کالری شمار ریحان
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کالری شمار ریحان
نوشته شده در سه شنبه 7 آذر 1396
بازدید : 37
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار ریحان یکی از گیاهان دارویی محبوب و باستانی است که سرشار از مواد مغذی گیاهی می باشد. از کالری شمار ریحان استفاده های دارویی و بهداشتی زیادی می شود. این گیاه بسیار با ارزش است و در فرهنگ های بسیاری در سراسر جهان مورد احترام می باشد و به عنوان گیاه مقدس شناخته می شود. کالری شمار ریحان متعلق به خانواده نعناع در جنس Ocimum است و نام علمی آن Ocimum basilicum می باشد. کالری شمار ریحان بومی ایران، هند و دیگر مناطق گرمسیری آسیا می باشد. این گیاه پر خاصیت و دارویی به ویژه برای برگ ها و دانه های آن کاشته می شود. کالری شمار ریحان در آب و هوای گرم و استوایی بهتر رشد می کند. ارتفاع گیاه کالری شمار ریحان گاهی اوقات به یک متر هم می رسد. برگ های آن در رنگ های سبز روشن تا بنفش وجود دارد، ظاهر برگ ها، هم به صورت صاف و هم به صورت ابریشمی می باشد. بوته های انواع کالری شمار ریحان در اندازه های متفاوت هستند و وقتی گل می دهند گل های سفید و بنفش بزرگ در نوک بوته به وجود می آید.

 

انواع  کالری شمار ریحان دارویی وجود دارد. کالری شمار ریحان مدیترانه ای که به طور معمول به عنوان کالری شمار ریحان شیرین شناخته می شود و برگ های سبز و روشنی دارد، در مقابل کالری شمار ریحان آسیایی وجود دارد که بوته بزرگی دارد و ساقه آن کرکی با گل های صورتی می باشد، برگ های آن بنفش یا صورتی است و همچنین عطر و طعم تند تری هم دارد. کالری شمار ریحان لیمویی نیز یک نوع کالری شمار ریحان دارویی است که عطر و طعم لیمو را دارد. کالری شمار ریحان تایلندی که ویژگی های آن با کالری شمار ریحان آسیایی مشابه است اما رنگ برگ های آن سبز روشن است و عطر و طعم شیرینی دارد. کالری شمار ریحان مدیترانه ای یا کالری شمار ریحان شیرین، به دلیل عطر و طعم شیرینی که دارد به عنوان کالری شمار ریحان آشپزی نیز شناخته می شود و به طور گسترده در سراسر جهان از این نوع کالری شمار ریحان در آشپزی استفاده می شود.

 

برگ های کالری شمار ریحان، ترکیبات شیمیایی گیاهی قابل توجهی دارد که از بیماری ها جلوگیری می کند و دارای خواص ارتقا دهنده سلامتی می باشد. شاخ و برگ کالری شمار ریحان شامل بسیاری از فلاونوئیدهای پلی فنولی مانند orientin  و  vicenin می باشد. از برگ های کالری شمار ریحان چندین روغن بهداشتی مفید مانند اوژنول، سیترونلول، لینالول، سیترال، لیمونن و ترپینئول درست می شود. این ترکیبات خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی دارند.شاخ و برگ کالری شمار ریحان کالری بسیار کمی دارد و حاوی کلسترول نمی باشد. 100 گرم کالری شمار ریحان تنها 23 کالری دارد. با این حال، کالری شمار ریحان یکی از بهترین منابع دارای مواد مغذی ضروری، مواد معدنی و ویتامین ها است که این مواد برای سلامتی کامل مورد نیاز هستند.




:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: