۴ ترفند طبیعی برای رفع بوی بد واژن
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
۴ ترفند طبیعی برای رفع بوی بد واژن
نوشته شده در دو شنبه 2 بهمن 1396
بازدید : 2
نویسنده : saeed.bp

۴ ترفند طبیعی برای رفع بوی بد واژن

بوی بد واژن عارضه متداولی است که بیشتر خانم‌ها در طول زندگی‌شان به آن مبتلا می‌شوند. اگرچه دلایل متفاوتی در ایجاد این عارضه ناخوشایند نقش دارند اما شایع‌ترین آن‌ها عفونت، بیماری‌های مقاربتی، رشد باکتری‌ و عدم رعایت بهداشت است. معمولا بوی بد واژن همراه با قرمزی و احساس خارش در این ناحیه از بدن است و در بعضی از اوقات این عوارض  می‌توانند باعث ایجاد ناراحتی، معذب بودن، خجالت فرد و حتی کاهش اعتماد به نفس فرد شوند. در ادامه مطلب امروز با چند ترفند طبیعی و سریع آشنا می‌شوید که رعایت هر یک از آن‌ها می‌تواند به صورت موثر در رفع این معضل ناراحت کننده کمک مفیدی باشد.

 

۱- ماست : استفاده از اولین درمان خانگی امروز یعنی ماست می‌تواند یک شب مشکل شما را حل کند و بوی بد و آزار دهنده را کاملا از بین ببرد. در حقیقت ماست حاوی ترکیبات خاصی مثل لاکتوباسیلوس است که می‌تواند عوامل موثر در ایجاد بوی بد را مورد هدف قرار داده و به کلی از بین ببرد. ماست میزان pH واژن را در حد نرمال تنظیم کرده و این موضوع دقیقا همان مورد مهمی است که در از بین بردن بوی بد نقش مفیدی دارد. کافی است یک عدد تامپون (پنبه قاعدگی) را در ماست خالص فرو برده و مانند پد از آن استفاده کنید، بگذارید ۲ تا ۳ ساعت بماند و بعد تامپون را بردارید و خودتان را با آب‌ولرم کاملا بشویید.

 

۲- سرکه سیب : خاصیت آنتی‌باکتریالی و ضدعفونی‌کننده سرکه سیب آن را به یک پاک‌کننده بی‌بدیل تبدیل کرده است. در حقیقت شستشوی واژن با استفاده از سرکه به ویژه سرکه سیب یکی از ساده‌ترین درمان‌هایی است که حتی مادربزرگ‌ها و مادران ما در نسل‌های گذشته از آن استفاده می‌کرده‌اند. این سرکه با مبارزه علیه باکتری‌های موجود در  واژن محیط آن را کاملا سم‌زدایی کرده و بوی بد را رفع می‌کند. علاوه بر این، سرکه سیب با حفظ میزان اسید لازم در واژن، میزان و کیفیت فلور واژن ( سد دفاعی طبیعی در برابر عفونت‌های ادراری تناسلی) را تنظیم و حفظ می‌کند. در این روش درمانی کافی است روزانه یک لیوان حاوی مخلوط آب و ۱ یا ۲ قاشق غذا‌خوری سرکه سیب بنوشید و یا به عنوان جایگزین ۲ فنجان سرکه سیب را با آب‌ گرم در ظرف مناسبی مثل لگن مخلوط کنید و ۲۰ دقیقه در آن بنشینید و بعد به شیوه معمول خود را آبکشی کنید. سعی کنید از این شیوه درمانی چند‌بار در هفته استفاده کنید تا نتیجه دلخواه‌تان حاصل شود. 

 

۳- زاج‌سفید : زاج یک نوع سولفات آلومینیم است که در تصویه آب و  سایر مصارف بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از  این ماده در از بین‌بردن بوی بد بدن نقش موثری خواهد داشت. در حقیقت، زاج یک ماده طبیعی است که آقایان به طور سنتی از آن برای اصلاح صورت و جلوگیری از جراحت‌های ناشی از تیغ استفاده می‌کرده‌اند. زاج به راحتی در آب حل شده و با تاثیر مستقیمی که بر روی عرق و باکتری‌ها می‌گذارد مانع از بوی بد بدن به ویژه واژن خواهد شد. در این شیوه درمان کافی است تا یک‌چهارم قاشق چای‌خوری زاج را با یک لیوان آب مخلوط کنید و دوبار در روز آن را مانند یک محلول شستشو دهنده به واژن خود بزنید.

 

۴- جوش‌شیرین : در حقیقت بعضی از بیماری‌های زنانه مثل آندو‌متریوز می‌توانند دلیل اصلی ایجاد بوی ناخوشایند واژن باشند. اگر شما هم می‌خواهید یک‌بار برای همیشه این مشکل را حل کنید و احساس راحتی داشته باشید باید میزان pH این قسمت از بدن‌تان را در حد لازم و کافی نگه دارید و خوش‌بختانه جوش‌شیرین یکی از موثرترین و قابل اعتمادترین شیوه‌های درمانی در  این زمینه خواهد بود. کافی است تا نصف فنجان جوش‌شیرین را در ظرف مناسبی مثل لگن یا وان حمام با مقداری آب مخلوط کنید و برای مدت زمان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آن بنشینید. بعد از گذشت مدت زمان لازم خود را با استفاده از یک حوله تمیز، کاملا خشک کنید.

 ۴ ترفند طبیعی برای رفع بوی بد واژن




:: موضوعات مرتبط: سلامتیسم , ,
:: برچسب‌ها: سلامتیسم ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: