این خطاهای رایج تغذیه‌ای، بیمارتان می‌کنند!
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 4
نویسنده : saeed.bp

این خطاهای رایج تغذیه‌ای، بیمارتان می‌کنند!

یبوست: به اندازه کافی آب نمی‌نوشید :افرادی که با مشکل یبوست مواجه هستند و به‌ سختی اجابت مزاج می‌کنند، به‌طور خودکار به این فرضیه فکر می‌کنند که یبوست از نشانه‌های کمبود فیبر در رژیم غذایی است. با این‌که چنین فرضیه‌ای صحت دارد، اما نباید فراموش کرد که یبوست از نشانه‌های کم‌آبی بدن و عدم مصرف آب به اندازه کافی نیز هستد. متخصصان می‌گویند که هم فیبر و هم آب برای منظم نگه داشتن تحرکات روده ضروری هستند. فیبر، آب را جذب می‌کند و درنتیجه عبور مدفوع از روده‌ها را راحت‌تر می‌سازد. پس اگر با مشکل یبوست مواجه هستید، مصرف آب را افزایش بدهید و در کنارش حتما مواد غذایی سرشار از فیبر مانند غلات سبوس‌دار، میوه خشک، لوبیا و مغزهای خام را به رژیم غذایی خودتان اضافه کنید. 
 
ترک‌خوردگی در گوشه دهان: کمبود آهن : وقتی که ترک‌خوردگی‌ها و بریدگی‌های کوچک در گوشه‌های دهان به‌وجود می‌آیند، با پدیده استوماتیت آنگولار (Angular stomatitis) مواجه هستید. این مشکل می‌تواند از نشانه‌های کمبود آهن در بدن باشد یا عفونت‌های پوستی قارچی و باکتریایی را نشان بدهد. در صورت مواجهه با این مشکل، ابتدا از ترکیبات مرطوب‌کننده لب استفاده کنید ولی اگر پس از یک هفته بهتر نشدید یا حتی مشکل شما تشدید شد، حتما نزد پزشک بروید. کمبود انرژی یا خستگی زیاد: زیاده‌روی در مصرف قندها :افرادی که روزانه میزان زیادی از کربوهیدرات‌های پیچیده (مانند قندها) را مصرف می‌کنند، همواره در معرض این خطر قرار دارند که انرژی خودشان را به‌طور ناگهانی از دست بدهند. دلیلش این است که قندها ابتدائا سطح انسولین را در بدن افزایش می‌دهند، اما اُفت قند خون در ادامه می‌تواند انرژی را به‌صورت ناگهانی کم کند. 
 
بیشتر افراد، درک اشتباهی از این حالت دارند و برای مقابله با کمبود انرژی به مصرف هرچه بیشتر منابع قندی روی می‌آورند. درواقع، در چنین شرایطی به‌جای مصرف خوراکی‌های قندی، باید از خوراکی‌هایی مانند موز و مغزهای خام استفاده کنید تا بتوانید قند خون را هرچه سریع‌تر به وضعیت پایدار برسانید و سطح انرژی خودتان را بالا ببرید. بیش از حد به دفع ادرار نیاز پیدا می‌کنید: کم‌آب شدن بدن : بیشتر ما در این وضعیت فکر می‌کنیم که قضیه می‌تواند هر چیزی باشد، به غیر از کم‌آب شدن بدن. درحالی که پُر شدن مثانه سریعا به مغز اطلاع می‌دهد که وقت دفع ادرار رسیده است، اما نیاز به دفع ادرار می‌تواند به دلیل بالا رفتن غلظت ادرار به‌واسطه کم‌آب شدن بد نیز اتفاق بیفتد. به‌علاوه، کافئین نیز می‌تواند همین حالت را ایجاد کند چون گیرنده‌های شیمیایی درون مثانه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، مثانه را تحریک می‌کند و درنهایت ما را به دفع مکرر ادرار وادار می‌سازد. البته اثرگذاری کافئین روی همه افراد یکسان نیست و بعضی از افراد بیشتر با این مشکلات پس از دریافت کافئین مواجه می‌شوند. 



:: موضوعات مرتبط: سلامتیسم , ,
:: برچسب‌ها: سلامتیسم ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: