پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کالری شمار خرما
نوشته شده در سه شنبه 30 آبان 1396
بازدید : 30
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار خرما میوه ای است بهشتی و بسیار مقوی ، که مواد معدنی بسیاری چون آهن ، پتاسیم ، روی ، منگنز و ویتامینهایA،B وE را داراست . تحقیقات درباره ی کالری شمار خرما  نشان داده که این میوه بهشتی می تواند از بسیاری از سرطان ها مانند سرطان کولون ، معده و غیره پیشگیری کند . یکی از خواص کالری شمار خرما ملین بودن آن است به شرطی که 6 تا 7 عدد کالری شمار خرما را در 2 لیوان آب جوش خیس کرده و صبح و شب آن را به صورت گرم بنوشید و یا مقداری کالری شمار خرما میل کنید و بلا فاصله یک یا دو لیوان آب گرم روی آن بنوشید . خاصیت دیگر کالری شمار خرما ، خنثی کردن اسید اضافی معده است و از آنجا که زیادی اسید معده باعث ترش کردن و دل درد می شود .

 

 بنابراین هر وقت دل درد گرفتید می توانید با کالری شمار خرما از فرمول چینی ها درطب سنتی چینی استفاده کنید ، بدین طریق که 2 تا 3 عدد کالری شمار خرمای تازه و له شده را در آب جوش بیاندازید و بعد آن را هم زده و بنوشید . کالری شمار خرما را بعنوان میوه نیز می توانید مصرف کنید .همچنین حتماً برای خواب راحت تر و آرامش بیشتر شام خود را حدود ساعت 7 بعداز ظهر خورده و قبل از خواب یک عدد کالری شمار خرما و یک لیوان شیر گرم میل کنید . کالری شمار خرما برای افراد سالمند و بچه ها بسیار مفید است. سعی کنید به جای قند و شکراز کالری شمار خرما برای نوشیدن چای استفاده کنید و یا در طباخی از آن استفاده بیشتری ببرید . ورزش کاران به علت فعالیت زیاد به طور حتم باید ازعصرانه ای مقوی که با کالری شمار خرما تهیه شده باشد، استفاده کنند .

 

کالری شمار خرما دارای خواص بسیار زیادی از جمله بازگشت انرژی و جوانی از دست رفته است که در قرآن و دیگر کتاب های مقدس نیز به خواص این میوه شفابخش اشاره ویژه شده است.این روزها مناطق جنوبی و شرقی استان درگیر برداشت محصول کالری شمار خرمای خود هستند و این محصول دارای خواص بسیار زیادی از جمله بازگشت انرژی و جوانی از دست رفته است.درخت کالری شمار خرما خواص بی شماری دارد و می توان گفت که از تمام قسمت های این درخت می توان استفاده کرد و یک ضرب المثل عربی می گوید که خواص درخت کالری شمار خرما به اندازه روزهای سال است.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار خردل
نوشته شده در سه شنبه 30 آبان 1396
بازدید : 26
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار خردل، گیاهی است که از قدیم به عنوان یک گیاه دارویی و با خاصیت درمانی مورد استفاده قرار می ‌گرفت. فیثاغورث در قرن ششم قبل از میلاد از کالری شمار خردل برای ساخت بسیاری از داروهایش استفاده می ‌کرد.شاید جالب باشد که بدانید از سالیان بسیار دور، کالری شمار خردل به عنوان یک چاشنی خوشمزه مورد توجه مردم قرار می ‌گرفت. به عنوان نمونه رومیان باستان دانه کالری شمار خردل را پودر و با سرکه مخلوط می ‌کردند و آن را به جای سس روی سالاد یا غذای شان می‌ ریختند.بسیاری از افراد معتقدند که فرانسویان اولین ملتی بودند که گیاه کالری شمار خردل را کشف و آن را وارد دستور پخت انواع غذاهای شان کردند.همان‌ طور که گفته شد، کالری شمار خردل از هزاران سال پیش به عنوان یک گیاه دارویی مورد استفاده قرار می‌ گرفت و رومیان عقیده داشتند که قرار دادن مقداری دانه کالری شمار خردل روی دندان، می ‌تواند درد آن را به صورت موقت تسکین دهد.به علاوه، چون طبع کالری شمار خردل گرم است می ‌توان از آن برای تسکین درد‌های قاعدگی و دل ‌درد استفاده کرد.

 

مصرف کالری شمار خردل می ‌تواند برای جلوگیری از سوءهاضمه و نفخ هم مفید باشد. می‌ توان گفت که مزایای سس کالری شمار خردل هم با کمی تخفیف، تقریبا شبیه خودش است به شرطی که از سُس ‌های کالری شمار خردل رژیمی با کمترین میزان افزودنی استفاده کنید!دانه‌ های کالری شمار خردل سرشار از کلسیم، منگنز، اسیدهای چرب امگا 3 ، آهن ، روی، پروتئین و فیبر خوراکی هستند. به علاوه برای افرادی که بد ‌اشتها هستند، دانه‌ های کالری شمار خردل واقعا می‌ توانند کمک کننده باشند. برای رفع بد اشتهایی توصیه می ‌شود که مقداری دانه کالری شمار خردل سیاه را با شیر مخلوط کنید و 15 تا 20 دقیقه قبل از غذا آن را بنوشید.اگر از سردردهای میگرنی رنج می‌ برید، سری به کالری شمار خردل بزنید، چون دانه ‌های کالری شمار خردل آرام بخشی موثر برای کاهش تعداد دفعات سردردهای میگرنی هستنددانه‌ های کالری شمار خردل همچنین برای گوارش و هضم فوق‌العاده سودمند هستند، چون سرعت متابولیسم را در بدن افزایش می ‌دهند. این دانه‌ ها همچنین برای زنان یائسه که مشکل خواب دارند، مفید است.دانه کالری شمار خردل سرشار از ریز مغذی موسوم به سلنیوم است که این ماده معدنی خواص ضد التهابی فوق‌العاده‌ای دارد. 

 

 

همچنین دانه کالری شمار خردل منبع غنی از عنصر منیزیم است که به کاهش شدت حملات آسم و علائم خاص آرتریت روماتوئید و پایین آوردن فشار خون کمک می‌ کند.کارشناسان می‌ گویند: اگر از سردردهای میگرنی رنج می‌ برید، سری به کالری شمار خردل بزنید، چون دانه ‌های کالری شمار خردل آرام بخشی موثر برای کاهش تعداد دفعات سردردهای میگرنی هستند.از سوی دیگر، متخصصان گیاهان دارویی مضراتی را هم برای مصرف بیش از حد کالری شمار خردل بیان کرده ‌اند؛ مضراتی مانند ابتلا به یبوست، احساس تشنگی، ناراحتی کبد و حتی حالت تهوع و ورم کلیه!توجه داشته باشید که قسمتی از ترکیبات شیمیایی گاز اشک‌آور در برخی جنگ ‌ها از ماده‌ ای در کالری شمار خردل سیاه به دست می‌ آید که محرک مخاط و نسوج مرطوب بدن است؛ خصوصا در مخاط چشم و بینی اثر شدیدی دارد. تنفس مقدار زیاد آن موجب سوختگی مخاط شده و در مواردی منجر به مرگ می ‌گردد. همین ماده در کالری شمار خردل در مواردی که به مقدار اندک به عنوان ادویه مصرف می ‌شود موجب تحریک اشتها و تسریع تحریک بزاق می ‌گردد البته مصرف زیاد آن حالت سوزاننده داشته و باعث ریزش اشک می‌ شود. 

 

ضمنا فراموش نکنید که ادویه با سس کالری شمار خردل در مجاورت نور فاسد می‌ شود لذا باید آن را در جای خنک نگهداری نمایید. بهترین زمان ماندگاری سس کالری شمار خردل 6 ماه است.سس‌ های کالری شمار خردل موجود در بازار معمولا تند و تیز هستند بنابراین خوردن این محصولات به کسانی که آلرژی غذایی یا ناراحتی معده دارند، پیشنهاد نمی ‌شودحالا اگر شما کالری شمار خردل را به صورت سُس چرب و غیررژیمی به میزان بالایی در رژیم غذایی ‌تان بگنجانید، احتمال ابتلای شما به اضافه وزن، کلسترول خون، تصلب شرایین و سکته مغزی به میزان قابل‌ توجهی بالا می‌ رود. بنابراین بهتر است که سس کالری شمار خردل به عنوان یک چاشنی و طعم‌ دهنده، روی میز غذای تان جای بگیرد و به هیچ ‌وجه جای ثابتی را در سبد خریدتان به خود اختصاص ندهد.راستی یادتان باشد که سس‌ های کالری شمار خردل موجود در بازار معمولا تند و تیز هستند بنابراین خوردن این محصولات به کسانی که آلرژی غذایی یا ناراحتی معده دارند، پیشنهاد نمی ‌شود. ضمن این که بهتر است به خاطر وجود نمک، فلفل و شکر به عنوان افزودنی در این سس از اضافه کردن آن به رژیم غذایی کودکان زیر 5 سال خودداری کنید.

 


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار خربزه
نوشته شده در دو شنبه 29 آبان 1396
بازدید : 28
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار خربزه دارای ویتامینA است، از این رو درترمیم و تجدید سلول های بدن نقش دارد. کالری شمار خربزه با داشتن خاصیت ادرارآور بودن در بیماری های سنگ کلیه و مثانه مفید است؛ دراین بیماری ها باید نمک و فلفل کمتر خورده شود. کالری شمار خربزه سرشار از ویتامین هایA ،D وC و سلولز است. کالری شمار خربزه به علت دارا بودن خاصیت ملیّن، برای معالجه یبوست تجویز می شود.خربزه برای اشخاص مبتلا به سل ریوی و کم خونی مفید است.بیماری استسقاء ( احساس تشنگی دائمی ) را درمان می نماید. کالری شمار خربزه به هضم غذا کمک می کند و رودل را برطرف می نماید.خوردن ۸ گرم دم کرده ی پوست خشک شده ی کالری شمار خربزه ، سنگ مثانه را دفع می کند. کالری شمار خربزه به دلیل دارا بودن پتاسیم بسیار مدر بوده لذا باعث دفع مواد زاید و سموم موجود در خون شده و به فعالیت و شستشوی مثانه و کلیه‌ها کمک کرده و از احتباس ادرار و سنگ مجاری ادرار ممانعت می‌کند.

 

کالری شمار خربزه به واسطه آب زیاد، مواد قندی را فورا جذب خون کرده به همین سبب باعث بالا رفتن قند خون و رفع خستگی و گرمازدگی می‌گردد.در میان مواد قندی و معدنی کالری شمار خربزه آنزیم‌هایی وجود دارد که سرعت هضم غذا را زیاد کرده بدین لحاظ در کودکان موجب افزایش اشتها و فعالیت و رشد سلول‌های بدن و در سالمندان به فعالیت سلول‌‌های دستگاه گوارش و در نهایت رفع سستی و بی‌‌حالی منجر می‌شود. کالری شمار خربزه به دلیل مواد فیبری و به خاطر وجود طعم و اسانس‌هایی که دارد یک محرک قوی شیمیایی برای دستگاه گوارش است لذا بسیار ملین بوده و مصرف آن برای مبتلایان به نقرس، رماتیسم، بواسیر و خصوصا برای کسانی که از یبوست رنج می‌برند، بسیار توصیه می‌شود. 

 

همچنین این میوه تاثیر خاصی در تخلیه میکروب و عفونت‌های موجود در روده‌ها دارد.وجود ویتامین C موجود در کالری شمار خربزه، موجب جلوگیری از بیماری‌های لثه میشود. ‌میزان پتاسیم موجود در کالری شمار خربزه برای بیماران مبتلا به بیماری قلبی – عروقی بسیار موثر است و مصرف این ماده غذایی نقش به سزایی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی دارد.پیشگیری از بیماری‌های چشمی،‌ جلوگیری از بیماری‌های عفونی، ‌از جمله فواید مصرف کالری شمار خربزه است.‫ کالری شمار ﺧﺮﺑﺰه ﺷﯿﺮﯾﻦ ﺗﺮس را از ﺑﯿﻦ ﻣﯽ ﺑﺮد و اﻧﺴﺎن ﺗﺮﺳﻮ را ﺷﺠﺎع و دﻟﯿﺮ ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﺪ.ﺳﻠﻮل ﻫﺎی ﻣﻐﺰ را ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﺪ.ﻋﻀﻼت ﺑﺪن را ﺗﻘﻮﯾﺖ ، اﺳﺘﺨﻮان ﺑﻨﺪی را ﺗﮑﻤﯿﻞ و ﻣﻮﺟﺐ رﺷﺪ و ﻧﻤﻮ ﺑﺪن ﻣﯽ ﺷﻮد.ﻣﻌﺪه و روده را ﭘﺎک ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﺪ.‫اﻋﺼﺎب را آرام و ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﺪ.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار خاویار
نوشته شده در دو شنبه 29 آبان 1396
بازدید : 42
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار خاویار یک ماده غذایی پرانرژی است که طعم و بویی بسیار خوشایند دارد. به طور عمده پروتئین موجود در کالری شمار خاویار متشکل از اسیدهای آمینه آرژنین ، هیستامین ، ایزولوسین ، لیزین و میتونین است.چربی موجود در کالری شمار خاویار نیز به دو دسته عمده تقسیم می شود که عبارتند از "25 درصد کلسترول " و "75 درصد لستین".مصرف کالری شمار خاویار از ابتلا به بیماری افسردگی و بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می کند؛ چرا که در کالری شمار خاویار غلظت اسیدهای چرب از نوع امگا 3بسیار بالاست.بعلاوه کالری شمار خاویار غنی از ترکیبی به نام "ctacosand"است که نوعی الکل چرب با زنجیره بلند است و در بدن به اسیدهای چرب تبدیل می شود.این اسیدهای چرب به دست آمده در سنتز میلین (پوشش سلول عصبی) نقش بسزایی ایفا می کند. به همین دلیل مصرف کالری شمار خاویار در سلامت سلول های عصبی بسیار موثر است.

 

در کشورهایی که ماهی و کالری شمار خاویار در عادات غذایی مردم جایگاه ویژه ای دارد، میزان ابتلا به افسردگی بسیار کمتر از دیگر کشورها است.وجود اسیدهای چرب" امگا 3 " در خاویار مانع از افزایش کلسترول خون و به دنبال آن باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می شود. بعلاوه مصرف کالری شمار خاویار در پیشگیری از ابتلا به بیماری های آرتریت رومائید (التهاب مفاصل)، بیماری های دستگاه گوارش و بعضی از انواع سرطان بسیار موثر است. کالری شمار خاویار از نظر عنصر آهن نیز غنی است و به همین دلیل مصرف آن در افراد مبتلا به کم خونی ناشی از فقر آهن نیز توصیه می شود.کالری شمار خاویار خود به تنهایی اشرافی‌ترین صبحانه جهان محسوب می‌گردد. بسیاری آن را به شکل خام و یا همراه با زرده تخم مرغ یا خرده پیاز میل می‌کنند و گروهی نیز به اندازه نوک قاشقی از آن را همراه با سبزیجات معطر یا قطعه کوچکی از نان و کره می‌خورند. 

 

بعضی علاقمندان کالری شمار خاویار، آن را سرد و با یک قاشق کوچک و بدون نان میل می‌کنند. برخی بوی تند ماهی مانند آن و طعم شورش را بسیار دوست می‌دارند هرچند طعم و بوی کالری شمار خاویار ممکن است برای بسیاری اصلاً خوشایند نباشد.همانگونه که کالری شمار خاویار سیاه در ایران و جنوب روسیه شناخته شده‌تر است، کالری شمار خاویار سرخ در سیبری و خاور دور طرفداران بیشتری دارد. گرچه کالری شمار خاویار سرخ از کالری شمار خاویار سیاه ارزانتر است اما طعم و ارزش غذایی آن دست کمی از کالری شمار خاویار سیاه ندارد. کالری شمار خاویار سرخ یا سیاه را می‌توان در تمامی فروشگاه‌های مواد غذایی روسیه خریداری کرد. در اغذیه فروشی‌ها چند دانه کالری شمار خاویار سرخ بر روی برشی از نان با یک برگ جعفری سرو می‌شود.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار خامه
نوشته شده در شنبه 27 آبان 1396
بازدید : 37
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار خامه و همه انواع لبنیات، به جز شیرهای استریل و محصولاتی که به شدت گرما دیده‌اندیا اسیدی هستند (مانند دوغ) را باید در دمای یخچال نگه داشت. حداکثر دمای نگهداری لبنیات، 10 درجه سانتی‌گراد استاگر کارخانه‌ای قصد استفاده از رنگ و اسانس برای تولید کالری شمار خامه‌های طعم‌دار داشته باشد، باید از وزارت بهداشت پروانه تولید بگیرد. در این حالت، وزارت بهداشت پس از بررسی ویژگی‌های سلامت و بهداشت افزودنی‌هایی که قرار است به کالری شمار خامه اضافه شوند، پروانه بهداشتی برای محصول صادر می‌کند.مردم چطور می‌توانند از طبیعی بودن یا نبودن افزودنی‌های موجود در ترکیب کالری شمار خامه آگاه شوند؟خیلی ساده و با خواندن برچسب مواد تشکیل‌دهنده روی کالا. روی برچسب مواد تشکیل‌دهنده کالری شمار خامه، حتماً نوشته شده که مواد اولیه طبیعی برای تولید آن استفاده شده یا افزودنی‌هایی مانند رنگ دهنده، طعم‌دهنده و اسانس.

 

چرا برخی از کالری شمار خامه‌ها شل‌تر و برخی سفت‌تر هستند؟ویژگی‌های بافتی کالری شمار خامه‌ها شامل شلی و سفتی، احساس دهانی، حس چرب بودن در دهان، کش آمدن، جریان یافتن، قابلیت قاشق‌برداری و مالش‌پذیری روی نان، می‌شوند. تفاوت در این ویژگی‌های بافتی هم به ده‌ها عامل مختلف مانند فرمولاسیون شیر اولیه، درصد چربی (هرچه چربی  کالری شمار خامه‌ها بیشتر باشد، سفت‌تر می‌شوند)، وجود پایدارکننده‌های احتمالی، فشار و دما و نوع تولید، چگونگی روش پاستوریزه کردن، سرعت بسته‌بندی، سرعت و روش سرد کردن پس از پاستوریزه کردن و... بستگی دارد. تمام این عوامل می‌توانند دست به دست هم دهند تا کالری شمار خامه‌ها ویژگی‌های بافتی خاصی پیدا کنند.تفاوت کالری شمار خامه‌های اسپری‌ای با کالری شمار خامه‌های معمولی چیست؟گاهی می‌توان گاز بی‌اثری را داخل کپسولی با فشار بالا حبس کرد و محصولی مانند کالری شمار خامه، روغن، عطر یا... را هم درون آن کپسول ریخت. در این صورت با فشار دادن دکمه کپسول و همزمان با خارج شدن گاز، محصول مورد نظر هم از آن خارج می‌شود. این کار، کاری لوکس است که تنوع فروش و سبد خرید مشتری را بالا می‌برد و از طرفی هم می‌تواند باعث آسان‌تر شدن انجام برخی کارها مانند استفاده از کالری شمار خامه برای تزئین کیک و شیرینی شود.

 

کالری شمار خامه‌هایی که به صورت اسپری در بازار وجود دارند، نسبت به کالری شمار خامه‌های معمولی مزیت یا ضرر خاصی ندارند؛ چون به هر حال محصول نهایی، کالری شمار کالری شمار خامه است. کالری شمار خامه قنادیبه نظر شما محصولات کالری شمار خامه‌مانندی که با پایه سفیده تخم‌مرغ در قنادی‌ها تهیه می‌شوند، می‌توان خامه دانست؟نه، همان‌طور که گفتم، کالری شمار خامه یکی از فرآورده‌های شیر است نه سفیده تخم‌مرغ، البته برای مصارف قنادی می‌توان کالری شمار خامه قنادی را خرید و به صورت خالص آن را زد و حالت حجم‌پذیری به آن داد یا آن را با محصولات دیگری مانند سفیده تخم‌مرغ برای افزایش حجم، ترکیب کرد ولی این کار درستی نیست زیرا ترکیب کالری شمار خامه با چنین موادی باعث تغییر ویژگی‌های بافتی و طعم آن می‌شود. این کار از نظر بهداشتی مشکلی ندارد اما به طور حتم کیفیت فرآورده را پایین می‌آورد.

 

به نظر شما کالری شمار خامه را چطور باید نگهداری کرد؟باید حتماً در دمای یخچال نگه داشت. همه انواع لبنیات، به جز شیرهای استریل و محصولاتی که به شدت گرما دیده‌اند یا اسیدی هستند (مانند دوغ) را باید در دمای یخچال نگه داشت. حداکثر دمای نگهداری لبنیات، 10 درجه سانتی‌گراد است.فساد کالری شمار خامه را چطور می‌توان تشخیص داد؟امکان اکسید شدن چربی کالری شمار خامه در اثر باز شدن بسته‌بندی آن وجود دارد. معمولاً تغییر طعم و بوی کالری شمار خامه به صورت تلخ و ترش شدن از راحت‌ترین روش‌های پی بردن به فساد آن است؛ فسادی که باعث به مخاطره افتادن سلامت مصرف‌کننده می‌شود. کالری شمار خامه حاوی آب، املاح، ویتامین‌ها و پروتئین نیز است و می‌تواند به شدت به وسیله میکروب‌ها فاسد شود، بنابراین بهتر است کالری شمار خامه‌هایی با بسته‌بندی‌های کوچک‌تر بخرید و آن‌ها را پس از باز شدن درشان سریع مصرف کنید.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار چیپس
نوشته شده در سه شنبه 23 آبان 1396
بازدید : 24
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار چیپس در آمریکا متولد شد . اما پدری داشت به نام سیب زمینی سرخ شده که اولین بار دراواخر قرن 18 به وسیله شخصی به نام توماس جفرسون در آمریکا معرفی شد؛ البته خود او آن را از پاریس برده بود. در اوایل قرن 19 ، کالری شمار چیپس سیب زمینی سرخ شده به تدریج محبوبیت پیدا کرد تا جایی که وارد فهرست غذایی رستوران ها شد.یکی از شبهای زمستان سال 1853 در رستوران دریاچه ماه در ساراتوگای ایالت نیویورک شخصی همراه شام، سیب زمینی سرخ شده کالری شمار چیپس سفارش داد. پس از دریافت غذا این شخص که ظاهراً کوریلیوس وندربیلت نام داشت؛ با اعتراض به این که کالری شمار چیپس سیب زمینی ها خوب سرخ نشده اند  کالری شمار چیپس و چندان ترد نیستند آنها را به آشپزخانه پس فرستاد. 

 

جورج کرام، سرآشپز رستوران که از این انتفاد حسابی عصبانی شده بود برای تمسخر ، کالری شمار چیپس سیب زمینی ها را به نازکی کاغذ برید به شدت به آنها نمک زده، دوباره سرخشان کرد و محصول را به این خیال که غیرقابل خوردن است سر میز وندربیلت برد؛ اما دستپخت کرام به جای یک غذای بی مصرف، یک شاهکار از آب درآمد و به همین راحتی، کالری شمار چیپس اختراع شد.صاحب رستوران دریاچه ماه به زودی این خوراکی را وارد فهرست غذای خود کرد . چندی بعد کرام برای خود رستورانی باز کرد که سیب زمینی نازک سرخ شده را به شهرت رساند. کرام اسم این اختراع را به یاد رستوران اول کالری شمار چیپس ساراتوگا گذاشت( کالری شمار چیپسChips جمعChip به معنی ورقه و لایه نازک است) به این ترتیب نام کالری شمار چیپس به طور رسمی وارد ادبیات غذایی شد و به زودی رستوران های دیگر نیز شروع به عرضه آن کردند.اما این ویلیام تاپندون از اهالی اوهایو بود که برای اولین بار کالری شمار چیپس سیب زمینی را از رستوران به مغازه های خواربار فروشی برد . 

 

در سال 1895 او فروش کالری شمار چیپس را به خواربار فروشی های محل شروع کرد و وقتی کارش گرفت، طویله اش را به اولین کارخانه کالری شمار چیپس سیب زمینی دنیا تبدیل کرد . کم کم مصرف کالری شمار چیپس آنقدر زیاد شد که در اولین سالهای قرن بیستم چند شرکت و کارخانه بزرگ، برای تولید انبوه آن بنا کردند. امروزه کالری شمار چیپس سیب زمینی در شکلها، مزه ها و مارکهای مختلفی تولید و عرضه می شود که بعضی از آنها به جای ورقه های سیب زمینی از قطعه های ریز به هم پیوسته آن استفاده می کنند.راستی فکر می کنید اگر در آن شب سرد ، کورپلیوس وندربیلت مشکل پسند، هوس سیب زمینی سرخ کرده نمی کرد، یا جورج کرام آشپز انتقاد پذیری نبود، جهان چند سال دیگر در انتظار کالری شمار چیپس باقی می ماند؟!


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار چغاله بادام
نوشته شده در سه شنبه 23 آبان 1396
بازدید : 28
نویسنده : saeed.bp

اگراهل میوههای نوبرانه باشید یا نباشید نمیتوانید از طعم و رنگ کالری شمار چغاله بادام، این میوه خوشمزه بهاری بگذرید. کالری شمار چغاله بادام که یکی از پرطرفدارترین میوههای بهاری است، همان بادام نارس است، هر چند همه خواص آن را ندارد اما اگر به اندازه خورده شود میتواند به نوبهخودش مفید هم باشد. اگر طرفدار کالری شمار چغاله بادام هستید بد نیست از خواص آن هم با خبر شوید تا در روزهای باقیمانده بهار با اشتیاق بیشتری سراغ آن بروید.سلامت پوست و مو با کالری شمار چغاله بادام : کالری شمار چغاله بادام کلسیم و ویتامینC دارد، البته به مقدار اندک. در گذشته از این میوه برای درمان زخم‏های گوارشی استفاده می‏کردند. کالری شمار چغاله بادام منیزیم هم دارد که در آرامش اعصاب نقش مهمی بازی میکند. ویتامین E موجود در کالری شمار چغاله بادام برای سلامت پوست و مو هم مفید است و هر عدد آن حدودا ۵ کالری انرژی دارد. این میوه علاوه بر همه این موارد، تقویتکننده معده است، لثه و ریشه دندان را تقویت میکند و برای رفع خشکی دهان هم مفید است.

 

نگران سرطان معده نباشید: کالری شمار چغاله بادام ترکیبات اسیدی ویژهای دارد که وجود آنها در معده از آسیب رسیدن به بافت معده و بروز سرطان جلوگیری میکند. البته این نکته را درنظر داشته باشید که این میوه خوش طعم بهاری از نظر ویتامینC کامل نیست. این باور هم که کمکالری بودن آن موجب لاغری میشود اصلا مورد تائید نیست.عضلاتتان نمیگیرد!اگر کالری شمار چغاله بادام را به اندازه بخورید و نکات بهداشتی در مورد شیوه مصرف آن را رعایت کنید میتوانید از فواید مهم آن مثل جلوگیری از گرفتگی عضلات بهرهمند شوید. این میوه سبز رنگ که در واقع بادام کال و نارس است سرشار از کلروفیل است. کلروفیل در بدن ما در مسیر کانال گوارشی به تولید منیزیم کمک بسیاری میکند. منیزیم هم در کاهش گرفتگی عضلات نقش موثری دارد. بنابراین خوردن به اندازه و متعادل کالری شمار چغاله بادام تا اندازهای میتواند به بهبود گرفتگی عضلات شما کمک کند.چغاله رسیده را بخورید!بهطور کلی مواد مغذی میوه کال و نارس بادام کمتر از رسیده آن است و از نظر کلسیم، آهن و بهطور کلی املاح معدنی نسبت به بادام رسیده در سطح پایینتری قرار دارد. 

 

کالری شمار چغاله بادام  افراد را در برابر بیماریهایی مثل پوکی استخوان، افزایش کلسترول، کمخونی و چسبندگی رودهها محافظت میکند اما تا وقتی کال است این ویژگیها را ندارد.زیاد نخورید کالری شمار چغاله بادامهایی که مقداری تلخی دارند حاوی مقدار بسیار کمی اسیدسیانیدریک به علاوه ترکیبی از سم خطرناک سیانور هستند. بنابراین بهتر است در خوردن این نوبرانههای بهاری خوشمزه احتیاط کنید چون مصرف زیاد آنها احتمال مسمومیت بهدنبال دارد.حصبه در کمین شماست کالری شمار چغاله بادام با وجود همه خوشمزگیاش اگر نشسته و آلوده باشد احتمال ابتلا به بیماریهای عفونی گوارشی از جمله حصبه و مسمومیتهای غذاییرا بهدنبال دارد. بیماری حصبه نوعی عفونت باکتریایی است که از طریق مصرف آب یا غذای آلوده میتواند به انسان منتقل شود. البته این حالت در کودکان و افراد بالای ۶۰ سال رایجتر است. عوارض این بیماری شامل کاهش شدید آب و املاح بدن، سوراخ شدن رودهها، خونریزی دستگاه گوارش، عفونت استخوان و بالاخره هپاتیت است


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار چغندر
نوشته شده در دو شنبه 22 آبان 1396
بازدید : 82
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار چغندر سبزه‌ای است خوردنی. که ریشه آن کلفت و گوشتی است و پخته آن از اغذیه لذیذ و شیرین است و برگ کالری شمار چغندر و خود آن را در آشها و بورانی‌ها داخل می‌کنند و نیز کالری شمار چغندر را در تغذیه حیوانات بکار می‌برند و از نوعی از آن قند و الکل می‌سازند. سبزیی است خوردنی با ریشه بزرگ. گیاهی دوساله که در سال اول برگهای گسترده دارد و ریشه آن اندوخته قندی می‌سازد و در سال دوم ساقه گلدار آن تشکیل یافته اندوخته را بمصرف می‌رساند.ساکارز در برگهای بزرگ کالری شمار چغندر در هنگام روز در برابر نور ساخته می‌شود و شب به ریشه رفته در آنجا ذخیره می‌شود و طبقات متوالی ریشه ضخیم می‌گردد. رنگ ریشه‌های کالری شمار چغندر ممکن است زرد یا سفید یا سرخ تیره باشد. 

 

نام گیاهی که بیخ و ریشه آن که در زیرزمین رشد می‌کند انواع گوناگون ریز و درشت و کم شیرینی و پرشیرینی دارد و نوع معروف آن کالری شمار چغندر قند است که در کارخانه‌ها بمصرف تهیه قند می‌رسد و تفاله یا ملاس این نوع کالری شمار چغندر را در تغذیه حیوانات مصرف می‌کنند یا بجای کود در پاره‌ای از کشاورزیها بکار می‌برند و گونه دیگرش کالری شمار چغندر معمولی است که از پخته آن روستائیان و بعضی اهالی شهرستانها تغذیه می‌کنند و خام آن را نیز بمصرف تغذیه حیوانات علفخوار می‌رسانند. کالری شمار چغندر دارای پروتئین – چربی – ویتامینهای A، B1، B2، B3 و C – مواد ازته – مواد قندی و املاح معدنی چون فسفر، کلسیم و آهن است. کالری شمار کالری شمار چغندر را از قدیم می شناختند و حتی در حدود چهار قرن قبل از میلاد با خواص درمانی آن آشنا بوده و از آن استفاده می کردند. 

 

کالری شمار چغندر دو نوع است: یک نوع آن کالری شمار چغندر معمولی است به رنگ بنفش تیره و یا قرمز (لبو) و نوع دیگر آن کالری شمار چغندر قند است و به رنگ زرد روشن که این کالری شمار چغندر به مقدار بسیار زیاد در نقاط مختلف دنیا برای استفاده از شکر آن، کشت می شود. کالری شمار چغندر، گیاهی است با برگهای پهن و درشت یا برگهای مخروطی شکل که از آن به همراه دیگر سبزیجات در آش یا خورش استفاده می کنند، گاهی هم آن را به همراه ماست مصرف می کنند. کالری شمار چغندر خوب آن است که زیاد در خاک نمانده باشد زیرا چغندری که زیاد رسیده باشد سفت می شود. چغندر پیر معمولاً گردنی باریک دارد و شیارهایی روی آن به وجود می آید. کالری شمار چغندر خام، عسل گیاهی است و خداوند بعد از عسل، شفا را در کالری شمار چغندر قرار داده است، بر همین اساس می توان به ارزش کالری شمار چغندر پی برد. برای آنکه پوست کالری شمار چغندر پخته به آسانی کنده می شود، باید وقتی گرم است از آب گرم بیرون آورده و درون آب سرد قرار دهید تا به راحتی پوست آن جدا گردد.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار چای
نوشته شده در دو شنبه 22 آبان 1396
بازدید : 35
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار چای سیاه که پراستفاده ترین کالری شمار چای در دنیای غرب است، در واقع همان کالری شمار چای سبز است که برگهایش را بیشتر خشک میکنند، و این کار باعث میشود طعم و رنگ آن تغییر کند اما آیا می دانید همین خواص کالری شمار چای سیاهی که هر روز دم می کنید و نوش جان می کنید دارای فوایدی بسیار زیادی است؟ برگ کالری شمار چای، دارای کلسیم، منیزیم، سدیم، پتاسیم، پیگمان های فلاونیک، بازهای پوریک، تئوفیلین، ویتامین، کلروفیل، تانن و کافئین است.چای از تشکیل لخته های خونی در سرخرگ های اصلی جلوگیری می کند. پلاک ها در واقع ترکیبی از چربی خطرناک و کلسترول هستند.محققان هلندی به این نتیجه رسیدند که فالونوئید داخل کالری شمار چای سیاه باعث کاهش LDL - کلسترول بدخون  میشود که میتواند منجر به حملۀ قلبی و مغزی شود. علاوه بر آن، مردهائی که بیش از 4 فنجان کالری شمار چای سیاه در روز مینوشند، نسبت به مردانی که فقط دو یا سه فنجان کالری شمار چای سیاه در روز مینوشند، به مراتب در معرض خطر کمتری برای سکتۀ مغزی هستند.

 

هر یک فنجان کالری شمار چای بین 150 تا 200 میلی گرم فلاوونوئید دارد. علاوه بر این ها میزان فلاوونوئید موجود در کالری شمار چای سیاه درست به همان اندازه کالری شمار چای سبز است.نوشیدن کالری شمار چای سیاه در کاهش خطر حمله قلبی موثر است.پزشکان دانشگاه غرب استرالیا نیز در یک بازبینی جدید یادآور شدند که نوشیدن منظم کالری شمار چای سیاه یا کالری شمار چای سبز می تواند 11 درصد خطر حمله قلبی و بیماری های قلبی را کاهش دهد.متخصصان تغذیه معتقدند که به لحاظ تحویل آنتی اکسیدان ها، دو فنجان کالری شمار چای معادل پنج نوبت مصرف سبزیجات یا دو عدد سیب حاوی آنتی اکسیدان ها است. مزایای کالری شمار چای به طور چشمگیری به خاطر محتوای فلاوونوئید آن است. کالری شمار چای سیاه همچنین میتواند باعث جلوگیری از رشد سرطان شود. محققان دانشگاه روتگرز نشان دادند که ترکیبی بنام TF-2 در کالری شمار چای سیاه باعث میشود سلولهای سرطان کولورکتوم (قسمتی از روده) دست به خودکشی بزنند ضمن اینکه این ترکیب تأثیری روی سلولهای سالم ندارد.

 

کالری شمار چای سیاه میتواند میکروبها از جمله میکروبهائی که باعث اسهال، ذاتالریه، التهاب مثانه، و عفونتهای پوستی میشوند را خنثی کند.از خواص دیگر کالری شمار چای سیاه کمک به جلوگیری از پوسیدگی دندانها، کاهش میزان کلسترول، تسکین آرتروز ،از بین بردن تبخال و شاید هم کمک به سوختن چربی باشد. نوشیدن مرتب کالری شمار چای، حافظه را تقویت کرده و راه جدیدی برای پیشگیری و درمان آلزایمر است. از خواص کالری شمار چای می توان به این نکات اشاره کرد:  پیشگیری، تسکین علایم و تسریع بهبود سرماخوردگی و آنفولانزا،ضد عفونی کننده و پیشگیری از بوی بد دهان ، پیشگیری و کاهش اثرهای دیابت نوع دوم ، حفظ تعادل آب و الکترولیت های بدن، رفع خستگی و استرس .


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار جوجه کباب
نوشته شده در یک شنبه 21 آبان 1396
بازدید : 30
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار جوجه کباب  تازه از جمله غذاهایی است که از امتیازات متعددی برخوردار است. کالری شمار جوجه کباب را می توان بصورت های سرخ شده، آب پز، کباب کردن، شکم پر و حتی با مواد گیاهی و ادویه های گوناگون خوشمزه نمود و میل کرد.جای هیچ تعجبی نیست که کالری شمار جوجه کباب اولین منبع پروتئین حیوانی و جایگزینی سالم برای گوشت قرمزمی باشد. کالری شمار جوجه کباب یکی از بهترین منابع پروتئین می باشد و همانطور که می دانید ما آمینو اسید مورد نیاز خود را از پروتئین حیوانی و گیاهی تامین می کنیم. منبعی مناسب برای پروتئین است و افرادی که گوشت خوار هستند اما به دنبال راهی برای کاهش چربی اضافه در غذای خود می گردند می توانند مرغ را جایگزین غذاهای پرچرب خود نمایند. کم حجم ترین قسمت کالری شمار جوجه کباب گوشت سینه آن است که چربی آن نصف یک تکه استیک است. حتی مشخص شده است که چربی کالری شمار جوجه کباب بسیار کمتر است چربی موجود در گوشت می باشد حتی اگر آن را با پوست که چربی دوبرابر گوشت بدون پوست دارد مصرف کنیم بنابراین بهتر است که پوست کالری شمار جوجه کباب را قبل از پختن جدا کنیم.پروتئین محافظ بزرگسالان در برابر پوکی استخوان می باشد .

 

کالری شمار جوجه کباب مطالعات نشان داده است که گروهی از افراد خصوصا افراد مسن و بزرگسال پروتئین کمی مصرف می نمایند و همانطور که می دانیم پروتئین عاملی مهم برای کاهش پوکی استخوان در بزرگسالان می باشد. در مطالعه ای که برروی تعدادی مرد و زن بین سنین ۷۰ تا ۹۰سالگی با مصرف پروتئین بالا صورت گرفت دانشمندان مشاهده نمودند که در طول ۴ سال این افراد کمتر از کسانی که پروتئین کمی مصرف می نمودند مبتلا به پوکی استخوان گردیده اند. پروتئین های حیوانی بسیار بهتر از باقی پروتئین ها برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان عمل می کنند.مواد مغذی موجود در کالری شمار جوجه کباب باعث  پیشگیری از سرطان می شود. کالری شمار جوجه کباب منبعی بسیار غنی از ویتامین B و نیاسین (موادی برای پیشگیری از ابتلا به سرطان) است.ترکیبات DNA نیازمند نیاسین می باشد و کمبود نیاسین (مانند ویتامینهای B) به طور مستقیم به آسیب های ژنتیکی منتهی می شود. کالری شمار جوجه کباب همچنین حاوی مواد معدنی دیگری نظیر سلنیوم می باشد. سلنیوم یکی از منابع مهم برای حفظ سلامتی انسانها است. این ماده جزئی مهم از چندین مسیر عمده متبولسمی، شامل متابولیسم هورمونتیروئید، سیستمهای دفاعی آنتی اکسیدانی و عملکرد ایمنی، است.

 

در تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۴ میلادی صورت گرفته است مشخص شده است که غذاهای حاوی نیاسین مانند کالری شمار جوجه کباب از ابتلا به آلزایمر و بیماری چشم ناشی از کهولت سن پیشگیری می کند. کالری شمار جوجه کباب نه تنها منبعی غنی از نیاسین می باشد بلکه منبعی غنی از ویتامین B۶ نیز می باشد. وجود ویتامینهای B در کالری شمار جوجه کباب آن را غذایی مفید برای نگهداری انرژی در بدن کرده است زیرا ویتامین های B کوفاکتورهایی برای کمک به آنزیمهای بدن و راهنمایی آنها در فعالیتهای متابولیکی هستند.بهترین گزینه برای انتخاب کالری شمار جوجه کباب توجه به سفتی، گوشتالو و گردبودن سینه آن می باشد. چه بخواهیم قسمتی از کالری شمار جوجه کباب را خریداری نماییم و چه یک کالری شمار جوجه کباب کامل را در نظر بگیریم باید گوشت آن در مقابل فشار انعطاف پذیر باشد و بوی بدی ندهد. بعد از خرید کالری شمار جوجه کباب بسته بندی شده حتما به تاریخ مصرف آن توجه کنید.

 

رنگ زرد و یا سفید کالری شمار جوجه کباب هیچ نقشی در ارزش تغذیه ای آن ندارد و صرف نظر از رنگ آن پوست کالری شمار جوجه کباب باید مات و بدون وجود لکه ای باشد.اگر شما جزء افرادی هستید که کالری شمار جوجه کباب یخ زده استفاده می نمایید از منجمدبودن و سفت بودن کالری شمار جوجه کباب به طور کامل مطمئن شوید. همچنین از خرید کالری شمار جوجه کباب هایی که در کیسه آنها آب منجمد شده وجود دارد به این دلیل که امکان آب شدن و دوبار یخ زده آنها وجود دارد صرف نظر کنید.برای فریزکردن کالری شمار جوجه کباب بهتر است ابتدا آنها را شسته و خشک کنید و بعد آنها را در آلومینیوم، فویل و یا کیسه فریزر قرار داده و در فریزر بگذارید. با این روش می توانید کالری شمار جوجه کباب را برای مدت یکسال فریز کنید.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار جوانه گندم
نوشته شده در یک شنبه 21 آبان 1396
بازدید : 29
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار جوانه گندم یک دانه است که خواص درمانی بسیاری دارد. پر از فیبر و پروتئین و دیگر مواد مغذی مانند کلسیم، آهن، پتاسیم، منیزیم، روی، اسیدهای چرب امگا 6 و اسیدهای چرب امگا 3 است. از کالری شمار جوانه گندم در بسیاری از زمینه ها استفاده می شود. فقط دو قاشق غذاخوری کالری شمار جوانه گندم حدود 15٪ از نیاز روزانه به ویتامین E و 10 درصد از نیازه روزانه به فولات فراهم می کند. در هر 2 قاشق غذا خوری کالری شمار جوانه گندم تنها 50 کالری وجود دارد. کالری شمار جوانه گندم یک ماده غذایی غنی از مواد مغذی است جوانه گندم منبع خوبی از ویتامین B، فسفر، روی، آهن، سلنیوم و پتاسیم است 2 قاشق غذاخوری از کالری شمار جوانه گندم خام شامل 0.27 میلی گرم تیامین، 0.9 میلی گرم نیاسین، 40 میکروگرم فولات، 121 میلی گرم فسفر، 0.9 میلی گرم آهن، 1.7 میلی گرم روی، 11.4 میلی گرم سلنیوم و 128 میلی گرم پتاسیم است مصرف کافی فولات سبب حمایت از سلامت قلب و جلوگیری از نقص لوله عصبی در کودکان می شود ویتامین های گروه B همه برای کمک به سوخت و ساز مواد غذایی برای تولید انرژی کمک می کنند آهن، خون را اکسیژن دار نگه می دارد فسفر، برای سلامت استخوان مهم است روی، در بهبود زخم مفید است، سلنیوم، مانند یک آنتی اکسیدان از اکسیداسیون سلول محافظت می کند با توجه به انجمن قلب آمریکا، خوردن غذاهای غنی از پتاسیم می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

 

کالری شمار کالری شمار -ویتامین E - این از آنتی اکسیدان های محلول در چربی  است و به محافظت سلول ها و بافت از آسیب کمک می کند و ممکن است بیماری های خاص را دفع کند.اسید فولیک - برای زنان باردار و یک ایده خوب برای همه می باشد این ویتامین B  به سلول های جدید و سالم برای حفاظت در برابر برخی سرطان ها کمک می کند. منیزیم - این ماده معدنی به قلب، استخوان ها و داشتن سیستم ایمنی قوی کمک می کند داده های اخیر نیز نشان می دهد که حتی ممکن است خطر نوع 2 دیابت کاهش دهد .تیامین - این ویتامین B به تبدیل کربوهیدرات به انرژی کمک می کند همچنین برای عملکرد مناسب قلب، عضلات و سیستم عصبی ضروری است. فسفر - به کلسیم برای ساختن استخوان ها و دندان های محکم کار می کند کالری شمار جوانه گندم این ماده معدنی نیز برای رشد، نگهداری و تعمیر تمام بافت ها بدن ضروری است.روی - بدن شما این ماده معدنی را برای صدها عمل، از جمله ( مبارزه با ویروس ها، کمک به شفای زخم ها، سنتز DNA  و تقسیم سلولی مناسب ) استفاده می کند. کالری شمار جوانه گندم علاوه بر اینکه منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی می باشد یک منبع خوبی از فیبر است. 2 قاشق غذاخوری حاوی 1.9 گرم فیبر، این مقدار فیبر با یک تکه نان گندم کامل برابر است. فیبر بیشتر در رژیم غذایی سبب سیری و به کنترل وزن کمک می کند. کالری شمار جوانه گندم فیبر در مواد غذایی حرکات روده را بهبود می بخشد و سبب کاهش یبوست می شود. همچنین می تواند میزان کلسترول خون را کاهش می دهد.

 

کالری شمار جوانه گندم یک منبع خوبی از پروتئین است. 2 قاشق غذاخوری حاوی 3.3 گرم پروتئین است برای کمک به حفظ توده بدون چربی بدن، سلول های جدید و حفظ سیستم ایمنی بدن از پروتئین سالم در مواد غذایی استفاده می شود.به جای آرد هنگام پخت از کالری شمار جوانه گندم استفاده  می شود شما می توانید  1/2 یک فنجان ( 125  میلی لیتر )  از آرد را در دستور العمل مانند کلوچه، ماکارونی و سایر محصولات پخته استفاده کنید.آن را به بلغور جو دوسر اضافه کنید است - همچنین شما می توانید یک قاشق غذاخوری یا ( 15 میلی لیتر ) را به بلغور جو دوسر صبحانه خود اضافه کنید دوز روزانه توصیه می شود برای کالری شمار جوانه گندم 1 قاشق غذاخوری یا 15 میلی لیتر برای هر 45.4 کیلوگرم وزن است. کالری شمار جوانه گندم را جایگزین پودرهای سوخاری کنید - در دستور العمل مانند میت لوف، کاسرولها و مرغ پخته شده، نیمی از مقدار توصیه شده از خرده نان را با کالری شمار جوانه گندم جایگزین کنید.استفاده از روغن کالری شمار جوانه گندم در پختن -  شما می توانید از روغن کالری شمار جوانه گندم در مواد غذایی استفاده کنید. شما نباید از آن به عنوان روغن سرخ کردنی استفاده کنید. مواد مغذی روغن کالری شمار جوانه گندم با حرارت دادن از دست می رود. از روغن کالری شمار جوانه گندم به جای روغن زیتون در سس سالاد و سس های پاستا استفاده کنید. شما همچنین می توانید از آن به جای سبزیجات در پخت استفاده کنید. این روغن پروتئین و ویتامین های A، D و E بیشتر ی به مواد غذایی شما اضافه می کند.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار جو
نوشته شده در شنبه 20 آبان 1396
بازدید : 31
نویسنده : saeed.bp

خواص کالری شمار جو بسیار است . کالری شمار جو یکی از دانه های بسیار مفید با فیبر بالا و دارای کلسیم قابل توجهی است. کالری شمار جو یکی از اولین دانه های کشت شده در تاریخ است که در نان بعضی غذاها، نوشابه ها و دیگر مواد وجود دارد کالری شمار جو همچنین یکی از دانه های پر مصرف در جهان است. کالری شمار جو گیاهی است یک ساله که ارتفاع ساقه استوانه ای آن بسته به ارقام مختلفه از 100 ـ 40 سانتی متر فرق می کند. کالری شمار جو به طور کلی در طب سنتی به سه صورت مختلف استعمال می شود :1) جوی کامل که دانه با سبوس روی آن باشد و فقط دنباله آن را کنده باشند.2) کالری شمار جوی مقشر یا پوست گرفته که عملاً قسمتی از پوست آن گرفته شده است.3) جوی سفید کرده که تمام پوست و سبوس آن را گرفته و به صورت جوی سفید درآمده باشد که در اصطلاح به آن کالری شمار جوی مرواریدی می گویند. کالری شمار جوی کامل معمولاً برای تهیه غرغره ها به کار می رودو در سایر موارد از کالری شمار جوی مقشر یا کالری شمار جوی کاملاً سفید استفاده می شود.غلات، منابع مهم فیبر در رژیم غذایی، ویتامین ها و مواد معدنی هستند که در دانه های تصفیه شده و یا تصفیه نشده یافت می شود. در این بخش به بررسی خواص کالری شمار جو  خواص آرد کالری شمار جو و خواص نان کالری شمار جو خواهیم پرداخت.خوردن دانه کالری شمار جو تشنگی را فرو می نشاند. تب را برطرف می کند و به عنوان مقوی و تونیک عمل می کند. و مالت در هضم غذاهای نشاسته ای خیلی کمک می کند و برای کاهش ترشح شیر کاربرد دارد. 

 

کالری شمار جو از نظر طبیعت طبق نظر حکمای سنتی سرد و خشک است و مواد مغذی آن از گندم کمتر است، ولی قابض و خشک کننده است.غلیان صفرا و خون را تسکین می دهد و تب های گرم و تب های سل را تقلیل می دهد. مضر مثانه است، از این نظر باید با روغن و انسیون خورده شود. کالری شمار جو زود هضم می شود ، مولد خون صالح است و به اصطلاح خونساز است ولی معده را سست می کند.طبق گزارش مرکز دانش MNT که انعکاس بخشی از مقالات فواید غذاها را در بر می گیرد، خوردن نصف فنجان کالری شمار جو 326 کالری، 11.5 گرم پروتئین، 2 گرم چربی، صفر گرم کلسترول، 68 گرم کربوهیدارت و 16 گرم فیبر در رژیم غذایی روزانه را تامین می کند.آمار جالب این است که مصرف نصف فنجان کالری شمار جو، 3 درصد از نیازهای کلسیم روزانه، 18درصد از آهن، 40 درصد تیامین، 25 درصد ریبو فلاوین، 21 درصد نیاسین، 15 درصد ویتامین B6 از فولات، 30درصد منیزیم، 25 درصد فسفر، 12 درصد پتاسیم، 17 درصد روی، 23 درصد مس، 50 درصد از سلنیوم و 90 درصد از نیازهای منگنز بدن را بر آورده می کند و همچنین بتا گلوکان که یک نوع فیبر است در کالری شمار جو یافت می شود. کالری شمار جو ، به نظر می رسد که از چند طریق در کاهش کلسترول مؤثر است. یکی این است که شبیه داروهای شیمیایی ضد کلسترول بازار، در مکانیسم ساخت کلسترول در کبد دخالت کرده و کلسترول را کاهش می دهد. محققان وزارت کشاورزی آمریکا در مرکز تحقیقات مادیسن سه ترکیب جداگانه در کالری شمار جو کشف کرده اند که قابلیت کبد در ساختن کلسترول نوع LDL را مهار می کند.

 

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که مصرف روز افزون غذاهای گیاهی مثل کالری شمار  جو خطر ابتلا به چاقی، دیابت، بیماریهای قلبی و مرگ و میر را کاهش می دهد و وزن را کاهش و موها را سالم و انرژی را افزایش می دهد. کالری شمار جو برای سرد مزاجان مضر است از این نظر باید با شکر خورده شود.مواد شیمیایی معروف به مهار کننده های پروتئاز که در دانه های گیاهی از جمله در کالری شمار جو وجود دارند، عوامل موجب سرطان را در بستر روده ها سرکوب می کنند و به این دلیل کالری شمار جو در ردیف مواد ضد سزطان قرار دارد.مالت کالری شمار جو کمک به هضم غذا می کندو مغذی است و سینه را نرم می کند ، برای معالجه سوء هاضمه تجویز شده است.ماءالشعیر سرد و تر است. مسکن حدت خون ، صفرا ، اخلاط سوخته و تب ها و امراض گرم است. حرارت باطنی را تسکین می دهد و حرارت کند و عطش مفرط را فرو می نشاند و برای سل، زخم های ریه، ذات الجنب، سردرد گرم و امثال اینها نافع است. اگر ماءالشعیر با نصف وزن کالری شمار جو آن ، خشخاش کوبیده مخلوط و مانند حریره شود، برای سردرد گرم مفید است و با عناب ، سپستان ، انجیر و پرسیاوشان برای درد سینه و سرفه مجرب است.شیره کالری شمار جو که آن را کشک الشعیر گویند سرد مایل به خشک است و غلیظ تر از ماءالشعیر است و برای اسهال صفراوی و مزاج های گرم مفید است و غرغره با آن برای ورم گلو و درد گلو نافع است.سبوس مهم ترین راه درمان طبیعی یبوست به شمار می رود. 

 

کالری شمار جو جلوگیری از یبوست نیز از بروز بواسیر ، التهاب دیورتیکول (کیسه ای مدوربه اشکال و اندازه های مختلف است که در جدار داخلی روده ایجاد می شود)، سرطان کولون، شقاق، فیستول، شکاف بافت معده و عفونت های دستگاه گوارش (که غالباً در میان افراد مسن مشاهده می گردد) پیشگیری می کند.بر اساس پژوهش های مختلف ، سبوس غنی ترین منبع غذایی فیبر و الیاف گیاهی محسوب می شود. این فیبر و الیاف را که بیشتر مواد سلولزی و همی سلولزی می باشد و مصرف آن موجب افزایش حجم مدفوع می گردد. افزایش حجم مدفوع عامل اساسی مبارزه با یبوست و بیماری کولون و پیدایش سرطان کولون می باشد.ضماد و آرد کالری شمار جو رادع است، ورم های سخت را تحلیل می برد، دمل های گرم را سر باز می کند و به تنهایی و یا مخلوط با هم وزن آرد کالری شمار جو و تخم پنیرک، برای سل ، ذات الجنب ، ورم های زیر بغل ، سینه ، پستان ، پشت گوش و سایر اعضا مفید است و ضماد آن با ریوند چینی برای ورم هایی که حرارت آنها در کمال حدت نباشد ، بسیار نافع است و با سرکه برای ورم های صفراوی و مخملک مفید است. اگر آرد کالری شمار جو نباشد ، کالری شمار جو مقشر را با آب و یا عصاره برگ های مناسب ساییده و استفاده کنید.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار جگر
نوشته شده در شنبه 20 آبان 1396
بازدید : 28
نویسنده : saeed.bp

کبد یا کالری شمار جگر سیاه، پایگاه اصلی متابولیسم (سوخت وساز) مواد غذایی، شیمیایی، دارویی و سموم بدن دام و محل ذخیره انواع ریزمغذی هاست.در این میان، برخی بی توجه به آلودگی ها و بیماری هایی که ممکن است از طریق این فرآورده ها منتقل شود، اقدام به مصرف آن می کنند.اما در مقابل، افرادی هم هستند که موشکافانه ظاهر کالری شمار جگر، محل عرضه، نوع طبخ و بهداشت ظروف را بررسی کرده و کمتر این غذا راخارج از خانه تهیه می کنند. اما پرسش اینجاست ارزش تغذیه ای دل و کالری شمار جگر و قلوه گاو یا گوسفند چه میزان است؟ آیا این قبیل فرآورده ها می توانند بیماریزا باشند؟ آیا حرارت ناشی از طبخ می تواند آلودگی های محیطی یا انگل های احتمالی کالری شمار جگر را نابود سازد؟این عضو سرشار از ویتامین های گروه B بخصوص A،B۱۲،B۶، B۲،B۱ و منبع اسیدفولیک، آهن و روی است.پروتئین کالری شمار جگر سیاه در رده پروتئین گوشت قرمزاست ولی آهن آن ۲ تا ۳ برابر آهن گوشت گاو بوده و سرشار از چربی است. مقدار کلسترول آن تقریبا ۲ برابر گوشت قرمز کم چرب است و اگر در یک روز ۱۰۰ گرم آن مصرف شود، تقریبا ۵ / ۱ برابر بیشتر از حد مجاز، کلسترول وارد بدن شده است. یک سیخ کالری شمار جگر حدود ۸۰ کالری انرژی داشته و در هر ۱۰۰ گرم آن ۱۸۵ کالری و در همین میزان کالری شمار جگر سرخ شده ۳۳۰ کالری انرژی به همراه مقدار بیشتر کلسترول نهفته است.

 

ریه یا کالری شمار جگر سفید دام مسوول تنفس و تبادل اکسیژن و دی اکسیدکربن است. پروتئین و چربی آن کمتر از کالری شمار جگر سیاه و گوشت قرمز است، ولی کلسترول آن تقریبا برابر کالری شمار جگر سیاه و بیشتر از گوشت گاو کم چرب است.این فرآورده در مقایسه با کالری شمار جگر سیاه از نظر ویتامین A فقیر است و آهن کمتری دارد. خوب است بدانید در ۱۰۰ گرم کالری شمار جگر سفید ۱۶۰ کالری انرژی نهفته است و معمولا از آن به دلیل پروتئین مطلوب در فرآورده های گوشتی صنعتی استفاده می شود.دل همان قلب و قلوه نیز کلیه دام است. این احشا از نظر ویتامین B۲، B۳ و B۶ غنی و از نظر میزان آهن مشابه کالری شمار جگر سیاه هستند. دل در مقایسه با سایر اندام ها پروتئین با کیفیت تری داشته و چربی و کلسترول آن کمتر است.قلوه نیز پروتئینی مشابه گوشت قرمز دارد و از نظر ویتامین B۶ و فولات غنی تر است. میزان کلسترول قلوه مانند کالری شمار جگر سیاه و بالاتر از دل و گوشت قرمزاست. در ۱۰۰ گرم این احشا ۲۰۰ کالری انرژی نهفته است. خوش گوشت هم سرشار از چربی و کالری بوده و حاوی مقادیر مناسبی پتاسیم است.

 

کالری شمار جگر خام یا نیمه پخته (به اصطلاح آبدار) می تواند بسیاری از میکروب های بیماریزا را به بدن مصرف کننده انتقال دهد. انگل یا کرم زبانی شکل یکی از میکروب های مشترک بین دام و انسان است که بیشتر از طریق کالری شمار جگرهایی که حرارت لازم را نگرفته اند، وارد بدن و در ناحیه حلق انسان مستقر می شود.زنان باردار، دختران جوان و بیماران مبتلا به کم خونی مزمن که برای افزایش آهن خون اغلب از کالری شمار جگرهای آبدار استفاده می کنند، بیشتر در خطر ابتلا به این انگل قرار دارند. در موارد نادر این انگل می تواند به چشم مهاجرت و موجب اختلالات بینایی شود.هر گونه تغییر در رنگ، بو، مزه و لزج شدن و تغییر قوام در بافت احشای خام دام، نشان دهنده فساد آنهاست. حرارت کافی می تواند تا حدودی آلودگی های میکروبی این قبیل فرآورده ها را کاهش دهد.اما سموم شیمیایی، داروهای هورمونی و پسماند آفت کش ها، کودهای شمیایی و فلزات سنگین احتمالی در علوفه که به احشای دام منتقل شده از طریق حرارت نابود نخواهد شد. پس از طبخ یا کبابی شدن آلودگی های ثانویه ای چون ظروف و سیخ های آلوده، عدم بهداشت فرد ارائه دهنده، دست های آلوده فرد مصرف کننده، حشرات موذی و... از جمله مواردی هستند که می توانند موجب انتقال میکروب های بیماریزا به مصرف کننده شوند.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار ترب
نوشته شده در چهار شنبه 17 آبان 1396
بازدید : 58
نویسنده : saeed.bp

در ابتدای قرن بیستم اثر مفید کالری شمار ترب برای معالجه بیماری ‌های کلیوی و تصفیه کلیه، توسط پزشکان سنتی ایران شناخته شد. کالری شمار ترب کوهی به دلیل داشتن ترکیبات گوگردی به عنوان ضدباکتری، ضد قارچ و ضد ویروس عمل می‌ کند و مانع از بروز عفونت های راه تنفسی و مجاری ادرار می‌ شود. کالری شمار ترب سیاه مانع بروز سنگ مثانه می‌ شود، به‌ علاوه از انسداد مجاری تنفسی جلوگیری می ‌کند. کالری شمار ترب به دفع سنگ ‌های صفراوی کمک می ‌کند. برای این منظور از کالری شمار ترب به این صورت استفاده می کنند : در یک کالری شمار ترب بزرگ حفره ای ایجاد کرده و همچنین در ته آن هم سوراخ ریزی به وجود آورید به طوری که آب قطره قطره از آن خارج شود. سپس مقداری شکر در حفره ریخته و آن را با آب پر کنید و کالری شمار ترب را در دهانه شیشه یا استکانی قرار دهید که آب آن قطره قطره از سوراخ ریز ته کالری شمار ترب خارج شده و در داخل شیشه یا استکان پُر شود. این آب را چند بار در روز بنوشید.

 

کالری شمار  ترب از دسته مواد غذایی اشتهاآور می ‌باشد که این خاصیت به ‌دلیل دارا بودن ویتامین ‌های گروه B است.عصاره ریشه آن برای تسکین سرفه و بهبود اسهال مفید است.آنزیم‌ های گیاهی(دیاستاز) موجود در آن به هضم کربوهیدرات ‌ها در غذا کمک می ‌کنند و مصرف برگ کالری شمار ترب همراه غذا توصیه می‌ شود.مخلوط عصاره ریشه، برگ، گل و تخم آن برای تسکین دردهای روماتیسمی مفید است.ریشه و تخم کالری شمار ترب باعث نرم شدن سینه، ازدیاد ترشح ادرار و تقویت معده می ‌شود.محتوای فیبر محلول موجود در کالری شمار ترب به تنظیم حرکات دستگاه گوارش کمک می‌ کند و مانع بروز سرطان کولون می ‌شود.

 

در گذشته هنگام مسمومیت غذایی مقداری تخم کالری شمار ترب را همراه با سکنجبین به بیمار می‌ دادند که موجب پاکی معده و درمان مسمومیت می‌ شدکالری شمار ترب باعث تقویت پیاز مو مخصوصا در محل‌ هایی که دچار ریزشکال شده است می‌ گردد . جویدن برگ کالری شمار ترب به محکم کردن لثه‌ ها کمک می‌ کند و بوی بد دهان را از بین می ‌برد. ریشه کالری شمار ترب ایجاد نفخ می ‌کند، اما در مقابل تخم کالری شمار ترب سبب تحلیل نفخ می‌ گردد.محتوای قابل توجه ویتامین C در کالری شمار ترب، خصوصا کالری شمار ترب سیاه آن را منبع خوبی برای پیشگیری از کمبود این ویتامین خصوصا در افراد سیگاری که نیاز به این ویتامین در آن ها بالا است، می ‌سازد.جوشانده ی  کالری شمار ترب برای درمان اسهال خونی مفید است.اگر دست یا پای شما سرما زده است کالری شمار ترب را در آب بجوشانید و بگذارید تا کمی سرد شود به طوریکه دست را نسوزاند سپس عضو سرما زده را چند بار در روز در این جوشانده قرار دهید.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار توت فرنگی
نوشته شده در چهار شنبه 17 آبان 1396
بازدید : 31
نویسنده : saeed.bp

اگر دنبال یک ماده غذایی لاغرکننده و سرشار از ویتامین هستید می‌توانید به کالری شمار توت‌ فرنگی خوشرنگ و خوشمزه اعتماد کنید. علاوه بر این‌ها کالری شمار توت‌ فرنگی می‌تواند استرس را از شما دور کند، ادرارآور است، از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند و غیره. برای آشنایی بیشتر با این میوه کوچک و سرشار از مواد مغذی با ما همراه باشید. کالری شمار توت‌ فرنگی خوش‌طعم و خوش‌عطر است و در عین حال کالری کمی‌دارد. زیرا این میوه کوچک از ۹۰ درصد آب تشکیل شده است. طعم شیرین این توت هوش از سر آدم می‌برد و صد البته که می‌توان بدون وسواس و ترس از چاقی این میوه خوشمزه را خورد. حتی اگر رژیم گرفته‌اید نیز نگران نباشید. این میوه با انواع رژیم‌ها سازگار است. کالری شمار توت‌ فرنگی خنک، گرمای تابستان را قابل تحمل تر می‌کند و به زحمت ۳۶ کالری دارد. کالری شمار توت فرنگی اگر مشکل یبوست دارید و یا نگران قند خون‌تان هستید نیز می‌توانید به این میوه اعتماد کنید. به خاطر این که کالری شمار توت‌ فرنگی سرشار از فیبرهای غذایی است.در زندگی پرتنش و پراضطراب امروز باید به هر وسیله‌ای که شده کمی‌از شدت این تنش‌ها بکاهیم. مصرف منظم کالری شمار توت‌ فرنگی نیز راهی برای کنترل لحظه‌های پراسترس روزانه است. می‌پرسید چرا؟ به خاطر این که کالری شمار توت‌ فرنگی سرشار از ویتامین C و منیزیم می‌باشد که هر دو باعث ایجاد نشاط و انرژی می‌شوند و به حفظ تعادل احساسی کمک می‌کنند.

 

کالری شمار توت فرنگی یک دیورتیک یا همان ادرارآور طبیعی و فوق‌العاده است، به خاطر اینکه سرشار از آب و پتاسیم می‌باشد. کالری شمار توت‌ فرنگی از عهده تمیز کردن اعضای داخلی بدن بر می‌آید و همچنین با یبوست مقابله می‌کند. پس تا می‌توانید از این میوه خوشمزه استفاده کنید. کالری شمار توت فرنگی به دلیل سرشار بودن از ویتامین C و فیبرهای غذایی خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد. یعنی با رادیکال‌های آزاد مقابله کرده و به پیشگیری از برخی از سرطان‌ها مانند سرطان سینه، کولون و مغز کمک می‌کند. ترکیبات این میوه از تشکیل عوامل سرطان‌زا در روده پیشگیری می‌کنند. در حالت کلی باید بدانید که کالری شمار توت‌ فرنگی نیز مانند بیشتر میوه‌ها برای عملکرد خوب سیستم ایمنی بدن مفید است و برای همین هم قدرت دفاعی بدن را در برابر بیماری‌ها بیشتر می‌کند. کالری شمار توت‌ فرنگی هم مانند بیشتر میوه‌های قرمز کوچک سرشار از ویتامین C و پولفینول‌هاست. این ترکیبات به طور موثر با رادیکال‌های آزاد آسیب‌رسان مقابله می‌کنند. ویتامین C موجود در این میوه قادر است تولید کلاژن پوست را بالا ببرد. کلاژن ترکیبی است که حالت ارتجاعی پوست را بالا می‌برد. 

 

کالری شمار توت فرنگی در مورد پولیفنول‌ها هم باید بدانید که آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی هستند و از غشای سلول‌ها، عروق و سلول‌ها محافظت می‌کنند. این ترکیبات آنتی‌اکسیدانی با تشکیل رادیکال‌های آزاد مقابله کرده و پیری سلول‌ها را به تأخیر می‌اندازند. اگر می‌خواهید پوست شاداب و سالمی‌داشته باشید بهتر است روزانه ۱۵۰ گرم توت قرمز و به ویژه کالری شمار توت‌ فرنگی میل کنید. چون ترکیبات این میوه‌ها بروز چین و چروک‌های روی پوست را به تأخیر می‌اندازند و پوست را به مدت طولانی‌تری جوان و شاداب نگه می‌دارند.حتماً شما هم دوست ندارید که در این روزهای گرم و طولانی کسل و خسته باشید. کالری شمار توت‌ فرنگی سرشار از ویتامینC، منیزیم، آهن و کلسیم است. در نتیجه باعث ایجاد احساس شادابی شده و خستگی و کسالت را از شما دور می‌کند. اگر می‌خواهید یک روز شاد و پرانرژی داشته باشید از همان ابتدای صبح یعنی برای صبحانه از این میوه قرمز کوچک میل کنید.

 

کالری شمار توت فرنگی یکی از آن میوه‌های رنگی است که حاوی آنزیم‌ها، کلروفیل، کاروتنوئیدها و بیوفلاونوئیدها می‌باشد. این ترکیبات به داشتن کبدی سالم کمک کرده و باعث تمیز شدن روده‌ها می‌شوند. کالری شمار توت‌ فرنگی همچنین به دلیل داشتن اسید سالیسیلیک خواص درمانی دارد. این ترکیب روی عملکرد کبد و کلیه‌ها تاثیر زیادی می‌گذارد و باعث تمیز شدن آنها می‌شود. کالری شمار توت‌ فرنگی جزء میوه‌های فوق‌العاده حساس است که باید زود مصرف شود. این میوه نیازی به شست‌وشوی زیاد ندارد. فقط کافی است قبل از مصرف آن را با کمی‌آب آبکشی کرده و تازه به تازه مصرف کنید تا همه ارزش غذایی آن حفظ شود. متأسفانه استفاده از ترکیبات شیمیایی زیادی باعث می‌شود که این میوه یکی از آلوده‌ترین میوه‌های موجود به کودها و آفت کش‌ها باشد. بهترین روش این است که این میوه را از جاهای مطمئن تهیه و میل کنید.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار توت
نوشته شده در دو شنبه 15 آبان 1396
بازدید : 32
نویسنده : saeed.bp

درخت کالری شمار توت از درختان بزرگ و مرتفعی است که ارتفاع آن به 20 متر و قطرش به یک متر می‌رسد . این درخت بومی چین است و در چین مرکزی و شرقی به صورت بومی وجود دارد. کالری شمار توت قرن‌ها پیش به اروپا برده شد. این درخت در آمریکا در اوایل دوران استقلال این کشور به عنوان منبع غذایی برای کرم ابریشم مورد استفاده قرار گرفت. پوست شاخه‌های جوان نیز برای بسته‌بندی و بستن پیوند مورد استفاده قرار می‌گیرد. برگ درخت کالری شمار توت سفید، به عنوان تنها غذای کرم ابریشم ، اهمیت اقتصادی ویژه‌ای ‌دارد و گاه درخت کالری شمار توت اساسا به همین منظور کاشته می‌شود. کالری شمار توت میوه‌ای پرخاصیت و البته پرکالری است . یکصد گرم کالری شمار توت که تقریبا معادل یک فنجان است حاوی 61 کالری انرژی است . هر فنجان کالری شمار توت حاوی 0.9 گرم پروتئین است . البته باید توجه داشت که پروتئین کالری شمار توت، پروتئین گیاهی است . این حجم کالری شمار توت 1.1 گرم چربی دارد و حاوی 16 میلی‌گرم کلسیم است. میزان کلسیم کالری شمار توت قابل توجه است . 

 

کالری شمار توت دارای کلسیم است . بد نیست بدانید میزان توصیه شده‌ کلسیم 800 میلی‌گرم در روز است . یکصد گرم کالری شمار توت همچنین حاوی 0.8 میلی‌گرم آهن،280 واحد بین‌المللی ویتامین آ ، 0.02 میلی‌گرم ویتامین بی یک ، 0.06 میلی‌گرم ویتامین بی 2 ،1.1 میلی‌گرم ویتامین B3 و 16 میلی‌گرم ویتامین c است. کالری شمار توت همچنین حاوی مقادیر بالایی آب، فیبر، تانن و منیزیم است . بد نیست بدانید هر 100گرم کالری شمار توت خشک 360 کالری انرژی تولید می‌کند. قند موجود در کالری شمار توت سفید برای کسانی که مبتلا به مرض قند هستند ضرر ندارد. به همین علت به آنها توصیه می‌شود به جای قند، چای را با کالری شمار توت خشک بخورند . این میوه خوشمزه دارای آنتی‌اکسیدانی به نام آنتوسیانید است. آنتی‌اکسیدان موجود در این میوه فواید بسیاری برای سلامتی دارد که یکی از آنها کاهش میزان کلسترول بد خون و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی است .

 

نقش دیگر آنتی‌اکسیدان‌ها پیشگیری از سرطان است ، به همین دلیل مصرف کالری شمار توت برای پیشگیری از سرطان توصیه می‌شود. کالری شمار توت سفید حاوی فیبر فراوانی است ، به همین دلیل ملین خوبی است . کالری شمار توت در سهل کردن جریان ادرار نیز نقش دارد و مصرف این میوه وزن را کاهش می‌دهد . طبق یافته‌های پژوهشگران فیبرهای نامحلول موجود در کالری شمار توت کالری جذب شده در بدن را کاسته و موجب کاهش وزن می‌شود. کالری شمار توت حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین c و آهن است ، از این رو مصرف آن برای کسانی که کم‌خونی دارند توصیه می‌شود. جوشانده پوست خشک شاخه‌های جوان و تازه درخت این میوه، ملین و روان‌کننده مزاج است . کالری شمار توت به علت داشتن انواع ویتامین‌های گروه B در کاهش و رفع ترس، عصبانیت، خمودی، اضطراب و هیجان موثر است . ویتامین A موجود در کالری شمار توت باعث رشد ناخن‌ها و تقویت چشم می‌شود.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار تن ماهی
نوشته شده در دو شنبه 15 آبان 1396
بازدید : 49
نویسنده : saeed.bp

انواع ماهی های تن (Tuna Fish) که گاهی به غلط کالری شمار تن ماهی نامیده می شوند، زیر مجموعه ای از خانواده بزرگ ماهی های اقیانوسی به نام Scombridae هستند و در زیر شاخه Thunnus دسته بندی می شوند . کالری شمار تن ماهی از ماهی تن بدست می آید که از جمله ماهی هایی است که از میزان قابل توجهی جیوه برخوردار است. مصرف زیاد جیوه احتمال بروز برخی بیماری ها از جمله بیماری های عصبی را افزایش می دهد . جیوه از عناصر سنگین به شمار می رود و استفاده زیاد از آن، برای بدن حکم مواد سمی را دارد. این عنصر با آنزیم های درونی بدن ترکیب و مانع از عمل آنها می شود. تجمع جیوه کالری شمار تن ماهی در بدن منجر به بروز اختلالات شنوایی ، لرزش عضلات ، بروز بی حسی عمومی و به هم خوردن متابولیسم درونی می شود و از همه مهم تر این که جیوه عملکرد سیستم عصبی را مختل می کند و به رشد بافت مغزی آسیب جدی می رساند.

 

به همین دلیل مصرف زیاد کالری شمار تن ماهی برای مبتلایان به بیماری های مغزی و عصبی و همچنین کودکان و مادران باردار توصیه نمی شود، زیرا سیستم مرکزی و عصبی جنین را که به سرعت در حال رشد است، تحت تاثیر قرار می دهد.علی رغم تاثیر مصرف متعادل کالری شمار تن ماهی در پیشگیری از سرطان، مصرف زیاد و بیش از اندازه ی آن ، به دلیل داشتن جیوه، احتمال بروز سرطان را افزایش می دهد.گفته می شود 40 درصد مواد سمی انباشته در گوشت ماهی های مختلف را می توان ناشی از عملیات صنایع غذایی مثل کنسرو کردن ماهی ها دانست . کالری شمار تن ماهی از ماهی تن و  از اقیانوس های مختلف جهان صید و جمع آوری می شود و اقدامات ناسالم زیست محیطی مثل حادثه اتمی فوکوشیما را می توان از عوامل آلودگی آن ها به شمار آورد. به عبارتی مواد انباشت شده در اعضای داخلی این ماهی ها باعث ابتلا به سرطان می شوند .

 

کنسرو کالری شمار تن ماهی در صورت نگهداری در شرایط نامناسب یا انقضای تاریخ مصرف آن، به سرعت فاسد می شود و مسمومیت بسیار جدی به نام مسمومیت بوتولیسم را ایجاد می کند که می تواند حتی سبب مرگ هم گردد.طبق توصیه کارشناسان حتما کنسرو کالری شمار تن ماهی را قبل از مصرف باید 20 دقیقه در آب جوشاند و سپس مصرف کرد تا احتمال مسمومیت با آن به حداقل برسد.همچنین اگر کنسرو کالری شمار تن ماهی ، متورم یا ضربه خورده باشد، باید از مصرف آن خودداری کرد . حذف کالری شمار تن ماهی  از برنامه غذایی غیرممکن به نظر می رسد، بنابراین پیشنهاد ما این است که مصرف این ماهی را تا جایی که امکان دارد، کاهش دهید تا از بروز بیماری های مهلک جلوگیری کنید . 


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار تمشک
نوشته شده در یک شنبه 14 آبان 1396
بازدید : 32
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار تمشک میوه ای شبیه شاه توت و توت فرنگی است و به رنگ زرد یا سرخ مایل به سیاه یافت می شود. میوه کالری شمار تمشک ترش مزه بوده و به صورت خام یا پخته، شربت، کمپوت و ... خورده می شود.در گیلان و مازندران به این گیاه تمش، ولش، بولوش و بوروش و در آذربایجان بؤیورتکن می گویند.سرشار از ویتامین های  C وK است و دارای خواص خنک، نرم کننده و ضد اسکوربوت می باشد. کالری شمار تمشکگفتنی است که کالری شمار تمشک مانند دیگر میوه هایی که در خانواده توت ها طبقه بندی می شوند، یک آنتی اکسیدانت قوی است و خاصیت ضد سرطانی دارد. یک فنجان کالری شمار تمشک، 14میلی گرم ویتامینC و 8/0 میلی گرم ویتامینE دارد.علاوه بر این تحقیقات نشان می دهد خوردن کالری شمار تمشک به جلوگیری از روند پیر شدن سلول ها کمک می کند و عملکرد بدن و مغز را بهبود می بخشد.

 

میوه  کالری شمار تمشک  مثل چیالک سرشار از ویتامین های ث ، قند، توت ، جوهر لیمو و ترشی سیب است و به همین جهت طعم ترش مطبوعی دارد و به علت داشتن املاح زیاد، خون را قلیایی کرده و ترشی آن را از بین می برد.میوه کالری شمار تمشک  بسیار خنک و ضد رطوبات بدن است و راه ورود میکربها را به عروق می بندد و از خونریزی و فساد خون جلوگیری کرده  و رقت خون را درمان می کند.این میوه جنگلی، سر درد را درمان، خون را تصفیه و قلیانی می نماید.ضدعفونی کننده بدن بوده، اوره و فشارخون را کاهش می دهد.ملین و اشتهاآور بوده و ادرار را زیاد می کند.مسکن صفرا و پاک کننده صفرا از امعاء است.بهترین درمان روماتیسم و تصلب شرایین است،برای کسانی که از درد معده رنج می برند، میوه ی خوبی است و از تحریکات جلدی جلوگیری می نماید.قندش برای مبتلایان به مرض قند مفید و مداوا است خوردن آن تنفس را آسان و تنگ نفس را درمان می کند.

 

شربت کالری شمار تمشک  برای مبتلایان به تب و آبله مرغان و سرخک بسیار مفید است.قرقره جوشانده کالری شمار تمشک  برای درمان درد گلو و آنژین سود فراوان دارد.سکنجبین میوه کالری شمار تمشک  خنک کننده بوده و برای رفع یرقان و التهاب صفرا و کبد سودبخش است.برگ کالری شمار تمشک  جهت زخم های سرد و برآمدگی چشم از حدقه مفید است،عصاره برگ و ساقه تمشک  که تازه چیده و کوبیده و با کمی صمغ مخلوط نمایند، جهت امراض ‍ چشم مخصوصاً جوش پلک و ریزش اشک و ناخنه و ورم پلک چشم مفید می باشد.جویدن برگ کالری شمار تمشک  جهت ورم لثه و رفع بی حسی آن مفید می باشد. جوش های دهان را از بین می برد و بوی بد دهان را برطرف می نماید.نوشیدن آب برگ و ساقه کالری شمار تمشک  که تازه باشد با کمی صمغ عربی جهت تقویت معده و خونریزی معدی و بند آمدن اسهال و معالجه بواسیر نافع است.در طب سنتی ایران نوشته اند که اگر زنی هنگام رگل جوشانده برگ و میوه کالری شمار تمشک بنوشد در آن ماه از آبستن شدن معاف خواهد بود.

 

گل کالری شمار تمشک  نیز اسهال را بند می آورد و ضماد برگ کالری شمار تمشک  بر روی دکمه بواسیر خونی نافع است.میوه ی تمشک  قابض ترین اعضای کالری شمار تمشک  است، نوشیدن جوشانده ی ریشه تمشک  علاوه بر بند آمدن اسهال، سنگ کلیه و مثانه را خرد می کند.ضماد برگ کالری شمار تمشک  ورم ها را فرو می نشاند و کورک و دمل را باز می کند. و مانع زیادشدن زخم های خوره ای است.مالیدن عصاره میوه ی کالری شمار تمشک  جهت زخم های آبدار و چرکی نافع بوده، آنها را خشک می کند و گل کالری شمار تمشک  نیز همین خاصیت را دارد.ضماد برگ و ساقه های نازک  کالری شمار تمشک  جهت درد بیخ ران و کوفتگی پا که در اثر ورزش و راه پیمایی عارض شود نافع است.پخته برگ و میوه کالری شمار تمشک  مو را سیاه می کند و خضاب خوبی است و مداومت در استفاده از آن، مانع سفید شدن مو می باشد و این خاصیت به علت داشتن فلز کالری شمار تمشک گنز است که در آن زیاد بوده و عامل سیاهی موی بدن انسان می باشد.میوه کالری شمار تمشک  پادزهر سموم حیوانی است و مخصوصاً ضد سم مارماهی شاخ دار است. مقدار خوراک عصاره و گل کالری شمار تمشک  9 مثقال است! 


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار تمبر هندی
نوشته شده در یک شنبه 14 آبان 1396
بازدید : 30
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار تمبر هندی که از Tamaria Hindi مشتق شده و به معنای میوه هندی می باشد . کالری شمار تمبر هندی درختی است بلند که منشا آن از هند و آفریقای شمالی بوده است ولی امروزه در بیشتر مناطق گرمسیر دنیا پرورش می یابد . برگهای آن متناوب و مرکب شامل ۱۰ تا ۲۰ جفت برگچه فشرده و نزدیک بهم است . گلهای آن به رنگ زرد مایل به قرمز و به شکل خوشه در انتهای ساقه ظاهر می شود . میوه آن شبیه باقلا به شکل غلاف و نیام و با کمی خمیدگی است . این غلاف به طول ۱۰ سانتیمتر می باشد که در آن بین ۳ تا ۱۰ دانه قرار درد . برای تهیه کالری شمار تمبر هندی ها میوه ها را شکافته و قسمت گوشتدار آنها را با هسته بیرون آورده و خشک می کنند .

 

خشک کردن کالری شمار تمبر هندی طرق مختلفی درد و در هر منطقه فرق می کند . مثلا در جزایر آنتیل قسمت گوشتدار آنرا در ظرف بزرگی که دارای شربت غلیظی در حال جوش است وارد می کنند تا شربت در منافذ میوه نفوذ کرده و آنرا حل کند . ترکیبات شیمیایی  : قسمت گوشتدار میوه دارای کمی قند و پکتین و همچنین اسید سیتریک ، اسید مالیک ، تارتارات و اسید پتاسیم می باشد . در پوست درخت کالری شمار تمبر هندی مقدری تانن وجود دارد . سرشاخه های جوان و سبز این درخت دارای مقدر زیادی ویتامین های گروه B می باشد. کالری شمار تمبر هندی از نظر طب قدیم ایران سرد و خشک است . خوردن تمب هندی باعث پائین آمدن تب می شود . به هضم غذا کمک می کند .کالری شمار تمبر هندی خنک کننده بدن است . برای رفع تشنگی مفید است . دل بهم خوردگی و تهوع را برطرف می کند . پوست کالری شمار تمبر هندی قابض ور فع کننده اسهال است .

 

بهترین طریقه استفاده از کالری شمار تمبر هندی این است که این ماده را درآب خیس کنید و سپس آنرا صاف کرده و با نبات بخورید . دم کرده کالری شمار تمبر هندی نیز اثر ملین درد . برای تهیه دم کرده یک قاشق غذا خوری کالری شمار تمبر هندی را با نیم لیتر آب جوش مخلوط کرده و به مدت یک ساعت بگذارید بماند سپس این دم کرده را در طول روز مصرف کنید . کالری شمار تمبر هندی را بپزید و ضماد از آن درست کنید . این ضماد را روی ورم و قسمتهای دردناک بدن بگذارید . کالری شمار تمبر هندی برای ریه و طحال خوب نیست و در اشخاصی که ریه و طحال ضعیف دارند ممکن است تولید اشکال کند . اینگونه اشخاص بهتر است که  کالری شمار تمبر هندی را با کتیرا و یا خشخاش بخورند .

 


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار تخمه هندوانه
نوشته شده در شنبه 13 آبان 1396
بازدید : 32
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار تخمه هندوانه منبع غنی از مواد مغذی بوده و کالری آن نیز پایین است و به همین خاطر متخصصان می‌گویند که تخمه‌ هندوانه بوداده می‌تواند جایگزین خوبی برای میان وعده‌های ناسالم باشد.میزان کالری پایین: بررسی‌ها نشان می‌دهد 28 گرم تخمه هندوانه حاوی 158 کالری است که با 28 گرم چیپس سیب‌زمینی، کالری مشابهی دارد اما نکته قابل توجه این است که 28 گرم کالری شمار تخمه هندوانه تقریبا 400 دانه تخمه می‌شود که مقدار آن برای خوردن در یک وعده واقعا زیاد است در حالی که 28 گرم چیپس سیب زمینی فقط 15 عدد چیپس می‌شود که اغلب افراد در یک نوبت بیشتر از تعداد چیپس می‌خورند.

 

منیزیم یکی از چندین نوع ماده معدنی موجود در کالری شمار تخمه هندوانه منیزیم است. در هر چهار گرم از تخمه هندوانه 21 میلی‌گرم منیزیم وجود دارد. این ماده معدنی برای بسیاری از عملکردهای بدن ضرورت دارد و مصرف روزانه 400 میلی‌گرم از کالری شمار تخم هندوانه توصیه می‌شود. همچنین در حفظ سلامت و عملکرد اعصاب، عضلات از جمله قلب و استخوان‌های نقش حیاتی دارد.آهن یک مشت کالری شمار تخمه هندوانه حاوی 0.29 میلی‌گرم آهن است. اگرچه این میزان آهن خیلی زیاد نیست اما می‌توان بخشی از آهن مورد نیاز بدن را از  طریق کالری شمار تخمه هندوانه تامین کرد. آهن بخش مهمی از هموگلوبین به حساب می‌آید که اکسیژن را در بدن جابه‌جا می‌کند.

 

کالری شمار تخمه هندوانه مصرف اسید فولیک به دلیل تاثیر در عملکرد بهتر مغز و کنترل سطح هوموسیستئین توصیه می‌شود و می‌توان بخشی از نیاز بدن به این ماده را از طریق مصرف کالری شمار تخمه هندوانه تامین کرد.زنان باردار به میزان بیشتری از اسید فولیک نیاز دارند چرا که کمبود آن با برخی نارسایی‌های مادرزادی مرتبط است.چربی‌های مفید کالری شمار تخمه‌ هندوانه حاوی اسید‌های چرب اشباع نشده هستند و این گروه از اسید‌های چرب برای حفاظت از بدن در برابر سکته قلبی، مغزی و همچنین برای کاهش سطح کلسترول بد خون مفیدند.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار تخمه آفتابگردان
نوشته شده در شنبه 13 آبان 1396
بازدید : 51
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار تخمه آفتابگردان را همه می شناسیم. شاید برخی از ما آن را خاص سال های جوانی و دیدن فیلم های مهیج می دانیم، اما این دانه سرشار از مواد تغذیه ای باارزش است و امروز در صنعت نانوایی کاربرد فراوانی یافته است.به گزارش آکاایران  تاثیر ویتامین E موجود در کالری شمار تخمه آفتابگردان بر بیماری های قلبی ــ عروقی اثر درمان کننده ای دارد. کالری شمار تخمه آفتابگردان منبعی غنی از ویتامین E ، اولین آنتی اکسیدان حل کننده چربی می باشد. ویتامین E، در طول بدن حرکت می کند و رادیکال های آزاد موجود در بدن که به مولکول ها و ساختارهایی که حاوی چربی هستن مانند غشأ سلول ها (سلول های مغز) و کلسترول آسیب می رساند و آن را خنثی می نماید.

 

کالری شمار تخمه آفتابگردان ویتامین E با حمایت از این مولکول ها و بافت ها، تاثیراتی ضدالتهاب دارد که در باعث کاهش علائم آسم، رماتیسم استخوانی و آرتروز می گردد. (بیماری هایی که رادیکال های آزاد و التهابات نقش موثری در آنها دارد) همچنین ویتامین E، باعث کاهش سرطان روده، کاهش علائم گرگرفتگی در زنان یائسه و همچنین کاهش پیشرفت عوارض دیابت می گردد. کالری شمار تخمه آفتابگردان از دیگر فواید ویتامین E، می توان به جلوگیری آن از ابتلا به بیماری های قلبی ــ عروقی نام برد. کالری شمار تخمه آفتابگردان ویتامینE یکی از مهم ترین آنتی اکسیدان هایی می باشد که در ذرات کلسترول پیدا می شود و از اکسید شدن کلسترول توسط رادیکال های آزاد جلوگیری می نمایند. زیرا بعد از این که کلسترول اکسید می شود، به دیواره رگ های خونی می چسبد و این مراحل اولیه تصلب شریان است و باعث گرفتگی رگ، حمله قلبی یا سکته می شود.

 

وجود مقدار کمی از ویتامینE در بدن می تواند باعث کاهش ریسک گرفتگی شریان ها شود. کالری شمار تخمه آفتابگردان در واقع، مطالعه روی ویتامینE نشان داده است که کسانی که از ویتامینE در غذای روزانه استفاده می کنند، کمتر دچار مرگ و میر ناشی از سکته قلبی می شوند.فیتواسترول، ماده ای است که در گیاهانی یافت می شود که ساختار شیمیایی بسیار شبیه به کلسترول دارند و وقتی در رژیم غذایی به اندازه کافی باشد به کاهش کلسترول و همچنین کاهش ریسک ابتلا به سرطان کمک می نماید.با منیزیم موجود در کالری شمار تخمه آفتابگردان، اعصاب و رگ های خونی را آرامش دهیم.

 

کالری شمار تخمه آفتابگردان منبع خوبی از منیزیم می باشد. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که منیزیم به کاهش فشار خون و سردردهای میگرنی و همچنین سکته قلبی کمک می کند. منیزیم همچنین برای سلامت استخوان ها و به دست آوردن انرژی ضروری است و تقریباً دوسوم منیزیم موجود در بدن در استخوان ها یافت می شود.در بسیاری از سلول های عصبی، منیزیم به عنوان سدی از ورود کلسیم به سلول های عصبی عمل می کند. کالری شمار تخمه آفتابگردان اگر در بدن میزان کلسیم کم باشد، کلسیم به راحتی وارد بدن می شود و فعالیت سلول های عصبی کم می شود. کمبود منیزیم در بدن باعث بالا رفتن فشارخون، گرفتگی ماهیچه ها (شامل گرفتگی ماهیچه قلب، راه های هوایی که از نشانه های آسم است) و سردردهای میگرنی و همچنین خستگی و تنش می شود.

 


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار تخم مرغ
نوشته شده در پنج شنبه 11 آبان 1396
بازدید : 40
نویسنده : saeed.bp
کالری شمار تخم مرغ ها معمولا" یکی از غذاهای سرشار از کالری ، کلسترول و چربی محسوب می شوند و به همین دلیل افرادی که قصد دارند رژیم بگیرند و لاغر شوند معمولا" از آن دوری می کنند اما اگر سفیده کالری شمار تخم مرغ از زرده جدا شده و به تنهایی مصرف شود ، کالری و کلسترول بسیار کمی دارد و منبع بسیار خوبی برای تامین پروتئین و اسید آمینه محسوب می شود. به همین دلیل در بسیاری از رژیم های غذایی استفاده از سفیده کالری شمار تخم مرغ توصیه می شود زیرا کالری بسیار کمی دارند ومزایای بسیار زیادی برای سلامت انسان دارند.
 
 
هر سفیده کالری شمار تخم مرغ حاوی ۴ گرم پروتئین است و ۹۰ درصد آن آب است. حدود ۴۰ نوع پروتئین و مواد مغذی دیگر از جمله فسفر ، زینک ف پتاسیم و کلسیوم وجود دارد. علاوه براین سفیده کالری شمار تخم مرغ منبع بسیار خوبی برای تامین اسید آمینه و امگا ۳ است که برای بافت ها و ماهیچه ها بسیار مهم و ضروری هستند.برخلاف زرده تخم مرغ ، کالری سفیده کالری شمار تخم مرغ کالری بسیار کم است .در واقع هر سفیده کالری شمار تخم مرغ فقط حدود ۲۰ کالری دارد درحالیکه یک تخم مرغ کاملا حدود ۱۰۰ کالری انرژی دارد . به همین دلیل سفیده کالری شمار تخم مرغ برای کسانی که می خواهند رژیم بگیرند بسیار مفید است و آنها می توانند در طول یک روز بدون نگرانی چند سفیده کالری شمار تخم مرغ مصرف کنند.
 
 
در اغلب رژیم ها توصیه می شود که سفیده کالری شمار تخم مرغ به عنوان صبحانه مصرف شود. علاوه بر این ، در بسیاری از غذاها و سالادها نیز می توان از سفیده کالری شمار تخم مرغ استفاده کرد.مصرف سفیده تخم مرغ بصورت خام به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا ممکن است حاوی یک باکتری مضر با نام سالمونلا باشد . علاوه براین سفیده خام کالری شمار تخم مرغ حاوی ماده ای با نام آویدین است که مانع از جذب ویتامین B۶ توسط بدن می شود . بنابراین سفیده کالری شمار تخم مرغ را حداقل ۳ دقیقه و نیم در دمای ۱۳۴ فارنهایت بپزید تا باکتریهای آن کشته شوند وتاثیر منفی آویدین موجود در آن خنثی شود. سفیده تخم مرغ خام ۲ تا ۴ روز در یخچال قابل نگهداری است.

:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار پیتزا
نوشته شده در چهار شنبه 10 آبان 1396
بازدید : 68
نویسنده : saeed.bp

امروزه کالری شمار پیتزا از محبوب ترین خوراکی های بیرونی به شمار می رود که هرکسی را عاشق طعم و مزه خود میکند می توانید در این روزهای سرد سال خود را به خوردن یک پیتزای خوشمزه دعوت کنید بهتر است با کالری این ماده غذایی آشنا شوید انواع کالری شمار پیتزاهای مخلوط و مخصوص و کالری آن ها در این مطلب مورد بررسی قرار خواهند گرفت . کالری شمار پیتزا، نان گرد صافی است که در فر پخته می شود و معمولاً روی این نان گرد را با سس گوجه فرنگی و پنیر می پوشانند؛ به علاوه این که دیگر مواد دلخواه هم روی نان اضافه می کنند.پنیری که استفاده میشود معمولاً پنیر موزارلا و یا پنیر پیتزا است. 

 

همچنین از مواد مختلفی برای تهیه کالری شمار پیتزا استفاده می شود (اغلب گوشت یا انواع سوسیس به کار می رود). البته میوه و سبزیجات از جمله آناناس، زیتون، پیاز، قارچ و … هم به کار می رود. همچنین از کره، ادویه جات، پودر سیر و یا کنجد هم برای طعم دادن به  پیتزا استفاده می کنند.از آنجا که تهیه کالری شمار پیتزا سریع صورت می گیرد، متخصصین تغذیه آن را جزو غذاهایی که سریع آماده می شوند قرار می دهند. کالری شمار پیتزا را داغ یا سرد میل می کنند. در وعده های اصلی غذا مثل ناهار و شام یا در پیک نیک ها، این غذا استفاده می شود.

 

کالری شمار پیتزا در ایران به دو گونه یافت می شود. پیتزاهای ایتالیایی و پیتزاهای معمولی  پیتزاهای معمولی که در ایران رایج هستند مانند پیتزا مخصوص و پیتزا مخلوط در سایر نقاط دنیا بیشتر کالری شمار پیتزاهای ایتالیایی پخت می شوند . این غذا در ایران سابقه حدودا ۲۰ ساله دارد و قبل از آن غذاهای فست فودی در ایران رواج نداشته است . میزان کالری به ازای هر ۱۰۰ گرم پیتزا ۲۵۰ کیلو کالری انرژی میباشد . میزان پیاده روی برای سوزاندن انرژی این غذا= ۱ ساعت و ۲۸ دقیقه و ۱۴ ثانیه است .


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار پنیر
نوشته شده در چهار شنبه 10 آبان 1396
بازدید : 43
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار پنیر غذای پروتئین دار کاملی است و منبع خوبی از پروتئین، کلسیم و فسفر می باشد و کاملا می تواند جای گوشت را بگیرد. به همین جهت گیاه خوارانی که گوشت نمی خورند به جای آن پنیر مصرف می کنند. کالری شمار پنیر به استثنای لاکتوز، موادی دارد که در شیر موجود است مثل پروتئین، چربی و ویتامین خصوصا ویتامین های A و B. یکی از مزایای کالری شمار پنیر بر شیر هضم ساده تر آن است البته به استثنای پنیرهای خیلی چرب و یا خیلی تخمیر شده. کالری شمار پنیر به دلیل دارا بودن کلسیم و فسفر زیاد برای کودکان در حال رشد و حتی بزرگسالان لازم است. افرادی که کار فکری می کنند، کسانی که در اثر کار زیاد خسته می شوند و کسانی که ضعیف هستند باید کالری شمار پنیر بخورند زیرا پنیر دارای فسفر است و فسفر غذایی مطلوب برای این دسته از اشخاص است.

 

کسانی که بیماری دیابت دارند می توانند کالری شمار پنیر بخورند زیرا پنیر مواد قندی ندارد.مصرف پنیر به افرادی که به دلایلی عدم تحمل به لاکتوز شیر دارند نیز توصیه می شود.خوردن کالری شمار پنیر برای کسانی که چربی خون دارند، مبتلایان به ورم کبد و کیسه صفرا هستند، توصیه نمی شود. علاوه بر این، کسانی که سابقه بیماری قلبی دارند کالری شمار پنیر برای شان ضرر دارد زیرا دارای نمک و چربی اشباع بوده و خوردن هر دوی آن ها برای این گروه می تواند خطر تشدید بیماری شان را فراهم آورد.مادرانی که بچه های خود را شیر می دهند، خانم های باردار، کسانی که از بستر بیماری برخاسته و دوران نقاهت را می گذرانند باید کالری شمار پنیر میل کنند زیرا زود هضم است و به دنبال مصرفش اختلالی را به دنبال نخواهد داشت.

 

کالری شمار پنیر چون مقادیر زیادی کلسیم دارد؛ و کلسیم نیز خواب فراوان کلسیم بیشتری که در خون و مایع خارج سلول بدن است برای تغذیه مغز که هنگام استراحت و خواب به کلسیم بیشتری احتیاج دارد بسوی آن می آید، و بواسطه ازدیاد آهک است که وقت خواب مغز برنگ سفید جلوه می کند  ( به همین جهت سابغین خیال می کردند هنگام خواب خون از مغز دور می شود )  پس در وقت خواب مغز به کلسیم بیشتر محتاج است ، کالری شمار پنیر که هم سرشار از کلسیم است پس بهترین غذا برای خواب راحت و عمیق ، و بهترین غذا در این وقت برای مغز، خوردن کالری شمار پنیر در شامگاهان است .


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار پرتقال
نوشته شده در سه شنبه 9 آبان 1396
بازدید : 38
نویسنده : saeed.bp

مصرف کالری شمار پرتقال می تواند برای دریافت ویتامین های موردنیاز بدن مناسب باشد، زیرا این میوه حاوی میزان قابل توجهی از ویتامین C و فولات است. همچنین استفاده از این میوه در یک رژیم غذایی کاهش وزن نیز مفید خواهد بود، زیرا حاوی مقدار بالایی فیبر، میزان پایینی کالری شمار پرتقال  و چگالی انرژی و فاقد چربی می باشد. براساس مقاله منتشر شده در مجله تغذیه بالینی، میوه ها و سبزیجات و کالری شمار پرتقال برای کاهش وزن انتخاب مناسبی است، به طوریکه افرادی که میزان بالایی از این موادغذایی را مصرف می کنند به مراتب کاهش وزن بیشتری را نسبت به سایر افراد تجربه می کنند.

 

یک عدد کالری شمار پرتقال متوسط دارای ۶۲ کالری است. همچنین یک پرتقال کوچک ۴۵ کالری و یک عدد کالری شمار پرتقال بزرگ ۸۶ کالری دارد. بیشتر کالری موجود در این میوه از کربوهیدرات بوده، به طوریکه یک عدد  کالری شمار پرتقال متوسط دارای ۱۵.۴ گرم کربوهیدرات و ۱.۲ گرم پروتئین است.براساس مقاله منتشر شده در مجله تغذیه در ایالات متحده، مصرف میزان بیشتری از فیبر با کاهش وزن در ارتباط بوده، همچنین چاقی نتیجه مصرف بسیار کم فیبر در رژیم غذایی است. فیبر به کنترل وزن کمک می کند، به دلیل اینکه مدت زمان بیشتری برای جویدن موادغذایی سرشار از فیبر مورد نیاز بوده و فضای زیادی در معده برای آنها لازم است، زیرا این مواد مقداری آب به خود جذب می کنند. همچنین فیبرها باعث افزایش زمان حس سیری در افراد می شوند. هر کالری شمار پرتقال متوسط ۳.۱ گرم فیبر یا ۱۲ درصد از نیاز روزانه را برای بدن فراهم می کند.

 

مصرف موادغذایی مانند کالری شمار پرتقال با میزان چگالی پایین یا کالری کم در هر گرم می تواند به کاهش وزن کمک کند. همچنین می توانید مقدار زیادی از این میوه را بدون محدودیت در میزان کالری دریافتی استفاده کنید. همچنین مصرف  کالری شمار پرتقال باعث کاهش احساس گرسنگی در بین وعده های غذایی می شود.موادغذایی سرشار از ویتامین C مانند کالری شمار پرتقال می تواند به کاهش وزن کمک کند. براساس مقاله منتشر شده در مجله امریکایی تغذیه، مصرف مقدار بالایی از ویتامین C با شاخص توده بدن کمتر در ارتباط است. همچنین مصرف مقدار فراوانی از این ویتامین به از دست دادن مقدار زیادی چربی در طول تمرینات ورزشی کمک می کند.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار بامیه
نوشته شده در دو شنبه 8 آبان 1396
بازدید : 35
نویسنده : saeed.bp

فیبر موجود در کالری شمار بامیه به حفظ قند خون کمک می کند؛ بدین ترتیب که سرعت جذب قند را کاهش می دهد، پس برای افراد مبتلا به دیابت مفید است.موسیلاژ(یک نوع فیبر) موجود در کالری شمار بامیه به کلسترول غذا متصل شده و جذب آنرا کاهش می دهد. همچنین باعث دفع سموم از بدن می شود. اثر کالری شمار بامیه درکاهش کلسترول خون، یکی از خصوصیات بسیار مفید این سبزی است زیرا مثل داروهای کاهنده کلسترول اثرات جانبی ندارد. بسیاری از متخصصان معتقدند که بیشتر بیماری ها از روده شروع می شوند. فیبر موجود در کالری شمار بامیه با جذب آب کافی، از بروز یبوست جلوگیری کرده و ابتلا به بیماری هایی چون بواسیر و دیورتیکولیت* را بشدت کاهش می دهد.

 

معمولاً برای افزایش حجم مدفوع و رفع یبوست،مصرف سبوس گندم توصیه می شود که امکان دارد دیواره روده را حساس کند. ولی موسیلاژ موجود در کالری شمار بامیه روده را نرم کرده و خروج مدفوع را آسان می سازد. اسید فولیک باعث کاهش هموسیستئین خون می شود که این ماده رگهای خونی را مسدود می کند. ویتامینC نیز یکی از آنتی اکسیدان های مهم می باشد. در مجموع  کالری شمار بامیه  علت دارا بودن این مواد مغذی و نیز فیبرهای محلول و املاح باعث پیشگیری از بیماری های قلبی نیز می شود.برای حفظ اثرات مفید بامیه و آنزیمهای هضمی آن، باید آن را خیلی کم بپزید یعنی با حرارت کم یا با بخار ملایم پخته شود. بعضی افراد بامیه را خام مصرف می کنند. ولی اگر خواستید آن را سرخ کنید، از مقدار کمی روغن زیتون یا روغن گیاهی برای سرخ کردن آن استفاده کنید.

   

دیورتیکولیت : التهاب دیورتیکول ها( کیسه های گرد فتق مانند در دیواره مخاط روده بزرگ) است که در اثر تجمع باکتری ها و سایر محرک های داخل دیورتیکول ها ایجاد می شود و باعث درد، نفخ، تهوع، یبوست، اسهال و تب می شود. کالری شمار بامیه گیاهی است گل دار از خانواده پنیرکیان که زادگاهش آسیا یا آفریقاست. مصری ها در قرن 12 یا 13 میلادی این گیاه را می کاشتند.فیبر موجود در کالری شمار بامیه، نمایه گلایسمی پایینی به آن می دهد، یعنی به سرعت قند خون را بالا نمی برد. بدین ترتیب که سرعت جذب قند را کاهش داده و به حفظ قند خون کمک می کند، بنابراین برای افراد مبتلا به دیابت مفید است.

 

موسیلاژ یک نوع فیبر موجود درکالری شمار  بامیه است که از طریق متصل شدن با نمک های صفراوی و اسیدهای چرب، موجب کاهش کلسترول و پروفایل لیپیدی خون می شود و برای بیماران قلبی و هایپرلیپیدمی توصیه می شود. اثر کالری شمار بامیه در کاهش کلسترول خون، یکی از خصوصیات بسیار مفید این سبزی است، زیرا مانند داروهای کاهنده کلسترول اثرات جانبی ندارد.اسیدفولیک باعث کاهش هموسیستئین خون می شود.افزایش این ماده از طریق انسداد رگ های خونی، یکی از عوامل خطرساز ابتلا به بیماری های قلبی- عروقی است. همچنین می تواند در خون سازی موثر باشد.ویتامین C نیز یکی از آنتی اکسیدان های مهم است که کمبود آن می تواند باعث اختلال در جذب اسیدفولیک شود.در مجموع به علت دارا بودن این مواد مغذی و نیز فیبرهای محلول و املاح باعث پیشگیری از بیماری های قلبی می شود.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار بادام زمینی
نوشته شده در یک شنبه 7 آبان 1396
بازدید : 35
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار بادام زمینی و کره ی بادام زمینی برای سلامتی مفید هستند. کالری شمار بادام زمینی منبع خوبی از پروتئین، فیبر، اسیدهای چرب اشباع نشده ی یک باند اشباع، ویتامین ب3(نیاسین)، ب9(اسید فولیک) و ویتامین ای است.در حقیقت بادام زمینی آجیل نیست، بلکه جزء حبوبات به حساب می آید. آجیل یک میوه ی درختی است مانند فندق، پسته، گردو و بادام. ولی  کالری شمار بادام زمینی در رده ی حبوبات قرار دارد. هر دو دسته برای سلامتی مفید هستند ولی بادام زمینی به علت هزینه ی کمتر در دسترس تر است.

 

کالری شمار بادام زمینی منبع خوبی از اسیدهای چرب اشباع نشده با یک باند غیراشباع است.خوردن آن در حد مناسب ممکن است موجب کاهش کلسترول و بدین ترتیب موجب سلامت قلب شود. مصرف کالری شمار بادام زمینی به میزان روزانه 5/1 انس پیشنهاد می شود که چیزی در حدود 42 گرم است و 240 کیلو کالری انر‍‍ژی دارد. بهتر است این میزان به دو قسمت تقسیم شده و در دو میان وعده استفاده شود. کالری شمار بادام زمینی در واقع یک غذای پر انرژی  است. پس رابطه ی آن با کاهش وزن چیست؟مطالعات نشان داده اند کسانی که آجیل و دانه هایی از جمله کالری شمار بادام زمینی می خورند، نمایه توده بدنی(BMI) کمتری دارند.یک علت آن می تواند این باشد که بادام زمینی منبع خوبی از چربی مفید، پروتئین و فیبر است که تنها با خوردن یک واحد از آن، گرسنگی از بین رفته و احساس پری و سیری در مدت قابل ملاحظه ای به انسان دست می دهد.

 

اگر چه در یک واحد انرژی قابل توجهی دارد ولی مدت طولانی تری سیرمان نگه می دارد و همین باعث عدم خوردن غذای اضافی و دریافت کالری شمار بادام زمینی   زیاد می شود.به هر حال نکته ی مهمی که باید رعایت شود، میزان مصرف است، پس باید بتوانیم در حد نیاز بخوریم نه هر آن چه روی میز است ! کمی عجیب است که یک ماده ی غذایی هم باعث کاهش وزن شود و هم باعث افزایش وزن. کالری شمار بادام زمینی در مقدار کم می تواند اشتهای ما را کنترل کند ولی اگر در مقادیر زیاد استفاده شود باعث افزایش کالری دریافتی و در نتیجه بهبود افزایش وزن می شود.

 


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار بیسکویت
نوشته شده در شنبه 6 آبان 1396
بازدید : 37
نویسنده : saeed.bp
کالری شمار بیسکویت یکی از قدیمی ترین و پرطرفدار ترین خوراکی های موجود در سراسر دنیا ، خانواده ی بیسکوییت ها هستند ، این خوراکی ها از دو سه قرن پیش تولید می شده اند و از همان زمان نیز مورد استقبال مردم در سراسر دنیا قرار گرفتند.حدود ۲ یا ۳ قرن پیش، مردم دنیا تصمیم گرفتند یک خوراکی مغذی و سبک تولیدکنند که سریع فاسد نشود. هدف اولیه از تولید بیسکویت ها، در اختیار داشتن یک خوراکی مفید برای نیروهای دریایی بود که امکان دسترسی به غذاها و خوراکی های تازه نداشتند.ایتالیایی ها برای اولین بار، کالری شمار  بیسکویت با نام «بوچلیوم» را از آرد گندم تهیه کردند. کالری شمار بیسکویت های اولیه، تنوع و شیرینی بیسکویت های امروزی را نداشتند و خشک و سفت بودند. حالا با گذشت زمان و روش های مختلفی که برای پخت بیسکویت به کار می روند، حجم انبوهی از آنها را در قفسه فروشگاه ها می بینیم که در پوستر این شماره به بررسی معایب و مزایای برخی از آنها می پردازیم.
 
کالری شمار بیسکویت های کرم دار، از پرکالری ترین و چرب ترین  کالری شمار بیسکویت ها هستند. معمولا هر عدد از این بیسکویت ها از ۲ بیسکویت و یک لایه خامه پرچرب تشکیل شده اند. بنابراین مصرف آنها به هیچ وجه به افرادی که چربی یا قند خون دارند، توصیه نمی شود. افرادی هم که از اضافه وزن و چاقی رنج می برند باید تا حد امکان دور بیسکویت های کرم دار را خط بکشند، اما کسانی که لاغری مفرط دارند و می خواهند کمی وزنشان را بالا ببرند، می توانند با چای عصرانه شان، یکی دو عدد از این بیسکویت های کرم دار را هم میل کنند.معمولا در تهیه بیسکویت های رژیمی یا مخصوص دیابتی ها، از روغن استفاده می شود اما تولیدکنندگان به جای شکر، از شیرین کننده های مصنوعی کمک می گیرند. کالری شمار بیسکویت  شیرینی شیرین کننده های مصنوعی حدود ۳۰۰ برابر بیشتر از قندوشکر معمولی است و به همین دلیل به خانواده ها توصیه می شود برای پیشگیری از شیرین شدن بیش از اندازه ذائقه شان، تا جایی که می توانند فریب تبلیغات را نخورند و سراغ بیسکویت های رژیمی نروند. چربی موجود در این بیسکویت ها هم برای بدن مضر است.
 
ا نواع کالری شمار  بیسکویت های سبوس دار، از آرد کامل تهیه می شوند و به همین دلیل هم فیبر آنها از سایر  بیسکویت ها بیشتر است. فیبر بیشتر بیسکویت های سبوس دار باعث شده است متخصصان تغذیه، مصرف یک تا دو عدد از آنها را به عنوان عصرانه یا سایر میان وعده ها، به افرادی که قصد کم کردن وزن دارند، توصیه کنند. البته ناگفته نماند که  بیسکویت های سبوس دار هم دارای کالری هستند و مصرف بیش از اندازه آنها هم باعث بالا رفتن وزن می شود. کالری شمار بیسکویت های شکلاتی هم مانند بیسکویت های سبوس دار، کالری و قند فراوانی دارند. افراد چاق و مبتلا به دیابت، باید مصرف   بیسکویت های شکلاتی را در رژیم غذایی شان بسیار محدود کنند. معمولا بدغذاترین بچه ها هم عاشق بیسکویت های شکلاتی هستند بنابراین مادران آنها می توانند برای تشویق فرزندشان به خوردن غذاهای مفید یا میوه و شیر عصرانه ، یک عدد بیسکویت شکلاتی به آنها جایزه بدهند. گنجاندن بیسکویت های شکلاتی در رژیم روزانه بچه های چاق و بیش فعال توصیه نمی شود مگر با نظر پزشک معالج.
 
به طور کلی، در روند تولید انواع کالری شمار بیسکویت ها و ویفرها از روغن جامد استفاده می شود و به همین دلیل مصرف آنها چندان توصیه نمی شود اما اگر بخواهیم با توجه به اندازه بیسکویت ها قضاوت کنیم، می توانیم بگوییم که در اندازه مساوی، ویفر به دلیل داشتن حباب هوا و سبک بودن، کالری کمتری از سایر بیسکویت ها (حتی انواع سبوس دار آنها) دارد. اگر وزن محصول را مبنای قضاوت قرار دهیم، در وزن مساوی، مزایای بیسکویت هایی مانند کالری شمار بیسکویت های سبوس دار خیلی بیشتر از ویفر است.چوب شورها جزو بیسکویت ها هستند. نمک فراوان آنها می تواند باعث بالا رفتن فشار خون بشود. به همین دلیل به افرادی که فشار خون بالا یا ناراحتی های قلبی دارند، توصیه می شود از خوردن چوب شورها پرهیز کنند اما کسانی که مدام فشارشان پایین است و سرگیجه های مداوم در محل کار یا تحصیل آزارشان می دهد، می توانند همیشه یک بسته چوب شور همراه خود داشته باشند تا درصورت افت فشارخون، یکی، دو عدد از آنها را بخورند. اگر قصد خرید چوب شور دارید، می توانید چوب شورهایی که دانه های کنجد به جای بلورهای نمک روی سطح خارجی آنها پاشیده شده است، انتخاب کنید تا خریدتان را سالم تر کرده باشید.

:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار بستنی
نوشته شده در پنج شنبه 4 آبان 1396
بازدید : 71
نویسنده : saeed.bp

این روزها کالری شمار بستنی فروش ها بیش از هر زمانی مشتری دارند. کالری شمار بستنی قیفی، ویفری، سنتی، میوه ای، یخی و… از جمله بستنی هایی است که تصور آن هم آدم بزرگ ها را به وسوسه می اندازد، چه رسد به کودکانی که دلشان کوچک است و طاقتشان اندک. بستنی پیر و جوان نمی شناسد ، همه ی افراد به آن علاقه ی بسیاری دارند ، کمتر کسی است که بتواند پیشنهاد خوردن یک کالری شمار بستنی سرد در هوای داغ تابستان را رد کند. اما بهتر است بدانید که گاهی این پیشنهاد خوشمزه می تواند پیامد های تلخی برای شما داشته باشد.

 

بستنی ها یکی از خوراکی های پرطرفدار در دنیا هستند. کالری شمار بستنی از آن خوراکی هایی است که هر شخصی با هر سن و سالی، از بچه های 2ساله گرفته تا مادربزرگ و پدربزرگ های 90 ساله، دوستش دارند و از خوردنش لذت می برند به خصوص در تابستان که برای بعضی ها به یک میان وعده ثابت تبدیل می شود. می توان گفت همه ی کودکان به این خوراکی علاقه زیادی دارند. تاریخچه تولید بستنی در ایران به حدود 80 70 سال پیش بازگردد اما در دهه های 30 و 40 بود که کالری شمار بستنی فروش ها برای خود اسم و رسمی پیدا کردند.

 

خوردن زیاد  کالری شمار بستنی می تواند در کودکان علاوه بر چاقی، زمینه ساز بیماری دیابت شود. در همین راستا با توجه به علاقه شدید کودکان به خوردن بستنی توصیه می شود والدین ذائقه آنها را به بستنی عادت ندهند، زیرا احتمال ابتلا به دیابت در این کودکان افزایش می یابد.کودکان می توانند یک بار در هفته بستنی بخورند و مصرف بیش از این مقدار توصیه نمی شود.برخی برای وزن گیری کودکان از کالری شمار بستنی استفاده می کنند برای این کار والدین می توانند روزانه چند قاشق بستنی را بعد از غذا به کودک بدهند. 

 

 

یک متخصص تغذیه با بیان اینکه کالری شمار بستنی باید در میان وعده ها صرف شود، گفت:با توجه به اینکه سردی بیش از حد برای دستگاه گوارش مناسب نیست توصیه می شود که بستنی را بعد از خارج کردن از فریزر مدتی در هوای بیرون نگه دارند تا از سردی آن قدری کاسته شود و وقتی کالری شمار بستنی قدری آب شد، آن را میل کنند.مصرف دو تا سه بستنی در هفته برای افراد بزرگسال کافی است و نباید بیشتر از این مصرف شود و برای کودکان نیز همین حدود کافی است. همانطور که گرمای بیش از حد برای دستگاه گوارش مضر است، سرمای بیش از حد نیز می تواند موجب اختلال در دستگاه گوارش شود. سرمای کالری شمار بستنی موجب تحریک و اختلال در دستگاه گوارش شده و اعصاب را نیز تحریک می کند که سردرد را در برخی افراد به دنبال دارد.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار برنج
نوشته شده در چهار شنبه 3 آبان 1396
بازدید : 79
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار برنج  برای اینکه شوید پلوی شما خوشمزه‌تر شود می‌توانید از ادویه مخصوص پلو که سبزرنگ است و (در عطاری‌ها موجود می‌باشد) استفاده کنید بعد از آبکش‌کردن برنج کمی ادویه لابه‌لای برنج بپاشید.اگر می‌خواهید شیربرنج شما خوشمزه‌تر شود، برنج را با شیر خیس کنید. این کار باعث می‌شود که شیربرنج شما خوشمزه‌تر شود.اگر بر اثر فراموشی برنجتان بی‌نمک شد اصلاً نگران نباشید، موقع کشیدن  کالری شمار برنج مقدار مورد نیاز   نمک را با مقدار بسیار کمی آب و روغن مخلوط کنید و روی برنج بریزید. با این کار بی‌نمکی برنج شما رفع می‌شود هرگز نمک را مستقیم در روغن نریزید زیرا نمک در روغن حل نمی‌شود.

 

 

اگر قبل از آبکش‌کردن  کالری شمار برنج متوجه شدید که برنج شما شور شده است موقع آبکش‌کردن برنج آب بیشتر روی برنج داخل آبکش بریزید اما اگر بعد از آبکش‌کردن برنج متوجه شوری آن شدید دیگر چاره‌ای برای برطرف‌کردن شوری آن ندارید.  کالری شمار برنج مگر اینکه خورش را بی‌نمک درست کنید.وقتی می‌خواهید برنج را آبکش کنید یک لیوان از آب آن را بردارید و با یکی دو قاشق ماست مخلوط کنید. این آب برنج درصورتی که شور نباشد برای بچه‌ها خیلی مفید است. کالری شمار برنج اگر به‌هردلیلی برنج خشک شما بو گرفت برنج را روی یک سطح پهن کنید البته باید حتماً در سایه باشد تا بوی نامطبوع برنج از بین برود زیرا اگر برنج را جلوی نورآفتاب قرار دهید باعث خردشدن برنج می‌شود و برنج حالت خود را از دست می‌دهد و وقتی آن را داخل آب‌جوش می‌ریزید از هم پاشیده می‌شود.

 

 

خانم‌هایی هستند که بیرون از خانه کار می‌کنند و وقتی ظهر به خانه می‌آیند، فرصت پختن برنج را ندارند و یا اینکه دوست ندارند از شب قبل  کالری شمار برنج آماده کنند. اینگونه افراد از این روش می‌توانند کمک بگیرند: صبح یا شب قبل  کالری شمار برنج را آبکش کنند البته کمی آن را خشک بردارند، سپس ته‌دیگ برنج را آماده کرده و برنج را داخل قابلمه بریزند و قابلمه را داخل یخچال قرار دهند، ظهر برنج را کمی آب و روغن دهند و آن را دم کنند تا سالاد را آماده کنند برنج هم دم کشیده است.

 


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار بادمجان
نوشته شده در سه شنبه 2 آبان 1396
بازدید : 41
نویسنده : saeed.bp

بادمجان دارای کالری پایین، کالری شمار عمدتا از کربوهیدرات ها و منبع قوی انرژی است بادمجان به عنوان یک سبزی در پخت و پز استفاده می شود این سبزی دوست داشتنی در انواع رنگهای قرمز، زرد، راه راه وجود دارد با این حال، انواع بنفش از محبوب ترین نوع در سوپر مارکت ها است وقتی اکثر مردم به بادمجان فکر می کنند این تصویر که بادمجان معمولا به شکل تخم مرغ مانند با رنگ بنفش پر جنب و جوش به ذهن آنها می آید.

 

با این حال، بادمجان در انواع اشکال و رنگ ها از کوچک و مستطیل، بلند و لاغر  وجود دارد مهم شکل و یا رنگ آن نیست کالری شمار تمام انواع بادمجان حاوی بسیاری از مواد مغذی مفید و ترکیباتی است که به نفع سلامت انسان است این مقاله در مورد فواید تغذیه ای بادمجان سنتی بنفش رنگ تمرکز دارد.

 

یک فنجان بادمجان خام حاوی 20 کالری، 0.8 گرم پروتئین، 4.82 گرم کربوهیدرات، 0.15 گرم چربی و 2.5 گرم فیبر در رژیم غذایی دارد. هر وعده ( یک فنجان ) 10٪ از نیاز روزانه به فیبر، 5٪ پتاسیم، 3 درصد ویتامین C، 5 درصد ویتامین B-6، 1٪ آهن و 2٪ منیزیم را تامین می کند.

 

بادمجان نیز حاوی آنتوسیانین، ترکیبات که متعلق به یک کلاس از مواد شیمیایی گیاهی به طور طبیعی به عنوان فلاونوئیدها شناخته شده است. این ترکیبات در بسیاری از غذاهای گیاهی و علاوه بر ارائه فواید سلامتی وجود دارند که آنها نیز به رنگ قابل تشخیص بسیاری از میوه ها و سبزیجات کمک می کند. در این مورد، آنتوسیانین ها رنگدانه های محلول در آب است که به بادمجان ترکیب ارغوانی تیره می دهد.

 

بسیاری از فواید حاصل از کالری شمار بادمجان در پوست های گیاهی آن است پوست بادمجان پر از   فیبر، پتاسیم و منیزیم و آنتی اکسیدان است و از نظر ظرفیت جذب رادیکالهای آزاد اکسیژن، بادمجان در میان 10 سبزیجات برتر قرار دارد.

 

مدت طولانی است که مصرف انواع میوه و سبزیجات با کاهش خطر ابتلا به بسیاری از شرایط پزشکی مرتبط با شیوه زندگی ارتباط دارد. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که افزایش مصرف غذاهای گیاهی مانند بادمجان خطر ابتلا به چاقی و مرگ و میر کلی، دیابت و بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

 

سلامت قلب - فیبر، پتاسیم، ویتامین C، ویتامین B-6، محتوای آن ومواد مغذی گیاهی موجود در بادمجان، همه سلامتی قلب را پشتیبانی می کند. خوردن غذاهای حاوی فلاونوئیدها با خطر کمتر مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی وابسته است. مصرف حتی مقدار کمی از غذاهای غنی از فلاونویید ممکن است سبب سلامت انسان شود.

 

مطالعات متعدد نشان می دهد که مصرف فلاونوئیدها شناخته شده به عنوان آنتوسیانین ها، نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی ایفا کرده است. یک مطالعه خاص نشان داد که کسانی که بیش از سه وعده میوه و سبزیجات حاوی کالری شمار  آنتوسیانین مصرف کنند خطر ابتلا به بیماری های قلبی نسبت به کسانی که مصرف کمتری دارند 34 درصد کمتر است. در مطالعه بالینی دیگر، محققان دریافتند که افزایش مصرف آنتوسیانین ها به طور قابل توجهی با کاهش فشار خون همراه بود.

 

کلسترول خون - تحقیقات در مورد اثرات مصرف بادمجان در مطالعات حیوانی نشان داده است که مصرف آب بادمجان در خرگوش با کلسترول بالا سبب کاهش معنی داری در وزن و سطح کلسترول خون خرگوش گردید.

 

تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی ترکیبات فنلی در بادمجان نشان می دهد که   سبزیجات حاوی مقادیر قابل توجهی از کالری شمار  اسید کلروژنیک، یکی از قوی ترین جاذب رادیکال های آزاد موجود در گیاهان است. این اسید سبب کاهش سطح LDL و نیز به عنوان یک ضد میکروب، ضد ویروس و یک عامل ضد سرطانی عمل می کند.

 

سرطان-  پلی فنول در بادمجان دارای اثرات ضد سرطان است آنتوسیانین ها و عملکرد اسید کلروژنیک به عنوان آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی هستند آنها سلول های بدن را از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد و به نوبه خود سبب جلوگیری از رشد تومور و تهاجم و گسترش سلول های سرطانی می شوند آنها همچنین آنزیم های سم زدا را در داخل سلول ها تحریک و سبب ترویج مرگ سلول های سرطانی می شوند.

 

عملکرد شناختی - یافته های حاصل از مطالعات حیوانی نشان می دهد که ناسونین، آنتوسیانین موجود در  کالری شمار پوست بادمجان، یک آنتی اکسیدان قوی است که چربی غشای سلولی در سلول های مغز را از آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند همچنین ثابت شده است به تسهیل حمل و نقل مواد مغذی به داخل سلول و خارج کردن ضایعات کمک می کند.

 

تحقیقات همچنین نشان داده اند که آنتوسیانین ها سبب مهار التهابات عصبی و تسهیل جریان خون به مغز می شود این به جلوگیری از اختلالات روانی وابسته به سن کمک می کند و همچنین حافظه را بهبود می بخشد.

 

مدیریت وزن و سیری - بادمجان دارای فیبرهای غذایی است که معمولا به عنوان عوامل مهم در کنترل وزن و به عنوان عامل حجیم در دستگاه گوارش شناخته شده است این ترکیبات سبب افزایش سیری و کاهش اشتها می شود و به شما احساس سیر بودن و در نتیجه سبب کاهش مصرف کلی کالری می شود از آنجا که بادمجان در حال حاضر حاوی کالری پایین است بخش بزرگی از یک رژیم غذایی کم کالری سالم می باشد.

 

مو و ناخن - به یاد داشته باشید که محتوای آب بالا، مقادیر زیادی از فیبر و مواد مغذی و مواد معدنی در بادمجان برای تغذیه مو و ناخن ها مفید است.

 

کمک به ترک سیگار - اگر سیگار می کشید، در اینجا خبر خوب این است بادمجان حاوی مقدار کمی از نیکوتین و لذا می تواند به کاهش میل شدید شما به سیگار کمک کند.

 

هنگام خرید بادمجان آنهایی که تا حدودی سنگین می باشد را انتخاب کنید.کالری شمار از مصرف بادمجان هایی که پژمرده، کبود، یا تغییر رنگ داده اجتناب کنید. پوست باید دارای یک رنگ شدیداً بنفش، صاف و براق باشد. بادمجان باید تا موقع مصرف در یخچال ذخیره شود و در ذخیره سازی آن، پوست باید دست نخورده باشد برای برش آن از چاقو با فولاد ضد زنگ به جای فولاد کربن دار، به منظور جلوگیری از واکنش با مواد شیمیایی گیاهی در آن استفاده کنید.

 

تحقیقات نشان می دهد که پلی فنل های موجود در کالری شمار  بادمجان سبب طعم تلخ آن است  و بدان معنی است که بادمجان با بالاترین سطوح آنتی اکسیدان ها نیز تلخ ترین و به ناخوشایندی غذا کمک می کند با این حال، دانشمندان امیدوارند که قادر به بهبود ژنتیکی بادمجان به طوری که آنها حاوی سطوح بالایی از مواد مغذی مفید باقی بمانند.

 

مشخص شده است که ناسونین، یک ترکیب از انواع خاص فیتوکمیکال موجود در بادمجان است که با کالری شمار آهن متصل شده و آن را از سلول حذف می کند لذا در کسانیکه سطح آهن پایین دارند توصیه نمی شود.

 

بادمجان نیز حاوی اگزالات هایی است که می تواند به شکل گیری سنگ کلیه کمک کند سنگ کلیه می تواند به نفروپاتی اگزالات حاد و یا حتی سبب مرگ کلیه شود مصرف غذاهای حاوی اگزالات ها، مانند بادمجان برای کسانی که مستعد ابتلا به سنگ کلیه هستند توصیه نمی شود و این نشان می دهد که افراد مبتلا به سنگ کلیه باید مصرف غذاهای دارای اگزالات را محدود کنند.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



کالری شمار بادام
نوشته شده در سه شنبه 2 آبان 1396
بازدید : 704
نویسنده : saeed.bp

بادام ملین بوده و روغن بادام ضد یبوست است

 

کالری شمار بادام حاوی گلیکوزید سیانوژنیک به نام آمیگدالین (Amygladin) است. این گلیکوزید در بادام شیرین به مقدار ناچیز ولی در بادام تلخ در حد سمی و به میزان یک تا 3.5 درصد حضور دارد و می تواند منشاء مسمومیت دامها و یا انسان واقع شود. هیدرولیز آمیگدالین، ینزالدئید (enzaldehyde)، جنتوبیوز (Gentobiose) و اسید سیانیدریک تولید می کند.

 

 

ریشه درخت بادام بسیار قوی است. این درخت می تواند حتی با کمی رطوبت نیز رشد کند.کالری شمار برگهای آن بیضی، باریک، نوک تیز و برنگ سبز می باشد. گلهای آن بسیار زیبا و برنگ صورتی است. در اوائل بهار شکوفه های بادام ظاهر می شود.

 

بطور کلی دو نوع بادام وجود دارد :

1- بادام شیرین Sweet Almond

2- بادام تلخ Bitter Almond

 

میوه درخت بادام بصورت سفت می باشد که قشر خارجی آن سبز رنگ و پوشیده از کرک است که در داخل آن بادام با پوست سخت وجود دارد. کالری شمار در ابتدای تشکیل میوه پوشش خارجی سبز رنگ و گوشت دار است که پوشیده از کرک است و هنوز بدرستی رشد نکرده که آنرا چغاله بادام Amandon می نامند که دارای خواص مخصوص می باشد.

 

پس از رسیدن بادام، بتدریج پوشش خارجی سبز رنگ خشک شده و پوست آن نیز سفت و سخت می شود و مغز بادام در داخل آن رشد کرده و آماده استفاده می شود.

 

مغز بادام بیضی شکل و مسطح بوده که یکطرف آن نوک تیز است. کالری شمار مغز بادام در داخل پوسته نارک قهوه ای رنگی می باشد که می توان آنرا به کمک آب گرم از آن جدا کرد که مغز بادام سفیدرنگ در داخل آن است.

 

مغز بادام شیرین و طعم ملایم و خوشمزه ای دارد و بسهولت از بادام تلخ تشخیص داده می شود.

 

از کلیه قسمت های درخت بادام شیرین مانند شکوفه، برگ و میوه آن استفاده طبی می شود.

 

بادام شیرین از نظر طب قدیم ایران کمی گرم و تر است.

 

1- بادام ملین بوده و روغن بادام ضد یبوست است.

مخصوصا از روغن بادام می توان رفع یبوست کودکان استفاده کرد.

 

2- بادام سینه را نرم می کند.

 

3- بادام برای رفع سرفه، ناراحتی حنجره و تنگی نفس مفید بوده و خلط آور است.

 

4- بادام برای درمان زخم روده ها و مثانه و اسهال مفید است.

 

5- بادام بو داده مقوی معده بوده و قابض است.

 

6- بادام تقویت کننده نیروی جنسی است و تولید اسپرم را زیاد می کند.

 

7- بادام را آسیاب کرده و با عسل مخلوط کنید برای درد کبد و سرفه مفید است.

 

8- چغاله بادام لثه و ریشه دندان را تقویت می کند.

 

9- چغاله بادام برای خشکی دهان مفید است.

 

10- شکوفه بادام را دم کنید و به عنوان مسهل برای اطفال استفاده کنید.

 

11- دم کرده پوست قهوه ای رنگ مغز بادام بهترین دارو برای تسکین درد و التهاب مجاری تنفسی است. کالری شمار (مقدر مصرف 5 گرم در 100 گرم آب )

 

12- جوشانده برگ درخت بادام برای نارسائی کبد و کیسه صفرا مفید است.

 

13- روغن بادام خواب آور است و بیخوابی را از بین می برد.

 

14- برای صاف کردن سینه و نرم شدن روده ها و از بین بردن سرفه خشک باید روغن بادام را با شکر و کتیرا مخلوط کرده و بخورید.

 

15- روغن بادام را با آب گرم مخلوط کنید داروی خوبی برای رفع اسهال و دل پیچه بچه ها خواهد بود.

ضمنا این مخلوط سنگ مثانه را خارج کرده و ادرار کردن را آسان می کند.

 

16- برای درمان نقرس و رفع خمیدگی پیران، مهره های پشت را با روغن بادام چرب کنید.

 

17- برگ تازه درخت بادام مسهل و ضد کرم است.

 

18- برگ خشک شده درخت بادام قابض بوده و اسهال را از بین می برد.

 

19- روغن بادام شیرین بدلیل خاصیت نرم کنندگی و ضد التهاب در کرم ها و پمادها بکار می رود.

 

20- برای رفع بیماریهای سینه، روغن بادام شیرین را با هم وزن آن عسل و یک زرده تخم مرغ مخلوط کنید که بصورت خمیر یکنواختی درآید.

 

سپس به آن جوشانده گل ختمی اضافه کرده و یک قاشق چایخوری از آنرا به فاصله هر سه ساعت بخورید.

 

21- برای رفع خارش پوست بچه هائی که که سرخک و مخملک دارند روغن بادام را در تمام سطوح بدن آنها بمالید خارش را تسکین می دهد.

 

22- مالیدن روغن بادام بر روی پوست التهاب را رفع کرده و سوختگی را درمان می کند.

 

23- روغن بادام اگزما را رفع می کند.

 

روغن بادام تلخ ترک دست و پا را که از سرما ایجاد شده از بین می برد

 

 

 

مغز بادام تلخ از نظر طب قدیم ایران خیلی گرم و خشک است

 

1- بادام تلخ را آسیاب کرده و با سرکه مخلوط کنید ضماد خوبی برای سر درد می باشد همچنین مالیدن آن بر دور چشم برای تقویت بینایی مفید است.

 

2- خوردن بادام تلخ برای تنگی نفس، سرفه و ورم ریه مفید است.

 

3- بادام تلخ رابا عسل بخورید کبد و طحال را تمیز می کند.

 

4- برای رفع درد کلیه ها بادام تلخ را با نشاسته و نعناع بخورید.

 

5- بادام تلخ را با عسل برای قولنج مفید است.

 

6- برای از بین بردن سنگ کلیه و ناراحتی های کلیه، بادام تلخ را با شیره انگور مخلوط کرده و بخورید.

 

7- اگر عادت ماهیانه خانم ها عقب می افتد بهترین طرز درمان آن قرار دادن شیاف بادام تلخ در مهبل است.

 

8- برای از بین بردن لکه های صورت، بادام تلخ را پودر کنید و با سرکه مخلوط کرده و ضمادی از آن درست کنید و روی پوست بمالید.

 

9- ضماد بادام تلخ برای درمان زخم های کهنه خارش و مخملک بکار می رود.

 

10- ضماد ریشه درخت بادام تلخ برای درمان انواع دردها مفید است.

 

11- ضماد ریشه درخت بادام برای پاک کردن طحال، کلیه و دفع کرم روده بکار می رود.

 

12- دم کرده ریشه درخت بادام تلخ برای پاک کردن طحال، و دفع کرم روده بکار می رود.

 

13- روغن بادام تلخ خاصیت مسهلی درد.

 

14- روغن بادام تلخ برای تنگی نفس ، درد کلیه و خارج کردن سنگ مثانه مفید است.

 

15- برای رفع زنگ زدن و صدا در گوش یک قطره از روغن بادام تلخ را در گوش بریزید.

 

16- مالیدن روغن بادام تلخ روی صورت ، لکه ها و چین و چروک را از بین می برد.

 

17- روغن بادام تلخ ترک دست و پا را که از سرما ایجاد شده از بین می برد.

 

18- مبتلایان به اگزما اگر از بادام تلخ خمیری درست کنند و از آن به جای صابون برای شستن نقاطی که مبتلا به اگزما است استفاده کنند بزودی بهبود می یابند.

 

19- خمیر بادام تلخ برای رفع بویی بد پا و زیر بغل مفید است.

 

20- روغن بادام تلخ برای درمان سیاه سرفه مفید است.

 

ترکیبات شیمیایی:

بادام شیرین دارای 50 تا 55 درصد و بادام تلخ دارای 40 تا 45 درصد روغن می باشد.کالری شمار بادام همچنین دارای 25 درصد مواد سفیده ای و دیاستازی بنام امولسین (Emulsine)، قند، صمغ، موسیلاژ و مواد معدنی می باشد.

 

بادام تلخ دارای ماده مخصوصی ( 1 تا 3 درصد ) بنام آمیگدالین (Amygdlin ) می باشد که از اثر آب بر روی این ماده اسید سیانیدریک و آلدئید بنزوئیک (Aldehyde benzoic) و گلوکز حاصل می شود.

 

اسانس بادام تلخ (آلدئید بنزوئیک ) در عطر سازی بکار می رود و همچنین از آن رنگ سبزی بنام مالاشیت Malachite درست می کنند.کالری شمار اسانس بادام تلخ بدلیل اینکه دارای اسید سیانیدریک است کمی تلخ می باشد. مقدار اسید سیانیدریک در بادام تلخ 0/000025 درصد است.

 

در 100 گرم مغز بادام شیرین خشک شده مواد زیر یافت می شود :

آب : 4/7 گرم

انرژی : 598 کالری

پروتئین : 18/6 گرم

روغن های اشباع نشده : 54/2 گرم

نشاسته : 19/5 گرم

کلسیم : 320 میلی گرم

فسفر : 500 میلی گرم

آهن : 4/7 میلی گرم

پتاسیم : 770 میلی گرم

ویتامین ب 1 : 0/25 میلی گرم

ویتامین ب 2 : 0/9 میلی گرم

ویتامین ب 3 : 3/5 میلی گرم

 

طرز استفاده :

برای بدست آوردن روغن بادام، مغز بادام را پس از تمیز کردن و خشک کردن خرد می کنند و بصورت خمیر در می آورند و سپس آنرا تحت فشار قرار داده و روغن آن را استخراج می کنند. این روغن را فشار اول می نامند. تفاله بادام را که از فشار اول باقیمانده تحت اثر حرارت و مواد شیمیایی قرار داده و روغن فشار دوم را بدست می آورند.کالری شمار بدلیل اینکه روغن بادام گران است معمولا تقلب کرده و آنرا با روغن های دیگر مانند روغن مغز هسته زردآلو و هلو مخلوط کرده و بنام روغن بادام می فروشند.

 

همانطور که گفته شد اگر روغن بادام تلخ یا مغز زردآلو و یا هلو تحت اثر آب قرار گیرند اسید سیانیدریک و آلدئید بنزوئیک تولید می شود که سمی است بنابراین برای گرفتن روغن از این هسته ها نباید از آب استفاده کرد.

 

اسانس :

این اسانس مایعی زلال و بیرنگ است که در اثر کهنه شدن به رنگ زرد کمرنگ در می آید. بوی آن قوی، طعمش سوزاننده و تلخ و بسیار سمی است. اسانس بادام تلخ بسهولت با اکسیژن هوا ترکیب و اکسید می شود. بنابراین باید همیشه محتوی آن کاملا پر و در بسته بوده و در جای تاریک و سرد نگهداری شود.

 

گل و شکوفه درخت بادام دارای بوی مطبوع و طعم تلخ می باشد.

 

بصورت جوشانده مصرف می شود. طرز تهیه آن به این صورت است که 50 گرم پوست بادام شیرین را در یک لیتر آب ریخته و مدت چند دقیقه آنرا می جوشانند سپس آنرا صاف کرده و مصرف می کنند.

 

برای تهیه جوشانده برگ درخت بادام 50 گرم برگ درخت را در یک لیتر آب می جوشانند و سپس صاف می کنند.

 

معمولا بصورت خشک شده و خام و یا بوداده مصرف می شود.

 

شیر بادام را از مغز بادام بو نداده و خام تهیه می کنند. برای تهیه آن 50 گرم مغز بادام را کاملا آسیاب کرده که بصورت پودر در آید.کالری شمار سپس مقدر 50 گرم شکر یا قند به آن اضافه کرده و با یک لیتر آب مخلوط می کنند مایعی مانند شی بدست می آید.

 

نوع دیگر شیر بادام برای کودکان شیر خوار و اطفال بسیار مفید است و می تواند جانشین شیر مدر و یا مکمل آن باشد بدین ترتیب بدست می آید که مقدار 50 گرم بادام را به مدت چند دقیقه در آب گرم قرار می دهند تا پوست آن کنده شود سپس آنرا آسیاب کرده و بصورت پودر در می آیند و مقدر کمی آب را بان اضافه می کنند و بهم می زنند تا به شکل خمیر در آید سپس خمیر حاصل را با یک لیتر آب مخلوط و بهم می زنند و سپس مقدر 50 گرم عسل به آن اضافه می کنند تا کاملا حل شود. این مایع را از پارچه ململ می گذرانند تا مایعی مانند شیر از آن باقی بماند.

 

البته اگر اشخاص بالغ بخواهند از شیر بادام استفاده کنند احتیاجی به صاف کردن آن نخواهد بود.

 

طریقه دیگری که آسان تر است بدین صورت می باشد که مقدار 50 گرم بادام پوست کنده یک لیتر آب و 50 گرم عسل یا شکر را در داخل مخلوط کن برقی بریزید و تا مایعی مانند شیر بدست آید.

 

بادام از نظر اینکه دارای مواد مغذی بسیاری است بنابراین غذای بسیار خوبی است ولی چون سنگین و ثقیل الهضم می باشد نباید در خوردن آن افراط کرد و مقدر آن نباید در روز بیش از ده دانه باشد. بادام همچنین برای معده های ضعیف و سرد خوب نیست و اشخاصی که معده ضعیف دارند بهتر است بادام را با شکر بخورد.


:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,