کدام گروه خونی در برابر آلودگی هوا آسیب پذیرتر هستند ؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 31
نویسنده : saeed.bp

تاثیر آلودگی هوا بر افراد با گروه‌ خونی A، B و AB نسبت به گروه خونی O بیشتر است و در نتیجه این افراد بیشتر دچار حمله‌های قلبی و درد در قفسه سینه می‌شوند.محققان هشدار دادند افراد با این گروه‌ خونی حساس بهتر است در مجاورت آلودگی هوا قرار نگیرند، چون هوای آلوده ابتلا به بیماری‌های قلبی را در این افراد افزایش می‌دهد. این اولین تحقیق در مورد ارتباط گروه‌ خونی مختلف با آلودگی هوا است.در این تحقیق اطلاعات 14 سال موسسه مرکز پزشکی سلامت قلب Intermountain در یوتا ایالات متحده مورد بررسی قرار گرفت و نتایج نشان داد خطر حمله قلبی و درد قفسه سینه در افراد با گروه‌ خونی A ، B و AB در مجاورت میزان بالای آلاینده‌ها افزایش می‌یابد.

 

این میزان در گروه‌ خونی O فقط 40 درصد گزارش شده است.دکتر بنجامین هورن اپیدمیولوژیست بالینی و پژوهشگر تحقیق Intermountain از مرکز پزشکی سالتلیک سیتی اظهار کرد: ارتباط بین آلودگی هوا و حملات قلبی در افراد مبتلا به گروه خونی غیر از O نگران‌کننده است و باید نسبت به این موضوع آگاه باشیم.نتایج این تحقیق نشان داد برای پیشگیری از تاثیرات آلاینده‌ها بهتر است در زمان افزایش آلودگی در منزل باشیم.به طور کلی سطح آلودگی هوا باید کمتر از 20 میکروگرم در هر متر مکعب باشد، اما در آلودگی‌های بالا PM2.5 این میزان حدود 60 میکروگرم در متر مکعب افزایش می‌یابد.

 

این تحقیق نشان داد که هر 10 میکروگرم اضافی در بیش از 20 سال خطر ابتلای افراد به بیماری‌های قلبی با گروه‌ خونی A ، B یا AB را 25 درصد و گروه خونی O را 10 درصد افزایش می‌دهد.حدود 55 درصد افراد با گروه خونی A ، B یا AB هستند و بیشتر در معرض مشکلات قلبی قرار دارند، زیرا خون آنها حاوی مقادیر بیشتری از عوامل لخته شدن است.پژوهشگران باور دارند، گروه‌ خونی حساس 75 درصد بیش از دیگر گروه‌ خونی در معرض خطر هستند.سرپرست ارشد این تحقیق می‌گوید: «نتایج به دست آمده از این بررسی می‌تواند به افراد کمک کند تا از خود در برابر آلودگی هوا محافظت کنند و بدانند که تا چه حد در خطر هستند». 




:: موضوعات مرتبط: گروه خونی , ,
:: برچسب‌ها: گروه خونی ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: