نقش رژیم MIND در پیشگیری از دیابت و بیماری‌های قلبی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1
نویسنده : saeed.bp

نقش رژیم MIND در پیشگیری از دیابت و بیماری‌های قلبی

می‌توان پاسخی مثبت به این پرسش داد، زیرا هر دو رژیمی که رژیم MIND براساس آن‌ها طراحی شده است، خطر ابتلا به بیماری فشار خون بالا و همچنین مواجهه با حمله‌های قلبی و سکته‌های مغزی را کاهش می‌دهند. مطالعات بسیار دقیقی در این زمینه نشان می‌دهند که رژیم DASH (یکی از دو رژیم بنیادی در رژیم MIND) می‌تواند فشار خون را پایین بیاورد، در حالی که اگر فشار خون بالا‌تر از میزان عادی باشد، می‌تواند شانس ابتلا به بیماری‌های قلبی، نارسایی قلبی و خطر مواجهه با سکته مغزی را افزایش بدهد. از طرف دیگر، رژیم مدیترانه‌ای هم با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مرتبط است و این توانایی را دارد که فشار خون و سطح کلسترول بد خون یا LDL را کاهش بدهد. 

 

آیا رژیم MIND می‌تواند از ابتلا به بیماری دیابت جلوگیری کند یا نقشی در کنترل آن داشته باشد؟ مطالعات ویژه درباره رژیم MIND تا کنون با تمرکز بر سلامت مغز پیش رفته‌اند، اما باز هم دو رژیم بنیادینی که در طراحی این رژیم نقش داشته‌اند، می‌توانند اثرات پیشگیرانه‌ای هم در مقابل بیماری دیابت ارائه کنند. این اثرات، در صورت تایید شدن با شواهد علمی بیشتر، به فواید رژیم MIND اضافه خواهند شد. در ضمن، الگوهای رژیم MIND مانند دو رژیم مدیترانه‌ای و DASH، با توصیه‌های انجمن دیابت آمریکا سازگاری دارند. پیشگیری: یکی از مطالعات منتشرشده در مجله Diabetologia نشان می‌دهد افرادی که رژیم مدیترانه‌ای را با جدیت کامل پیگیری می‌کنند، نسبت به افرادی که پیروی حداقلی از این رژیم دارند، شانس ابتلا به بیماری دیابت را حدود ۱۲ درصد بیشتر کاهش می‌دهند. 

 

یکی از مطالعات دیگر که در Annals of Internal Medicine به انتشار رسیده است، نشان می‌دهد که پیروی از رژیم غذایی کم‌چرب و غیرمدیترانه‌ای، شانس ابتلا به بیماری دیابت را در سالمندان بیشتر می‌کند. این در حالی است که پیروی از رژیم مدیترانه‌ای، خصوصا با استفاده از روغن زیتون فرابکر، شانس ابتلا به بیماری دیابت را به حداقل می‌رساند. متخصصان می‌گویند که روغن زیتون و مغزهای خام نیز در رژیم MIND از اهمیت بالایی برخوردار هستند و برای مغز مفید محسوب می‌شوند و از این‌رو فواید پیشگیرانه‌ای نیز در مقابل ابتلا به بیماری دیابت دارند. کنترل: از آن‌جایی که رژیم MIND، خوراکی‌هایی مانند شیرینی‌ها و محصولات مشابه آن‌ها را در گروه غذایی ناسالم دسته‌بندی می‌کند، پس می‌تواند به حفظ قند خون در سطح مطلوب کمک برساند. به‌علاوه، رژیم MIND مانند رژیم‌های مدیترانه‌ای و DASH شامل وعده‌های غذایی سنگین یا فست‌فودی نمی‌شود و درنتیجه باز هم می‌تواند به پایدار نگه داشتن سطح قند خون کمک کند. 

 

 

چه محدودیت‌ها و اولویت‌هایی در رژیم MIND وجود دارند؟ - بیشتر افراد می‌توانند رژیم MIND را متناسب با نیازهای‌شان شخصی‌سازی کنند. آنان برای این کار، ‌ابتدا باید اولویت‌های خودشان را با کمک متخصص تغذیه مشخص کنند. - بعضی از افراد مکررا می‌پرسند که آیا استفاده از مکمل‌ها در رژیم MIND ضرورتی دارد؟ پاسخ دکتر موریس (طراحی رژیم MIND) به این پرسش کاملا منفی است. او می‌گوید: «رژیم MIND، رژیمی کاملا مبتنی بر مواد غذایی است». - در حالی که در رژیم MIND، اشاره‌ای به نمک نشده است، اما در این رژیم باید از دستورالعمل‌های رژیم DASH پیروی کنید و میزان سدیم مصرفی روزانه را زیر ۱۵۰۰ میلی‌گرم در روز نگه دارید. - افراد گیاه‌خوار نیز می‌توانند از رژیم MIND پیروی کنند. با این‌ حال، آنان باید مواد مغذی مورد نیاز خود را با کمک شیوه‌های مختلف به بدن‌شان برسانند. البته برای این کار لازم است که آنان با متخصص تغذیه مشورت کنند. 

نقش رژیم MIND در پیشگیری از دیابت و بیماری‌های قلبی




:: موضوعات مرتبط: سلامتیسم , ,
:: برچسب‌ها: سلامتیسم ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: