پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
این ۵ جمله را هرگز به خودتان نگویید!
نوشته شده در شنبه 30 دی 1396
بازدید : 17
نویسنده : saeed.bp

این ۵ جمله را هرگز به خودتان نگویید!

 

۱. این احتمال وجود دارد که زندگی خود را با دیگران مقایسه کنید و مدام زمزمه کنید: "همه از من بهترند!" یادتان باشد که با گفتن این جمله، ظلم بزرگی به خود می‌کنید! نسبت به خویش مهربان باشید و به جای چنین جملاتی، به خود بگویید: "من هم ویژگی‌ها و توانایی‌هایی دارم و به کمک آن‌ها می‌توانم حتی بهتر از دیگران پیشرفت کنم" و یا "اگر کسی توانسته کاری را انجام دهد، پس بقیه هم می‌توانند و کار نشد ندارد".وقتی عادت کرده‌ایم که فقط توانایی‌های دیگران را ببینیم، ناخودآگاه از خودمان و قابلیت‌های‌مان باز می‌مانیم، دچار عقده حقارت می‌شویم چون می‌ترسیم که مبادا کاستی‌ها و ضعف‌های‌مان برملا شوند و در نهایت اعتماد به نفس لازم برای ادامه مسیر را از دست می‌دهیم. اما در مورد سرمنشأ این باور غلط چه می‌توان گفت؟ پاسخ این سوال را باید در زمان‌های گذشته جستجو کنیم. به احتمال زیاد شما خاطره خوبی از مقایسه شدن با همسالان خود ندارید چون در مدرسه یا خانواده مدام با هم سن و سال‌های خود مقایسه شده‌اید. بسیاری از والدین از آنجا که مهارت لازم در فرزندپروری ندارند، فکر می‌کنند که با مقایسه کودک با دیگران، در حقیقت او را تشویق می‌کنند که زرنگ‌تر باشد، در حالی ‌که در عمل اتفاق دیگری می‌افتد: کودک تمام انگیزه‌ها و قابلیت‌های خود را سرکوب شده می‌بیند و عملا پیشرفتی نخواهد کرد. 

 

۲. یکی دیگر از افکار منفی‌ که ممکن است به سراغتان بیاید این است: "اگر شکست بخورم، اطرافیانم را مأیوس می‌کنم". توصیه می‌کنیم که کمی به خود مسلط باشید و به جای این افکار ناامیدکننده، به این فکرکنید که اگر شکست بخورید، اطرافیان شما از شکستتان ناامید و ناراحت می‌شوند و نه از شخص شما!‌ سپس به این بیاندیشید که هیچ پیشرفتی در زندگی، بدون شکست به دست نمی‌آید و در حقیقت شکست، مقدمه پیروزی است. اما چرا چنین افکاری به سراغ شما می‌آید؟ در حقیقت وقتی تمام تلاشتان را می‌کنید که تصویر ذهنی دیگران نسبت به شما خراب نشود، ناخواسته سیر نزولی‌تان نیز آغاز می‌گردد! این منطق، قدرت خطر کردن را از شما می‌گیرد و باعث می‌شود که شما از ترس شکست، شانس‌های زندگی‌تان را نادیده بگیرید. 

 

۳. اگر مدام با خودتان زمزمه کنید که " من همیشه شکست می‌خورم"، هیچگاه طعم شیرین موفقیت را نخواهید چشید! در عوض به خود بگویید: "شاید گاهی آنقدرها موفق نبوده‌ام اما تلاش خود را کرده‌ام و با شرایط به خوبی کنارآمده‌ام" و یا "اگر یک استراتژی جواب نداد، باید به فکر یک راهکار جدید باشم".

فقط یادتان باشد که اگر مدام خود را بازنده فرض کنید، به هیچکدام از اهدافتان نمی‌رسید، پیشرفت نمی‌کنید و تا ابد در ابهام و تاریکی باقی می‌مانید.

 

۴. جمله " می‌توانستم خوب‌تر از این‌ها باشم"، جمله معروفی است که قطعا بارها با خود زمزمه کرده‌اید! توصیه ما به شما این است که به خودتان رحم کنید! کمال‌گرایی افراطی، شما را به مرور از پای درمی‌آورد! در عوض به خود بگویید: "من در حد توانم کارهای لازم را انجام می‌دهم و بقیه وقت و انرژی‌ام را صرف خودم و خواسته‌هایم خواهم کرد". یادتان باشد که سعی شبانه‌روزی در "خوب‌تر بودن"، شما را به مرحله‌ای می‌رساند که دیگر هیچ کدام از کارهایی که انجام می‌دهید، برایتان خوب و باارزش نخواهد بود.

 

۵. جمله دیگری که ممکن است در سنین بالاتر به خود بگویید این است که "با این سن و سال، هیچ شانسی برای تغییر ندارم". اما توصیه می‌کنیم که به جای این جمله، به خودتان بگویید که هیچگاه برای تغییر دیر نیست، حتی اگر شده به اندازه یک سر سوزن! 

وقتی شما تغییر خود و تغییر روش زندگی‌تان را غیرممکن بدانید، کم‌کم سرخورده می‌شوید، شکست را می‌پذیرید و در نهایت برای بهبود این وضعیت  هیچ تلاشی نخواهید کرد. 

 

سه روش برای غلبه بر ویروس‌های ذهنی! : ۱. افکار محدودکننده و نیز جملاتی که بار عمومی دارند را شناسایی کنید. این جملات عبارتند از: "همه مردم همین هستند"، "همه همین کار را می‌کنند"، "هیچکس این کار را نمی‌کند" و...۲. مراقب جملات شرطیِ منفی باشید، به عنوان مثال: "می‌خواهم رژیم بگیرم، اما اگر غذا نخورم، ضعیف و مریض می‌شوم" و یا "اگر سر این کار بروم، دیگر آزادی سابق را نخواهم داشت". ۳. سؤال‌های خوب از خودتان بپرسید! مثلا "اهداف اصلی من از کاهش وزن چیست؟"، "آیا هدف فقط کاهش وزن است یا لذت بردن از خوردن؟" و یا "آیا من استحقاق یک شغل خوب و با درآمد بهتر را ندارم؟"چگونه می‌توان در موانع زندگی تغییر ایجاد کرد؟ به محض این‌که الویت‌ها و اهداف زندگی‌تان را مشخص سازید، به سرعت می‌توانید قابلیت‌های فردی‌تان را در راه رسیدن به آن‌ها بسیج کنید… مثلا به خود بگویید: "من می‌توانم انسان شادی باشم و شاد بودن فقط در خوردن خلاصه نمی‌شود" و یا "من آزادی را با دستان خودم و در زندگی فردی‌ام ایجادمی‌کنم و آزادی من به زندگی حرفه‌ایم وابسته نیست"...  

 

این ۵ جمله را هرگز به خودتان نگویید!


:: موضوعات مرتبط: سلامتیسم , ,
:: برچسب‌ها: سلامتیسم ,



۶ خطر مصرف قرص‌های خواب‌آور
نوشته شده در شنبه 30 دی 1396
بازدید : 18
نویسنده : saeed.bp

۶ خطر مصرف قرص‌های خواب‌آور

 

برای درمان بی‌خوابی داروهای بسیاری در دسترس هستند، اما عوارض جانبی آنها ممکن است خطرناک باشد. ظاهرا، تجویز قرص‌های خواب‌آور مثل درمان کامل بی‌خوابی به نظر می‌رسد: یک قرص را مصرف کنید و چند دقیقه بعد به خواب آرامی ‌بروید. اگرچه این قرص‌ها بدون نسخه هستند، اما بسیاری از مردم از خطرات و عوارض جانبی آن غافل‌اند. برای آشنایی با این مشکلات احتمالی، این مطلب را دنبال کنید: شما می‌توانید به سرعت معتاد این داروها شوید: هنگامی‌ که قرص‌های خواب‌آور را در مدت زمان طولانی مصرف می‌کنید، بدن شما به مواد مخدر عادت می‌کند و دیگر دوزهای پایین اثر خود را از دست می‌دهد. اینجاست که برای داشتن یک خواب خوب، به دوزهای بالاتر و بالاتر نیاز پیدا می‌کنید. بالا بردن دوز مصرفی، نیز می‌تواند در هنگام خواب منجر به تنفس کُند و باعث مرگ شود. برای کاهش خطر ابتلا به این عوارض جانبی، قرص‌های خواب‌آور را برای بیش از یک یا دو هفته مصرف نکنید. 

 

رانندگی خواب آلود : تحقیقات جدید نشان می‌دهد افرادی که انواع خاصی از قرص خواب را مصرف می‌کنند، ممکن است بعد از بیدار شدن هنوز به اندازه کافی مواد مخدر در خون‌شان وجود داشته باشد. همین مساله منجر به ایجاد اختلال در فعالیت‌هایی مانند رانندگی خواهد شد. برای جلوگیری از خواب‌آلودگی روز بعد، دستورالعمل‌های پزشک خود را دنبال  و از مصرف قرص‌های خواب‌آور مانند آمبی ین خودداری کنید، مگر اینکه حداقل هفت ساعت پس از مصرف ِآن را  به خواب اختصاص دهید. اثرات جانبی ناپایدار: همه ما در حین خواب مرتکب کارهای عجیب و غریب می‌شویم، اما به‌خصوص با مصرف قرص‌های بنزودیازپان، دچار عوارض جانبی مانند راه رفتن در خواب و اعتیاد به مواد مخدر می‌شویم. حتی ممکن است از خواب بیدار شویم و ندانیم کجا هستیم. در صورتی که دچار رفتارهای عجیب و غریب در حین خواب هستید، باید پیش از هرگونه تجویز قرص خواب‌آور توسط پزشک‌تان، او را از این موضوع مطلع کنید.زمین افتادن:طبق یک تحقیق جدید، بیمارانی که زولپیدم مصرف می‌کردند، چهار بار بیشتر از افرادی که این قرص را مصرف نمی‌کردند، زمین می‌افتادند. سقوط کردن کاملا یک مشکل است. تمام بدن شما بر روی دو پا کاملا متعادل است. شما روی پاهای خود دارای حسگرهایی هستید که دائم مرکز ثقل بدن و جایی را که در آن هستید اندازه‌گیری می‌کنند. با مصرف داروهایی که این سیستم را خاموش می‌کنند مثل قرص‌های خواب‌آور، خطر زمین افتادن برای شما بیشتر می‌شود. خصوصا این مساله را در مورد بیماران مسن‌تر باید جدی گرفت.

 

سرطان و مرگ: طبق یک تحقیق، افرادی که قرص‌های خواب‌آور مصرف کردند در مقایسه با افرادی که آنها را مصرف نکرده بودند احتمال بیشتری برای مرگ یا ابتلا به سرطان داشتند. این لزوما بدان معنا نیست که این داروها قطعا عوارض جانبی منفی ایجاد می‌کنند. ولی برای درمان بی‌خوابی بهتر است به جای تجویز این نوع دارو از درمان رفتاری شناختی کمک گرفت که می‌تواند به تغییر الگوهای تفکری فرد بی‌خواب کمک کند. مشکل کنار گذاشتن قرص خواب‌آور:هنگامی‌ که شما شروع به مصرف قرص‌های خواب‌آور می‌کنید، مشکل بتوانید آن را به راحتی کنار بگذارید، به‌خصوص اگر آنها را برای مدت طولانی مصرف کرده باشید. هنگامی‌ که مصرف دارو را متوقف می‌کنید، مشکلات خواب عملا بدتر می‌شود. اگر می‌خواهید از خوردن قرص‌های خواب‌آور دست بکشید، با پزشک خود برای تنظیم برنامه کاهش دوزهای خود صحبت کنید. ترک یک شبه این قرص‌ها خطرناک است.

 

۶ خطر مصرف قرص‌های خواب‌آور

 


:: موضوعات مرتبط: سلامتیسم , ,
:: برچسب‌ها: سلامتیسم ,



بازدید : 12
نویسنده : saeed.bp

موبایل و تبلت، خواب نوجوانان را مختل کرده است!

 

نوجوانان باید به طور متوسط ۹ ساعت در شبانه روز بخوابند، در حالی ‌که آنها خواب شبانه را بیش از حد کوتاه می‌کنند. یکی از دلایل این کمبود خواب این است که آنان دائما در نزدیکی صفحات نمایش هستند. این موضوع باعث جلوگیری از به خواب رفتن و مانع از داشتن یک خواب خوب می‌شود.فرآیند به خواب رفتن:فعالیت‌های زیستی ما به‌وسیله یک ساعت داخلی هماهنگ می‌شود که در منطقه‌ای از مغز نزدیک هیپوتالاموس قرار دارد. این ساعت طوری تنظیم شده که در ۲۴ ساعت بر اثر نور تنظیم می‌شود و نیاز به خواب را ایجاد می‌کند. در پایان روز هنگامی‌که شدت نور کاهش می‌یابد، به کمک این ساعت زیستی، بدن هورمونی به نام ملاتونین تولید می‌کند. این هورمون پیامی ‌به بدن ارسال می‌کند که به بدن می‌گوید الان وقت خواب است.نور آبی صفحه نمایش:شاید عجیب به نظر برسد ولی نور سفید از چندین رنگ نور مختلف تشکیل شده است که یکی از آنها رنگ آبی است، اگر مقدار این رنگ زیاد باشد، باعث صفر شدن ساعت زیستی بدن می‌شود و باعث اختلال و بی‌نظمی ‌در تولید ملاتونین می‌شود. بنابراین برای مثال قرار گرفتن به مدت دو ساعت در مقابل صفحه نمایش، مقدار تولید ملاتونین را به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد، به‌طوری که باعث اختلال در خواب می‌شود.

رفتار‌های اعتیاد آور:مشکل دیگری که به صفحات نمایش مربوط می‌شود لزوما به خاطر نور آنها نیست، بلکه اغلب به فعالیت‌های اجتماعی مجازی مربوط می‌شود. مثلا پاسخ به ایمیل‌ها یا چت با دوستان در شبکه‌های اجتماعی، شخص را وادار به بیدار ماندن می‌کند، در این وضعیت، فعالیت‌های زیستی بدن تحت تنش قرار گرفته و همچین باعث صدمه به کیفیت خواب می‌شود. آن دسته از تعاملات اجتماعی که به صفحه نمایش وابسته است چرخه پاداش‌دهی در مغز را تحریک نموده و باعث رفتار‌های اعتیادآور خواهد شد.خواب بهتر با اجتناب از صفحه نمایش:خواب نقشی اساسی در یادگیری و حافظه بازی می‌کند. برای خواب بهتر، توصیه می‌شود بعد از ساعت ۹ شب از صفحات نمایش استفاده نکنید و هنگامی‌ که می‌خوابید آن را از اتاق خواب دور کنید و در عوض از فعالیت‌های آرامش‌بخش بدون صفحه نمایش بهره ببرید.پیشنهاد:حساسیت به نور و نیاز به خواب از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است، طبق گفته متخصصان، ساعات کاری مدارس باید با آهنگ خواب بچه‌ها هماهنگ شود و دیرتر شروع شود تا نیازهای خواب آنها برآورده شود.

آیا می‌دانستید؟ حیوانی که بیشتر از همه می‌خوابد، خفاش قهوه‌ای است که به‌طور متوسط  ۱۹.۹ ساعت در شبانه روز می‌خوابد و حیوانی که کمتر از همه می‌خوابد زرافه است که به‌طور متوسط ۱.۹ ساعت در شبانه روز می‌خوابد، انسان به‌طور متوسط ۸ ساعت در روز می‌خوابد و یک نوجوان باید حدود ۹ ساعت خواب شبانه داشته باشد. ولی امروزه جوانان هر شب بین ۷/۵ تا ۸ ساعت می‌خوابند، این فاصله زمانی معمولا در آخر هفته با بیدار شدن به‌صورت دیرهنگام جبران می‌شود.

موبایل و تبلت، خواب نوجوانان را مختل کرده است!


:: موضوعات مرتبط: سلامتیسم , ,
:: برچسب‌ها: سلامتیسم ,



بازدید : 17
نویسنده : saeed.bp

۵ فایده آب برنج و آرد‌برنج برای زیبا و سفید کردن پوست!

 

اگر شما هم طرفدار مصرف برنج و به اصطلاح برنج‌خور هستید احتمالا موافقید که این غله خوش‌طعم و مزه مستقیما از بهشت به دست ما رسیده است. اما صرف نظر از مصرف خوراکی برنج باید توجه ویژه‌ای هم به استفاده از آن در تهیه ماسک‌های صورت داشته باشیم. ممکن است شما هم به دلایل مختلف مثل آلودگی‌ هوا یا در معرض بیش از حد نور خورشید قرار گرفتن زیبایی و جلوه همیشگی پوست‌تان را از دست داده‌ باشید، اما خبر خوب اینکه می‌توانید با کمک انواع مختلف ماسک‌های برنج این مشکل را یک‌بار برای همیشه برطرف کنید. چه از آب برنج و یا از آرد برنج استفاده کنید هر دو  پوست‌‌تان را مرطوب کرده و خاصیت درمانی بسیار موثری برای پوست‌های ملتهب خواهند داشت. برنج یک خنک کننده طبیعی است که برای درمان آفتاب‌سوختگی هم بسیار مفید است. علاوه بر همه این‌ها استفاده مرتب و منظم از آن موجب تقویت و بهبود فشار خون‌تان هم خواهد شد. لازم به ذکر است آب‌‌برنج سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های ضروری، مواد معدنی مفید و بسیاری از ویتامین‌ها است که در از بین‌بردن بسیاری از عفونت‌ها موثر هستند. برنج با تغذیه کردن پوست‌تان آن را سالم‌ و شاداب کرده و مانع از ایجاد اثرات پیری زودرس‌ پوست خواهد شد. جالب است بدانید در چین و بسیاری از کشورهای آسیای جنوبی از برنج به عنوان یک ماده طبیعی مفید برای جلوگیری از پیری پوست استفاده می‌کنند. در ادامه با چند ماسک برنج آشنا می‌شوید که استفاده از آن‌ها تاثیر به سزایی در زیبا‌سازی پوست‌تان خواهد داشت.

ماسک برنج برای جوان‌سازی پوست : یک فنجان برنج را برای مدت زمان ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در آب خیس کنید و بعد با همان آب خودش در مخلوط‌کن ریخته و هم بزنید. ترکیب به دست آمده را از صافی (پارچه‌ای) رد کنید تا صاف و یک‌دست شود. محلول را در ظرف مناسبی ریخته و برای چند روز در محلی گرم قرار دهید. اگر محلول بوی  ترش و خاصی داشت تعجب نکنید این دقیقا همان چیزی است که باید به دنبال آن باشید این بو نتیجه تخمیر شدن است و در حقیقت همین عامل تاثیر آن بر روی پوست‌تان خواهد بود. یک پنبه را به آب برنج آغشته کنید و به تمامی سطح پوست صورت‌تان بمالید.سعی کنید هر شب قبل از خواب از این ماسک استفاده کنید.صبح روز بعد با آب سرد صورت خود را بشویید. باور کنید با استفاده منظم و مرتب از این ماسک خودتان به خوبی متوجه تاثیر موثر آن خواهید شد.ماسک برنج برای برطرف کردن لک‌های پوست : با استفاده از این ماسک پوست‌تان نرم و لطیف‌تر خواهد شد.ترکیبات:روغن زیتون ۱ قاشق چای‌خوری،آب‌لیمو ۲ قاشق چای‌خوری،روغن عصاره‌ای مورد علاقه‌تان (گیاهی) چند قطره،پودر یا آرد برنج ۲ قاشق غذا‌خوری.طرز تهیه:همه مواد را خوب با هم ترکیب کنید تا خمیر نرمی تهیه شود.ماسک را روی تمامی سطح صورت‌تان بگذارید.۱۵ تا ۲۰ دقیقه بعد، ماسک را با آب سرد از صورت‌تان پاک کنید.سعی کنید هفته‌ای یک مرتبه از این ماسک استفاده کنید.

ماسک برنج برای رفع آفتاب‌سوختگی: استفاده از این ماسک خاصیت سفیدکنندگی دارد و به سلامت دوباره رنگ‌دانه‌های پوست‌تان کمک موثری خواهد کرد. ترکیبات:آرد برنج،شیر یا روغن نارگیل،طرز تهیه:۲ قاشق غذا‌خوری آرد برنج را با ۴ قاشق غذا‌خوری شیر یا روغن نارگیل مخلوط کنید.ماسک را روی نواحی مورد نظر گذاشته و بگذارید ماسک برای مدت زمان ۳۰ دقیقه روی صورت‌تان بماند.ماسک را با آب‌سرد بشویید.بعد از یک هفته و در صورت استفاده منظم و مرتب، خودتان به خوبی شاهد تغییرات شگفت‌انگیز پوست‌تان خواهید شد.ماسک برنج برای رفع تیرگی زیر چشم‌ها :ترکیبات:موز،روغن کرچک،آرد‌برنج،طرز تهیه:نصف موز را با ۲ قاشق غذا‌خوری روغن کرچک و ۳ قاشق غذا‌خوری آرد‌برنج مخلوط کنید.پتاسیم موجود در موز تیرگی‌ زیر چشم را برطرف کرده و هم‌زمان روغن کرچک موجب مرطوب نگه داشتن پوست این ناحیه حساس خواهد شد.ماسک را روی پلک پایینی خود بمالید و ۱۵ دقیقه بعد با استفاده از پنبه مرطوب آن را پاک کنید.سعی کنید از این ماسک دوبار در هفته استفاده کنید.ماسک برنج برای روشن شدن پوست: ترکیبات:آب‌برنج،کشک،عسل،طرز تهیه:۳ قاشق غذا‌خوری آب‌برنج را با ۲ قاشق غذا‌خوری کشک و ۱ قاشق غذا‌خوری عسل مخلوط کنید و خوب هم بزنید.ماسک را روی صورت خود گذاشته و صبر کنید تا کاملا خشک شود.بعد از خشک شدن، آن را با آب‌‌سرد بشویید.توصیه می‌کنیم برای اثربخشی بیشتر، در طول چند هفته متوالی، هفته‌ای یکبار از این ماسک استفاده کنید.


:: موضوعات مرتبط: سلامتیسم , ,
:: برچسب‌ها: سلامتیسم ,



بازدید : 15
نویسنده : saeed.bp

اگر غذای تند دوست دارید، هیجانی و تنوع‌طلب هستید!

 

تُندی فقط نوعی مزه و طعم نیست، بلکه مساله به بدن ما انسان‌ها برمی‌گردد که وجود مواد شیمیایی خاصی به ‌نام chemesthesis را در غذاها احساس می‌کند. ترکیبات شیمیایی موجود در انواع فلفل‌ها و دیگر مواد غذایی تُند می‌توانند بعضی از حیوانات را فراری بدهند و به‌عنوان نوعی مکانیسم محافظتی برای گیاهان عمل کنند، اما بعضی از انسان‌ها شدیدا به احساسات برآمده از تُندی وابستگی پیدا می‌کنند و نمی‌توانند غذاها را بدون تُندی بپذیرند. همان‌طور که یکی از مطالعات در همین زمینه نشان داده است، بعضی از انسان‌ها ترجیح می‌دهند که نوعی سوزش دهانی را موقع غذا خوردن تجربه کنند.
جالب است بدانید که مطالعات امروزی نشان می‌دهند عشق و علاقه شدید به تُندی با بعضی از ویژگی‌های شخصیتی نیز مرتبط است. مثلا اگر شما به حرارت برآمده از غذاهای تُند علاقه داشته باشید، احتمالا شخصیت هیجان‌طلبی (thrill-seeker) دارید. افرادی که به غذاهای تُند علاقه‌مند هستند، به احساس سوزش ناشی از کپسایسین جذب می‌شوند که حتی نوعی احساس درد خفیف در زمان خوردن ایجاد می‌کند. فلفل چیلی یا قرمز از این منظر در رتبه‌های بالای جدول قرار می‌گیرد، چون تُندی قابل توجهی دارد. 

 

یکی از مطالعات Food Quality and Preference Journal نشان می‌دهد که عوامل متعددی در علاقه‌مندی به غذاهای تُند دخیل هستند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از تاثیرات اجتماعی یا فرهنگی، تعداد دفعات تماس با کپسایسین، تفاوت‌های فیزیولوژیک در میزان احساس تُندی و ویژگی‌های شخصیتی. 

همین مطالعه به ما می‌گوید افرادی که بیشتر دنبال استفاده از فلفل چیلی هستند، ویژگی‌هایی مانند هیجان‌خواهی و نوطلبی دارند و در نتیجه دوست دارند که حس‌های جدید و پیچیده را تجربه کنند. به همین دلیل، محققان این فرضیه را مطرح کرده‌اند که شخصیت در علاقه‌مندی یا بی‌علاقگی افراد به تُندی نقش ایفا می‌کند. جدای از این مسائل، دلایل قابل قبولی وجود دارند که اهمیت اضافه کردن غذاهای تُند و همچنین فلفل‌ها را به رژیم غذایی نشان می‌دهند. مطالعات مختلفی در همین زمینه نشان داده‌اند که ترکیبات مفیدی به ‌نام فلاونوئیدها در فلفل‌ها وجود دارند که از خاصیت آنتی‌اکسیدانی برخوردار هستند و خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهند. 

 

 

کپسایسین هم به‌طور خاص در مطالعات متعددی مورد بررسی قرار گرفته است و یافته‌های این مطالعات نشان می‌دهند که کپسایسین (حتی اگر کمتر از حد لازم نیز مصرف شود) با کاهش خطر ابتلا به سرطان ارتباط دارد. البته اگر بخواهید اثربخشی کپسایسین را افزایش بدهید، باید به‌طور منظم از فلفل استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر تا کنون از فلفل استفاده نکرده‌اید و قصد دارید این ماده غذایی را به رژیم غذایی اضافه کنید، باید از مقادیر کم و فلفل‌های معمولی برای این کار کمک بگیرید. مصرف فلفل‌های چیلی و شدیدا تُند نه‌تنها برای شما امکان‌پذیر نیست، بلکه می‌تواند مشکلات مختلفی از جمله مشکلات گوارشی برای شما به‌ وجود بیاورد. درواقع، شما باید به‌ مرور زمان، سراغ فلفل‌های تُندتر بروید و رفته‌رفته ذائقه خودتان را به فلفل عادت بدهید. 

 

اگر غذای تند دوست دارید، هیجانی و تنوع‌طلب هستید!


:: موضوعات مرتبط: سلامتیسم , ,
:: برچسب‌ها: سلامتیسم ,



گروه خونی چه نقشی در سلامتی آنها دارد ؟
نوشته شده در شنبه 16 دی 1396
بازدید : 35
نویسنده : saeed.bp

پژوهش‌های جدید حاکی از آن است که گروه خونی می‎تواند نشانگر میزان خطر ابتلای شخص به بیماری‌های قلبی، آلزایمر و حتی سرطان باشد. گروه خونی افراد ممکن است در میزان خطر ابتلایشان به بیماری‎ها اثرگذار باشد.البته نتایج به‌دست‌‎آمده از این پژوهش‌ها کماکان در حال بررسی هستند و دانشمندان هنوز نتوانسته‎اند دربارۀ علت ارتباط گروه خونی با افزایش ابتلا به برخی از بیماری‌‎ها به نتیجۀ اطمینان‌بخشی دست‎یابند.اگرچه هیچ شخصی نمی‌تواند گروه خونی خود را تغییر دهد، اما اطلاع داشتن از خطرات احتمالی می‌تواند برای پیشگیری مفید باشد. در ذیل، به برخی از نتایج برآمده از پژوهش‌های مذکور اشاره می‎شود:

 

دکتر ماری کوشمن، یک متخصص خون در دانشگاه ورمانتِ امریکا می‌گوید: « گروه خونی  با ابتلا به بیماری‎های مختلفی همچون حملۀ قلبی، سکتۀ مغزی و ترومبوآمبولی وریدی (تشکیل لخته در درون رگ خونی) ارتباط دارد.»در واقع براساس تحقیقات جدید، افرادی با گروه‎‏های خونی غیر از O، به میزان 60 تا 80 درصد بیشتر از افرادی با گروه خونی O دچار لخته‎شدن خون می‎شوند. منظور مواردی از لخته‎شدن است که پس از تشکیل شدن در رگ‌خونی به سوی ریه‎ها حرکت کرده و گاهی نتایج ویرانگری برجای می‎گذارند.براساس مطالعات دانشکدۀ بهداشت‎عمومی دانشگاه هاروارد، افرادی با گروه خونی A، B یا AB، در مقایسه با دارندگان گروه خونی O، در معرض خطر بیشتری در ابتلا به بیماری‌ سرخرگ‌های قلبی قرار دارند.

 

دکتر کوشمن البته تصریح می‌کند که اگر دارای گروه خونی غیر از O هستید، خیلی ناراحت نشوید، چرا که با مدیریت عوامل خطرزا در قبال قلب مانند فشار خون بالا، دیابت، تغییر عادات زندگی و استفاده از داروهای مناسب می‌توان به نتیجه‌ای معکوس با پیش‌بینی‌ها دست‌یافت.از سوی دیگر امکان ابتلا به بیماری زخم معده در افراد دارای گروه خونی O بیشتر است.ادگرن معتقد است از آن‎جایی که هر دوی این بیماری‎ها به باکتری به نام هلیکوباکتر پیلوری مرتبط هستند، نتایج تحقیقات می‎بایست به ارتباط گروه خونی با حساسیت‎‏های مختلف به عفونت‎‏های باکتریایی، مرتبط باشد.میزان اثرگذاری گروه خونی در ابتلا به بیماری‏‌های دستگاه گوارش کمتر از آن است که تفاوت خاصی ایجاد کند، اما همه باید برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها، سه عامل مهم سیگار نکشیدن، مصرف نکردن الکل و کاهش وزن را رعایت کنند. 


:: موضوعات مرتبط: گروه خونی , ,
:: برچسب‌ها: گروه خونی ,



مناسب ترین ورزش برای گروه خونی شما
نوشته شده در شنبه 16 دی 1396
بازدید : 28
نویسنده : saeed.bp

تا چه حد درمورد تاثیر گروه خونی در زندگی فردی اطلاع دارید؟ همان‌طورکه همه ما می‌دانیم، تمرینات ورزشی باید براساس سطح تناسب اندام شخص باشد. اگر شما هم مثل خیلی از افراد دیگر‌ عاشق ورزش‌ هستید، پس حتماً تاکنون تست ورزشی انجام داده‌اید، تا ببینید که چه ورزشی برای شما بهتر است.شاید برای شما هم این پرسش پیش بیاید که گروه خونی چه ارتباطی به نوع تمرین ورزشی دارد؟ گروه خونی به‌عنوان یکی از ویژگی‌های منحصر به‌فرد ژنتیکی برای هر شخص محسوب شده و باتوجه به گروه خونی که دارید بدنتان نسبت به غذاها و تمرینات ورزشی که انجام می‌دهید، واکنش نشان خواهد داد.در ادامه، تستی برای شما طراحی کرده که با انجام آن بتوانید براساس گروه خونی‌‌تان، ورزش سودمند و مورد علاقه بدن خود را بشناسید.

 

کسانی‌که دارای گروه خونی O هستند، همان انسان‌های اولیه بوده‌اند که تمام طول روز خود را به شکار گذرانده و با گوشت و پوست حیوانات گذران عمر می‌کرده‌اند.

بهترین تمرینات ورزشی برای گروه خونی Oشما دارای روحیه بسیار قوی و ورزشکاری دارید و بیشتر به‌دنبال ورزش‌هایی برای تقویت بازوها و پاهای‌تان هستید؛ البته به‌خاطر اینکه دیگر عصر حجر تمام شده و کسی به‌دنبال شکار نیست، بهتر است برای برطرف کردن چنین نیاز ذاتی به‌سراغ تمرینات قدرتی شدت بالا مانند تمرینات اینتروال، دویدن و پلایومتریک بروید.بیشتر افرادی‌که دارای گروه خونی O هستند ترجیح می‌دهند که با ورزش، احساسات خود را بروز دهند. گروه خونی O بیشتر از دیگر گروه‌های خونی دیگر،‌ نیاز به ورزش برای تخلیه استرس و هیجانات خود دارد؛ به‌طور کلی ورزش‌های قدرتی، حال شما را خوب خواهد کرد.بهتر است زیاد، کربوهیدرات و لبنیات مصرف نکنید؛ این یعنی همان رژیم غارنشینی یا پالئو!

 

گروه خونی و DNA شما بسیار شبیه به کشاورزان دوران باستان است، با وجود فعالیت روزانه شان بیشتر به دنبال انجام فعالیت های آرام و با شدت کم بوده اند، مثلاً بیشتر ترجیح می دادند تا کشاورزی کنند و گیاهان روییده شده را درو کنند.ورزش‌های قدرتی و شدتی باعث بالا رفتن سطح کورتیزول (که باعث استرس می شود) شده و در نتیجه احساس کوفتگی و گرفتگی عضلانی خواهید داشت. بهترین تمرینات ورزشی برای شما آن دسته از تمریناتی است که به‌آرامی و با تمرکز انجام می‌شود. بنابراین بهتر است به‌دنبال ورزش‌هایی مثل پیلاتس، یوگا، تای چی و تمرینات ایزومتریک باشید.بهتر است در برنامه غذایی خود، میوه و سبزیجات تازه بگنجانید؛ البته ماهی هم انتخاب بسیار خوبی است؛ حتماً ماهی را به برنامه غذایی‌تان اضافه کنید.

 

اجداد شما عشایر بوده و عادت به جابه‌جایی بسیار داشته‌اند. البته یکی دیگر از نکات مهم گروه خونی شما این است که اجدادتان به‌صورت گروهی، سفر می‌کرده‌اند.

بهترین تمرینات پیشنهادی برای گروه خونی B شامل تمرینات هوازی و دوچرخه‌سواری یا تنیس است؛ البته بهتر است این ورزش‌ها را به‌صورت گروهی انجام دهید.

شما یکی از معدود گروه‌های خونی هستید که هیچ مشکلی با لبنیات نخواهید داشت؛ البته گوشت و میوه‌های تازه و سبزیجات نیز برای عملکرد بدنتان بسیار مفید است.

 

گروه خونی شما ترکیبی از گروه خونی A و B بوده و خصلت‌های این دو گروه خونی در گروه خونی شما نیز وجود دارد.بهتر است سمت تمرینات هوازی شدت بالا نروید، زیرا خیلی زود مفاصل و عضلات‌تان دچار گرفتگی خواهد شد؛ بنابراین پیشنهاد ما این است که  ورزش‌های آرامش‌بخش و شدت پایین را دنبال کنید.بهتر است به قدم‌زدن و پیاده‌روی، کوهنوردی، گلف یا کلاس‌های رقص بپردازید. یکی دیگر از ویژگی‌های این گروه خونی، فرو خوردن خشم است، بنابراین کلاس‌های تای چی و یوگا نیز گزینه خوبی خواهد بود.بهتر است رژیم غذایی‌تان سرشار از میوه‌های تازه، سبزیجات و غلات کامل باشد. چنانچه قصد کاهش وزن دارید مصرف گوشت قرمز را کاهش دهید، ولی لبنیات بیشتری مصرف کنید. 


:: موضوعات مرتبط: گروه خونی , ,
:: برچسب‌ها: گروه خونی ,



گروه خونی شما نشانه طول عمر شماست !
نوشته شده در پنج شنبه 14 دی 1396
بازدید : 25
نویسنده : saeed.bp

طبق تحقیقات، افرادی که گروه خونی A، B یا AB دارند، بیشتر احتمال دارد که دچار بیماری‌های قلبی شوند و نسبت به افرادی که گروه خونی O دارند، طول عمر کوتاه‌تری دارند.با این حال، این موضوع بدین معنی نیست که تمام گروه‌های خونی غیر از O باید بیشتر نگران باشند؛ زیرا خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و مدت‌زمان زندگی افراد تحت تأثیر عوامل دیگری مانند ورزش و سلامت عمومی نیز قرار دارد.در این تحقیق دانشمندان حدود 50000 نفر از افراد میان‌سال و کهن‌سال را در شمال شرقی ایران به مدت 70 سال تحت نظر داشتند. دانشمندان متوجه شدند افرادی که گروه خونی غیر از O دارند، 9 درصد بیشتر احتمال دارد در حین مدت تحقیق به دلیل بیماری جان خود را از دست دهند. همچنین دانشمندان دریافتند این افراد 15 درصد بیشتر احتمال دارد که در اثر بیماری‌های قلبی بمیرند. این میزان در مقایسه با افرادی است که گروه خونی O دارند.

 

دانشمندان ارتباط میان گروه خونی افراد و خطر ابتلا به سرطان معده را نیز بررسی کردند. سرطان معده در میان افرادی که در شمال شرقی ایران زندگی می‌کنند، بسیار شایع است. دانشمندان دریافتند افرادی که گروه‌های خونی غیر از O دارند، در مقایسه با افرادی که گروه خونی O دارند، 55 درصد بیشتر به سرطان معده مبتلا می‌شوند.ارتباط میان گروه خونی افراد و میزان ابتلا به بیماری و طول عمر، حتی زمانی که دانشمندان فاکتورهای دیگری مانند سن، جنس، سیگار کشیدن، شرایط اجتماعی-اقتصادی و قومیت‌گرایی را نیز در نظر گرفتند، وجود داشت.

 

تحقیقات قبلی نشان داده بودند افرادی که گروه خونی غیر از O دارند، بیشتر احتمال دارد که به سرطان‌های خاص و بیماری‌های قلبی مبتلا شوند؛ اما هنوز مشخص نبود که آیا گروه خونی با طول عمر افراد ارتباط دارد یا خیر.اطلاعاتی در مورد ویژگی‌های زیستی خون نزدیک به 11000 نفر از افراد شرکت‌کننده، از جمله سطح کلسترول، سطح گلوکز و فشارخون بررسی شد. با این حال، تنها معیارهای خاصی مشخص گردید. به عنوان مثال، افرادی که گروه خونی A دارند، در کل کلسترول بیشتری داشتند و کلسترول LDL آن‌ها که به عنوان کلسترول بد نیز شناخته می‌شود، بیشتر بود


:: موضوعات مرتبط: گروه خونی , ,
:: برچسب‌ها: گروه خونی ,



افراد موفق چه گروه خونی دارند ؟
نوشته شده در پنج شنبه 14 دی 1396
بازدید : 28
نویسنده : saeed.bp

افرادی که گروه خونی آنها O است، در منصب های مهمی مشغول به کار هستند و موفق هستند، اما حقیقت چیست؟ گروه های خونی روشی برای تقسیم بندی خون ها بر پایه وجود یا نبود آنتی ژن های موروثی خاصی روی سطح گلبول های قرمز خون است. بر اساس مهمترین این تقسیم بندی خون انسان ها به چهار دسته AB ،B ،A و O و بر اساس تقسیم بندی دیگر به گروه های مثبت و منفی تقسیم می شود.افراد موفقافرادی که گروه خونی آنها، o است، افراد این گروه نخستین انسانهایی بوده اند که پا به عرصه این جهان گذاشته اند. انسانهای غارنشینی بوده اند که در زمان خویش با شکار حیوانات و استفاده از گوشت و پوست آنها روزگار می گذرانده اند.

 

 این گروه خونی شایعترین گروه خونی در جهان است. افراد با گروه خونی O اهداکنندگان عمومی هستند، چرا که گروههای خونی دیگر از آن مشتق می شوند. پس همه می توانند دریافت کننده آن باشند.افرادی که گروه خونی آنها، o است، بیش از سایر گروه های خونی، مبتلا به کم کاری یا پرکاری تیروئید می شوند و این باعث چاقی یا لاغری بیش از حد این افراد، احساس خستگی و احتباس آب می شود. همچنین افرادی که گروه خونی آنها o است، به دلیل ترشح زیاد اسید معده، بیشتر دچار زخم معده می شوند. 

 

ژاپنی ها به افرادی که گروه خونی آنها o است توجه ویژه ای دارند و معتقدند؛ این افراد، شخصیتی مسئولیت پذیر، متعهد، منظم دارند. از این رو تلاش می کنند تا بیشتر کارمندان خود را از میان افرادی که گروه خونی آنها o است، برگزینند. بهتر است این افراد از مصرف قهوه، کافئین و الکل خودداری کنند؛ زیرا مصرف زیاد این مواد باعث افزایش سطح آدرنالین، نور آدرنالین می شود. افرادی که گروه خونی آنها، o است، از توانائی های خارق العاده ای برخوردارند، اما با هزینه کردن مبالغ زیاد و تصمیم گیری های مهم، دچار استرس می شوند.


:: موضوعات مرتبط: گروه خونی , ,
:: برچسب‌ها: گروه خونی ,



رابطه گروه خونی با شخصیت‌های رفتاری
نوشته شده در سه شنبه 12 دی 1396
بازدید : 33
نویسنده : saeed.bp

گروه خونی A معمولا افرادی خوش‌بین و نیرومند هستند و استعداد آنها در محاسبات بی‌نظیر است، معمولا دچار عصبانیت و رفتار‌های خشن نمی‌شوند و آرامش خود را حفظ می‌کنند اما گروه خونی B غیرقابل پیش‌بینی هستند، پشتکار و اراده قوی آنها کاملا به اثبات رسیده است. گروه خونی AB محتاط اند و رفتار‌های محافظه‌کارانه دارند، گروهی هستند که منطق آنها مثال زدنی است و در آخر گروه خونی O که انسان‌های مهربان و بخشنده هستند و البته بسیار اجتماعی و سیاستمدار که مثبت اندیش هستند و افسوس گذشته را نمی‌خورند.کاشف گروه‌های خونی شاید آن زمان خودش هم به ارتباط بین نوع گروههای خونی و خصوصیات رفتاری شخص پی نبرده بود. اگر بطور خلاصه بخواهیم بگوییم گروه خونی O گروهی است که به تمام گروههای خونی می‌تواند خون اهدا کند اما فقط می‌تواند از هم گروه خود خون بگیرد. گروه خونی A گروهی است که می‌تواند به گروههای AB و A خون اهدا کند و از گروههای خونی A و O خون دریافت کند. گروه خونی B می‌تواند به گروههای AB و B خون اهدا کند و از گروههای خونی B و O خون دریافت کند. همچنین گروه خونی AB، تنها می‌تواند به گروه خونی AB خون اهدا کند ولی از تمام گروههای خونی می‌تواند خون دریافت کند.

 

ناگفته نماند که مهمترین آنتی‌ژن‌های گروههای خونی آنتی‌ژن‌های A و B می‌باشد. وقتی فرد هیچ‌یک از این آنتی‌ژن‌ها را نداشته باشد به گروه خونی O معروف است، بعضی از افراد آنتی‌ژن A و بعضی نوع B و بعضی هم هر دو آنتی‌ژن A و B را دارند. افرادی که گروه خونی آنها A است در سرم خود آنتی‌بادی بر ضد آنتی‌ژن B دارند، افرادی که گروه خونی آنها B است در سرم خود آنتی‌بادی بر ضد آنتی‌ژن A دارند. گروه خونی AB فاقد هرگونه آنتی‌بادی بوده و افرادی که گروه خونی O هستند دارای آنتی‌بادی بر علیه آنتی‌ژن‌های A و B هستند.\ اگر بخواهیم خلاصه‌ای از تفاوت‌های گروههای خونی را عنوان کنیم باید بگوئیم به عنوان مثال افرادی که گروه خونی A دارند سیستم ایمنی و دستگاه گوارش آنها به دلیل مصرف بیشتر گیاهان ضعیف‌تر است و در هضم پروتئین‌های حیوانی دچار مشکل می‌شوند. اینها گروهی هستند که بیشتر مستعد ابتلا به سرطان معده و روده بزرگ هستند.

 

 گروه بعدی افرادی هستند که گروه خونی آنها B است. این افراد میزان سازگاری آنها با هر نوع آب و هوا بالا است و بطور‌کلی از سیستم ایمنی، عصبی و فیزیکی خوبی برخوردارند. این گروه بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های خود‌ایمنی هستند و در برابر بیماری‌های ویروسی بسیار ضعیف‌اند. اما در مقابل دستگاه گوارش آنها تقریبا با هر ماده غذایی سازگار است و به راحتی می‌توانند از لبنیات استفاده کنند و بهتر است از غذاهای دریایی استفاده کنند. گروه خونی O هم قدیمی‌ترین و رایج‌ترین گروه خونی است که بدنشان با گوشت سازگار است. معده این افراد اسید و تمام آنزیم‌های لازم برای هضم پروتئین‌های حیوانی را به اندازه کافی تولید می‌کند. این افراد از سیستم ایمنی قوی و متابولیسم خوب برخوردارند به همین دلیل بیشتر به بیماریهای خود‌ایمنی مبتلا می‌شوند و میزان ابتلا به آلرژی نیز به همین علت در آنها بالاتر است. در آخر گروه خونی AB که ترکیبی از 3 گروه خونی است دستگاه گوارششان به نسبت ضعیف‌تر از دارندگان گروه خونی O است و به راحتی نمی‌توانند پروتئین‌های حیوانی را هضم کنند زیرا مقدار اسید معده آنها کاهش یافته و به قدر نیاز آنزیم ترشح نمی‌کنند. ناگفته نماند که این ویژگی‌ها عمومیت ندارد.


:: موضوعات مرتبط: گروه خونی , ,
:: برچسب‌ها: گروه خونی ,



رابطه گروه خونی و خطر سکته قلبی چیست ؟
نوشته شده در سه شنبه 12 دی 1396
بازدید : 33
نویسنده : saeed.bp

رابطه گروه خونی در حمله قلبی می تواند ناشی از رژیم غذایی نامناسب، سیگار کشیدن، مصرف الکل، فشارخون بالا، سبک زندگی بی تحرک، و سایر عوامل دیگر از جمله موارد ژنتیکی باشد.محققان در یک مطالعه بین المللی دریافتند افراد دارای گروه خونی A، B و AB در مقایسه با گروه خونی O بیشتر در معرض خطر بیماری های قلبی-عروقی، بخصوص سکته قلبی، قرار دارند.یافته های این مطالعه که شامل ۱.۳ میلیون نفر بود حاکی از آن است تمامی افراد دارای گروه خونی بغیر از O، ۹ درصد بیشتر در معرض مشکلات قلبی-عروقی بخصوص سکته قرار دارند.این یافته نشان می دهد گروه خونی باید به عنوان یک فاکتور مهم پیشگیری از مشکلات سلامت قلب در کنار سن، جنسیت، وزن، فشارخون سیستولیک و میزان کلسترول در نظر گرفته شود.

 

با وجودیکه همچنان دلایل ارتباط حمله قلبی و گروه خونی ناشناخته باقی مانده است، اما این گمانه زنی وجود دارد که افراد دارای گروه خونی بغیر از O، ۲۵ درصد بیشتر دارای فاکتور von-will brand (مولفه مهم خونی که منجر به لخته شدن می شود) هستند.رابطه گروه خونی و خطر سکته قلبی چیست؟ همچنین برخی محققان هم دریافته اند که افراد دارای گروه خونی A، B و AB دارای میزان بالاتر پروتئین لخته کردن خون هستند که در نتیجه موجب تجمع بیشتر کلسترول می شود.محققان احتمال می دهند عوامل ژنتیکی نیز در این موضوع دخیل باشند که احتمال ابتلا به سکته را بیشتر می کنند. برای مثال در افرادی که گروه خونی AB دارند، گلبول های قرمز خون با احتمال بیشتری در کنار یکدیگر انباشته می شوند که این عامل خطر سکته را بیشتر می کند.

 

مطالعات جدید پژوهشگران به طور مشخص نشان می دهد که پزشکان باید به گروه خونی به عنوان یک عامل مهم در بروز بیماری های قلبی و عروقی توجه کنند. به این ترتیب در کنار عواملی مانند سن، جنسیت، وزن، فشار خون، کلسترول ؛ سبک زندگی و  ژنتیک باید موضوع گروه خونی را نیز در رابطه با بیماری های قلبی مورد توجه قرار داد.در کنار عوامل پیشین دخیل در حملات قلبی مانند سبک زندگی، ژنتیک؛ ورزش و ... گروه خونی نیز در این رابطه موثر بوده و افراد دارای گروه خونی O کمتر به بیماری ها و حملات قلبی دچار می شوند.


:: موضوعات مرتبط: گروه خونی , ,
:: برچسب‌ها: گروه خونی ,



۴ نوع چای مناسب برای ۴ گروه خونی مختلف
نوشته شده در دو شنبه 11 دی 1396
بازدید : 29
نویسنده : saeed.bp

در این نوشتار ۴ نوع چای مناسب برای ۴ گروه خونی مختلف را به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.نوشیدن چای یکی از عادات قدیمی و بسیار محبوب بسیاری از آدم‌ها است که علاوه بر احساس خوشایند رفع خستگی با توجه به نوع چای مصرفی خاصیت های زیادی هم برای بدن و سلامت می‌تواند داشته باشد. اگر تا به حال از یک نوع خاص چای مصرف می‌کرده‌اید وقت آن رسیده بدانید چای مناسب بدن شما با توجه به گروه خونی تان چیست.

 

۴ نوع چای مناسب برای ۴ گروه خونی :افراد با گروه خونی A افرادی عاطفی و تحلیل گر هستند که زیاد در معرض استرس قرار می‌گیرند. برای این افراد ترکیبی از گل یاس، چای سبز، گل همیشه بهار و آویشن فوق العاده خواهد بود. تا هم استرس کمتری داشته باشند و هم آرامش بیشتری بگیرند.مطلب مرتبط: ۵ چیز که باید از گروه خونی تان بدانیدافراد با گروه خونی B متابولیسم کم کاری دارند. بیماری‌های خود ایمنی، چاقی و اضطراب از جمله بیماریهای آنهاست. این افراد لازم است چای سبز تازه بدون هیچ افزوده‌ای بنوشند تا هم متابولیسم را افزایش دهند و یا چای ساده سیاه بدون هیچ قندی مصرف کنند.

 

گروه خونی AB کسانی هستند درونگرا و با بصیرت‌اند به همین دلیل خیلی استرس ندارند. میل جنسی این افراد کمتر است به همین منظور انواع چای سبز با ترکیب نعناع و پونه، چوب صندل، گزنه برای این افراد مناسب است آنچه که به شدت توصیه می‌شود ترکیب چای سبز و نعنا است که برای آنها بسیار مفید واقع می‌شود.گروه خونی AB ریسک سرطان، آلزایمر، و عارضه‌ی قلبی را بالا می‌برد. گروه خونی O: این افراد باید از مصرف نوشیدنی شیر و گلوتن خودداری کنند. حتی اگر هیچ استرسی نداشته باشند اسید معده آنها به شدت در طول زندگی آزارشان می‌دهد. چای سبز سنجا و زنجبیل برای این افراد فوق العاده است این افراد برای اینکه سیستم گوارشی خود را تقویت کنند همیشه در چایشان زنجبیل داشته باشند.


:: موضوعات مرتبط: گروه خونی , ,
:: برچسب‌ها: گروه خونی ,



گروه های خونی چه زمانی شناسایی شدند ؟
نوشته شده در دو شنبه 11 دی 1396
بازدید : 29
نویسنده : saeed.bp

در سال 1901 میلادی, کارل لاند اشتاینر, ایمونولوژیست آلمانی برای نخستین بار وجود آنتی ژنهایگروه خونی را بر روی گلبولهای قرمز و نیز آنتی بادیهایی بر علیه همان آنتی ژن ها را در سرم انسان ثابت کرد. وی دریافت که سرم برخی افراد قادر به آگلوتینه کردن گلبول های قرمز برخی دیگر از افراد هستند. اما بر روی گلبولهای قرمز همه ی افراد موثر نیستند. او در تجزیه و تحلیل نتایج فهمید که میتوان افراد را از نظر گروههای خونی به گروههای A,B,AB و O تقسیم کرد.اما داستان رژیم‌های غذایی مختص گروه‌ خونی این چنین است:طبق این ادعا, گروه خونی O اولین نوع گروه خونی بود که شناخته شد. در واقع میشود گفت ما درباره ی اجداد شکارچی مان صحبت میکنیم! یعنی 50000 سال قبل از میلاد! با این وجود دکتر آدامو معتقد است که چون نیاکان ما که گروه خونی O داشته اند با رژیم غذایی پرپروتئین و بر پایه ی گوشت زندگی کرده و بقا داشته اند, لذا افراد دارای این گروه خونی هم باید همین روند رژیمی را در پیش بگیرند.

 

سپس گروه خونی A پا به عرصه ی وجود گذاشت! حدود 15000 سال قبل از میلاد. تا این زمان, اجداد شکارچی ما به سمت کشاورزی روی آورده بودند و جوامع مزرعه بنیان را تشکیل داده بودند. شکل گیری و پیدایش گروه خونی A در این زمان به آن معناست که نیاکان ما به خوبی با رژیم غذایی گیاهخواری زندگی شان را سپری میکردند. دکتر آدامو توصیه میکند که گروههای خونی A باید امروزه یک رژیم گیاهخواری را در پیش بگیرند.فرض بر این است که گروه خونی B حدود 10000 سال قبل از میلاد به لطف نیاکان عشایر و چادرنشین ما شکل گرفته است! آنها مزارع را ترک کردند و شروع به گشتن در سرزمینها و کوچ کردن از سرزمینی به سرزمین دیگر کردند و به دنبال آنها تئوری دکتر آدامو هم حرکت کرد! لذا گروه خونی B امروزه میتواند انواع متنوعی از رژیم های غذایی شامل اغلب غذاها مثل گوشت, لبنیات, سبزیجات, غلات و دانه ها را مصرف کند.

 

و سرانجام گروه خونی AB از راه رسید! که حدود یک هزارسال پیش شکل گرفت. دکتر آدامو فکر میکند این نوع گروه خونی به نیاکان ما کمک کرد تا به سمت زندگی مدرن حرکت کنند و این به آن معنی است که مردم با گروه خونی AB میتواند ترکیبی از غذاهای مناسب برای هر دو گروه خونی A و B را مصرف کنند. لذا میتوان گفت طبق این نظریه, برای هر گروه خونی مجموعه ای از غذاهای مفید و ممنوعه وجود دارد.کارشناسان پزشکی در سراسر جهان اتفاق نظر دارند که این تئوری غیرمنطقی است و معتقدند که مطلقا هیچ ارتباطی بین گروه خونی ما و رژیم غذایی که مصرف می‌کنیم وجود ندارد. از طرفی نگرانی هایی وجود دارد که رژیم توصیه شده برای گروه‌های خونیO و A بطور قابل ملاحظه ای محدود است و گروه‌های غذایی اصلی را در خود ندارد. در مدت زمان طولانی این امر می‌تواند منجر به دریافت ناقص مواد مغذی مورد نیاز برای سلامتی شود. به عنوان مثال حذف لبنیات منجر به دریافت ناکافی کلسیم می‌شود که نهایتا شما را در معرض خطر ابتلا به استئوپروز قرار می‌دهد. یا اجتناب از مصرف گوشت که می‌تواند منجر به دریافت پایین آهن و ابتلا به کم خونی شود.

 

بر خلاف ادعای طرفداران این نوع رژیم‌ها در گروه خونی ، ژن O قبل از ژن A و B تشکیل نشده است. بلکه شواهد حاکی از آن است که ژنA اولین ژن شکل گرفته در گروه‌های خونی است و اگرچه بنظر می‌رسد که فراوانی گروه خونی O در جمعیت‌ها بیشتر است, ولی هیچ شاهدی مبنی بر اینکه این گروه خونی, گروه خونی اولین نیاکان بشر بوده است, وجود ندارد.در واقع می‌توان گفت که نکات مثبت زیادی در مورد این رژیم ها وجود ندارد و پایه و اساس این رژیم‌ها بیشتر تخیلات علمی است تا واقعیت‌های علمی. مثلا تصور کنید در خانواده‌ای که هر فرد گروه خونی متفاوتی دارد باید انواع رژیم‌های غذایی مختلف رعایت شود!تبعیت از این رژیم ها یا استفاده از آنها برای کاهش وزن در طولانی مدت میتواند سلامت شما را تهدید کند. با این همه اگر باز هم شما مصمم به رعایت چنین رژیم‌هایی هستید, بهترین کار این است که تنها برای مدت کوتاهی آنها را در پیش بگیرید. مثلا یک هفته و یا کمتر, و از آن به عنوان ضربه ی شروع برای رعایت یک رژیم سالم و طولانی مدت کاهش وزن استفاده کنید.


:: موضوعات مرتبط: گروه خونی , ,
:: برچسب‌ها: گروه خونی ,



ارتباط گروه خونی با سلامت و بیماری ها
نوشته شده در یک شنبه 10 دی 1396
بازدید : 31
نویسنده : saeed.bp

گروه خونی و سلامت رابطه مستقیم دارند ، متخصصان بعد از بررسی های گسترده دریافتند که هر کدام از گروه های خونی در این مورد متفاوتند به طوریکه سوال می شود کدام بیماری برای کدام گروه خونی؟چگونه با توجه به گروه خونی به سلامتی خود پی ببریم.بهترین و موثرترین داروی درمان پیشگیری است در واقع تنها راه واقعی برای ایمن ماندن از بیماری های کشنده  گروه های خونی مختلفی داریم که همه آنها در جزئیاتی مثل ار بی سی پلاسمای خون پلاکت شبیه هستند. گروه های مختلف خونی با آنتی ژن طبقه بندی می شود پروتئین و شکری که بدن ما مصرف می کند تا سلولهای خونی را بشناسد متعلق به این سیستم است.چهار گروه خونی داریم که براساس گفته ی متخصصان بروز برخی از بیماری ها در میان دسته ای از گروه های خونی شایع تر است .

 

گروه های خونی مختلف مواد مغذی مختلفی نیاز دارند مثلا گروه خونی o مشکلات گوارشی دارند گروه خونی A سیستم ایمنی حساس دارند و باید میوه و سبزیجات بیشتری بخورند برای همین است که اغلب این دو گروه خونی را در میان افراد با مشکلات گوارشی می بینیم.نوع گروه خونی روی بارداری خانم ها تاثیر می گذارد ، مطالعات نشان داده خانم هایی که گروه خونی O دارند احتمال باروری پایین تری دارند چون تخمک گذاری در انهاکمتر انجام میشود.مطالعات نشان داده افرادی که گروه خونی AB دارند بیشتر در خطر کم حواسی هستند ، طبق یکی از مطالعات افراد با گروه خونی  82% AB بیشتر از سایرین خطر ابتلا به ازدست دادن حافظه را دارند ؛ در حقیقت ممکن است این گروه های خونی شما را ناراحت و خوشحال عصبانی کنند.

 

افراد با گروه خونی A کورتیزول بیشتری دارند بنابراین استرس شان از حد معمول بیشتر است همچنین افراد گروه خونی O دارند زودتر اعصبانی می شوند. افرادی که گروه خونی O دارند بیشتر در معرض زخم معده هستند چون سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری پادتن ترشح می کند ، افرادی که گروه خونی  O دارند آنتی ژن ترشح می کنند که باعث التهاب تورم زخم معده می شود.مطالعات نشان داده افراد با گروه خونی A، 32 درصد بیشتر در معرض سرطان  هستند و همچنین گروه خونی AB ، 51درصد بیشتر و در گروه خونی B ، 72درصد بیشتر در معرض سرطان هستند.


:: موضوعات مرتبط: گروه خونی , ,
:: برچسب‌ها: گروه خونی ,



آنچه درباره گروه خونی خود نمی دانستید ؟
نوشته شده در یک شنبه 10 دی 1396
بازدید : 33
نویسنده : saeed.bp

انسان‌ها از بسیاری جهات با هم تفاوت دارند. این تفاوت در گروه خونی آنها نیز وجود دارد. فردی که گروه خونی A مثبت دارد، نمی‌تواند از فردی با گروه خونی B منفی خون بگیرد زیرا در این صورت بدنش به شدت واکنش نشان می‌دهد. در مورد موادغذایی نیز همین مساله صادق است، یعنی برخی موادغذایی که بدن بعضی افراد به خوبی می‌پذیرد با دستگاه گوارش برخی دیگر از افراد سازگار نیست. البته در اینکه دستگاه گوارش می‌تواند خود را سازگار کند، شکی نیست اما اگر بدانید چه موادغذایی‌ای با بدن شما سازگارتر هستند، نیازی نیست بی‌دلیل دستگاه گوارشتان را خسته کنید.گروه خونی O، قدیمی‌ترین و رایج‌ترین گروه خونی است که از 50 هزار سال پیش تاکنون در رگ‌های انسان‌ها جریان داشته است. بررسی‌ها نشان داده‌اند گروه خونی انسان‌های اولیهO بوده و با توجه به اینکه آنها بیشتر گوشتخوار بوده‌اند، پس بدنشان با این ماده غذایی سازگار شده است. معده افرادی که گروه خونی O دارند اسید و تمام آنزیم‌های لازم برای هضم پروتئین‌های حیوانی را به اندازه کافی تولید می‌کند. از سوی دیگر، گروه خونی O دهنده جهانی است اما فقط از گروه O می‌تواند خون دریافت کند. از دیگر مزیت‌های این گروه خونی، سیستم ایمنی قوی و متابولیسم خوب است.جالب است بدانید سیستم ایمنی خوب و قوی‌ این گروه، باعث می‌شود بیشتر به بیماری‌های خودایمنی مبتلا شوند و میزان ابتلا به آلرژی نیز به همین علت در آنها بالاتر است. دستگاه گوارش دارندگان گروه خونی O به راحتی با غذاهای جدید سازگار نمی‌شود و جز پروتئین با سایر گروه‌های غذایی مشکل دارد. اگرچه این عدم تحمل را نمی‌توان مسوول بروز مشکلات موثری در این افراد دانست، ولی ظاهرا در مقابل زخم‌های معده و اثنی‌عشر حساسیت بیشتری دارند.

 

از آنجا که دستگاه گوارش افراد دارای این گروه خونی با مصرف پروتئین مشکلی ندارد، میزان چربی دریافتی‌شان بالاست و به همین علت خطر ابتلا به گرفتگی شرایین و ناراحتی‌های قلبی – عروقی در آنها افزایش می‌یابد. به کسانی که گروه خونی‌شان O است، توصیه می‌شود میزان مصرف پروتئین‌های حیوانی را کاهش دهند و سعی کنند سبزی را وارد برنامه غذایی‌شان کنند، در ضمن مراقب مصرف غلات، کلم و سبزی‌های خشک باشند زیرا بدن آنها در هضم گلوتن کمی دچار مشکل است.این گروه خونی از حدود 20 هزار سال پیش یعنی از زمانی که کشاورزی رونق گرفت، پدیدار شد. کشاورزان زندگی خود را از طریق شکار، دامپروری و زراعت می‌گذراندند و گروهی زندگی می‌کردند و فعالیت فیزیکی آنها به نسبت کمتر از پیشینیان خود بود. زندگی جدید، این مردم را با غذاهای گیاهی سازگار کرد و از آنجا که زندگی‌ها گروهی‌تر و بیماری‌ها همه‌گیر شدند، سیستم ایمنی آنها نیز قوی‌تر شد.برعکس سیستم ایمنی، دستگاه گوارش دارندگان گروه خونی A به دلیل مصرف بیشتر گیاهان ضعیف‌تر است و در هضم پروتئین‌های حیوانی دچار مشکل می‌شود. به نظر می‌رسد این افراد در ابتلا به سرطان معده و روده بزرگ از سایر گروه‌های خونی مستعدتر باشند. بیشتر افرادی که گروه خونی A دارند، گیاهخوارند زیرا در هضم گوشت و شیر مشکل دارند. توصیه ما به این افراد مصرف کمتر گوشت و شیر و در عوض مصرف بیشتر سبزی‌ و غلات است.

 

تقریبا 10 هزار سال است که این گروه خونی به وجود آمده و دلیل آن هم به مهاجرت انسان‌ها در پی تغییرات آب‌وهوایی برمی‌گردد. آمار نشان می‌دهد این گروه خونی بیشتر در اروپای شرقی و میان جوامع یهودی شایع است. میزان سازگاری افراد دارای این گروه خونی با هر نوع آب‌وهوا بسیار بالاست و به‌طور کلی از سیستم ایمنی، عصبی و فیزیکی خوبی برخوردارند.دارندگان این گروه خونی نیز همانند گروه خونی O، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های خودایمنی‌اند و در برابر بیماری‌های ویروسی بسیار ضعیف هستند. علاوه بر این، افراد دارنده گروه خونی B، با احتمال بیشتری به عفونت‌های باکتریایی نظیر استرپتوکوک پنومونیه و اشرشیاکولی مبتلا می‌شوند. دستگاه گوارش آنها تقریبا با هر ماده غذایی سازگار است و به‌راحتی می‌توانند لبنیات بخورند.

 

تعداد دارندگان این گروه خونی چندان زیاد نیست. تقریبا هزار سال است که این گروه خونی به وجود آمده و می‌توان گفت ترکیبی از 3 گروه خونی است. گروه خونی AB می‌تواند از هر 3 گروه دریافت داشته باشد اما فقط می‌تواند به گروه خونی خود خون اهدا ‌کند. بدن دارندگان گروه خونی AB با جهان مدرن بسیار سازگار است. دستگاه گوارش آنها به نسبت ضعیف‌تر از دارندگان گروه خونی O است و به‌راحتی نمی‌توانند پروتئین‌های حیوانی را هضم کنند زیرا مقدار اسید معده آنها کاهش یافته و به قدر نیاز آنزیم ترشح نمی‌کنند. با این حال، میزان مصرف گوشت قرمز و موادغذایی مدرن مانند انواع فست‌فود در آنها بالاست. سیستم ایمنی آنها نیز تا حدی ضعیف عمل می‌کند و به همین علت در برابر باکتری‌ها و آلرژن‌ها به‌راحتی از پا درمی‌آیند.ویژگی‌های جسمی‌ای که برای دارندگان گروه‌های خونی ذکر شد، عمومیت ندارد. درست است که گفته می‌شود دارندگان گروه خونی B می‌توانند شیر را به خوبی هضم کنند اما این دلیل نمی‌شود اگر فردی با گروه خونی B به شیر آلرژی دارد، خود را مجبور به مصرف آن کند. در ضمن، اگر گروه خونی شما O است و به‌راحتی می‌توانید پروتئین حیوانی مصرف کنید، قرار نیست در مصرف گوشت قرمز زیاده‌روی کنید. فراموش نکنید که تعادل همیشه حرف اول را می‌زند.


:: موضوعات مرتبط: گروه خونی , ,
:: برچسب‌ها: گروه خونی ,



بازدید : 31
نویسنده : saeed.bp

چه گروه خونی به چه گروه خونی میتواند خون بدهد.گروه خونی که می توانند در مواقع ضروری به هم خون بدهند و تا بتوانند جان انسانی را نجات دهند در ادامه تصاویر و جزئیات بیشترچه گروه خونی به چه گروه خونی میتواند خون بدهد را در سایت سماتک خواهید دید با ما همراه  باشید. جدول تطابق گروه خونی و گروه خونی که به هم میتوانند منتقل شوند و جدول گروه خونی که قابل انتقال به یکدیگر هستند را در زیر ببینید.گروه خونی افراد با هم متفاوت است و هر فرد جزء یکی از چهار گروه خونی می باشند که برای اهدای خون باید زیر مجموعه گروه خونی که میتواند به آنها خون بدهد آگاهی داشته باشد.

 

جدول امکان انتقال خون میان گروه‌های خونی،هر گروه خونی میتواند با یکسری از گروه ها سازگاری داشته و مناسب با خوندهی باشد.چهار گروه خونی A ، B ، AB، O هستند که در جدول زیر تطابق گروه های خونی را با هم مشاهده می کنید.آیا شما میدانید به کدامیک از گروه ها می توانید کمک رکده و خون رسانی کنید ؟سازگاری گروه خونی شما با چه گروه هایی است و شما میتوانید به چه کسانی خون بدهید و از چه کسانی میتونید خون دریافت کنید.گروه خونی با RH متفاوت در دنیا وجود دارند که فقط می توانند به عده ای که مانند خودشان هم گروه باشند خون بدهند و عده ای اندک مانند گروه خونی O می توانند به همه گروه ها خون رسانی نماید ولی فقط از گروه خونی O خون دریافت نماید.

 

 گروه خونی A، می تواند به گروه های AB و A خون اهدا کند و از گروه های خونی A و O خون دریافت کند. گروه خونی B، می تواند به گروه های AB و B خون اهدا کند و از گروه های خونی B و O خون دریافت کند. گروه خونی AB، تنها می تواند به گروه خونی AB خون اهدا کند ، ولی از تمام گروه های خونی می تواند خون دریافت کند. گروه خونی O، به تمام گروه های خونی می تواند خون اهدا کند، اما فقط می تواند از گروه خونی O خون دریافت کند. در شرایط عادی خون های هم گروه به نیازمندان و بیماران تزریق می شود، اما در موقعیت های اضطراری، گروه خونی O به عنوان اهدا کننده عمومی و گروه خونی AB به عنوان گیرنده عمومی محسوب می گردند.


:: موضوعات مرتبط: گروه خونی , ,
:: برچسب‌ها: گروه خونی ,



گروه خونی بمبئی
نوشته شده در شنبه 9 دی 1396
بازدید : 26
نویسنده : saeed.bp

گروه خونی بمبئی ، در ۲۲ آگوست سال ۲۰۰۸ یک بیمار تصادفی با شکستگی استخوان به بیمارستان منتقل شد. او بلافاصله در ICU بستری شد. در طول یک دورۀ ۲ تا ۳ روزه، وی به اندازۀ کافی پایدار بود تا بتواند جراحی انجام دهد. با وجود این، پزشکان به دلیل عدم دسترسی به خون، نمی‌توانستند روی وی جراحی انجام دهند. گروه خونی او رایج نبود. گروه خونی او بمبئی بود و قابل دسترس نبود.بیشتر ما در مورد این گروه خونی اصلا اطلاعی نداریم. گروه خونی بمبئی به این نام رایج است، چون برای اولین بار در شهر بمبئی (Mumbai) کشف شده است. این گروه معمولا با گروه خونی O اشتباه گرفته می‌شود و بارها به دلیل کمبود امکانات لازم در بانک خون، شناخته نشده است. گروه خونی بمبئی با گروه خونی O به دلیل کمبود آنتی ژن H در گویچه‌های قرمز خون، متفاوت است. بمبئی می‌تواند Rh مثبت یا Rh منفی باشد؛ و یکی از نادرترین گروه‌های خونی در هند و هم‌چنین جهان است.

 

گروه خونی یک نفر از هر ۱۷۶۰۰ نفر در هند و یا یک نفر از هر ۲۵ هزار نفر در جهان گروه خونی بمبئی می باشد . هندی‌ها خیلی خوش شانس هستند زیرا فراوانی این گروه در آن ناحیه بیشتر از کل جهان است.اعتقاد بر این است که این گروه خونی ناشی از جهش ژنی در بین جمعیت هندو است و به آرامی در سراسر جهان پخش شده است. شهری مانند بمبئی تنها ۳۵ الی ۴۰ اهداکنندۀ خون با این گروه خونی دارد. در مجموع ۱۷۹ نفر در هند دارای گروه خونی بمبئی هستند.برای آشنایی بیشتر با گروه خونی بمبئی، ابتدا باید جزئیات گروه خونی را درک کنیم.

 

هنگامی که ما می‌گوییم کسی گروه خونی A دارد به این معنی است که آنتی ژن نوع A و آنتی‌بادی B در خون او وجود دارد. افراد با گروه خونی AB هر دو آنتی ژن A و B را در خون خود دارند و هیچ‌گونه آنتی بادی ندارند. افراد با گروه خونی O فقط آنتی بادی A و B را دارند و هیچ‌گونه آنتی‌ژنی ندارند.با این حال، آن‌چه که به طور کلی شناخته شده نیست این است که همه این گروه‌ها دارای آنتی ژن H نیز هستند. تعداد کمی از افراد وجود دارند که آنتی ژن H را نیز در خون خود ندارند. در عوض آنتی‌بادی H را دارند که به هیچ عنوان خون دیگری نمی‌تواند به آن‌ها انتقال داده شود.در برگۀ نتیجۀ بیشتر مراکزی که آزمایش خون انجام می‌دهند، تنها وجود و عدم وجود آنتی‌ژن AB و Rh درخون آزمایش می‌شود. از آن‌جایی که گروه خونی بمبئی نه آنتی‌ژن A و نه آنتی ژن B را دارد، معمولا به عنوان گروه خونی O خوانده می‌شود. بمبئی تنها زمانی شناخته می‌شود که یک تست خاص برای آنتی ژن H انجام شود، و نتیجه بین گروه خونی O و بمبئی متفاوت باشد.

 

 

چه باید کرد وقتی که می‌دانیم که گروه خونی بمبئی برای یکی از آشنایانمان مورد نیاز است؟ آیا باید آن‌ها را رها کرده و فرد را به سرنوشت خود بسپاریم؟ یا می‌توانیم کاری انجام دهیم؟با دنبال کردن این مراحل می‌توان جست‌وجویی برای گروه خونی بمبئی ترتیب داد.۱. برای تمام اعضای0 خانواده و بستگان بیمار آزمایش خون انجام دهید. این احتمال وجود دارد که یکی یا فامیل دیگری این گروه را داشته باشد.۲. درخواست‌های مورد نیاز را در روزنامه‌های پیشنهادی قرار دهید.۳. برای گرفتن خون از شهرهای دیگر حاضر باشید.۴. موثرترین راه بازدید از تمام بانک‌های خون منطقه و هم‌چنین شهرهای بزرگ همسایه است. معمولا بانک‌های خون لیست زیادی از اهداکنندگان را دارند که تا آن تاریخ در بانک، خون اهدا کرده‌اند. از این لیست بزرگ، ۱ یا ۲ مورد ممکن است گروه خون بمبئی باشد.۵. بررسی کنید که آیا واحدی در مرکز گروه خونی بمبئنی در دسترس است. هم‌چنین یک درخواست خون برای این مرکز ارسال کنید. در برخی موارد یک داوطلب با شما تماس گرفته و به شما کمک میکند. 


:: موضوعات مرتبط: گروه خونی , ,
:: برچسب‌ها: گروه خونی ,



بازدید : 28
نویسنده : saeed.bp

تاثیر آلودگی هوا بر افراد با گروه‌ خونی A، B و AB نسبت به گروه خونی O بیشتر است و در نتیجه این افراد بیشتر دچار حمله‌های قلبی و درد در قفسه سینه می‌شوند.محققان هشدار دادند افراد با این گروه‌ خونی حساس بهتر است در مجاورت آلودگی هوا قرار نگیرند، چون هوای آلوده ابتلا به بیماری‌های قلبی را در این افراد افزایش می‌دهد. این اولین تحقیق در مورد ارتباط گروه‌ خونی مختلف با آلودگی هوا است.در این تحقیق اطلاعات 14 سال موسسه مرکز پزشکی سلامت قلب Intermountain در یوتا ایالات متحده مورد بررسی قرار گرفت و نتایج نشان داد خطر حمله قلبی و درد قفسه سینه در افراد با گروه‌ خونی A ، B و AB در مجاورت میزان بالای آلاینده‌ها افزایش می‌یابد.

 

این میزان در گروه‌ خونی O فقط 40 درصد گزارش شده است.دکتر بنجامین هورن اپیدمیولوژیست بالینی و پژوهشگر تحقیق Intermountain از مرکز پزشکی سالتلیک سیتی اظهار کرد: ارتباط بین آلودگی هوا و حملات قلبی در افراد مبتلا به گروه خونی غیر از O نگران‌کننده است و باید نسبت به این موضوع آگاه باشیم.نتایج این تحقیق نشان داد برای پیشگیری از تاثیرات آلاینده‌ها بهتر است در زمان افزایش آلودگی در منزل باشیم.به طور کلی سطح آلودگی هوا باید کمتر از 20 میکروگرم در هر متر مکعب باشد، اما در آلودگی‌های بالا PM2.5 این میزان حدود 60 میکروگرم در متر مکعب افزایش می‌یابد.

 

این تحقیق نشان داد که هر 10 میکروگرم اضافی در بیش از 20 سال خطر ابتلای افراد به بیماری‌های قلبی با گروه‌ خونی A ، B یا AB را 25 درصد و گروه خونی O را 10 درصد افزایش می‌دهد.حدود 55 درصد افراد با گروه خونی A ، B یا AB هستند و بیشتر در معرض مشکلات قلبی قرار دارند، زیرا خون آنها حاوی مقادیر بیشتری از عوامل لخته شدن است.پژوهشگران باور دارند، گروه‌ خونی حساس 75 درصد بیش از دیگر گروه‌ خونی در معرض خطر هستند.سرپرست ارشد این تحقیق می‌گوید: «نتایج به دست آمده از این بررسی می‌تواند به افراد کمک کند تا از خود در برابر آلودگی هوا محافظت کنند و بدانند که تا چه حد در خطر هستند». 


:: موضوعات مرتبط: گروه خونی , ,
:: برچسب‌ها: گروه خونی ,



بازدید : 26
نویسنده : saeed.bp

اصطلاح گروه خونی معمولاً به آنتی ژن‌های سطح سلول‌های خونی و عموماً گلبول‌های قرمز محدود می‌گردد و در حال حاضر حدود ۲۷۰ آنتی ژن گروه خونی تایید شده موجود است که اکثر آن‌ها در یکی از ۲۶ سیستم گروه خونی جای می‌گیرند.سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه گروه‌های خونی بهترین مارکرهای ژنتیکی بوده و نقش عمده‌ای را در نقشه برداری از ژنوم انسانی ایفا نموده‌اند، افزود: به طور معمول خون اهدایی در کشور به طور میانگین به این صورت است.۲۷ درصد، مردم گروه خونی A مثبت و ۳ درصد A منفی، ۲۲ درصد، مردم گروه خونی B مثبت و ۲ درصد، B منفی، ۷ درصد، مردم گروه خونی AB مثبت و ۱ درصد، AB منفی، ۳۴ درصد، مردم گروه خونی O مثبت و ۴ درصد، O منفی بوده‌اند.

 

بیشترین میزان گروه خونی A مثبت در کشور مربوط به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و ایلام است. بیشترین میزان گروه خونی A منفی در کشور مربوط به استانهای آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان است. بیشترین میزان گروه خونی B مثبت در کشور مربوط به استانهای یزد، خراسان جنوبی و کرمان است. بیشترین میزان گروه خونی B منفی در کشور مربوط به استانهای یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی می‌باشد. بیشترین میزان گروه خونی AB مثبت در کشور مربوط به استانهای خراسان جنوبی، خراسان رضوی، یزد و زنجان می‌باشد. بیشترین میزان گروه خونی AB منفی در کشور مربوط به استانهای خراسان رضوی، اردبیل، یزد و سمنان می‌باشد. بیشترین میزان گروه خونی O مثبت در کشور مربوط به استانهای بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان می‌باشد. بیشترین میزان گروه خونی O منفی در کشور مربوط به استانهای ایلام، خراسان جنوبی و یزد است.

  

 بررسی فراوان گروه خونی اصلی در مناطق مختلف جغرافیایی ایران در بین جمعیت اهداکنندگان خون نشان می‌دهد بیش از ۹۰% مردم کشور ما دارای گروه خونی مثبت و کمتر از ۱۰% درصد مردم دارای گروه خونی منفی هستند.در سازمان انتقال خون ایران از خون‌های اهدایی مردم جهت تعیین گروه خونی A,B,O,RH (D) به روش سلولی (سل تایپ) و با استفاده از آنتی A و آنتی B و آنتی O و نیز روش تعیین گروه خون سرمی یا بک تایپ استفاده می‌شود. مهاجرت و ازدواج‌های بین نژاد‌ها و قومیت‌های مختلف عواملی هستند که شیوع گروه‌های خونی را در طول زمان دستخوش تغییرات می‌کنند و موجب بروز تغییرات در شیوع گروه‌های خونی حتی در یک کشور نیز می‌شوند.نتایج تحقیقات پژوهشگران مشخص کرده که نیاز ما به مواد غذایی مشخص، و نیز تنوع فعالیت‌های فیزیکی به نوع گروه خونی ما بستگی دارد و تمام این موارد به صورت رمز در ژن‌های ما ثبت شده است و برای طراحی یک رژیم غذایی مناسب می‌توان از گروه‌های خونی استفاده کرد.

 

گروه خونی O قدیمی‌ترین در تاریخ بشر – گروه گوشت خواران - به گروه خونی O دهنده عمومی گفته می‌شود.دیرینه‌ترین گروه خونی تاریخ گروه خون O است، در طول زمان وقتی آدم‌ها فقط گوشت می‌خوردند، این گروه خونی رایج‌ترین بود. پزشکان به افرادی که دارای این گروه خونی هستند. ((شکارچی)) می‌گویند. افرادی که گروه خونی‌شان O است، در صورتی که استفاده از پروتئین‌های حیوانی را بسیار زیاد کرده، ورزش سخت را هم در کنار آن آغاز کنند، می‌توانند سرعت سوخت و ساز کالری را در بدن خود افزایش دهند. گروه خونی O فراوان‌ترین گروه خونی در دنیا می‌باشد. دارندگان گروه خونی O مستعد ابتلا به بیماری‌های هستند که ناشی از اسید بالای معده است. تغییر دهنده؛ افراد دارنده این گروه خون به عنوان ((کشاورزها)) شناخته می‌شوند و اولین گیاه‌خواران هستند. دارندگان گروه خونی A از میوه‌ها بهره می‌برند.

 

بهتر است اعضای این گروه خونی بیشتر از غذاهای گیاهی مانند سبزیجات و میوه‌ها استفاده کنند و هر چه کمتر غذاهای فراوری بخورند. وقتی پای رژیم غذایی بدون گوشت وسط می‌آید، افراد با گروه خونی A این شانس را دارند که با حذف محصولات سمی از رژیم غذایی شان زودتر وزن کم کنندو به همین خاطر، دارندگان گروه خونی A مستعد ابتلا به بیماری‌های هستند که ناشی از اسید ناکافی در معده است.گروه خونی B دارای متنوع‌ترین سفره غذا هستند . این گروه خونی در میان افرادی که زندگی کوچ نشینی و چادر نشینی دارند، افزایش پیدا کرده است. افرادی که دارای این گروه خونی هستند به کوچ نشینی و چادر نشینی معروفند. سیستم گوارشی این افراد مقاوم است و به همین دلیل غذای شان هم متنوع است. افراد با گروه خونی B باید محصولات لبنی مصرف کنند، کمتر پیش می‌آید که این افراد برای کنترل وزن شان دچار مشکل شوند، اما باید از مصرف محصولات پرکالری بپرهیزند.

 

گروه خونی AB مرموز . از آنجا که گروه خونی AB جوان‌ترین نوع گروه خون است مطالب کمی در موردش مشخص شده، است و دانشمندان به دارندگان گروه خونی AB لقب معما را داده‌اند. افراد این گروه می‌توانند رژیم متنوعی برای خود در نظر بگیرند.مصرف بیشتر محصولاتی که برای دارندگان گروه‌های خونی A و B لازم نیست، برای دارندگان گروه خونی AB هم ضرورتی ندارد، البته استثناهایی هم در این میان وجود دارد، اگر گروه خونی شما AB است و دوست دارید وزن کم کنید، باید از سبزیجات به عنوان مکمل غذایی خود استفاده کنید. اگر به دنبال یک سنگ صبور یا مشاور خوب یا درمانگر می‌گردید که حتی هنگام ناراحتی‌های از شما دلخور نشود مطمئن باشید آن شخص گروه خونی AB است.در آزمایشات قبل از ازدواج، آزمایش گروه خونی ضرورتی ندارد و معمولاً ازدواج از نظر گروه خونی به صورت اتفاقی است.


:: موضوعات مرتبط: گروه خونی , ,
:: برچسب‌ها: گروه خونی ,



خصوصیات گروه خونی
نوشته شده در چهار شنبه 6 دی 1396
بازدید : 35
نویسنده : saeed.bp

کشف گروه خونی و امکان انتقال خون از فرد سالم به فرد بیمار، که جایزه نوبل و عنوان پدر طب انتقال خون را برای این دانشمند به همراه داشت، منجر به نجات زندگی میلیون ها بیمار از طریق دریافت خون های اهدایی گردید.آنتی ژن های گروه خونی بر سطح گلبول های قرمز قرار دارند و شامل ده ها نوع می شوند. مهمترین آنتی ژن های گروه خونی، آنتی ژن های A و B می باشند. برخی افراد آنتی ژن نوع A، برخی نوع B، برخی هر دو آنتی ژن A و B را دارا هستند و برخی نیز هیچ یک از این آنتی ژن ها را ندارند که به گروه خونی O معروف می باشند. به این ترتیب افراد مختلف در گروه خونی AB ،B ،A و O قرار می گیرند.باید توجه داشت که حیوانات و انسان علاوه بر داشتن آنتی ژن های گروه خونی بر سطح خود، ممکن است واحد آنتی بادی بر علیه آنتی ژن های گروه خونی که خود فاقد آن ها نیز هستند، باشند. مثلا افرادی که گروه خونی آنها A است، در سرم خود آنتی بادی بر ضد آنتی ژن B دارند. همچنین افرادی که گروه خونی آن ها B است، در سرم خود آنتی بادی بر ضد آنتی ژن A دارند. واجدین گروه خونی AB فاقد هر گونه آنتی بادی بوده و دارندگان گروه خونی O دارای آنتی بادی بر علیه آنتی ژن های A و B هستند.

 

بروز آنتی ژن های گروه خونی تحت کنترل ژن های خاصی است و به ارث رسیدن آن ها از قوانین ژنتیک تبعیت می کند. بنابر این گروه خونی شما به آنچه که از والدین خود به ارث برده اید، بستگی دارد. درصد توزیع گروه خونی در جمعیت های مختلف، متفاوت است. در ایران 38% افراد دارای گروه خونی O و 33% افراد دارای گروه خونی A و 22% افراد دارای گروه خونی B و تنها 7% افراد دارای گروه خونی AB می باشد. همه گروه خونی با هم سازگار نیستند. دانستن گروه خونی هنگام دریافت و یا پیوند عضو از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. دریافت خون نامتجانس و ناسازگار می تواند به واکنش شدید ایمنی و تخریب گسترده گلبول های قرمز، افت فشار خون، نارسایی کلیوی، شوک، لخته شدن خون، حمله قلبی، تشکیل لخته خون در ریه، سکته مغزی و حتی مرگ گیرنده خون بیانجامد.در سال 1940، "لندشتاینر" که کاشف گروه های اصلی خون بود، به همراه دستیار خود، "وینر" نشان دادند علاوه بر گروه خونی A و B و O، سیستم دیگری به نام Rh (ار- هاش) نیز وجود دارد. هر فردی که عامل Rh را روی گلبول های قرمز خود داشته باشد Rh مثبت و اگر نداشته باشد Rh منفی است. حدود 85 تا 90% ایرانیان Rh مثبت و مابقی Rh منفی هستند.

 

گویچه های سرخ گروه خونی O هیچ آنتی ژنی ندارند و دهنده عمومی محسوب می شوند. بنابراین در مواقع اضطراری می توان خون گروه O را به هر گروه خونی دیگری تزریق نمود. در یک حادثه منجر به خونریزی شدید، زمان بسیار مهم است و گاه نباید منتظر پیدا کردن خون هم گروه ماند و گاهی چه بسا جایز نیست حتی برای تعیین گروه خونی خود مصدوم نیز وقت را تلف کرد. در این گونه موارد، در دسترس بودن خون گروه O می تواند تنها راه نجات باشد. از طرفی دیگر فردی با گروه خونی AB می تواند در مواقع اضطراری با خیالی آسوده از همه گروه خونی دیگر، خون دریافت کند (گیرنده عمومی)، زیرا پلاسمای گروه خونی AB بر ضد هیچ یک از گروه خونی دیگر آنتی بادی ندارد. با همه این ها، در شرایط عادی، تمامی خون هایی را که برای تزریق بکار می بریم باید با خون گیرنده آن، هم گروه باشد و علاوه بر آن آزمایش سازگاری (کراس مچ) نیز برای آنها انجام شده باشد.


:: موضوعات مرتبط: گروه خونی , ,
:: برچسب‌ها: گروه خونی ,



آزمایش گروه خونی
نوشته شده در چهار شنبه 6 دی 1396
بازدید : 28
نویسنده : saeed.bp

آزمایش گروه خونی یکی از آزمایش هایی است که حتماً هر فردی در زندگی آن را انجام دهد تا گروه خونی خود را بداند. دانستن گروه خونی مزایایی دارد و فرد را در شرایط های حساس و بحرانی رخ دادن حادثه، کمک می کند.آزمایش گروه خونی و دانستن آن، حتی می تواند فرد را از مرگ حتمی نجات دهد. چرا آزمایش گروه خونی انجام می دهیم؟ دانستن گروه خونی هر شخص در چه مواردی مؤثر است؟ چگونه باید گروه خونی خود را مشخص کنیم؟ انواع گروه خونی های موجود چه نوع گروه خونی هایی می باشند؟ و …سؤالات بالا از دسته سؤالاتی هستند که ممکن است برای هر شخصی در زندگی پیش بیاید. اول از همه لازم به ذکر است که هر انسان داری یک گروه خونی خاصی است که لازم است هر شخصی گروه خونی خود را بداند.در بسیاری از موارد اورژانسی پیش می آید که بیمار نیاز به تزریق خون دارد و اگر خونی که به بیمار تزریق می شود متفاوت با گروه خونی بیمار باشد، بسیار خطرناک است و ممکن است حتی باعث مرگ بیمار شود. دانستن نوع گروه خونی در خانم های باردار بسیار مهم است. این اهمیت به چه دلیل است؟ عدم تطابق گروه خونی مادر باردار و جنین باعث بروز مواردی همچون ناسازگاری RH در بارداری های دوم به بعد دیده شده است که برای جنین خطرناک و کشنده است.

 

 کاملا روشن است که آزمایش های گروه خونی باید قبل از انتقال خون انجام شود همچنین گروه خونی زنان باردار حتماً باید مشخص باشد. آنتی ژن گروه خونی (ABO) و آنتی ژن RH از مهم‌ترین آنتی ژن های موجود بدن انسان می باشد. این آنتی ژن ها در نوع مثبت و منفی می باشندافرادی که هیچ کدام از این آنتی ژن ها را ندارند دارای گروه خونی O می باشند. حمله به گروه خونی های A وگروه خونی های B وظیفه آنتی بادی های پلاسمای خون افراد گروه خونی O می باشد. گروه خونی O مثبت و گروه خونی O منفی از دسته طبقه بندی های گروه خونی O میباشد.طبق مطالعات انجام شده ایالات متحده 44 درصد افراد (8 درصد گروه خونی O منفی و 37 درصد گروه خونی O مثبت) دارای گروه خونی O می باشند.آخرین نوع گروه خونی, گروه خونی هایی هستند که دارای دو نوع آنتی ژن گروه خونی A و گروه خونی B هستند

 

این نوع گروه خونی را گروه خونی AB می نامند که در ایالات متحده 4 درصد افراد دارای این نوع گروه خونی هستند. گروه خونی AB همچون دیگر گروه های خونی دارای دو نوع مثبت و منفی می باشد. این نوع گروه خونی ها آنتی ژن هایی برای حمله به گروه های خونی دارای آنتی ژن گروه خونی A و گروه خونی B ندارند. در بین تمامی گروه های خونی گروه خونی O منفی دارای هیچ نوع آنتی ژنی نیست و به خاطر همین موضوع است که به آن دهنده جهانی گفته می شود. دهنده جهانی دارای نوعی خاصیت است که با همه گروه های خونی سازگار است.با توجه به مسائلی که در این مطلب در مورد آزمایش های گروه خونی و انواع گروه خونی گفته شد توصیه می شود که هر شخص گروه خونی خود را بداند و در کارت بهداشت و یا دفترچه یادداشت خود و یا کارتی که حاوی اطلاع دقیق و سریع مسائل پزشکی شخص است، نوشته شود. البته نوع گروه خونی در کارت های اهدای عضو و کارت گواهی نامه رانندگی حتما درج می شود و این مسئله برای جلوگیری از ترزیق خون ناسازگار در موارد اورژانسی می باشد.


:: موضوعات مرتبط: گروه خونی , ,
:: برچسب‌ها: گروه خونی ,



گروه خونی شما بیانگر چیست ؟
نوشته شده در سه شنبه 5 دی 1396
بازدید : 36
نویسنده : saeed.bp

تفاوت انواع گروه خونی مختلف به وجود یا عدم وجود پروتئین های ویژه ای به نام آنتی ژن که در فارسی «پادزا» یا «پادگن» نامیده می شوند، بر می گردد.

به گزارش نبض ما به نقل از جام جم، در ایران 38 درصد افراد دارای گروه خونی O و 33% افراد دارای گروه خونی A و 22% افراد دارای گروه خونی B و تنها 7% افراد دارای گروه خونی AB می باشد.گروه خونی اصلی پادگن یا آنتی ژن ماده ای است که می تواند بدن را برای ساخت پادتن تحریک نماید. تقریباً تمامی موادی که به شکل آنتی ژن عمل می کنند، پروتئین های خارجی هستند که از راه عفونت، تزریق و یا روش های دیگر وارد بدن می شوند.«پادتن» یا آنتی بادی ماده ای است که در پاسخ به تحریک یک آنتی ژن در بدن ساخته شده و با آن واکنش نشان می دهد.

 

آنتی ژن های گروه خونی بر سطح گلبول های قرمز قرار دارند و شامل ده ها نوع می شوند. مهمترین آنتی ژن های گروه های خونی، آنتی ژن های A و B می باشند.برخی افراد آنتی ژن نوع A ، برخی نوعB ، برخی هر دو آنتی ژن A و B را دارا هستند و برخی نیز هیچ یک از این آنتی ژن ها را ندارند که به گروه خونی O معروف می باشند. به این ترتیب افراد مختلف در گروه های خونیAB ، B ، A و O قرار می گیرند.باید توجه داشت که حیوانات و انسان علاوه بر داشتن آنتی ژن های گروه های خونی بر سطح خود، ممکن است واجد آنتی بادی بر علیه آنتی ژن های گروه خونی که خود فاقد آن ها نیز هستند ، باشند.مثلا افرادی که گروه خونی آنها A است، در سرم خود آنتی بادی بر ضد آنتی ژن B دارند. همچنین افرادی که گروه خونی آن ها B است، در سرم خود آنتی بادی بر ضد آنتی ژن A دارند.

 

واجدین گروه خونی AB فاقد هر گونه آنتی بادی بوده و دارندگان گروه خونی O دارای آنتی بادی بر علیه آنتی ژن های A و B هستند.بروز آنتی ژن های گروه های خونی تحت کنترل ژن های خاصی است و به ارث رسیدن آن ها از قوانین ژنتیک تبعیت می کند بنابراین گروه خونی شما به آنچه که از والدین خود به ارث برده اید، بستگی دارد. درصد توزیع گروه های خونی در جمعیت های مختلف، متفاوت است.همه گروه های خونی با هم سازگار نیستند. دانسـتن گروه خونی هنگام دریـافـت و یـا پـیـوند عضـو از اهـمیت بالایی برخوردار می باشد.دریافت خون نـامتـجـانس و ناسازگار می تواند به واکنش شدید ایمنی و تخریب گسترده گلبول های قرمز، افت فشار خون، نارسایی کلیوی، شوک، لخته شدن خون، حـمـله قلبی، تشکیل لخته خون در ریه، سکته مغزی و حتی مرگ گیرنده خون بیانجامد.


:: موضوعات مرتبط: گروه خونی , ,
:: برچسب‌ها: گروه خونی ,



بازدید : 26
نویسنده : saeed.bp

90 درصد از مردم، گروه خونی مثبت دارند و سازمان انتقال خون به تمامی گروه‌های خونی مثبت و منفی نیاز دارد. گروه خونی O+ فراوان‌ترین گروه خونی در بین مردم است و 33 تا 34 درصد از مردم دارای این گروه خونی هستند.وی افزود: همچنین 25 تا 26 درصد از مردم گروه خونی A+، حدود 24 درصد از مردم گروه خونی B+، حدود 7 تا 8 درصد از مردم گروه خونی AB+، حدود 3 تا 4 درصد دارای گروه خونی O منفی، حدود 2 تا 3 درصد A منفی و کمتر از یک درصد از آنها گروه خونی AB منفی دارند.

 

حاجی بیگی از گروه خونی AB منفی به عنوان نادرترین گروه خونی در بین مردم یاد کرد و گفت: مردم حتما باید گروه خونی خود را بدانند و در برخی موارد که عنوان می‌شود خون کمیاب می‌شود، هیچ فردی مقصر نیست؛ زیرا برخی از گروه‌های خونی کمیاب و نادر هستند و در استان تهران ممکن است بین یکهزار نفر اهداکننده خون، 2 تا 3 نفر دارای گروه خونی AB منفی باشند.سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: در سال‌های گذشته همزمان با ماه مبارک رمضان، مراکز اهدای خون با کاهش مراجعه مردم روبرو می‌شد و از طرفی چند سالی بود که فاصله بین افطار تا سحر کوتاه بود، اما امسال مراکز انتقال خون سراسر کشور با ذخیره خونی بسیار خوبی وارد ماه مبارک رمضان شدند.

 

این گروه خونی شاید بیش از هزار سال نیست که پیدا شده است و فقط ۲ الی ۵ درصد از جمعیت کل جهان دارای این گروه خونی می باشند. گروه خونی AB با طبع صفرا در طب سنتی مطابقت دارد و معادل عنصر آتش می باشد. شناخت آنها کمی دشوار است، زیرا خصوصیات اخلاقی آنها تلفیقی از سایر گروههای خونی است. به این گروه، گروه دریافت کننده عمومی هم می گویند، زیرا می تواند از هر 3 گروه خونی خون دریافت کند، اما فقط می تواند به گروه خونی خود خون اهدا کند. بدن دارندگان گروه خونی AB با جهان مدرن بسیار سازگار است. از خواص این گروه همراه شدن خواص گروه خونی A و گروه خونی B با هم است. از آنجایی که این گروه خونی جنبه هایی از گروه خونی A و گروه خونی B را دارد، دارای حساسیتهای گروه خونی A و تواناییهای سازمانی گروه خونی B هستند. .


:: موضوعات مرتبط: گروه خونی , ,
:: برچسب‌ها: گروه خونی ,



بازدید : 32
نویسنده : saeed.bp

آیا می دانید که چه نوع غذاها و خوردنی هایی متناسب با نوع گروه خونی شما هستند و با توجه به گروه خونی خودتان چه غذاهایی باید بخورید و یا از مصرف چه خوردنی هایی باید پرهیز کنید؟متخصصان تغذیه در پاسخ به این سوال می گویند؛ هر گروه خونی در زمان متفاوتی از تاریخ تکامل بشری، شکل گرفته است و بنابراین ما باید رژیم های غذایی خود را مطابق با رژیم غذایی اجدادمان در زمان تکامل گروه خونی مشابه در بدن آن ها هماهنگ کنیم.آن ها تاکید دارند: اگر غذاهایی را بخورید که متناسب و سازگار با گروه خونی خودتان هستند، می توانید به راحتی آن ها را هضم کنید، وزنتان کاهش یابد و سلامت و شادی بیشتری را تجربه کنید.

 

افرادی که گروه خونی آن ها «O» است، در واقع قدیمی ترین گروه خونی را به لحاظ سابقه تکامل بشری دارند و بنابراین با این گروه خونی اگر از رژیم غذایی یک شکارچی مثل اجداد انسان در آن زمان پیروی کند، احساس بهتری خواهد داشت.این افراد تمایل دارند که سطح زیادی از انرژی را دریافت کنند و بسیار سازمان یافته هستند.

برای افراد با گروه خونی «O» توصیه می شود که رژیم غذایی حاوی پروتئین زیادی باشند و اگر این گروه فقط سبزی خوار باشند، دائم احساس گرسنگی می کنند و در نتیجه به خوردن تنقلات روی می آورند که در نتیجه با مشکلاتی در میزان قند خون و متابولیسم مواجه خواهند شد. این افراد می توانند آزادانه گوشت لخم و ماهی مصرف کنند، اما از خوردن زیاد لبنیات یا کربوهیدارت ها باید خودداری کنند.

 

در مورد گروه خونی «B» نیز، هیچ گروه خونی دیگری به اندازه «B» مظهر میانه روی نیست. این گروه خونی در زمانی تکامل یافته که انسان ها بیشتر سفر می کردند و بنابراین گوشت، سبزیجات و غلات به شیوه ای متعادل تر مصرف می شده اند.اگر گروه خونی شما «B» است، باید بدانید که به طور کلی طبعی قوی تر و سالم تر دارید و بسیار واقع بین و عمل گرا هستید.برای افرادی که گروه خونی «B» دارند، رژیم غذایی ترکیبی از رژیم گروه خونی «A» و «O» است.یعنی از هر چیزی می توانند کمی بخورند و این گروه به طور کلی خوش شانس تر هستند، چون راحت تر می توانند وزن از دست بدهند.

 

گروه خونی «B» می توانند به راحتی گوشت، ماهی، قهوه، سبزیجات و غلات عاری از گندم استفاده کنند و از خوردن غذاهای فرآوری شده باید خودداری کنند.این افراد بهتر است تمرینات ورزشی ملایمی را انجام دهند که هم از جسم و هم از مغزشان استفاده کنند و اما در مورد گروه خونی «A» باید گفت که این گروه خونی کمی دیرتر از گروه خونی «O» تکامل یافته است، یعنی زمانی که بشر به جای شکار، کشاورزی می کرده است.بنابراین افراد با گروه خونی «A»، پروتئین کمتر، اما غلات بیشتر احتیاج دارند. گروه خونی «A» اغلب خلاقیت بالایی دارند و در عین حال که بسیار حساس هستند، می توانند حلال مشکلات خوبی هم باشند. این اشخاص باید گوشت کمتر، اما سبزیجات بیشتر بخورند.آن ها در مصرف مغز خشکبار، دانه ها، غلات، پاستا، میوه و سبزیجات کاملا آزاد هستند، اما در خوردن لبنیات به ویژه اگر آلرژی دارند و نیز از مصرف زیاد گوشت، باید پرهیز کنند.

 

افراد با گروه خونی «A» نسبت به «O» به فعالیت و تحرک کمتری نیاز دارند و برای آن ها فقط 30 دقیقه نرمش آرام در روز مثل یوگا، تای چی یا پیاده روی در فضای آزاد، بسیار مناسب است و بالاخره گروه خونی «AB» که ترکیبی از گروه «A» و گروه «B» است و افراد با گروه خونی «AB» می توانند ترکیبی از رژیم غذایی هر دو گروه را داشته باشند.این افراد دارای خلاقیت هستند و مغز خوبی برای تجارت و کنار آمدن و سازگاری با مردم دارند. این گروه باید از خوردن زیاد گوشت پرهیز کنند و همیشه در رژیم غذایی خود سبزیجات را بگنجانند.بهترین خوردنی ها برای گروه خونی «AB» ماهی، سبزیجات، کربوهیدارت ها و غلات است، اما گوشت زیادی برای این گروه مفید نیست و باید از آن پرهیز کنند.از نظر فعالیت بدنی به این گروه توصیه می شود که ترکیبی از فعالیت های آرام مثل یوگا و نیز جلساتی از تمرینات اندکی پرتحرک تر مثل پرش سبک را داشته باشند.


:: موضوعات مرتبط: گروه خونی , ,
:: برچسب‌ها: گروه خونی ,



ارتباط مصرف سویا با گروه خونی
نوشته شده در دو شنبه 4 دی 1396
بازدید : 30
نویسنده : saeed.bp

مصرف لوبیا سویا و کلیه فراورده های سویا برای گروه خونی B توصیه نمی شودخواص سویا برای گروه خونی O: افراد دارنده گروه خونی O می بایست مصرف لبنیات خود را محدود نمایند زیرا سیستم گوارشی آنان قادر به هضم آسان این دسته از خوراکی ها نیست به همین منظور توصیه می شود از شیر سویا و پنیر سویا استفاده نمایند.

گروه خونی A و خواص سویا: لوبیا سویا منبع غنی پروتئین برای دارندگان گروه خونی A است و به دلیل لکتین موجود در لوبیا قرمز که عامل چاقی در این گروه خونی است مصرف سویا توصیه می شود.

 

مضرات و خواص سویا برای گروه خونی B: مصرف لوبیا سویا و کلیه فراورده های سویا برای گروه خونی B توصیه نمی شود و گروه خونی AB می تواند در رژیم غذایی خود جو دوسر و سویا را جایگزین گندم و ذرت نماید.تاثیر خواص سویا برای گروه های خونی A و AB: در کل سویا و فراورده های آن برای دارندگان گروه های خونی A و AB بسیار سودمند است.سویا می تواند در حفظ سلامت قلب، استخوان ها، غده پروستات و سیستم ایمنی بدن نقش مهمی را ایفا کند

 

افراد دارنده گروه خونی O می بایست مصرف لبنیات خود را محدود نمایند زیرا سیستم گوارشی آنان قادر به هضم آسان این دسته از خوراکی ها نیست به همین منظور توصیه می شود از شیر سویا و پنیر سویا استفاده نمایند. لوبیا سویا منبع غنی پروتئین برای دارندگان گروه خونی A است و به دلیل لکتین موجود در لوبیا قرمز که عامل چاقی در این گروه خونی است مصرف سویا توصیه می شود. مصرف لوبیا سویا و کلیه فراورده های سویا برای گروه خونی B توصیه نمی شود و گروه خونی AB می تواند در رژیم غذایی خود جو دوسر و سویا را جایگزین گندم و ذرت نماید.در کل سویا و فراورده های آن برای دارندگان گروه های خونی A و AB بسیار سودمند است.


:: موضوعات مرتبط: گروه خونی , ,
:: برچسب‌ها: گروه خونی ,



شناسایی دو گروه خونی جدید پس از یک دهه!
نوشته شده در یک شنبه 3 دی 1396
بازدید : 32
نویسنده : saeed.bp

در کنار گروه خونی A، B، AB یا O مثبت و منفی، اکنون دانشمندان دانشگاه ورمونت موفق به شناسایی دو گروه خونی جدید شده اند که می تواند جان هزاران انسان را نجات بخشد. به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شناسایی دو گروه خونی «لنگریس (Langereis)» و «جونیور(Junior)» از مزیت های پزشکی بزرگی در حوزه های انتقال خون و پیوند اندام و همچنین رشد جنین و مبارزه با سرطان برخوردار خواهد بود.برایان بالیف، زیست شناس دانشگاه ورمونت سرپرست این پژوهش که معمای دو گروه خونی جدید را بر عهده دارد، اظهار کرد: به نظر می رسد که بیش از ۵۰ هزار ژاپنی از گروه خونی «جونیور» منفی برخوردار بوده و ممکن است با مشکلات انتقال خون یا ناسازگاری مادر و جنین روبه رو باشند.در نسخه ماه فوریه ماه نیچر جنتیکس، این محققان به گزارش کشف خود از دو پروتئین بر روی سلولهای قرمز خون پرداخته اند که مسؤولیت این گروههای خونی نادر را بر عهده دارند.

 

پروفسور بالیف موفق به شناسایی دو مولکول به عنوان پروتئین های ویژه انتقال با نامهای ABCB۶ و ABCG۲ شده است.به گفته وی تا پیش از این تنها ۳۰ پروتئین به عنوان مسؤول یک گروه خونی اولیه شناسایی شده بودند که اکنون این میزان به ۳۲ رسیده است.کشف این دو گروه خونی جدید از آن جایی از اهمیت بیشتری برخوردار می شود که آخرین گروه های خونی کشف شده متعلق به بیش از یک دهه پیش بوده اند.هر دو پروتئین جدید همچنین با مقاومت در برابر داروی ضد سرطان مرتبط هستند؛ از این رو این نتایج ممکن است از کاربردهای جدیدتری برای درمانهای پیشرفته سرطانها مانند سرطان پستان برخوردار باشند.بالیف در یک تلاش بین المللی با کمک دانشمندان ژاپنی به بررسی پروتئین هایی که توسط همتایان فرانسوی خود در موسسه ملی انتقال خون فرانسه پالایش شده بودند، پرداخت.

 

این موسسه انتقال خون، تا کنون ۲۸ گروه خونی دیگر را در کنار گروه های خونی معمول A، B، AB و O به رسمیت شناخته است. این گروه ها از اسامی جالبی مانند دیگو، دافی و لوتری برخوردار بوده و اکنون لنگریس و جونیور نیز به آنها اضافه شده اند.اگرچه آنتیگون های این دو گروه خونی جدید در دهه های پیش در زنان باردار مبتلا به مشکل وضع حمل کودکان دارای گروه های خونی ناسازگار شناسایی شده بودند، اما اساس ژنتیکی این آنتی ژنها تاکنون ناشناخته باقی مانده بود.در نتیجه احتمالا افراد زیادی با گروه خونی های لنگریس یا جونیور مثبت و منفی وجود دارند که خود از آن بی خبر هستند و تفاوت میان مرگ و زندگی اکنون می تواند با یک آزمایش ساده مشخص شود


:: موضوعات مرتبط: گروه خونی , ,
:: برچسب‌ها: گروه خونی ,



بازدید : 27
نویسنده : saeed.bp

لزوم آگاهی از گروه خونی خود هنگامی دوچندان ضرورت می یابد که فرد بیمار دارای خون نادر باشد در این صورت به خاطر کمیاب بودن آن، ممکن است با مشکلات زیادی هنگام درمان و معالجه روبه رو شود.پزشکان معتقدند شناسایی گروه های نادر خونی پیش از بروز مشکل می تواند جان بیمار را از مشکلات احتمالی در مواقع بحرانی نجات دهد.برای آگاهی از گروه خونی خود کافی است به یکی از پایگاه های انتقال خون مراجعه کنید تا پس از اهدای مقداری خون، از گروه خونی خود آگاه شوید.

 

گروه خونی شماری از افراد با ملیت های مختلف در دنیا، به گروه خونی نادر مشهور است. این افراد فقط می توانند خون خود را در اختیار فرد مشابه خود قرار دهند و نمی توانند خونشان را به گروه های خونی شناخته شده اهدا کنند.هرچند در ایران شمار افرادی که گروه خونی نادر دارند درصدشان بسیار اندک است، اما باید بدانند که در صورت نیاز به خون، تنها می توانند از گروه خونی خود استفاده کنند.

 

در حقیقت خون فردی نادر است که مشابه گروه خونی  وی در جمعیت هزار نفری، فقط در یک نفر وجود داشته باشد. خون خیلی نادر نیز متعلق به فردی است که در یک جمعیت ۱۰ هزار نفری تنها یک نفر مشابه خونش داشته باشد. خون های نادر پس از پردازش منجمد شده و برای استفاده های ضروری به مدت ۱۰ سال در فریزرها ذخیره می شود.در حال حاضر شمار افراد با خون های نادر در سازمان انتقال خون ایران، بیش از یکصد نفر است. شناسایی زنان دارای گروه خونی نادر هنگام بارداری یا زایمان امکان پذیر خواهد بود که این امر می تواند تبعاتی به دنبال داشته باشد، بنابر این لازم است که افراد زودتر از گروه های خونی خودآگاه شوند.


:: موضوعات مرتبط: گروه خونی , ,
:: برچسب‌ها: گروه خونی ,



بازدید : 26
نویسنده : saeed.bp

به زنان دارای گروه خونی o  توصیه شود زودتر به فکر بچه دار شدن باشند، اما کارشناسان می گویند قبل از رسیدن قاطعانه به چنین نتیجه ای، به تحقیقات بیشتری نیاز است.تحقیقات جدید نشان داد زنان دارای گروه خونی o با بالا رفتن سن دارای مشکلات بیشتری در باروری می شوند.این نخستین تحقیقی است که نشان می دهد گروه خونی زنان می تواند بر شانس بارداری آن ها تأثیرگذار باشد.محققان با تحقیق بر روی گروهی از زنانی که برای باروری تحت درمان بودند به این نتیجه رسیدند که زنان دارای گروه خونی o از نظر کمی و کیفی با تخمک های ضعیف تری روبرو هستند.در مقابل زنان دارای گروه خونی a از نظر کمی و کیفی تخمک های بهتری را دارا بوده اند.

 

این یافته ها می تواند منجر به این شود که به زنان دارای گروه خونی o  توصیه شود زودتر به فکر بچه دار شدن باشند، اما کارشناسان می گویند قبل از رسیدن قاطعانه به چنین نتیجه ای، به تحقیقات بیشتری نیاز است.گروه های خونی o و a دو گروه خونی رایج در میان مردم بریتانیا است که حدود 44 درصد مردم دارای گروه خونی o و حدود 42 درصد دارای گروه خونی  a هستند.دکتر ادوارد نجات از دانشکده آلبرت انیشیتن دانشگاه پزشکی نیویورک می گوید این تحقیقات بر روی زنانی انجام شده که در برنامه های دانشگاه ییل تحت درمان باروری قرار گرفته بودند.افراد دارای گروه خونی a دارای آنتی ژن a هستند، پروتئینی در دیواره سلول که در افراد دارای گروه خونی o وجود ندارد.

 

 

در صورتی که گروه خونی مادر منفی ، گروه خونی مثبت و گروه خونی فرزند اول نیز مثبت باشد ، مادر نسبت به آنتی ژن Rh حساس شده است. در این شرایط با استفاده از آمنیوسنتز ابتدا تلاش می شود گروه خون جنین را مشخص کنیم. اگر گروه خون جنین در بارداری دوم منفی باشد ، جای هیچ گونه نگرانی نیست. اما اگر گروه خون جنین مثبت باشد ، سطح آنتی بادی های بدن مادر به طور مداوم در طول بارداری پایش می شود. چنانچه افزایش چشمگیری در میزان آنتی بادی های خون مادر رخ داد ، با استفاده از سونوگرافی جنین را تحت نظر قرار می دهیم.


:: موضوعات مرتبط: گروه خونی , ,
:: برچسب‌ها: گروه خونی ,



آنچه درباره گروه خونی تان نمی دانستید
نوشته شده در شنبه 2 دی 1396
بازدید : 31
نویسنده : saeed.bp

انسان‌ها از بسیاری جهات با هم تفاوت دارند. این تفاوت در گروه خونی  آنها نیز وجود دارد. فردی که گروه خونی A مثبت دارد، نمی‌تواند از فردی با گروه خونی B منفی خون بگیرد زیرا در این صورت بدنش به شدت واکنش نشان می‌دهد. در مورد موادغذایی نیز همین مساله صادق است، یعنی برخی موادغذایی که بدن بعضی افراد به خوبی می‌پذیرد با دستگاه گوارش برخی دیگر از افراد سازگار نیست. البته در اینکه دستگاه گوارش می‌تواند خود را سازگار کند، شکی نیست اما اگر بدانید چه موادغذایی‌ای با بدن شما سازگارتر هستند، نیازی نیست بی‌دلیل دستگاه گوارشتان را خسته کنید.گروه خونی O، قدیمی‌ترین و رایج‌ترین گروه خونی است که از 50 هزار سال پیش تاکنون در رگ‌های انسان‌ها جریان داشته است. بررسی‌ها نشان داده‌اند گروه خونی انسان‌های اولیهO بوده و با توجه به اینکه آنها بیشتر گوشتخوار بوده‌اند، پس بدنشان با این ماده غذایی سازگار شده است. معده افرادی که گروه خونی O دارند اسید و تمام آنزیم‌های لازم برای هضم پروتئین‌های حیوانی را به اندازه کافی تولید می‌کند. از سوی دیگر، گروه خونی O دهنده جهانی است اما فقط از گروه O می‌تواند خون دریافت کند. از دیگر مزیت‌های این گروه خونی، سیستم ایمنی قوی و متابولیسم خوب است.جالب است بدانید سیستم ایمنی خوب و قوی‌ این گروه، باعث می‌شود بیشتر به بیماری‌های خودایمنی مبتلا شوند و میزان ابتلا به آلرژی نیز به همین علت در آنها بالاتر است. 

 

دستگاه گوارش دارندگان گروه خونی O به راحتی با غذاهای جدید سازگار نمی‌شود و جز پروتئین با سایر گروه‌های غذایی مشکل دارد. اگرچه این عدم تحمل را نمی‌توان مسوول بروز مشکلات موثری در این افراد دانست، ولی ظاهرا در مقابل زخم‌های معده و اثنی‌عشر حساسیت بیشتری دارند.از آنجا که دستگاه گوارش افراد دارای این گروه خونی با مصرف پروتئین مشکلی ندارد، میزان چربی دریافتی‌شان بالاست و به همین علت خطر ابتلا به گرفتگی شرایین و ناراحتی‌های قلبی – عروقی در آنها افزایش می‌یابد. به کسانی که گروه خونی‌شان O است، توصیه می‌شود میزان مصرف پروتئین‌های حیوانی را کاهش دهند و سعی کنند سبزی را وارد برنامه غذایی‌شان کنند، در ضمن مراقب مصرف غلات، کلم و سبزی‌های خشک باشند زیرا بدن آنها در هضم گلوتن کمی دچار مشکل است. این گروه خونی از حدود 20 هزار سال پیش یعنی از زمانی که کشاورزی رونق گرفت، پدیدار شد. کشاورزان زندگی خود را از طریق شکار، دامپروری و زراعت می‌گذراندند و گروهی زندگی می‌کردند و فعالیت فیزیکی آنها به نسبت کمتر از پیشینیان خود بود. زندگی جدید، این مردم را با غذاهای گیاهی سازگار کرد و از آنجا که زندگی‌ها گروهی‌تر و بیماری‌ها همه‌گیر شدند، سیستم ایمنی آنها نیز قوی‌تر شد.

 

برعکس سیستم ایمنی، دستگاه گوارش دارندگان گروه خونی A به دلیل مصرف بیشتر گیاهان ضعیف‌تر است و در هضم پروتئین‌های حیوانی دچار مشکل می‌شود. به نظر می‌رسد این افراد در ابتلا به سرطان معده و روده بزرگ از سایر گروه‌های خونی مستعدتر باشند. بیشتر افرادی که گروه خونی A دارند، گیاهخوارند زیرا در هضم گوشت و شیر مشکل دارند. توصیه ما به این افراد مصرف کمتر گوشت و شیر و در عوض مصرف بیشتر سبزی‌ و غلات است.تقریبا 10 هزار سال است که این گروه خونی به وجود آمده و دلیل آن هم به مهاجرت انسان‌ها در پی تغییرات آب‌وهوایی برمی‌گردد. آمار نشان می‌دهد این گروه خونی بیشتر در اروپای شرقی و میان جوامع یهودی شایع است. میزان سازگاری افراد دارای این گروه خونی با هر نوع آب‌وهوا بسیار بالاست و به‌طور کلی از سیستم ایمنی، عصبی و فیزیکی خوبی برخوردارند.دارندگان این گروه خونی نیز همانند گروه خونی O، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های خودایمنی‌اند و در برابر بیماری‌های ویروسی بسیار ضعیف هستند. علاوه بر این، افراد دارنده گروه خونی B، با احتمال بیشتری به عفونت‌های باکتریایی نظیر استرپتوکوک پنومونیه و اشرشیاکولی مبتلا می‌شوند. دستگاه گوارش آنها تقریبا با هر ماده غذایی سازگار است و به‌راحتی می‌توانند لبنیات بخورند.تعداد دارندگان این گروه خونی چندان زیاد نیست. 

 

تقریبا هزار سال است که این گروه خونی  به وجود آمده و می‌توان گفت ترکیبی از 3 گروه خونی است. گروه خونی AB می‌تواند از هر 3 گروه دریافت داشته باشد اما فقط می‌تواند به گروه خونی خود خون اهدا ‌کند. بدن دارندگان گروه خونی AB با جهان مدرن بسیار سازگار است. دستگاه گوارش آنها به نسبت ضعیف‌تر از دارندگان گروه خونی O است و به‌راحتی نمی‌توانند پروتئین‌های حیوانی را هضم کنند زیرا مقدار اسید معده آنها کاهش یافته و به قدر نیاز آنزیم ترشح نمی‌کنند. با این حال، میزان مصرف گوشت قرمز و موادغذایی مدرن مانند انواع فست‌فود در آنها بالاست. سیستم ایمنی آنها نیز تا حدی ضعیف عمل می‌کند و به همین علت در برابر باکتری‌ها و آلرژن‌ها به‌راحتی از پا درمی‌آیند.ویژگی‌های جسمی‌ای که برای دارندگان گروه‌های خونی ذکر شد، عمومیت ندارد. درست است که گفته می‌شود دارندگان گروه خونی B می‌توانند شیر را به خوبی هضم کنند اما این دلیل نمی‌شود اگر فردی با گروه خونی B به شیر آلرژی دارد، خود را مجبور به مصرف آن کند. در ضمن، اگر گروه خونی شما O است و به‌راحتی می‌توانید پروتئین حیوانی مصرف کنید، قرار نیست در مصرف گوشت قرمز زیاده‌روی کنید. فراموش نکنید که تعادل همیشه حرف اول را می‌زند.


:: موضوعات مرتبط: گروه خونی , ,
:: برچسب‌ها: گروه خونی ,