تست تناسب اندام برای بزرگسالان
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تست تناسب اندام برای بزرگسالان
نوشته شده در یک شنبه 1 بهمن 1396
بازدید : 2
نویسنده : saeed.bp

تست تناسب اندام برای بزرگسالان

تناسب اندام یعنی برخورداری از چهار توانایی جسمی: استقامت، قدرت، تعادل و انعطاف‌پذیری که مانع از بیش از ۴۰ بیماری مزمن از جمله دیابت، بیماری قلبی، چاقی، فشار خون بالا و حتی سرطان می‌شود. از این رو، در ادامه شما را با چند تست تناسب اندام که مربوط به بزرگسالان است، آشنا می‌کنیم: تست گام برداشتن : برای انجام این آزمون، شما نیاز به برداشتن گامی ۳۰ سانتی‌متری و کسی دارید که برای‌تان زمان را حساب کند. اول پای راست خود و سپس پای چپ‎تان خود را روی بلوک بگذارید و رو به جلو بایستید. موقع پایین رفتن اول از پای راست و سپس از پای چپ استفاده کنید. این روند را با سرعت ثابت به مدت ۳ دقیقه تکرار کنید. یک دقیقه استراحت کنید سپس، نبض خود را برای شش ثانیه بگیرید و آن را در ۱۰ ضرب کنید. نتیجه، ضربان قلب شما را در یک دقیقه نشان می‌دهد.بهبود استقامت: ورزش منظم هوازی انجام دهید: پیاده‌روی سریع، شنا، دویدن، دوچرخه‌سواری، صعود به پله‌ها یا تپه‌ها و یا بازی‎های پرتحرک مانند تنیس و بسکتبال 

 

تست تعادل : تست تعادل یک پا: کفش‌ها و جوراب‌های خود را درآورید و روی سطحی سخت بایستید. از کسی بخواهید که زمان را برای‎تان حساب کند. چشمان‎تان را ببندید و یک پا را در حدود ۱۵ سانت از زمین بلند کنید. زانوی خود را خم کنید و پای خود را در برابر پایی که رویش ایستاده‌اید قرار دهید (اگر راست دست هستید، پای چپ خود را بالا ببرید و برعکس). ببینید چه مدت می‌توانید در این موقعیت باقی بمانید.این تست را سه بار تکرار و میانگین زمان خود را حساب کنید. بهبود تعادل: تمرین ایستادن روی یک پا، راه رفتن به ‎شکلی که پاشنه‎ یک پا جلوی انگشتان پای دیگر قرار بگیرد، و یوگا. تست انعطاف‌پذیری ; با کشش پاها شروع کنید: روی پشت خود دراز بکشید و پای راست‎تان را به سمت سینه خود بکشید (۱۰تا ۳۰ ثانیه ). شما می‌توانید از ران خود کمک بگیرید و پای‎تان را به سینه خود نزدیک‌تر کنید. این حرکت را با پای دیگر تکرار کنید. سپس تنه خود را بچرخانید: بنشینید و پاهای خود را در مقابل خود بکشید؛ پای چپ خود را از زانو خم کنید، طوری که پای‌تان کنار ران پای دیگر قرار بگیرد و سپس دستان خود را در راستای پای کشیده شده خود بکشید. همین حرکات را با سمت دیگر خود تکرار کنید. پس از چندین بار تکرار، یک پیاده‌روی سریع ِیک تا سه دقیقه‎ای انجام دهید.

 

یک متر را روی زمین باز کنید و با یک قطعه نوار پلاستیکی، نقطه ۴۰ سانتی‌متر را علامت بزنید. طوری روی زمین بنشینید که متر در بین پاهایتان قرار گیرد. پاهای شما باید از هم باز و کشیده، انگشتانتان به سمت سقف و پاشنه‌ها روی علامت خط ۳۹ سانت قرار بگیرند. با هر دو دست در امتداد متر خود را به سمت جلو بکشید و ببینید که نوک انگشتان‎ دست‌تان به کجای متر می‌رسد. این حرکت را سه بار و هر بار با پنج ثانیه استراحت بین هر کشش تکرار کنید. طولانی‌ترین اندازه‌گیری را بنویسید. (نهایتا باید به پاشنه خود برسید.)بهبود انعطاف‌پذیری: انجام حرکات کششی شانه و بازو و ران و یوگا.تست دراز نشست : روی زمین دراز بکشید و از کسی بخواهید زمان را برایتان حساب کند. در ۶۰ ثانیه چند بار می توانید دراز نشست انجام دهید؟ نتایج بسته به سن و جنس شما متفاوت خواهد بود. بهبود قدرت: انجام برنامه وزنه‌برداری با وزنه و ماشین‌های وزنه‎برداری و ورزش پیلاتس.

تست تناسب اندام برای بزرگسالان




:: موضوعات مرتبط: سلامتیسم , ,
:: برچسب‌ها: سلامتیسم ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: