از پوست، کمک به کاهش وزن، کاهش التهاب و افزایش گردش خون در سراسر بدن ) می باشد.میوه متوسط با کالری بالا است (100 گرم کالری شمار خرمالو 70 کالری فراهم می کند) اما در چربی بسیار پایین است. 

 

گوشت بافت صاف کالری شمار خرمالو منبع بسیار خوبی از فیبر غذایی است. 100 گرم از میوه تازه دارای 3.6 گرم یا 9.5٪ از مصرف روزانه فیبر توصیه شده است. 

اگر از علائم سرماخوردگی رنج می‌برید به خرمالو توجه ویژه کنید؛ زیرا دارای مقادیر فراوانی ویتامین C است؛ و ۲۱ درصد از نیاز روزانه به ویتامین C را تامین می‌کند.

اگر در فصل سرما لثه هایتان خونریزی می کند امکان دارد به دلیل کمبود ویتامین C باشد، باید بدانید که مصرف خرمالو و جذب ویتامین C آن برای بالا بردن استحکام و سلامت لثه ها موثر است.خرمالو کلسترول و فشار خون رو کاهش میدهد به همین دلیل این میوه برای سلامتی بیماران قلبی و افرادی که چربی و فشار خون بالا دارند خیلی مفید است.

 

کالری شمار خرمالو یک میوه بسیار مفید برای افرادی است که تمایل به کاهش وزن دارند، این میوه دارای کالری کم است ومصرف آن موجب ایجاد حس سیری در فرد می شود.کالری شمار خرمالو میوه خوب دارای بسیاری از ویتامین های با ارزش ب - کمپلکس مانند ( اسید فولیک، پیریدوکسین ( ویتامین  B6 )، تیامین و ... ) است. این ویتامین ها کوفاکتورهایی برای توابع آنزیمی متابولیک در بدن عمل می کنند. میوه کالری شمار خرمالوی تازه نیز حاوی مواد معدنی مانند پتاسیم، منگنز (15٪ از DRI)، مس (12٪ از DRI) و فسفر است. منگنز کوفاکتور برای آنزیم سوپراکسید دیسموتاز، که یک رادیکال آزاد بسیار قوی است. مس کوفاکتور برای بسیاری از آنزیم های حیاتی، از جمله سیتوکروم C - اکسیداز و سوپراکسید دیسموتاز ( دیگر مواد معدنی به عنوان کوفاکتور برای آنزیم منگنز و روی ) است. مس همچنین برای تولید سلول های قرمز خون مورد نیاز است.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,